20 Януари, 2018 12:51 28 435 53

Защо Mercedes-Benz сменя V-образните шестаци с редови

  • mercedes-benz-
  • m256

Завръщането на редовите шестцилиндрови двигатели в гамата на Mercedes-Benz след 20-годишна пауза, през която V-образната конфигурация бе пълновластен господар, със сигурност е зарадвала феновете на марката. Това решение обаче не е продиктувано от носталгия, а от съвсем прагматични причини.

Целта на промяната е икономическа целесъобразност. Според шефа на развойния отдел на Mercedes-Benz Ола Келениус редовите шестцилиндрови двигатели могат да се произвеждат на същата поточна линия, на която се сглобяват и четирицилиндровите мотори. Това е възможно заради общата модулна конструкция на двата типа агрегати.

"В технологичен план новите четири- и шестцилиндрови двигатели са клони на едно и също дърво", обяснява Келениус в интервю за Road and Track. "Горивните камери на тези мотори са еднакви, разстоянието от 90 мм между цилиндрите - също".

Оптимизираната компоновка на редовия шестак допринася и за по-лесното му интегриране в различни модели. Новият M256 няма традиционен стартер и алтернатор с ремък. Той е заменен от малък електромотор (наречен EQ Boost), който се намира между двигателя и скоростната кутия. Така се пести пространство, защото пред агрегата няма ремъци, ролки и обтегачи, което намалява дължината му.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    47 95 Отговор
    Браво, закопавайте се! Пробвайте S class с редови двигател, ще имате голям успех в затриването си.
    Икономията е майка на мизерията.
    А преди бяха наистина славна марка!

    Коментиран от #4, #6, #14, #22

  • 2 Гост

    88 18 Отговор
    Хаххаха, тиии сериозно ли мислиш, че немеца е толко тъп, че да започне такава масивна промяна без да си е направил сметка? Много сте ми интересни такива хора където се мислите за по умни от немските инженери. Японците правят това от години и смятам че е правилен ход технологията вече позволява да се изкарат достатъчно коне и от малък агрегат без да го напраеят чуплив
  • 3 ооооооо

    68 22 Отговор
    откакто счетоводителите на фирмите започнаха "да правят" автомобилите - погрома е явен.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Някой си

    31 8 Отговор
    Крайно врема беше!
  • 6 333

    57 6 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    По-добре 6 цилиндров редови, отколкото V6. Единственото предимство е, че е по-къс.
  • 7 незнайко

    48 7 Отговор
    Най-накрая разбраха, че е нерентабилен 6 цилиндровия веобразен двигател ! По сложен за изработка а равностоен на редовия !!! Малко късно се усетиха, а може би ги притиска конкуренцията ???
  • 8 Логобот

    43 19 Отговор
    Сигурно затова бмв ги изпревари не изневери на редовния шеста най добрия мотор
  • 9 гост

    47 5 Отговор
    Редовият двигател е много по-балансиран и лек в сравнение с В6. В6 има повече въртящ момент, но в днешно време мнозинството производители компенсират това с турбо. Та най-добрите двигатели на МВ са точно 6ц. редови, явно искат да се завърнат към старата слава. Успех.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 просто фен

    22 4 Отговор
    не знам от каква икономическа гледна точка ще и идва по евтино да направят редови 6 цилиндъра на поточната линия на 4ц т.е на този принцип може да правят В6 на линята на В8,10,12 . Щом е преценено че е по изгодно ... не можем ние да и правим сметка да разходите когато си нямаме капка напредстава за тяхната икономика . Лично аз съм приятно изненадат от това ,че ще почнат да правят отново Р6 . Всеки авто фен знае ,че редовите мотори са по здрави, балансирани , прости и ефтини за подръжка (може би и по леки) . Относно тунинга , всеки знае ,че Р6 може би е най добрия избор за тунинг независимо от марката на двигателя . Относно това да си купиш ЕС каласа с Р6 кое не му е в ред за да го затрие - примерно 3.2 или 3.5 би турбо с 350-400кс в което аз не виждам нищо лоши или нещо което да ги съсипе. всеки е чувал от какви малолитражни мотори вадят японците конете си - примерно 1.3 230кс и други десетки примери но не е мястото тук . За това нека стиснем палци и да се надяваме , че ще почнем и ние да се радваме на Р6 от тази марка.
  • 12 Вилизар

