Новини

Двигателят харчи масло: Причините

Публикувана: 17 Април, 2019 14:13
96 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 71180
Двигателят харчи масло: Причините
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.6 от 9 гласа.

Ако забележите, че двигателят на вашия автомобил започне да "гори" повече масло, то това е явен признак за неизправност по агрегата. Причините могат да бъдат много, но сега ще ви разкажем за най-често срещаните.

Първата причина в нашия списък е некачествената смазка. Ако не сте уверен в качествата на маслото, което сте налели в мотора, то пробвайте да го смените с друго. Смазочната течност трябва да отговаря на предписанията на производителя и да не е "менте".

Повишеното износване на цилиндрово буталната група също оказва влияние на разхода на масло. Ако проблемът е такъв, то трябва да забележите синкав дим, излизащ от ауспуха при понижаване на компресията. Тук нещата опират до по-капитален ремонт.

Ако разходът на масло е придружен от синкав дим, увеличен разход на гориво и забележимо намаляване на мощността на двигателя, то най-вероятно проблемът е свързан със сегментите. В сервизите отстраняват проблема със специално почистване, "продухване" на високи обороти и ако това не помогне - следва смяна на сегментите.

Двигателят харчи масло: Причините

Има случаи и на т.нар. неравномерен разход на масло. Ако при активна извънградска езда не забелязвате повишен разход на масло, но в града той е съществено по-голям, то този проблем най-вероятно е свързан с гумичките на клапаните - сменете ги.

Повишеният разход на масло може да е свързан и с неизправност в системата за вентилация на картера. Тогава се наблюдава отчетлив нагар, спад на компресията и бързо зацапване на маслото. Отстраняването на проблема е сравнително просто и е свързано с промиване на системата.

Един от сериозните проблеми при загубата на масло е тогава, когато смазката се смесва с охладителната течност. Ако забележите промяна в консистенцията на антифриза, то проблемът най-вероятно е свързан с гарнитура на главата. Самата тя не е скъпа, но трябва задължително шлайфане на главата и замяната на гарнитурата с нова.

И накрая, разходът на масло може да е свързан с различни утечки. Трябва да обръщате внимание на асфалта под колата и ако забележите малки локвички, то трябва да разберете от къде система изпуска смазочна течност.

Двигателят харчи масло: Причините

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.6 от 9 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Монтьор
1 Отговор
А колко още причини има за разход на масло.....

Коментиран от #53


Оценка:
-7 +49

Дааааа
2 Отговор
Всеки двигател си има специфика, която е различна от останалите и харча на масло може да НЕ е от горепосочените.

Коментиран от #6


Оценка:
-7 +54

zfocus
3 Отговор
Или пак колата е Ауди 2.0 TFSi, 2008-2014 год. и разхода на масло по книжка на производителя нормално да е 1 литър на 500 км.

Оценка:
-22 +74

Стамат
4 Отговор
Апахахаххахахаххахах. Всички коли с малко по-големи и спортни двигатели харчат масло и си го пише навсякъде. Нелепи размишления от лаици...

Оценка:
-26 +36

Townboy
5 Отговор
Ако вземеш кола от родните автоджамбази и харчи масло е почти сигурно, че няма да се разминеш с гумички на клапаните

Оценка:
-9 +63

Гост
6 Отговор

До коментар #2 от "Дааааа":


Именно. Високооборотните двигатели с нисък ход на буталото са направени да "похапват" по-малко масло фабрично. Но в статията излишно е казано, ако "забелязвате повишен разход на масло". Т.е допуска се че разход на масло може и да е конструктивно заложен. Аз само бих добавил, че ако е нов внос и е "карана от баба да си взема пенсията" също има вероятност да харчи масло ;).

Оценка:
-4 +49

ЯПОНЕЦА
7 Отговор
Щот е немска бангия, затва харчи масло.

Коментиран от #54


Оценка:
-55 +56

Гост
8 Отговор
Каката на последната снимка дали гори масло?

Коментиран от #11, #22, #56, #84


Оценка:
-0 +60

Дионтей
9 Отговор
В България повечето автокъщи внасят коли, които са в окаяно състояние. Освежават салон, волан, боичката, едно пастиране, връщат километража на под 200хил. км и казват заповядайте в отлично състояние. Но и ние българите това търсим - хубаво и евтино. Кой от вас като търси кола да си купи ходи да гледай най-скъпите обяви?!

