Завръщането на редовите шестцилиндрови двигатели в гамата на Mercedes-Benz след 20-годишна пауза, през която V-образната конфигурация бе пълновластен господар, със сигурност е зарадвала феновете на марката. Това решение обаче не е продиктувано от носталгия, а от съвсем прагматични причини.
Целта на промяната е икономическа целесъобразност. Според шефа на развойния отдел на Mercedes-Benz Ола Келениус редовите шестцилиндрови двигатели могат да се произвеждат на същата поточна линия, на която се сглобяват и четирицилиндровите мотори. Това е възможно заради общата модулна конструкция на двата типа агрегати.
"В технологичен план новите четири- и шестцилиндрови двигатели са клони на едно и също дърво", обяснява Келениус в интервю за Road and Track. "Горивните камери на тези мотори са еднакви, разстоянието от 90 мм между цилиндрите - също".
Оптимизираната компоновка на редовия шестак допринася и за по-лесното му интегриране в различни модели. Новият M256 няма традиционен стартер и алтернатор с ремък. Той е заменен от малък електромотор (наречен EQ Boost), който се намира между двигателя и скоростната кутия. Така се пести пространство, защото пред агрегата няма ремъци, ролки и обтегачи, което намалява дължината му.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Икономията е майка на мизерията.
А преди бяха наистина славна марка!
Коментиран от #4, #6, #14, #22
12:59 20.01.2018
2 Гост
13:11 20.01.2018
3 ооооооо
13:45 20.01.2018
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Някой си
14:55 20.01.2018
6 333
До коментар #1 от "Гост":
По-добре 6 цилиндров редови, отколкото V6. Единственото предимство е, че е по-къс.15:11 20.01.2018
7 незнайко
15:17 20.01.2018
8 Логобот
15:37 20.01.2018
9 гост
16:24 20.01.2018
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 просто фен
17:30 20.01.2018
12 Вилизар
Коментиран от #20, #27
17:52 20.01.2018
13 333
До коментар #10 от "Гост":
Ще изкараш литрова мощност от V двигател, колкото от редови точно друг път. Евентуално може да има малко повече въртящ момент в ниския диапазон на оборотите, ама при съвременните двигатели, където вече турбото е задължително, това не зависи от това дали е редови, или не е. Боксерите са съвсем друга бира, за разлика от V6 H6 си е балансиран, и няма нужда от чудеса, за да не подскача целия.18:07 20.01.2018
14 stukar
До коментар #1 от "Гост":
Със значителното повишаване на литровата мощност, необходимостта от намирането на място в коша на двигателния отсек за поместването на голям брой високобемни цилиндри намалява- агрегата си остава достатъчно компактен и в редова композиция. Отделно, че достъпа до системите и механизмите за обслужване и ремонт е доста по- облекчен, в сравнение с V- образния и вече негативите от усложнената конструкция, за намаляване на цялостния обем на двигателя превишават ползите. Предполагам злъчни, назадничави и обидни изказвания, като твоето е имало когато Мерцедес са преминавали от редова във V- образна конструкция...18:30 20.01.2018
15 stukar
До коментар #10 от "Гост":
След като приключиш с омекотяването на главите, предполагам ще ми кажеш че V 8 e най- гениалната конструкция, за бутален двигател с вътрешно горене18:36 20.01.2018
16 Гост
И тук не говорим само за звук и мощност!
Пак повтарям, че хората са написали защо го правят - ИКОНОМИЯ!
Не, че V-образните двигатели нямат недостатъци, но фирма като Мерцедес да изтъква като първопричина икономия от поточни линии, звучи супер отблъскващо!
Коментиран от #29
18:56 20.01.2018
17 Смешника
19:07 20.01.2018
18 Зорлем
19:47 20.01.2018
19 Киридол
Коментиран от #51
20:25 20.01.2018
20 Волвар
До коментар #12 от "Вилизар":
Публикувано във факти.бг: Не се правете на по-умни от немските инженери( както някой бе написал по-горе). В Мерцедес знаят какво правят затова са най- добритеИ като са най-добрите, защо изобщо се отклониха от праведния редови шестак?
БМВ правиха трилитрови дизелови шестаци и скоро бяха признати за най-добрите в света.
20:40 20.01.2018
21 John Doe
20:50 20.01.2018
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Shumahera
22:32 20.01.2018
24 rapon
22:33 20.01.2018
25 750i
22:37 20.01.2018
26 750i
22:38 20.01.2018
27 ГОРАЗД
До коментар #12 от "Вилизар":
Най-добрите отдавна не са,но определено знаят какво правят!Въпреки издънките в надеждността последните две десетилетия,Мерцедес си остават едни от големите,и не остават да лежат на стара слава!22:54 20.01.2018
28 LEGIONARIVS
Коментиран от #31
23:11 20.01.2018
29 Erm
До коментар #16 от "Гост":
Редовия двигател е най-добър до h6 -6 цилиндровия е най-добре балансирания двигател. 8 цилиндровия освен ,че е много дълъг,баланса му е като на 2 цилиндровия. Всичко над 8 редови се чупи-физика. За да увеличат броя на цилиндрите над 8 ,да запазят надежността и компактността бе въведен V- образния двигател.2 редови 3-ки =V6 ,2 редови 4-ки =V8 .......2 редови 6-ци=V12 следвият най- балансиран двигател и нормално това са два редови шестака под ъгъл - цизика!!!23:32 20.01.2018
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 John Doe
До коментар #28 от "LEGIONARIVS":
Ти като си чел, вземи да ни образоваш малко. С какво е по-добър V образния от редовия. Понеже аз не се сещам за нищо друго освен че е по-къс.Коментиран от #37
08:50 21.01.2018
32 bmw
08:53 21.01.2018
33 татко барба
09:23 21.01.2018
34 Расулюлах
11:27 21.01.2018
35 Расулюлах
Коментиран от #36
11:31 21.01.2018
36 Антон 1
До коментар #35 от "Расулюлах":
Ти вземи се ограмоти , че да не си загубиш свидетелството !Ще въвеждат проверовъчен за грамотност !
