Новини

Защо Mercedes-Benz сменя V-образните шестаци с редови

Публикувана: 20 Януари, 2018 12:51
52 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 23083
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.5 от 2 гласа.

Завръщането на редовите шестцилиндрови двигатели в гамата на Mercedes-Benz след 20-годишна пауза, през която V-образната конфигурация бе пълновластен господар, със сигурност е зарадвала феновете на марката. Това решение обаче не е продиктувано от носталгия, а от съвсем прагматични причини.

Целта на промяната е икономическа целесъобразност. Според шефа на развойния отдел на Mercedes-Benz Ола Келениус редовите шестцилиндрови двигатели могат да се произвеждат на същата поточна линия, на която се сглобяват и четирицилиндровите мотори. Това е възможно заради общата модулна конструкция на двата типа агрегати.

"В технологичен план новите четири- и шестцилиндрови двигатели са клони на едно и също дърво", обяснява Келениус в интервю за Road and Track. "Горивните камери на тези мотори са еднакви, разстоянието от 90 мм между цилиндрите - също".

Оптимизираната компоновка на редовия шестак допринася и за по-лесното му интегриране в различни модели. Новият M256 няма традиционен стартер и алтернатор с ремък. Той е заменен от малък електромотор (наречен EQ Boost), който се намира между двигателя и скоростната кутия. Така се пести пространство, защото пред агрегата няма ремъци, ролки и обтегачи, което намалява дължината му.


Поставете оценка на статията:
Оценка 2.5 от 2 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Гост
1 Отговор
Браво, закопавайте се! Пробвайте S class с редови двигател, ще имате голям успех в затриването си.
Икономията е майка на мизерията.
А преди бяха наистина славна марка!

Коментиран от #4, #6, #14, #22


Оценка:
-95 +47

Гост
2 Отговор
Хаххаха, тиии сериозно ли мислиш, че немеца е толко тъп, че да започне такава масивна промяна без да си е направил сметка? Много сте ми интересни такива хора където се мислите за по умни от немските инженери. Японците правят това от години и смятам че е правилен ход технологията вече позволява да се изкарат достатъчно коне и от малък агрегат без да го напраеят чуплив

Оценка:
-17 +86

ооооооо
3 Отговор
откакто счетоводителите на фирмите започнаха "да правят" автомобилите - погрома е явен.

Оценка:
-22 +68

4
Този коментар е премахнат от модератор
Някой си
5 Отговор
Крайно врема беше!

Оценка:
-8 +31

333
6 Отговор

До коментар #1 от "Гост":


По-добре 6 цилиндров редови, отколкото V6. Единственото предимство е, че е по-къс.

Оценка:
-6 +55

незнайко
7 Отговор
Най-накрая разбраха, че е нерентабилен 6 цилиндровия веобразен двигател ! По сложен за изработка а равностоен на редовия !!! Малко късно се усетиха, а може би ги притиска конкуренцията ???

Оценка:
-6 +45

Логобот
8 Отговор
Сигурно затова бмв ги изпревари не изневери на редовния шеста най добрия мотор

Оценка:
-19 +43

гост
9 Отговор
Редовият двигател е много по-балансиран и лек в сравнение с В6. В6 има повече въртящ момент, но в днешно време мнозинството производители компенсират това с турбо. Та най-добрите двигатели на МВ са точно 6ц. редови, явно искат да се завърнат към старата слава. Успех.

Оценка:
-5 +44

10
Този коментар е премахнат от модератор
просто фен
11 Отговор
не знам от каква икономическа гледна точка ще и идва по евтино да направят редови 6 цилиндъра на поточната линия на 4ц т.е на този принцип може да правят В6 на линята на В8,10,12 . Щом е преценено че е по изгодно ... не можем ние да и правим сметка да разходите когато си нямаме капка напредстава за тяхната икономика . Лично аз съм приятно изненадат от това ,че ще почнат да правят отново Р6 . Всеки авто фен знае ,че редовите мотори са по здрави, балансирани , прости и ефтини за подръжка (може би и по леки) . Относно тунинга , всеки знае ,че Р6 може би е най добрия избор за тунинг независимо от марката на двигателя . Относно това да си купиш ЕС каласа с Р6 кое не му е в ред за да го затрие - примерно 3.2 или 3.5 би турбо с 350-400кс в което аз не виждам нищо лоши или нещо което да ги съсипе. всеки е чувал от какви малолитражни мотори вадят японците конете си - примерно 1.3 230кс и други десетки примери но не е мястото тук . За това нека стиснем палци и да се надяваме , че ще почнем и ние да се радваме на Р6 от тази марка.