Коментиран от #57


Оценка:
-3 +47

мнение
10 Отговор
Аз си доливам и хич не ми пука... от 5 години си карам така и пари за глупости на майстори не давам... като сменя колата ако и новата харчи, пак ще си доливам - просто трябва да следи!
А тея майстори нещо се уляха с цените и трябва да им се поразреди работата.. 100лв за нищо ги нямат вече и за добър ден ти ги изтрелват, за квото и да било - големи кожодери станаха!!!

Коментиран от #16, #91, #94, #96


Оценка:
-15 +114

Един там
11 Отговор

До коментар #8 от "Гост":


Ще бара маслото...

Оценка:
-0 +10

Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н
12 Отговор
Мойто поршенце каен не харчи масло

Коментиран от #17, #30


Оценка:
-27 +5

Надувка
13 Отговор
А от турбото не може ли?

Оценка:
-0 +40

фалирал от спарк
14 Отговор
По-добре пишете за електрички. Писна ми от проблемите на двг

Коментиран от #15, #49


Оценка:
-26 +10

Jdm
15 Отговор

До коментар #14 от "фалирал от спарк":


Айде стига с тия електрически миксери. Колата трябва да има звук.

Коментиран от #47


Оценка:
-11 +27

МАК
16 Отговор

До коментар #10 от "мнение":


Да това показва че си мърляч шофьор!убеден съм че и не спазваш вида на маслото. И после ти дишаме сините пушеци отзад!!за такива като теб спиране от движение докато не оправиш проблема!!!

Оценка:
-12 +25

Гост
17 Отговор

До коментар #12 от "Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н":


Точно твоята кола, ако не харчи масло....

Оценка:
-2 +11

Гост
18 Отговор
Не е нормално за мен каквато и кола да е да харчи масло без причина, освен новите бараки!

Оценка:
-3 +14

NOKIAN
19 Отговор
1.8 t20 vt 180 к.с на VAG си харчи доволно масло по принцип. Още повече ако си играете с турбото на магистралата.

Оценка:
-2 +21

Язе
20 Отговор
ВАГ групата още от магазина харчи масло.Опитват се да ме убедят,че това е нормално.За 10000км на стария ми кошник(не немски)съм сипал 300гр.масло.Да търся ли проблем?

Коментиран от #23


Оценка:
-5 +26

гост
21 Отговор
Най-големите масларки са БМВта.Знам го от личен опит.

Оценка:
-11 +30

Мартин
22 Отговор

До коментар #8 от "Гост":


Има гарнитура за смяна

Оценка:
-1 +6

гост
23 Отговор

До коментар #20 от "Язе":


За 300гр. ти направо си щасливец.

Оценка:
-2 +16

Коравия
24 Отговор
Горят масло, защото са милионници, от уморени таралясници с незнаен пробег доливката на масло е най малкия проблем.

Коментиран от #58


Оценка:
-5 +21

Краси
25 Отговор
Всички коли харчат масло. При едни марки е по-малък разхода, при други повече. Даже и в книжките им го пише. Ако разхода е много голям тогава наистина трябва да се види причината

Оценка:
-5 +18

гост
26 Отговор
Разхода на масло най-малко ме притеснява.

Оценка:
-4 +5

NEWCAR
27 Отговор
Много коли си харчат масло заводски. Не се плашете

Оценка:
-5 +9

BMW
28 Отговор
За 10000км доливам около 400г масло на BMW 330D.Хайде със здраве.

