Last news in Fakti

29 Август, 2017 09:35 26 151 17

Японци излекуваха "бордюрната болест"

  • mazda-
  • патент-
  • врата-
  • шарнир
Японци излекуваха "бордюрната болест" - 1

Заявка за патентоването на нов тип шарнирно окачване за врати е подала Mazda в САЩ. Според японските инженери изобретението решава проблема на почти всяка кола с нисък клиренс - опасността от контакт при отваряне в близост до бордюр и наранявания по лаковото покритие.

Японци излекуваха "бордюрната болест"

Първият модел, на който ще се монтират вратите с шарнирно окачване, ще стане Mazda RX-9. Премиерата на спортното купе е насрочена за автосалона в Токио, който отваря врати на 27 октомври.

Японци излекуваха "бордюрната болест"

Новите врати избягват контакт с бордюра благодарение на специален шарнир, който повдига външния край с няколко градуса спрямо хоризонталата. Производителите отдавна използват тази идея, но изобретението на Mazda спестява използването на масивни газови амортисьори. В същото време шарнирът е прост, евтин и не усложнява конструкцията.

Въпреки слуховете, че Mazda се отказва от Ванкеловите двигатели, RX-9 ще получи роторен агрегат с мощност 400-450 к.с. Купето, което наследява спряната от производство през 2012 г. RX-осмица, ще тежи около 1 350 кг.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пазарен Либерализатор

    15 26 Отговор
    На Ванкел може ли да се сложи метан?

    Коментиран от #2, #3, #4, #12, #14

  • 2 Пино

    19 9 Отговор

    До коментар #1 от "Пазарен Либерализатор":

    Не, на високооборотни двигатели никакъв шанс за метан или пропан-бутан.
  • 3 MasterBoy

    25 4 Отговор

    До коментар #1 от "Пазарен Либерализатор":

    По-евтино ще ти да я караш на NFS или GT и гаранция няма да имаш проблеми с вратите
  • 4 comment

    19 2 Отговор

    До коментар #1 от "Пазарен Либерализатор":

    Обаче може дърва и въглища.
  • 5 незнайко

    63 10 Отговор
    Защо винаги има едни и същи писатели с подигравателен тон ? Защо не пишете нещо за това, че колата е 1350 кг. а мощността и 400кс. Браво на концерна Мазда, че не се отказа от роторния двигател. Бъдете сигурни, че този ще е коренно нова разработка ! Коласа си е красива отвсякъде.

    Коментиран от #6

  • 6 И за какво браво?

    14 22 Отговор

    До коментар #5 от "незнайко":

    Несполучлив двигател,бързо се износва и харчи гориво на поразия.За екология да не говорим
  • 7 Марто

    17 23 Отговор
    Ванкеловите двигатели нямат бъдеще. Показателно е това, че всички останали производители отказват да ги използват. Във време, в което зелените и грийнпийс хомосексуалистите пищят за забраняване на ДВГ, тези япончета решили, че сега е идеалния момент да пускат на пазара нов двигател, който по своята същност гори масло заедно с бензина. Много "екологично". Предишните поколения на роторните двигатели на Мазда бяха провал, не можеха да изкарат и 100 000 км без да се наложи основен ремонт. И този няма как да бъде по-различен.
  • 8 Крис

    13 8 Отговор
    Имам приятел който кара на газ със RX-8-ца и си свирка. Така, че няма проблеми с газта. Леко е скъпичка отначало, но после пък няма никакви проблеми.
  • 9 знайчев

    6 8 Отговор
    дано този път са измислили как този двигател да изкара поне 100к км че досегашните не можеха за купето и вратите 6 точки там от години нещата са красиви и с кеф да си я вземеш в гаража но да бяха подобрили и двигателите или пък да има варианти с класически турбиниран мотор с бутала клапани и всички там екстри поне ще е много по здрав икономичен и ще търпи силови доработки
  • 10 Генералът

    29 7 Отговор
    мазда прави ванкели, субару боксери.
    Въобще японците са машини.

    Коментиран от #11

  • 11 копеле

    10 11 Отговор

    До коментар #10 от "Генералът":

    Като става въпрос за боксерни двигатели Порше са недостижими кучета, както и BMW 1200GS
  • 12 изпробвал

    21 3 Отговор

    До коментар #1 от "Пазарен Либерализатор":

    Никакъв проблем.Изпробвано е и работи чудесно.Пропан бутана и метана имат по високи октанови числа от бензина и с подходящо газово дори можеш да вдигнеш мощността особено при пропан бутана.

    Коментиран от #13

  • 13 До 12ти

    6 2 Отговор

    До коментар #12 от "изпробвал":

    Явно не правиш разлика между октаново число и калоричност на горивото?
  • 14 Гого

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Пазарен Либерализатор":

    В България всичко ще сложат ако поискат :D

    Коментиран от #15

  • 15 jp power

    6 1 Отговор

    До коментар #14 от "Гого":

    На пелети искам.;))
  • 16 mediator37

    13 1 Отговор
    Когато повечето коли станат електрически, ще е най-добре да караме на нафта, защото поради намалялото търсене ще е по 30-40 стотинки литъра. Стига със закон да не ни забранят.
    Един циганин овчар с незагасен фас подпали половин България и предизвика въглеродни емисии колкото цяла София за година, така че екоактивистите да не ми говорят за вредните емисии от нафтата.
  • 17 Ванкел

    4 0 Отговор
    Роторния двигател се износва сравнително бързо, но и лесно се ребилдва. Просто не е за чалгари, а за ентусиасти, които знаят с какво се захващат.