На пазара на смартфони в момента има трима големи играчи. Печалбите на Samsung са последното тримесечие са $13 млрд., на Apple - около $11 млрд., а Huawei - наполовина. Не такова обаче е подреждането по надценка, която всяка от тези компании добавя върху производствените разходи за продуктите си.
По данни на World Intellectual Property най-голям марж определя Huawei - 42%. Също толкова, а в някои случаи и по-малко, е чистата печалба на Apple, а Samsung изостава чувствително по този параметър с 34%.
Само преди две-три години опитите на Huawei да отхапе пазарен дял от Apple щяха да предизвикат снизходителна усмивка. Флагманските смартфони на китайската компания обаче постоянно поскъпват и вече твърдо струват над $600. В това отношение Samsung поддържа направо скромни надценки, на което мнозина специалисти отдават стабилното първо място на корейците по продажби.