Коментиран от #38


Оценка:
-20 +8

Radko
29 Отговор
А аз на моята доливам по 1 кило всеки месец

Оценка:
-2 +16

Големия Хур
30 Отговор

До коментар #12 от "Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н":


Ми нормално като е само в мечтите ти

Оценка:
-1 +7

Стоян
31 Отговор
Вижте момчета смело мога да ви кажа че имам първия автосалон в Бългатия. Отворих го на 01.05.1991год.ако някой има претенции че има автосалон преди тази дата да каже....Но да се върнем на въпроса, това че всеки маниполира километражите е факт? Но основния проблем нее в това. Проблема е че голяма част от новите търговци не оправят дефектите по колата а просто ги скриват от клиента и от там идват проблемите

Коментиран от #33, #41


Оценка:
-2 +37

Йосип Броз Тито
32 Отговор
Ако автомобилът е дизелов, причината за горене на масло и синкав пушек, може да бъде и в прекалено голям луфт в турбината и тоталното и издъхване (на самата турбина). Но това се усеща и по звука на самото турбо, в някои случаи може и да изкара години, но ако гори масло и вади пушек, значи е за рециклиране или за смяна...

Оценка:
-1 +20

хаха
33 Отговор

До коментар #31 от "Стоян":


По-добре си гледай уроците за училище, че утре имаш контролно по литература. След това може да продължиш да си фантазираш за автосалони

Коментиран от #34


Оценка:
-6 +8

Реалист
34 Отговор

До коментар #33 от "хаха":


Като гледам и българският език доста му куца... хахаха :)

Оценка:
-5 +4

Беемвист
35 Отговор
БМВ Е90 2006, 3000 кубика ,4х4,автомат,пише следното: Für dieser Fahrzeug ist normal Öl verbrauch, bis 1 liter pro tausend Kilometer. Щом от БМВ казват,че литьр на 1000 километра е нормално,какво повече. Предишния модел Е46 ,пак 3000 кубика,пак си похапваше масло. Може би най-добрият мотор с мальк разход на масло е 2.8 ,ама кончетата му са само 193, докато сега тия 258 се усещат доволно.

Коментиран от #36, #92


Оценка:
-4 +11

onq s konq
36 Отговор

До коментар #35 от "Беемвист":


Понеже имам точно БМВ-Е46 3000куб. дизел 2004г,на 180-190х.кмще ти кажа че ми гори 700грама /10х.км.Не знам къде си го чел това "по 1 литър на 1000км",но при мен няма такива неща.И както правилно пише в статията - ГОРИ ЛИ МАСЛО,ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПУШИ!Има обаче една подробност:При рязко ускорение на малка предавка СЪС ОБИКНОВЕНА НАФТА от ауспуха излизаше КЪЛБО ДИМ.Слагал съм всякакви добавки за премахване на пушека и почистване двигатела-никакъв ефект.След като започнах да сипвам "Бардал" са повдигане та цетановото число/с 5 единици го вдига и се чувства осезаемо/-всякакъв пушек изчезна-т.е. качеството на нафтата е много важно.

Оценка:
-9 +15

шофьор
37 Отговор
Най-важното е да държиш щеката за маслото нагоре / като каката на снимката / ….тогава винаги маслото ще е в нормата

Оценка:
-1 +26

38
Този коментар е премахнат от модератор
фау ве
39 Отговор
Бих добавил още и вискозитета на маслото. Много собственици на нов внос, на по 156 000 "реални" решават да слагат от мерак много тънко масло, пълна синтетика, а гурела си иска 10в40 или даже 15в40, тънкото масло не може да уплътнява добре и особено през лятото в жегите ниското число на вискозитет води до изпаряването му.
Има и изключения, но един двигател на 300 и кусур хиляди километра иска масло с висок вискозитет, за това някои производители пуснаха Хай Милидж масла, за коли над 100 000 км.

Коментиран от #95


Оценка:
-8 +13

гощо
40 Отговор
Ако харчи масло слагаш добавка и на пазара отива колата! А локвичка няма как да видиш защото колите мнооого отдавана са с кори отдило!

Оценка:
-5 +3

фау ве
41 Отговор

До коментар #31 от "Стоян":


Напълно си прав, но проблемът е, че джамбазите, ако решат да оправят всички проблеми по колите, които вкарват, а те на 99.99% си имат проблеми, означава много по скъпа кола и нисък марж на печалбата, което не е изгодно за тях.
Обикновено схемата е, както знаеш, да се вкара най-евтиния дръгел, да се напудри, да му се върнат километрите и да се гледа купувача да не разбере за проблемите.
Просто българинът е беден и не може да си позволи да купува здрави коли, за съжаление.