Оценка:
-4 +22

Вилизар
12 Отговор
Не се правете на по-умни от немските инженери( както някой бе написал по-горе). В Мерцедес знаят какво правят затова са най- добрите :)

Коментиран от #20, #27


Оценка:
-11 +31

333
13 Отговор

До коментар #10 от "Гост":


Ще изкараш литрова мощност от V двигател, колкото от редови точно друг път. Евентуално може да има малко повече въртящ момент в ниския диапазон на оборотите, ама при съвременните двигатели, където вече турбото е задължително, това не зависи от това дали е редови, или не е. Боксерите са съвсем друга бира, за разлика от V6 H6 си е балансиран, и няма нужда от чудеса, за да не подскача целия.

Оценка:
-6 +14

stukar
14 Отговор

До коментар #1 от "Гост":


Със значителното повишаване на литровата мощност, необходимостта от намирането на място в коша на двигателния отсек за поместването на голям брой високобемни цилиндри намалява- агрегата си остава достатъчно компактен и в редова композиция. Отделно, че достъпа до системите и механизмите за обслужване и ремонт е доста по- облекчен, в сравнение с V- образния и вече негативите от усложнената конструкция, за намаляване на цялостния обем на двигателя превишават ползите. Предполагам злъчни, назадничави и обидни изказвания, като твоето е имало когато Мерцедес са преминавали от редова във V- образна конструкция...

Оценка:
-3 +12

stukar
15 Отговор

До коментар #10 от "Гост":


След като приключиш с омекотяването на главите, предполагам ще ми кажеш че V 8 e най- гениалната конструкция, за бутален двигател с вътрешно горене

Оценка:
-2 +9

Гост
16 Отговор
Пак питам - кой от вас някога е карал V8, 10 или 12, за да ми говори, колко бил добър редовия двигател?
И тук не говорим само за звук и мощност!
Пак повтарям, че хората са написали защо го правят - ИКОНОМИЯ!
Не, че V-образните двигатели нямат недостатъци, но фирма като Мерцедес да изтъква като първопричина икономия от поточни линии, звучи супер отблъскващо!

Коментиран от #29


Оценка:
-13 +9

Смешника
17 Отговор
Ами аз BMW с V6 не съм виждал !!!

Оценка:
-6 +21

Зорлем
18 Отговор
Това означава ли, че новите Мерцедеси ще поевтинеят?

Оценка:
-1 +11

Киридол
19 Отговор
Защото който е карал OM606, знае много добре за какво иде реч. От къде сложиха тия рено-мерцедес боклуци с заден ангренаж и живот на веригата, по малко от на 1.1 на тойота.

Коментиран от #51


Оценка:
-0 +8

Волвар
20 Отговор

До коментар #12 от "Вилизар":


Публикувано във факти.бг: Не се правете на по-умни от немските инженери( както някой бе написал по-горе). В Мерцедес знаят какво правят затова са най- добрите
И като са най-добрите, защо изобщо се отклониха от праведния редови шестак?
БМВ правиха трилитрови дизелови шестаци и скоро бяха признати за най-добрите в света.

Оценка:
-7 +6

John Doe
21 Отговор
Ами, че то това си е най-готиният двигател! Истината е в 6 цииндровият редови и 6 цилиндровият боксер. Мисля, че като цяло редовите шестаци са доста емблематични. Някои легенди в бранша - 1Jz, 2Jz, Rb26det, S38b38, s54b32, N54b30(2jz на 21-ви век). Няма как от Mercedes да ссбъркат с вече доказали се двигатели.

Оценка:
-4 +7

22
Този коментар е премахнат от модератор
Shumahera
23 Отговор
Мерцедес се сетиха! Това е най здравия мотор в света! Мерцедес имат един здрав двигател и това е пет цилиндровия им дизел

Оценка:
-6 +7

rapon
24 Отговор
V-образният е по тежък, има две глави, повече ремъци,4 вала, повече вибрации, по-малко КПД, гори повече и е по-ненадежден , само дето е по- къс. Аз съм фен на Р5 , но още не са на мода. Германците казано на кратко са гениални и са си направили сметката с този Р6, всичко друго е ала бала и робуване на предразсъдъци.

