Отидете към основна версия

28 512 53

Защо Mercedes-Benz сменя V-образните шестаци с редови

  • mercedes-benz-
  • m256

Завръщането на редовите шестцилиндрови двигатели в гамата на Mercedes-Benz след 20-годишна пауза, през която V-образната конфигурация бе пълновластен господар, със сигурност е зарадвала феновете на марката. Това решение обаче не е продиктувано от носталгия, а от съвсем прагматични причини.

Целта на промяната е икономическа целесъобразност. Според шефа на развойния отдел на Mercedes-Benz Ола Келениус редовите шестцилиндрови двигатели могат да се произвеждат на същата поточна линия, на която се сглобяват и четирицилиндровите мотори. Това е възможно заради общата модулна конструкция на двата типа агрегати.

"В технологичен план новите четири- и шестцилиндрови двигатели са клони на едно и също дърво", обяснява Келениус в интервю за Road and Track. "Горивните камери на тези мотори са еднакви, разстоянието от 90 мм между цилиндрите - също".

Оптимизираната компоновка на редовия шестак допринася и за по-лесното му интегриране в различни модели. Новият M256 няма традиционен стартер и алтернатор с ремък. Той е заменен от малък електромотор (наречен EQ Boost), който се намира между двигателя и скоростната кутия. Така се пести пространство, защото пред агрегата няма ремъци, ролки и обтегачи, което намалява дължината му.

Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 2 гласа.

Свързани новини