Оценка:
-1 +18

VAGina group
42 Отговор
VAG Group са най-смрадливите коли по пътищтата,именно защото горят много масло и зад тях винаги мирише на масларница! Просто са некадърни,с изключение на два-три мотора, всички останали двигатели са пълен боклук! Да не говорим как им се изтриват копчетата, просто са една еврейска фамилна компания, затова имат славата на много “надеждни” кошници!

Коментиран от #48, #85


Оценка:
-10 +17

Методика
43 Отговор
3000 кубика говорим за бензин са апетитни дори и след основен ремонт....

Оценка:
-2 +9

До коментар 38
44 Отговор
Ти даже и не си сядал в БМВ.Нещастен бачкатор ще си останеш. Кисело е ГРОЗДЕТО за бачкатора.285

Оценка:
-12 +2

вегетарянец
45 Отговор
Я си джиткам със зехтин и не бера ядове

Оценка:
-1 +3

Салито
46 Отговор
Стига с това Може, не може .. Двигателя Не трябва да харчи масло!Човек не си купува кола да спира и да долива!Карам старо дизелово БМВ 2000 куб. След 15000 км щеката там където е било обслужено. На други лафове не се връзвайте!

Оценка:
-7 +13

незнайко
47 Отговор

До коментар #15 от "Jdm":


На електрическа кола може да се добави звук, но на кола с ДВГ не мажеш да МАХНЕШ звука !!!

Коментиран от #88


Оценка:
-4 +7

фау ве
48 Отговор

До коментар #42 от "VAGina group":


Дали ВАГ са кадърни или не се вижда най-добре по пътищата!!!!!!
Коли на 20-30 години, отдавна изхвърлени от собствениците им в Европа, вървят безпроблемно по нашите!
Е, все пак, нали не очакваш едно 20 годишно ТДИ да мирише на парфюм?
Купи си една нова кола Евро 6 и ще видиш разликата! ВАГ правят най-здравите коли за бедните хора, като нас. Пълно е с голфове 3,4, все още вървят. Има и Голф 7 и 8, а гроздето е кисело!
Все пак ти пожелавам да си купиш нова кола, дори и да не е ВАГ.

Коментиран от #50, #65, #73


Оценка:
-14 +14

няма
49 Отговор

До коментар #14 от "фалирал от спарк":


Няма за какво да пишат. Дори батериите са по евтини от разните катализатори + дпф, съединители, маховици, ежегодни смени на масло, ремъци и т.н., също работата по колата е в пъти по-малко, просто няма какво да се пише.

Оценка:
-5 +8

Wv golff
50 Отговор

До коментар #48 от "фау ве":


Моят голф е 1993 и съм го дал на баща ми да го ползва преди седмица строши водна помпа която съм я сменял преди 9 години това ако не е здраво

Коментиран от #61


Оценка:
-3 +10

Грую
51 Отговор
Купили сте си дърта , износена кошница с превъртян километраж и издухан двигател. Нататък стъпката е да дойдат следващите тарикати, които да ви предлагат разни добавки за спиране на течове, възстановяване на двигателя от износване чрез наливане на някакви съмнителни течности от разни шарени шишета универсални ментификатори и прочие и сте с двата крака в тоталната измама в България - бизнеса със стари автомобили.

Оценка:
-4 +13

До 19
52 Отговор
Като земеш някое утрепано 1.8т за 2 бона ще гори не ами.. Ела да видиш мойто дали го бара при положение че го зоря всеки ден. Ппс колата е 95та и не си знае километрите

Коментиран от #74


Оценка:
-3 +2

filo
53 Отговор

До коментар #1 от "Монтьор":


И колко още?

Оценка:
-3 +0

filo
54 Отговор

До коментар #7 от "ЯПОНЕЦА":


Немска бангия, ха,ха,ха. Разсмя ме, браво.

Оценка:
-6 +0

ценител
55 Отговор
Най-честата причина е покупка на TSI :D

Оценка:
-0 +5

filo
56 Отговор

До коментар #8 от "Гост":


Гори между краката й. Чака някой шланг да угаси пожара, ама при толкова гейове не знам.