    33 11 Отговор
    Не се правете на по-умни от немските инженери( както някой бе написал по-горе). В Мерцедес знаят какво правят затова са най- добрите :)

    Коментиран от #20, #27

  • 13 333

    15 6 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Ще изкараш литрова мощност от V двигател, колкото от редови точно друг път. Евентуално може да има малко повече въртящ момент в ниския диапазон на оборотите, ама при съвременните двигатели, където вече турбото е задължително, това не зависи от това дали е редови, или не е. Боксерите са съвсем друга бира, за разлика от V6 H6 си е балансиран, и няма нужда от чудеса, за да не подскача целия.
  • 14 stukar

    12 4 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Със значителното повишаване на литровата мощност, необходимостта от намирането на място в коша на двигателния отсек за поместването на голям брой високобемни цилиндри намалява- агрегата си остава достатъчно компактен и в редова композиция. Отделно, че достъпа до системите и механизмите за обслужване и ремонт е доста по- облекчен, в сравнение с V- образния и вече негативите от усложнената конструкция, за намаляване на цялостния обем на двигателя превишават ползите. Предполагам злъчни, назадничави и обидни изказвания, като твоето е имало когато Мерцедес са преминавали от редова във V- образна конструкция...
  • 15 stukar

    9 2 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    След като приключиш с омекотяването на главите, предполагам ще ми кажеш че V 8 e най- гениалната конструкция, за бутален двигател с вътрешно горене
  • 16 Гост

    9 14 Отговор
    Пак питам - кой от вас някога е карал V8, 10 или 12, за да ми говори, колко бил добър редовия двигател?
    И тук не говорим само за звук и мощност!
    Пак повтарям, че хората са написали защо го правят - ИКОНОМИЯ!
    Не, че V-образните двигатели нямат недостатъци, но фирма като Мерцедес да изтъква като първопричина икономия от поточни линии, звучи супер отблъскващо!

    Коментиран от #29

  • 17 Смешника

    21 6 Отговор
    Ами аз BMW с V6 не съм виждал !!!
  • 18 Зорлем

    11 1 Отговор
    Това означава ли, че новите Мерцедеси ще поевтинеят?
  • 19 Киридол

    8 0 Отговор
    Защото който е карал OM606, знае много добре за какво иде реч. От къде сложиха тия рено-мерцедес боклуци с заден ангренаж и живот на веригата, по малко от на 1.1 на тойота.

    Коментиран от #51

  • 20 Волвар

    6 7 Отговор

    До коментар #12 от "Вилизар":

    Публикувано във факти.бг: Не се правете на по-умни от немските инженери( както някой бе написал по-горе). В Мерцедес знаят какво правят затова са най- добрите
    И като са най-добрите, защо изобщо се отклониха от праведния редови шестак?
    БМВ правиха трилитрови дизелови шестаци и скоро бяха признати за най-добрите в света.
  • 21 John Doe

    7 4 Отговор
    Ами, че то това си е най-готиният двигател! Истината е в 6 цииндровият редови и 6 цилиндровият боксер. Мисля, че като цяло редовите шестаци са доста емблематични. Някои легенди в бранша - 1Jz, 2Jz, Rb26det, S38b38, s54b32, N54b30(2jz на 21-ви век). Няма как от Mercedes да ссбъркат с вече доказали се двигатели.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Shumahera

    7 6 Отговор
    Мерцедес се сетиха! Това е най здравия мотор в света! Мерцедес имат един здрав двигател и това е пет цилиндровия им дизел
  • 24 rapon

    7 6 Отговор
    V-образният е по тежък, има две глави, повече ремъци,4 вала, повече вибрации, по-малко КПД, гори повече и е по-ненадежден , само дето е по- къс. Аз съм фен на Р5 , но още не са на мода. Германците казано на кратко са гениални и са си направили сметката с този Р6, всичко друго е ала бала и робуване на предразсъдъци.
  • 25 750i

    1 9 Отговор
    Само V12 5.7 L
  • 26 750i

    10 15 Отговор
    BMW Е истинската марка
  • 27 ГОРАЗД

    6 3 Отговор

    До коментар #12 от "Вилизар":

    Най-добрите отдавна не са,но определено знаят какво правят!Въпреки издънките в надеждността последните две десетилетия,Мерцедес си остават едни от големите,и не остават да лежат на стара слава!
  • 28 LEGIONARIVS

