Ако забележите, че двигателят на вашия автомобил започне да "гори" повече масло, то това е явен признак за неизправност по агрегата. Причините могат да бъдат много, но сега ще ви разкажем за най-често срещаните.
Първата причина в нашия списък е некачествената смазка. Ако не сте уверен в качествата на маслото, което сте налели в мотора, то пробвайте да го смените с друго. Смазочната течност трябва да отговаря на предписанията на производителя и да не е "менте".
Повишеното износване на цилиндрово буталната група също оказва влияние на разхода на масло. Ако проблемът е такъв, то трябва да забележите синкав дим, излизащ от ауспуха при понижаване на компресията. Тук нещата опират до по-капитален ремонт.
Ако разходът на масло е придружен от синкав дим, увеличен разход на гориво и забележимо намаляване на мощността на двигателя, то най-вероятно проблемът е свързан със сегментите. В сервизите отстраняват проблема със специално почистване, "продухване" на високи обороти и ако това не помогне - следва смяна на сегментите.
Има случаи и на т.нар. неравномерен разход на масло. Ако при активна извънградска езда не забелязвате повишен разход на масло, но в града той е съществено по-голям, то този проблем най-вероятно е свързан с гумичките на клапаните - сменете ги.
Повишеният разход на масло може да е свързан и с неизправност в системата за вентилация на картера. Тогава се наблюдава отчетлив нагар, спад на компресията и бързо зацапване на маслото. Отстраняването на проблема е сравнително просто и е свързано с промиване на системата.
Един от сериозните проблеми при загубата на масло е тогава, когато смазката се смесва с охладителната течност. Ако забележите промяна в консистенцията на антифриза, то проблемът най-вероятно е свързан с гарнитура на главата. Самата тя не е скъпа, но трябва задължително шлайфане на главата и замяната на гарнитурата с нова.
И накрая, разходът на масло може да е свързан с различни утечки. Трябва да обръщате внимание на асфалта под колата и ако забележите малки локвички, то трябва да разберете от къде система изпуска смазочна течност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Монтьор
Коментиран от #53
14:19 17.04.2019
2 Дааааа
Коментиран от #6
14:21 17.04.2019
3 zfocus
14:21 17.04.2019
4 Стамат
14:22 17.04.2019
5 Townboy
14:25 17.04.2019
6 Гост
До коментар #2 от "Дааааа":
Именно. Високооборотните двигатели с нисък ход на буталото са направени да "похапват" по-малко масло фабрично. Но в статията излишно е казано, ако "забелязвате повишен разход на масло". Т.е допуска се че разход на масло може и да е конструктивно заложен. Аз само бих добавил, че ако е нов внос и е "карана от баба да си взема пенсията" също има вероятност да харчи масло ;).14:32 17.04.2019
7 ЯПОНЕЦА
Коментиран от #54
14:41 17.04.2019
8 Гост
Коментиран от #11, #22, #56, #84
14:58 17.04.2019
9 Дионтей
Коментиран от #57
15:00 17.04.2019
10 мнение
А тея майстори нещо се уляха с цените и трябва да им се поразреди работата.. 100лв за нищо ги нямат вече и за добър ден ти ги изтрелват, за квото и да било - големи кожодери станаха!!!