Оценка:
-3 +3

filo
57 Отговор

До коментар #9 от "Дионтей":


Повечето българи карат около 10000км. годишно. За какво му е скъпа кола на човек при това положение. Само да й робува.

Коментиран от #59


Оценка:
-3 +20

Гост
58 Отговор

До коментар #24 от "Коравия":


Corolla VVTi 2004-та. След 80 000 почна да си яде по литър на 3000-4000 км. Купена нова и поддържана в ТМ Ауто.

Ситроен 1.8и - същата простотия - чисто нов.

Астра 2006 Екошпек - новичка от Булвария - за едно ходене до Германия и яко натискане 160-180 глътна 2 литра за 4000 км.

И трите гореизброени са на реални километри под 100 000, купени нови. Дей***ба и новите кочи***ни!!!

Оценка:
-2 +19

Дионтей
59 Отговор

До коментар #57 от "filo":


Съгласен съм с теб за това, че няма смисъл от скъпи коли като не се карат много, но аз имах предвид друго. Има Пасат 5-ца за 3хил. лв има и за 6хил. лв обяви. Тези от 3хил. лв верно взимаш я евтино, но после те очакват демпфер, турбо, дюзи, окачване почти сигурно. А тези от 6хил. лв повечето ще кажат "да не съм луд да дам толкова пари за Пасат 5ца?!" , но реално може да излезне по-евтино, отколкото този за 3хил.

Оценка:
-1 +6

Бай Хой
60 Отговор
БМВ харчат масло щот ги пържат на кучета. Ако раздавате яко газ на колата е напълно нормално да гори масло. Друг проблем е ако много често карате на висока предавка с ниска скорост и настъпвате газта без да върнете предавка, особено по магистрали. Тогава тормозите двигателя и с времето се появяват хлабините които водят до харч на масло и реване. За това колите с автомат по-рядко харчат масло, защото не позволяват тормозенето на ДВГ. Или както горе е описано просто карате Ауди и сипвате бензин за 50 лв и масло за 10 , т'ва е положението. Мойта Мазда уж е маслояд, но за сега се държи прилично - 200 - 300 гр на 10к км.

Коментиран от #63


Оценка:
-4 +9

фау ве
61 Отговор

До коментар #50 от "Wv golff":


Ако беше сложил оригинална водна помпа щеше да изкара, докато умре колата и нямаше да се строши.
Имах преключение с водна помпа менте, направо се разпадна, но при мен се върти от ангренажния ремък и без малко да се срещнат клапаните с буталата.
Най-добре е водна помпа Хепу, най-качествени ги правят, освен оригиналните.

Оценка:
-2 +3

62
Този коментар е премахнат от модератор
минаващ
63 Отговор

До коментар #60 от "Бай Хой":


Не, изобщо не е нормално. Аз имам един умрял нисан от 98-а със 100 коня и го карам постоянно на максимума от възможностите му - не мърда нивото на маслото между смените

Коментиран от #64


Оценка:
-2 +7

Бай Хой
64 Отговор

До коментар #63 от "минаващ":


Е ключа е че нисана е от '98 , вземи си по-нова кола и всичките подхарчват, няма как. Старото ми ренде и ланчия не са барали и грам масло а ги пържих на макс. БМВ-то харчеше , но там е обяснимо и си го пише дори в книжката.

Оценка:
-2 +7

ценител
65 Отговор

До коментар #48 от "фау ве":


И как точно ти хрумна да сравняваш колите от преди 20-30 години със сегашните, макар и от една марка? Преди 20-30 години не ги продаваха с 1.2 турбо-сенокосачки.

Коментиран от #69


Оценка:
-2 +13

ЦГеоргиев
66 Отговор
Харчи щото има. Като свърши и спира да харчи..

Оценка:
-1 +10

Vilisav
67 Отговор
Има си такива, които заводски си харчат и от смяна до смяна (да приемем 10К) едни 500 гр. не са нещо фатално, още повече, че говорим за коли със стотици хиляди километри. Дори литър на цели 10К не е фатално и фрапантно, ако мотора ти е 300К+. Виж, литър на 1000 си е оливане от всякъде и няма нищо нормално в това, макар, че според производителя на една от колите ми (не е ваг) било абсолютно нормално 1.6 атмосферен двигател да ял между 500 гр до литър на 1000, не 10К, а 1К ! Което е абсурд. И не ги и гори, около 100 грама са на 1000, просто го пишат като застраховка някаква. Но е абсурдно. Пък и тези с газта е нормално да горят, също феновете на турбо забавленията.

