Ако зададете този въпрос на гумаджии, то болшинството от тях ще ви кажат, че ще отстранят проблема и това привидно ще е така, но само привидно. Т.нар. "балон" на автомобилната гума се появява, като следствие от лек пътен инцидент - дупка в асфалта, удар на гумата в бордюр и още ред подобни ситуации, които за съжаление по нашите пътища са повече от милиард. Пристрастяването на автомобилните производители към все по-нископрофилни гуми също е проблем, защото при такива гуми вероятността от появата на "балон", предизвикан от дупка е далеч по-голяма.
Трябва да знаете, че въпреки привидно простата конструкция на една автомобилна гума, тя представлява сложно инженерно изделие. Съставена е от множество различни слоеве гума, в които е вплетена сложна конструкция от метал и здрави влакна. При попадането на автомобил в дупка с по-остри ръбове по края, притискането на гумата между въпросния ръб и този на джантата предизвиква разкъсвания във вътрешността на гумата. Когато повредите са в металните нишки и в т.нар. платно, за здравината и целостта на гумата остават да отговарят само някои от пластовете гума. А те не са достатъчни.
При вулканизиране на гумата и по-точно на въпросното издуване, там се наслагва по-голямо количество каучук и издутината изчезва, но това в никакъв случай не оправя проблем. Разкъсаните гореспоменати "вътрешности" не се възстановяват. Водачът, а често пъти и неговите близки седят на "бомба със закъснител", която може да гръмне в най-неподходящия момент и да причини щети, дори и такива с летален край. За това съветът ни е, при поява на "балон" на гумата - сменете я. Колкото и да е неприятна операцията, особено във финансов план, това може да спаси живота ви.