Коментиран от #16, #91, #94, #96
15:06 17.04.2019
11 Един там
До коментар #8 от "Гост":
Ще бара маслото...15:10 17.04.2019
12 Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н
Коментиран от #17, #30
15:34 17.04.2019
13 Надувка
16:11 17.04.2019
14 фалирал от спарк
Коментиран от #15, #49
17:43 17.04.2019
15 Jdm
До коментар #14 от "фалирал от спарк":
Айде стига с тия електрически миксери. Колата трябва да има звук.Коментиран от #47
18:06 17.04.2019
16 МАК
До коментар #10 от "мнение":
Да това показва че си мърляч шофьор!убеден съм че и не спазваш вида на маслото. И после ти дишаме сините пушеци отзад!!за такива като теб спиране от движение докато не оправиш проблема!!!18:25 17.04.2019
17 Гост
До коментар #12 от "Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н":
Точно твоята кола, ако не харчи масло....19:28 17.04.2019
18 Гост
19:30 17.04.2019
19 NOKIAN
20:06 17.04.2019
20 Язе
Коментиран от #23, #99
21:24 17.04.2019
21 гост
21:32 17.04.2019
22 Мартин
До коментар #8 от "Гост":
Има гарнитура за смяна21:32 17.04.2019
23 гост
До коментар #20 от "Язе":
За 300гр. ти направо си щасливец.21:35 17.04.2019
24 Коравия
Коментиран от #58
21:37 17.04.2019
25 Краси
21:50 17.04.2019
26 гост
21:51 17.04.2019
27 NEWCAR
21:53 17.04.2019
28 BMW
Коментиран от #38
22:24 17.04.2019
29 Radko
22:29 17.04.2019
30 Големия Хур
До коментар #12 от "Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н":
Ми нормално като е само в мечтите ти22:39 17.04.2019
31 Стоян
Коментиран от #33, #41, #97
22:50 17.04.2019
32 Йосип Броз Тито
23:46 17.04.2019
33 хаха
До коментар #31 от "Стоян":
По-добре си гледай уроците за училище, че утре имаш контролно по литература. След това може да продължиш да си фантазираш за автосалониКоментиран от #34
00:12 18.04.2019
34 Реалист
До коментар #33 от "хаха":
Като гледам и българският език доста му куца... хахаха :)00:22 18.04.2019
35 Беемвист
Коментиран от #36, #92, #101
01:12 18.04.2019
36 onq s konq
До коментар #35 от "Беемвист":
Понеже имам точно БМВ-Е46 3000куб. дизел 2004г,на 180-190х.кмще ти кажа че ми гори 700грама /10х.км.Не знам къде си го чел това "по 1 литър на 1000км",но при мен няма такива неща.И както правилно пише в статията - ГОРИ ЛИ МАСЛО,ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПУШИ!Има обаче една подробност:При рязко ускорение на малка предавка СЪС ОБИКНОВЕНА НАФТА от ауспуха излизаше КЪЛБО ДИМ.Слагал съм всякакви добавки за премахване на пушека и почистване двигатела-никакъв ефект.След като започнах да сипвам "Бардал" са повдигане та цетановото число/с 5 единици го вдига и се чувства осезаемо/-всякакъв пушек изчезна-т.е. качеството на нафтата е много важно.02:27 18.04.2019
37 шофьор
04:04 18.04.2019
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 фау ве
Има и изключения, но един двигател на 300 и кусур хиляди километра иска масло с висок вискозитет, за това някои производители пуснаха Хай Милидж масла, за коли над 100 000 км.
Коментиран от #95
07:47 18.04.2019
40 гощо
07:49 18.04.2019
41 фау ве
До коментар #31 от "Стоян":
Напълно си прав, но проблемът е, че джамбазите, ако решат да оправят всички проблеми по колите, които вкарват, а те на 99.99% си имат проблеми, означава много по скъпа кола и нисък марж на печалбата, което не е изгодно за тях.Обикновено схемата е, както знаеш, да се вкара най-евтиния дръгел, да се напудри, да му се върнат километрите и да се гледа купувача да не разбере за проблемите.
Просто българинът е беден и не може да си позволи да купува здрави коли, за съжаление.
07:53 18.04.2019
42 VAGina group
Коментиран от #48, #85
08:19 18.04.2019
43 Методика
08:24 18.04.2019
44 До коментар 38
08:24 18.04.2019
45 вегетарянец
08:48 18.04.2019
46 Салито
08:57 18.04.2019
47 незнайко
До коментар #15 от "Jdm":
На електрическа кола може да се добави звук, но на кола с ДВГ не мажеш да МАХНЕШ звука !!!Коментиран от #88
09:01 18.04.2019
48 фау ве
До коментар #42 от "VAGina group":
Дали ВАГ са кадърни или не се вижда най-добре по пътищата!!!!!!Коли на 20-30 години, отдавна изхвърлени от собствениците им в Европа, вървят безпроблемно по нашите!