Няма как иначе :):):):)
12:54 21.01.2018
37 hienata
До коментар #31 от "John Doe":
V - образния е с по-нисък център на тежеста, по-малки вибрации, по-къс. При еднакви характеристики с редовия, това са все плюсове.Коментиран от #38, #39
15:06 21.01.2018
38 John Doe
До коментар #37 от "hienata":
Това с вибрациите е наистина ной-голямата глупост. Как може редовия шестак да е най-балансираният, наравно с боксера и v12, и ти да кажеш, че v6 има по-малко вибрации?18:15 21.01.2018
39 333
До коментар #37 от "hienata":
По-добре балансиран двигател от 6 цилиндров редови няма. Евентуално V12. V6 са два трицилиндрови двигателя, които може да ги балансираш само ако са на 180 градуса. Все едно да кажеш, че трицилиндровия е балансиран. Ами не е! Отделно имаш повече механични загуби като търкаляш 4 разпределителни вала, вместо два. Повече загуби от противотежестите на коляновия вал, каквито редовия 6 цилиндров няма.Коментиран от #41, #42
18:18 21.01.2018
40 Нема Бира
19:02 21.01.2018
41 Има
До коментар #39 от "333":
шест цилиндровият опозитен, но той има други ограничения.22:02 21.01.2018
42 hienata
До коментар #39 от "333":
Да, за вибрациите сте прави, заблудил съм се. Може би защото редовите които съм виждал са все на дърти тресящи се таралясници, а новите 6 -таци са все V-образни. По принцип се старая да пиша за неща които съм видял с очите си, а не какво съм прочел.За мен единствения недостатък на V-образните е по-високата цена като обслужване и като цяло, но нали точно това се очаква от Мерцедес.
Коментиран от #48
22:20 21.01.2018
43 Един
А иначе какви ги мислят швабите.....никой не знае!
06:56 22.01.2018
44 Миле
09:33 22.01.2018
45 656
Коментиран от #46, #47
10:43 22.01.2018
46 333
До коментар #45 от "656":
2JZ-GTE и RBххDET са едни от най-способните двигатели. Тоя втория е на стария GT-R, другия е на Супра и двата са I6. Новия на GT-R далеч не е толкова добър, колкото стария.BMW правят всичките сериозни дизели от един i6, като единствената разлика е в налягането на турбините и броя им. Тоя горе като го гледаш с електромотора и с 48V електрическа уредба ще е и с електрическо турбо. За това са тия 48V. Едно, че ще има електромотор, който да не бави при ниски обороти, второ, че турбото ще се върти и от електромотор, и няма да има лаг.
18:33 22.01.2018
47 333
До коментар #45 от "656":
А във WRC повечето са редови :). Сега виж паркираните автомобили около теб, и кажи на F1 ли приличат, на LMP ли приличат, или на WRC автомобил най-много.Коментиран от #49
18:44 22.01.2018
48 333
До коментар #42 от "hienata":
Най-големия недостатък на V6 е, че не е V8 :). При 8 гърла си заслужава усложнената конструкция, при 6 е спорно. Тия, дето искат максимума и не ги притеснява поддръжката, няма да си вземат V6 или 6 редови, ще си вземат V8 и нагоре. За по-скромни хора, които ги притеснява и I6 e прекрасен.Между другото, хибрид I6 в комбинация с електромотор и турбо/компресор с електромотор, ще прави смешни V8 с битурбо от преди 10+ години.
Коментиран от #50
18:56 22.01.2018
49 656
До коментар #47 от "333":
Всичко в спорта си има ограничения и затова е така във WRC и да новия GT-R е по добър - издържа на повече напомпване. Редовия е по евтин, това е.18:59 22.01.2018
50 656
До коментар #48 от "333":
Кажи го това на хората от BRABUS и ще ти се изсмеят. Лека19:02 22.01.2018
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 amg
21:50 22.01.2018
53 TRIF007
V12 e два 6L под определен ъгъл. Основния недостатък на L6 е дължината на двигателя за определен работен обем. При еднакъв обем V двигателя (V4, V6..) е по - къс и компактен и това е основното предимство на V двигателя. Това е предпоставка за производсто на двигател с по - голяма кубатура при еднаква дължина с тази на L6. Други предимства няма. Общо взето при еднаква кубатура (без допълнителни подобрения) двигателите произвежат еднаква мощност независимо от конфигурацията си (H, L, V..)
Новия L6 двигател на MB M256 е леко по - скъсен поради липсата на ремъци и ролки пред двигателя но това не са най - голямото му предимство. Той е двигател ново поколение. Запознаите се по - отблизо с него.
20:40 15.02.2020