Отговор на този въпрос ни дават експертите от ADAC, които са крайно несъгласни с общоприетата европейска норма, че грайферът трябва да не е по-малък от 1.6 мм. Обширните тестове, които германците правят с различни типове гуми (зимни, летни и всесезонни) показват, че при летните гуми дълбочината на протектора не трябва да е по-малка от три милиметра, а при зимните и всесезонните - четири милиметра.
От ADAC подкрепят твърдението си с редица нагледни тестове. Освен това те заявяват, че нова гума има средно грайфер от осем до девет милиметра не трябва да се кара до законовите 1.6 мм. Граничните законови норми са опасни за водача и пасажерите, защото именно тези седем мм, които вече са изтрити от гумата са слоя, който прави сцеплението с асфалта. Освен това германците са на мнение, че толкова малка дълбочина на протектора (1.6 мм) е сериозна предпоставка за аквапланинг.
За да проверите колко милиметра е грайферът на вашите гуми, то най-лесният начин е следният: Поставете монета от два лева в жлеба на протектора. Ако сребърният външен ръб остава видим над блока на протектора, е нужно да замените гумите. Сребърната част на монетата е 4 милиметра широка. Минималната дълбочина на протектора по закон в България също е 4 мм. Иначе може да се ползват специалните уреди от снимките, по-елементарните от които съвсем не са скъпи.