Е, все пак, нали не очакваш едно 20 годишно ТДИ да мирише на парфюм?
Купи си една нова кола Евро 6 и ще видиш разликата! ВАГ правят най-здравите коли за бедните хора, като нас. Пълно е с голфове 3,4, все още вървят. Има и Голф 7 и 8, а гроздето е кисело!
Все пак ти пожелавам да си купиш нова кола, дори и да не е ВАГ.
Коментиран от #50, #65, #73
09:09 18.04.2019
49 няма
До коментар #14 от "фалирал от спарк":
Няма за какво да пишат. Дори батериите са по евтини от разните катализатори + дпф, съединители, маховици, ежегодни смени на масло, ремъци и т.н., също работата по колата е в пъти по-малко, просто няма какво да се пише.09:22 18.04.2019
50 Wv golff
До коментар #48 от "фау ве":
Моят голф е 1993 и съм го дал на баща ми да го ползва преди седмица строши водна помпа която съм я сменял преди 9 години това ако не е здравоКоментиран от #61
09:41 18.04.2019
51 Грую
09:49 18.04.2019
52 До 19
Коментиран от #74
09:51 18.04.2019
53 filo
До коментар #1 от "Монтьор":
И колко още?09:59 18.04.2019
54 filo
До коментар #7 от "ЯПОНЕЦА":
Немска бангия, ха,ха,ха. Разсмя ме, браво.10:01 18.04.2019
55 ценител
10:03 18.04.2019
56 filo
До коментар #8 от "Гост":
Гори между краката й. Чака някой шланг да угаси пожара, ама при толкова гейове не знам.10:04 18.04.2019
57 filo
До коментар #9 от "Дионтей":
Повечето българи карат около 10000км. годишно. За какво му е скъпа кола на човек при това положение. Само да й робува.Коментиран от #59
10:07 18.04.2019
58 Гост
До коментар #24 от "Коравия":
Corolla VVTi 2004-та. След 80 000 почна да си яде по литър на 3000-4000 км. Купена нова и поддържана в ТМ Ауто.Ситроен 1.8и - същата простотия - чисто нов.
Астра 2006 Екошпек - новичка от Булвария - за едно ходене до Германия и яко натискане 160-180 глътна 2 литра за 4000 км.
И трите гореизброени са на реални километри под 100 000, купени нови. Дей***ба и новите кочи***ни!!!
10:08 18.04.2019
59 Дионтей
До коментар #57 от "filo":
Съгласен съм с теб за това, че няма смисъл от скъпи коли като не се карат много, но аз имах предвид друго. Има Пасат 5-ца за 3хил. лв има и за 6хил. лв обяви. Тези от 3хил. лв верно взимаш я евтино, но после те очакват демпфер, турбо, дюзи, окачване почти сигурно. А тези от 6хил. лв повечето ще кажат "да не съм луд да дам толкова пари за Пасат 5ца?!" , но реално може да излезне по-евтино, отколкото този за 3хил.10:21 18.04.2019
60 Бай Хой
Коментиран от #63
10:32 18.04.2019
61 фау ве
До коментар #50 от "Wv golff":
Ако беше сложил оригинална водна помпа щеше да изкара, докато умре колата и нямаше да се строши.Имах преключение с водна помпа менте, направо се разпадна, но при мен се върти от ангренажния ремък и без малко да се срещнат клапаните с буталата.
Най-добре е водна помпа Хепу, най-качествени ги правят, освен оригиналните.