Оценка:
-6 +6

750i
25 Отговор
Само V12 5.7 L

Оценка:
-8 +0

750i
26 Отговор
BMW Е истинската марка

Оценка:
-15 +9

ГОРАЗД
27 Отговор

До коментар #12 от "Вилизар":


Най-добрите отдавна не са,но определено знаят какво правят!Въпреки издънките в надеждността последните две десетилетия,Мерцедес си остават едни от големите,и не остават да лежат на стара слава!

Оценка:
-3 +6

LEGIONARIVS
28 Отговор
Трябва да си много технически неграмотен за да твърдиш че редови двигател е по хубав от ве образен. Най-добрата конструкция е V с разположение на цилиндровите блокове на 90 градуса. Четете малко, не е вредно

Коментиран от #31


Оценка:
-8 +9

Erm
29 Отговор

До коментар #16 от "Гост":


Редовия двигател е най-добър до h6 -6 цилиндровия е най-добре балансирания двигател. 8 цилиндровия освен ,че е много дълъг,баланса му е като на 2 цилиндровия. Всичко над 8 редови се чупи-физика. За да увеличат броя на цилиндрите над 8 ,да запазят надежността и компактността бе въведен V- образния двигател.2 редови 3-ки =V6 ,2 редови 4-ки =V8 .......2 редови 6-ци=V12 следвият най- балансиран двигател и нормално това са два редови шестака под ъгъл - цизика!!!

Оценка:
-6 +6

30
Този коментар е премахнат от модератор
John Doe
31 Отговор

До коментар #28 от "LEGIONARIVS":


Ти като си чел, вземи да ни образоваш малко. С какво е по-добър V образния от редовия. Понеже аз не се сещам за нищо друго освен че е по-къс.

Коментиран от #37


Оценка:
-4 +4

bmw
32 Отговор
Редовия 6так е супер двигател.Може би най-добрия.Сравнително икономичен и достатъчно мощен.Имал съм и v8 ,няма да ви казвам колко е трошлив ,гори 3но на 6 цилиндровия, а има същата мощност.От мерцедесс им дойде ъкъла най-накрая.Новите модели не са им толкоса лоши,докато старкте (преди 2015) са пълна скръб.Цена като за порше, но качество като рено.

Оценка:
-6 +3

татко барба
33 Отговор
Като са толкова умни тъпите немци, що не правят редови 8,10 и 12 на същата линия за 4, още по големи икономии ще имат - олигофрени, V-то е много компактен мотор.

Оценка:
-7 +4

Расулюлах
34 Отговор
Аз съм решил като поефтинеят още 12 цилиндровите турбо мотори на мерцедес да си купя една s65amg и да си я карам докъто съм жив?.630 кони и 1000нютона мисля че ще върви прилично и гасчица ще си сложа да ми е ефтинко...защо гас ли?ми ще ми е по ефтинко и няма да взема малолитражка защото оценявам мощните мотори и това което предлагат и удоволствието от карането на такава кола с такъв мотор....

Оценка:
-4 +1

Расулюлах
35 Отговор
Ако пък теслите станат по достъпни минавам директно на една бегачка и краи с бензиновите мотори и така....

Коментиран от #36


Оценка:
-2 +1

Антон 1
36 Отговор

До коментар #35 от "Расулюлах":


Ти вземи се ограмоти , че да не си загубиш свидетелството !
Ще въвеждат проверовъчен за грамотност !
Няма как иначе :):):):)

Оценка:
-5 +2

hienata
37 Отговор

До коментар #31 от "John Doe":


V - образния е с по-нисък център на тежеста, по-малки вибрации, по-къс. При еднакви характеристики с редовия, това са все плюсове.

Коментиран от #38, #39


Оценка:
-4 +4

John Doe
38 Отговор

До коментар #37 от "hienata":


Това с вибрациите е наистина ной-голямата глупост. Как може редовия шестак да е най-балансираният, наравно с боксера и v12, и ти да кажеш, че v6 има по-малко вибрации?