Оценка:
-1 +4

Jack Bauer
68 Отговор
Колите които вадят сивкав или черен пушех от ауспуха трябва да ги спират от движение на ГТП, но ...

Оценка:
-2 +4

фау ве
69 Отговор

До коментар #65 от "ценител":


Колега, ти не четеш, какво съм написал. Казвам, че един стар дизел замърсява и мирише на нафта, което е нормално за стар дизел на по 20 години и отгоре.
Новите коли в сравнение с показателя екологичност са много по екологични, това казвам, като отговор на колегата, че старите фолксвагени много пушели, ами пушат си, защото са друга еконорма, това е ФАКТ.
Всъщност цялата концепция на даунсайзинга е не само по-ниската себестойност, но и се прави с по високите изисквания за екологичност. Еколозите и икономистите превърнаха старите и по здрави автомобили в пластмасови играчки.
За сметка на това пък, новите дизели с Евро 6 замърсяват много по малко и покрай тях не вони на изгоряла нафта.

Оценка:
-0 +6

GG1989
70 Отговор
Или просто караш Субару :D

Коментиран от #71, #80


Оценка:
-6 +0

11121314
71 Отговор

До коментар #70 от "GG1989":


имах тойота авенсис с VVt двигател, в градско не ми гореше масло, но излезели извън града и над 120 км. беше ламя на маслото, сега карам паджеро, не ми е изгорило и ярам масло

Оценка:
-0 +2

seksi joker
72 Отговор
laba daba du

Оценка:
-0 +1

МАК
73 Отговор

До коментар #48 от "фау ве":


Изобщо не си хаби думите за такива технически неграмотни индивиди!!

Оценка:
-0 +2

NOKIAN
74 Отговор

До коментар #52 от "До 19":


Карам я 5 та година. Втори собственик съм. Не жаля пари за поддръжка.Колата е от автокъща на познати, за 6500 лв.

Оценка:
-0 +2

Боян
75 Отговор
Причина номер 1 - спечени маслени сегменти
Причина номер 2 - гумички на клапаните
Причина номер 3 - Менте масло


Всичко друго са небивалици и гадаене!

Коментиран от #79


Оценка:
-0 +5

Гост
76 Отговор
При мен няма проблеми нито пушеци нито липси на масло макар много хора да плуят този двигател на Ауди А6 Ц5. 2.5 ТДИ макар и невероятно да ви звучи от смяна до смяна на маслото не го пипа

Коментиран от #77, #78


Оценка:
-1 +2

МАК
77 Отговор

До коментар #76 от "Гост":


Плюят неграмотните !!това е един от най надеждните ТДИ мотори на ФВ.

Оценка:
-2 +3

МАК
78 Отговор

До коментар #76 от "Гост":


Плюят неграмотните !!това е един от най надеждните ТДИ мотори на ФВ.

Оценка:
-2 +3

Мани бегай
79 Отговор

До коментар #75 от "Боян":


Причина 4: изскочил семеринг на някой вал. Доливах по половин литър на сто докато видя че ми е изскочил семеринга на вала за дистрибутора и си тече от там като чешма. Добрата новина е че не ми се налагаше да го сменям все пак постоянно се обновява.

Оценка:
-0 +1

2.0R
80 Отговор

До коментар #70 от "GG1989":


И какво Субару? 18000км.не беше проверявано маслото, беше под минимум, долях 1 литър и отиде доста над максимума. Колата е на 330000.

Оценка:
-0 +1

Kobra
81 Отговор
Купете си Мерцедес и проблема с маслото ще е отживелица

Оценка:
-4 +0

Kobra
82 Отговор
Купете си Мерцедес и проблема с маслото ще е отживелица

Оценка:
-4 +0

83
Този коментар е премахнат от модератор
Майстора
84 Отговор

До коментар #8 от "Гост":


Гори,гори само че лубрикант !