11:06 18.04.2019
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 минаващ
До коментар #60 от "Бай Хой":
Не, изобщо не е нормално. Аз имам един умрял нисан от 98-а със 100 коня и го карам постоянно на максимума от възможностите му - не мърда нивото на маслото между сменитеКоментиран от #64
11:13 18.04.2019
64 Бай Хой
До коментар #63 от "минаващ":
Е ключа е че нисана е от '98 , вземи си по-нова кола и всичките подхарчват, няма как. Старото ми ренде и ланчия не са барали и грам масло а ги пържих на макс. БМВ-то харчеше , но там е обяснимо и си го пише дори в книжката.11:22 18.04.2019
65 ценител
До коментар #48 от "фау ве":
И как точно ти хрумна да сравняваш колите от преди 20-30 години със сегашните, макар и от една марка? Преди 20-30 години не ги продаваха с 1.2 турбо-сенокосачки.Коментиран от #69
11:23 18.04.2019
66 ЦГеоргиев
11:44 18.04.2019
67 Vilisav
12:50 18.04.2019
68 Jack Bauer
13:24 18.04.2019
69 фау ве
До коментар #65 от "ценител":
Колега, ти не четеш, какво съм написал. Казвам, че един стар дизел замърсява и мирише на нафта, което е нормално за стар дизел на по 20 години и отгоре.Новите коли в сравнение с показателя екологичност са много по екологични, това казвам, като отговор на колегата, че старите фолксвагени много пушели, ами пушат си, защото са друга еконорма, това е ФАКТ.
Всъщност цялата концепция на даунсайзинга е не само по-ниската себестойност, но и се прави с по високите изисквания за екологичност. Еколозите и икономистите превърнаха старите и по здрави автомобили в пластмасови играчки.
За сметка на това пък, новите дизели с Евро 6 замърсяват много по малко и покрай тях не вони на изгоряла нафта.
13:43 18.04.2019
70 GG1989
Коментиран от #71, #80
14:10 18.04.2019
71 11121314
До коментар #70 от "GG1989":
имах тойота авенсис с VVt двигател, в градско не ми гореше масло, но излезели извън града и над 120 км. беше ламя на маслото, сега карам паджеро, не ми е изгорило и ярам масло15:51 18.04.2019
72 seksi joker
15:58 18.04.2019
73 МАК
До коментар #48 от "фау ве":
Изобщо не си хаби думите за такива технически неграмотни индивиди!!16:02 18.04.2019
74 NOKIAN
До коментар #52 от "До 19":
Карам я 5 та година. Втори собственик съм. Не жаля пари за поддръжка.Колата е от автокъща на познати, за 6500 лв.17:31 18.04.2019
75 Боян
Причина номер 2 - гумички на клапаните
Причина номер 3 - Менте масло
Всичко друго са небивалици и гадаене!
Коментиран от #79
19:58 18.04.2019
76 Гост
Коментиран от #77, #78
20:21 18.04.2019
77 МАК
До коментар #76 от "Гост":
Плюят неграмотните !!това е един от най надеждните ТДИ мотори на ФВ.20:34 18.04.2019
78 МАК
До коментар #76 от "Гост":
Плюят неграмотните !!това е един от най надеждните ТДИ мотори на ФВ.20:35 18.04.2019
79 Мани бегай
До коментар #75 от "Боян":
Причина 4: изскочил семеринг на някой вал. Доливах по половин литър на сто докато видя че ми е изскочил семеринга на вала за дистрибутора и си тече от там като чешма. Добрата новина е че не ми се налагаше да го сменям все пак постоянно се обновява.22:08 18.04.2019
80 2.0R
До коментар #70 от "GG1989":
И какво Субару? 18000км.не беше проверявано маслото, беше под минимум, долях 1 литър и отиде доста над максимума. Колата е на 330000.22:09 18.04.2019
81 Kobra
00:29 19.04.2019
82 Kobra
00:29 19.04.2019
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Майстора
До коментар #8 от "Гост":
Гори,гори само че лубрикант !08:15 19.04.2019
85 Rumen
До коментар #42 от "VAGina group":
Ако говориш за 20 годишни милионници, може да си прав. Но то това не се отнася само до 20 годишните vagове, а и за всички останали в категорията. Моя ваг го изкарах чисто нов от магазина с 3.0tdi 245 коня. В момента сме на 13,000км и маслото си е на макс.08:20 19.04.2019
86 Борислав
1. Менте.