Оценка:
-2 +4

333
39 Отговор

До коментар #37 от "hienata":


По-добре балансиран двигател от 6 цилиндров редови няма. Евентуално V12. V6 са два трицилиндрови двигателя, които може да ги балансираш само ако са на 180 градуса. Все едно да кажеш, че трицилиндровия е балансиран. Ами не е! Отделно имаш повече механични загуби като търкаляш 4 разпределителни вала, вместо два. Повече загуби от противотежестите на коляновия вал, каквито редовия 6 цилиндров няма.

Коментиран от #41, #42


Оценка:
-3 +4

Нема Бира
40 Отговор
Що минавали на редови? Щото такива им "подават" от Рено, що! Вече.

Оценка:
-1 +2

Има
41 Отговор

До коментар #39 от "333":


шест цилиндровият опозитен, но той има други ограничения.

Оценка:
-1 +1

hienata
42 Отговор

До коментар #39 от "333":


Да, за вибрациите сте прави, заблудил съм се. Може би защото редовите които съм виждал са все на дърти тресящи се таралясници, а новите 6 -таци са все V-образни. По принцип се старая да пиша за неща които съм видял с очите си, а не какво съм прочел.
За мен единствения недостатък на V-образните е по-високата цена като обслужване и като цяло, но нали точно това се очаква от Мерцедес.

Коментиран от #48


Оценка:
-1 +1

Един
43 Отговор
Точно редовия шестак е труден за убиване.....
А иначе какви ги мислят швабите.....никой не знае!

Оценка:
-1 +2

Миле
44 Отговор
Колеги, не забравяйте че ЕС натиска автомобилните производители да свалят постоянно разхода на гориво до невъзможни нива.

Оценка:
-0 +1

656
45 Отговор
V е по добър от редовия двигател. GT-R минават от редови на V, във F1 и ЛьоМан е немислим редовия, просто V е по спортен а редовия по кротък (без BMW). Всичко е до намаляване на разходите, но германеца си знае (без дъртата Меркел)

Коментиран от #46, #47


Оценка:
-2 +1

333
46 Отговор

До коментар #45 от "656":


2JZ-GTE и RBххDET са едни от най-способните двигатели. Тоя втория е на стария GT-R, другия е на Супра и двата са I6. Новия на GT-R далеч не е толкова добър, колкото стария.
BMW правят всичките сериозни дизели от един i6, като единствената разлика е в налягането на турбините и броя им. Тоя горе като го гледаш с електромотора и с 48V електрическа уредба ще е и с електрическо турбо. За това са тия 48V. Едно, че ще има електромотор, който да не бави при ниски обороти, второ, че турбото ще се върти и от електромотор, и няма да има лаг.

Оценка:
-1 +1

333
47 Отговор

До коментар #45 от "656":


А във WRC повечето са редови :). Сега виж паркираните автомобили около теб, и кажи на F1 ли приличат, на LMP ли приличат, или на WRC автомобил най-много.

Коментиран от #49


Оценка:
-2 +1

333
48 Отговор

До коментар #42 от "hienata":


Най-големия недостатък на V6 е, че не е V8 :). При 8 гърла си заслужава усложнената конструкция, при 6 е спорно. Тия, дето искат максимума и не ги притеснява поддръжката, няма да си вземат V6 или 6 редови, ще си вземат V8 и нагоре. За по-скромни хора, които ги притеснява и I6 e прекрасен.
Между другото, хибрид I6 в комбинация с електромотор и турбо/компресор с електромотор, ще прави смешни V8 с битурбо от преди 10+ години.

Коментиран от #50


Оценка:
-2 +1

656
49 Отговор

До коментар #47 от "333":


Всичко в спорта си има ограничения и затова е така във WRC и да новия GT-R е по добър - издържа на повече напомпване. Редовия е по евтин, това е.

Оценка:
-0 +1

656
50 Отговор

До коментар #48 от "333":


Кажи го това на хората от BRABUS и ще ти се изсмеят. Лека

Оценка:
-1 +0

51
Този коментар е премахнат от модератор
amg
52 Отговор
Бяха се отказали от редовите и слагаха V-образни защото им е наследство от обединението с Крайслер

Оценка:
-1 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Меглена Кунева
Лидерът на Реформаторския блок Меглена Кунева с коментар за корупционния закон
Докато антикорупционният закон бъде приет, ще бъдат заметени много следи."

Още бисери