    9 8 Отговор
    Трябва да си много технически неграмотен за да твърдиш че редови двигател е по хубав от ве образен. Най-добрата конструкция е V с разположение на цилиндровите блокове на 90 градуса. Четете малко, не е вредно

    Коментиран от #31

  • 29 Erm

    6 6 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Редовия двигател е най-добър до h6 -6 цилиндровия е най-добре балансирания двигател. 8 цилиндровия освен ,че е много дълъг,баланса му е като на 2 цилиндровия. Всичко над 8 редови се чупи-физика. За да увеличат броя на цилиндрите над 8 ,да запазят надежността и компактността бе въведен V- образния двигател.2 редови 3-ки =V6 ,2 редови 4-ки =V8 .......2 редови 6-ци=V12 следвият най- балансиран двигател и нормално това са два редови шестака под ъгъл - цизика!!!
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 John Doe

    5 4 Отговор

    До коментар #28 от "LEGIONARIVS":

    Ти като си чел, вземи да ни образоваш малко. С какво е по-добър V образния от редовия. Понеже аз не се сещам за нищо друго освен че е по-къс.

    Коментиран от #37

  • 32 bmw

    3 6 Отговор
    Редовия 6так е супер двигател.Може би най-добрия.Сравнително икономичен и достатъчно мощен.Имал съм и v8 ,няма да ви казвам колко е трошлив ,гори 3но на 6 цилиндровия, а има същата мощност.От мерцедесс им дойде ъкъла най-накрая.Новите модели не са им толкоса лоши,докато старкте (преди 2015) са пълна скръб.Цена като за порше, но качество като рено.
  • 33 татко барба

    4 8 Отговор
    Като са толкова умни тъпите немци, що не правят редови 8,10 и 12 на същата линия за 4, още по големи икономии ще имат - олигофрени, V-то е много компактен мотор.
  • 34 Расулюлах

    2 4 Отговор
    Аз съм решил като поефтинеят още 12 цилиндровите турбо мотори на мерцедес да си купя една s65amg и да си я карам докъто съм жив?.630 кони и 1000нютона мисля че ще върви прилично и гасчица ще си сложа да ми е ефтинко...защо гас ли?ми ще ми е по ефтинко и няма да взема малолитражка защото оценявам мощните мотори и това което предлагат и удоволствието от карането на такава кола с такъв мотор....
  • 35 Расулюлах

    3 2 Отговор
    Ако пък теслите станат по достъпни минавам директно на една бегачка и краи с бензиновите мотори и така....

    Коментиран от #36

  • 36 Антон 1

    4 6 Отговор

    До коментар #35 от "Расулюлах":

    Ти вземи се ограмоти , че да не си загубиш свидетелството !
    Ще въвеждат проверовъчен за грамотност !
    Няма как иначе :):):):)
  • 37 hienata

    4 6 Отговор

    До коментар #31 от "John Doe":

    V - образния е с по-нисък център на тежеста, по-малки вибрации, по-къс. При еднакви характеристики с редовия, това са все плюсове.

    Коментиран от #38, #39

  • 38 John Doe

    5 2 Отговор

    До коментар #37 от "hienata":

    Това с вибрациите е наистина ной-голямата глупост. Как може редовия шестак да е най-балансираният, наравно с боксера и v12, и ти да кажеш, че v6 има по-малко вибрации?
  • 39 333

    4 3 Отговор

    До коментар #37 от "hienata":

    По-добре балансиран двигател от 6 цилиндров редови няма. Евентуално V12. V6 са два трицилиндрови двигателя, които може да ги балансираш само ако са на 180 градуса. Все едно да кажеш, че трицилиндровия е балансиран. Ами не е! Отделно имаш повече механични загуби като търкаляш 4 разпределителни вала, вместо два. Повече загуби от противотежестите на коляновия вал, каквито редовия 6 цилиндров няма.