2. Оригинално, но разчистено от пазара в Германия защото полусинтетиката е минала 2 години, а производителя и дава 3.
3. Оригинално, ама гръцко, турско, румънско, българско(може поне да е прясно) .
4. Оригинално и свежо, произведено в прекрасният бленуван запад, но за експорт за тунеядци и варвари.
5. Тук там има някои екзотични масла дето стават, ама трябва се купуват само най-скъпите от тях и въобще...
Решение.
Много хора си купуват маслото от бленуваният запад. Германия е най-надеждно място. Там отношението към автомобила е култ.
Аз лично напоследък купувам Равенол директно от сайта на производителя. Лесно ще го намерите. Има и други варианти разбира се. А и като решите да карате с едно масло, карайте поне 2-3 замени.
И още - ако хвърчите по магистралата 4500 обората като мен, дори и най-лъскавата полусинтетика ще стане на вода след 5000 6000 хил. км. Минете на рейсърски масла тогава - ще изкара двойно. Не случайно на едно масло пише, че употребата бива:
-нормално каране 15000 км или 12 месеца.
-жестоко каране 7500км или 6 месеца.
Примерно.
Коментиран от #87
09:56 19.04.2019
87 Бай Хой
До коментар #86 от "Борислав":
Има доза истина в думите ти, но да знаеш зе тази теза битува във всяка държава - Гърците си мислят че горивата в БГ са много по-хубави, ние пък мислим че е обратното. Аз от години си купувам малса на Мотул, от сайтове, магазини и т.н. и нямам оплаквания към продуктите им. Предишната ми кола я карах с някво наливно "шведско", майстора ми се кълнеше в майка си колко качествено било и също съм нямал драми, но там двг беше 2,4 жтд който просто няма чупене каквото и да му сложиш. Така че най-вече зависи от агрегата и експлоатацията му. Просто има хора които карат много зле колите си и после мрънкат, за поддръжката не говорим. Има хора които за едно потропване сменят цялата предница с китайски тампони и части и оттам връщане назад няма. почва цикъла на постоянни ремонти.10:45 19.04.2019
88 Язе
До коментар #47 от "незнайко":
Може,може.Казва се изолация.Не очаквай на кола за 2000лв да е тиха.Все пак по-добре да чувам двг-то отколкото скърцането на евтини пластмаси като при електричките.Виж мненията на собствениците на такива колко ревът от "качеството".16:35 19.04.2019
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Бмв фен
До коментар #35 от "Беемвист":
Чие и 193к.с. са напълно достатъчни за това купе на 3ката също върви доволно с него карал съм такова.18:41 21.04.2019
93 Бмв фен
18:45 21.04.2019
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Някой
До коментар #39 от "фау ве":
Дайте му на тоя Лауреат Нобелова Награда !Изпарява се само мозъка де го нямаш , не маслото !!!
05:10 22.04.2019
96 Някой си
До коментар #10 от "мнение":
Много лесно да се каже много ми Оправисия.Карате до скапване после скъпо му било Българска работа.22:47 16.06.2019
97 Христин
До коментар #31 от "Стоян":
Значи превъртайки километрите не се водят мошенници, а за скрити дефекти .14:30 06.01.2020
98 Валентин
19:46 04.08.2020
99 Haha
До коментар #20 от "Язе":
Всички коли харчат масло кои повече кои по малко.Работя в Германия като доставчик бусовете са нови и най-различни нисани, фордове, мерцедеси, Фолксваген и други майстора които ни подържа колите веднъж седмично проверява всяка една кола за количество масло и долива на всички на коя 400 500 грама на коя повече но всички са нови и харчат.
22:25 31.08.2020
100 Boris
11:19 13.10.2020
101 Уточнение
До коментар #35 от "Беемвист":
Хубаво цитираш немския текст, но поне го прави грамотно... Für dieseS Fahrzeug...22:17 05.02.2021