Автомобилните производители настойчиво препоръчват да се проверява не само нивото на маслото в двигателя, а и това на охладителната течност. В ръководствата за експлоатация на много от автомобилите тази процедура е описана подробно, но както знаем добре, българите рядко четат упътвания. Сега ще ви разкажем за основните грешки, свързани с проверка и доливане на антифриз в охладителната система на колата.
Не отваряйте системата при топъл двигател
Никога не отваряйте капачката на охладителната система, когато двигателят е топъл. Това е оказано с удивителен знак на въпросната капачка, но често се пренебрегва. Трябва да изчакате поне десет минути, защото в противен случай има голяма опасност от изгаряне.
Не добавяйте вода
Доливането с вода, вместо с антифриз е грешка и се отразява зле на системата. Това трябва да се прави само в краен случай, когато няма откъде да си набавите антифриз.
Не доливайте при горещ двигател
Не доливайте концентриран антифриз, когато двигателят работи или е горещ. Концентратът може лесно да се самозапали, ако попадне на нагрят детайл от мотора.
Не доливайте до максимума
Ако нивото на моторното масло е добре да е близо до максимума, то това на антифриза трябва да е по средата между отметките минимум и максимум. Антифризът има свойството да се разширява при нагряване.
Цветът на антифриза
Много майстори съветват да се гледа цвета на антифриза и да се долива от същия. Принципно това е вярно, но невинаги. Основното, което трябва да следите при доливане е класът - G11, G12, G12+ и G13. Той трябва да е еднакъв с този в охладителната система.