Оценка:
-0 +0

Rumen
85 Отговор

До коментар #42 от "VAGina group":


Ако говориш за 20 годишни милионници, може да си прав. Но то това не се отнася само до 20 годишните vagове, а и за всички останали в категорията. Моя ваг го изкарах чисто нов от магазина с 3.0tdi 245 коня. В момента сме на 13,000км и маслото си е на макс.

Оценка:
-0 +4

Борислав
86 Отговор
Другари маслари. Демек всички. В Бг всички масла са:
1. Менте.
2. Оригинално, но разчистено от пазара в Германия защото полусинтетиката е минала 2 години, а производителя и дава 3.
3. Оригинално, ама гръцко, турско, румънско, българско(може поне да е прясно) .
4. Оригинално и свежо, произведено в прекрасният бленуван запад, но за експорт за тунеядци и варвари.
5. Тук там има някои екзотични масла дето стават, ама трябва се купуват само най-скъпите от тях и въобще...

Решение.
Много хора си купуват маслото от бленуваният запад. Германия е най-надеждно място. Там отношението към автомобила е култ.
Аз лично напоследък купувам Равенол директно от сайта на производителя. Лесно ще го намерите. Има и други варианти разбира се. А и като решите да карате с едно масло, карайте поне 2-3 замени.
И още - ако хвърчите по магистралата 4500 обората като мен, дори и най-лъскавата полусинтетика ще стане на вода след 5000 6000 хил. км. Минете на рейсърски масла тогава - ще изкара двойно. Не случайно на едно масло пише, че употребата бива:
-нормално каране 15000 км или 12 месеца.
-жестоко каране 7500км или 6 месеца.
Примерно.

Коментиран от #87


Оценка:
-2 +5

Бай Хой
87 Отговор

До коментар #86 от "Борислав":


Има доза истина в думите ти, но да знаеш зе тази теза битува във всяка държава - Гърците си мислят че горивата в БГ са много по-хубави, ние пък мислим че е обратното. Аз от години си купувам малса на Мотул, от сайтове, магазини и т.н. и нямам оплаквания към продуктите им. Предишната ми кола я карах с някво наливно "шведско", майстора ми се кълнеше в майка си колко качествено било и също съм нямал драми, но там двг беше 2,4 жтд който просто няма чупене каквото и да му сложиш. Така че най-вече зависи от агрегата и експлоатацията му. Просто има хора които карат много зле колите си и после мрънкат, за поддръжката не говорим. Има хора които за едно потропване сменят цялата предница с китайски тампони и части и оттам връщане назад няма. почва цикъла на постоянни ремонти.

Оценка:
-2 +2

Язе
88 Отговор

До коментар #47 от "незнайко":


Може,може.Казва се изолация.Не очаквай на кола за 2000лв да е тиха.Все пак по-добре да чувам двг-то отколкото скърцането на евтини пластмаси като при електричките.Виж мненията на собствениците на такива колко ревът от "качеството".

Оценка:
-0 +3

89
Този коментар е премахнат от модератор
90
Този коментар е премахнат от модератор
91
Този коментар е премахнат от модератор
Бмв фен
92 Отговор

До коментар #35 от "Беемвист":


Чие и 193к.с. са напълно достатъчни за това купе на 3ката също върви доволно с него карал съм такова.

Оценка:
-0 +1

Бмв фен
93 Отговор
Най-е...ания мотор е на Ауди А4 Б6 2.0 131к.с гори толкова масло колкото му налееш наскоро гледах едно такова се продаваше за 1000евро в немкото мобиле 2003г.с всички екстри хората се чудят как да се отърват от тях.

Оценка:
-0 +1

94
Този коментар е премахнат от модератор
Някой
95 Отговор

До коментар #39 от "фау ве":


Дайте му на тоя Лауреат Нобелова Награда !
Изпарява се само мозъка де го нямаш , не маслото !!!

Оценка:
-2 +1

Някой си
96 Отговор

До коментар #10 от "мнение":


Много лесно да се каже много ми Оправисия.Карате до скапване после скъпо му било Българска работа.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Радан Кънев
Съпредседателят на РБ пред Нова телевизия:
Ние се намираме в ситуация на мафиотска война."

Още бисери