    Коментиран от #41, #42

  • 40 Нема Бира

    2 1 Отговор
    Що минавали на редови? Щото такива им "подават" от Рено, що! Вече.
  • 41 Има

    1 1 Отговор

    До коментар #39 от "333":

    шест цилиндровият опозитен, но той има други ограничения.
  • 42 hienata

    1 1 Отговор

    До коментар #39 от "333":

    Да, за вибрациите сте прави, заблудил съм се. Може би защото редовите които съм виждал са все на дърти тресящи се таралясници, а новите 6 -таци са все V-образни. По принцип се старая да пиша за неща които съм видял с очите си, а не какво съм прочел.
    За мен единствения недостатък на V-образните е по-високата цена като обслужване и като цяло, но нали точно това се очаква от Мерцедес.

    Коментиран от #48

  • 43 Един

    3 1 Отговор
    Точно редовия шестак е труден за убиване.....
    А иначе какви ги мислят швабите.....никой не знае!
  • 44 Миле

    1 0 Отговор
    Колеги, не забравяйте че ЕС натиска автомобилните производители да свалят постоянно разхода на гориво до невъзможни нива.
  • 45 656

    1 2 Отговор
    V е по добър от редовия двигател. GT-R минават от редови на V, във F1 и ЛьоМан е немислим редовия, просто V е по спортен а редовия по кротък (без BMW). Всичко е до намаляване на разходите, но германеца си знае (без дъртата Меркел)

    Коментиран от #46, #47

  • 46 333

    1 1 Отговор

    До коментар #45 от "656":

    2JZ-GTE и RBххDET са едни от най-способните двигатели. Тоя втория е на стария GT-R, другия е на Супра и двата са I6. Новия на GT-R далеч не е толкова добър, колкото стария.
    BMW правят всичките сериозни дизели от един i6, като единствената разлика е в налягането на турбините и броя им. Тоя горе като го гледаш с електромотора и с 48V електрическа уредба ще е и с електрическо турбо. За това са тия 48V. Едно, че ще има електромотор, който да не бави при ниски обороти, второ, че турбото ще се върти и от електромотор, и няма да има лаг.
  • 47 333

    1 2 Отговор

    До коментар #45 от "656":

    А във WRC повечето са редови :). Сега виж паркираните автомобили около теб, и кажи на F1 ли приличат, на LMP ли приличат, или на WRC автомобил най-много.

    Коментиран от #49

  • 48 333

    1 2 Отговор

    До коментар #42 от "hienata":

    Най-големия недостатък на V6 е, че не е V8 :). При 8 гърла си заслужава усложнената конструкция, при 6 е спорно. Тия, дето искат максимума и не ги притеснява поддръжката, няма да си вземат V6 или 6 редови, ще си вземат V8 и нагоре. За по-скромни хора, които ги притеснява и I6 e прекрасен.
    Между другото, хибрид I6 в комбинация с електромотор и турбо/компресор с електромотор, ще прави смешни V8 с битурбо от преди 10+ години.

    Коментиран от #50

  • 49 656

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "333":

    Всичко в спорта си има ограничения и затова е така във WRC и да новия GT-R е по добър - издържа на повече напомпване. Редовия е по евтин, това е.
  • 50 656

    0 1 Отговор

    До коментар #48 от "333":

    Кажи го това на хората от BRABUS и ще ти се изсмеят. Лека
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 amg

    0 1 Отговор
    Бяха се отказали от редовите и слагаха V-образни защото им е наследство от обединението с Крайслер
  • 53 TRIF007

    1 0 Отговор
    Интересувам се от двигатели от доста години. Това което мога да кажа е че Н6 е най - балансирания двигател следван от 6L и V12. Останалите двигатели се балансират с балансов вал когато е необходимо или не се балансират. Моя любим двигател е 6L. Макар и да отступва леко на Н6 по баланс е много по - лесен за производство, по - надежден като конструкция и по - лесен за обслужване и ремонт.
    V12 e два 6L под определен ъгъл. Основния недостатък на L6 е дължината на двигателя за определен работен обем. При еднакъв обем V двигателя (V4, V6..) е по - къс и компактен и това е основното предимство на V двигателя. Това е предпоставка за производсто на двигател с по - голяма кубатура при еднаква дължина с тази на L6. Други предимства няма. Общо взето при еднаква кубатура (без допълнителни подобрения) двигателите произвежат еднаква мощност независимо от конфигурацията си (H, L, V..)
    Новия L6 двигател на MB M256 е леко по - скъсен поради липсата на ремъци и ролки пред двигателя но това не са най - голямото му предимство. Той е двигател ново поколение. Запознаите се по - отблизо с него.