Отидете към основна версия

42 506 12

"Балон" на гумата: Може ли да се поправи?

  • гуми-
  • съвети
Снимка: Shutterstock

Ако зададете този въпрос на гумаджии, то болшинството от тях ще ви кажат, че ще отстранят проблема и това привидно ще е така, но само привидно. Т.нар. "балон" на автомобилната гума се появява, като следствие от лек пътен инцидент - дупка в асфалта, удар на гумата в бордюр и още ред подобни ситуации, които за съжаление по нашите пътища са повече от милиард. Пристрастяването на автомобилните производители към все по-нископрофилни гуми също е проблем, защото при такива гуми вероятността от появата на "балон", предизвикан от дупка е далеч по-голяма.

Трябва да знаете, че въпреки привидно простата конструкция на една автомобилна гума, тя представлява сложно инженерно изделие. Съставена е от множество различни слоеве гума, в които е вплетена сложна конструкция от метал и здрави влакна. При попадането на автомобил в дупка с по-остри ръбове по края, притискането на гумата между въпросния ръб и този на джантата предизвиква разкъсвания във вътрешността на гумата. Когато повредите са в металните нишки и в т.нар. платно, за здравината и целостта на гумата остават да отговарят само някои от пластовете гума. А те не са достатъчни.

При вулканизиране на гумата и по-точно на въпросното издуване, там се наслагва по-голямо количество каучук и издутината изчезва, но това в никакъв случай не оправя проблем. Разкъсаните гореспоменати "вътрешности" не се възстановяват. Водачът, а често пъти и неговите близки седят на "бомба със закъснител", която може да гръмне в най-неподходящия момент и да причини щети, дори и такива с летален край. За това съветът ни е, при поява на "балон" на гумата - сменете я. Колкото и да е неприятна операцията, особено във финансов план, това може да спаси живота ви.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 36 гласа.

Свързани новини

  • Основен принцип при смяна на гума с джанта

    Има едно правило, което е силно препоръчително да се спазва при смяната на колело на автомобил и което често се пренебрегва дори и от професионалните ...
    26.08.2019
    69 543
    60
  • Воланът от край до край: Вредно ли е?

    Когато паркирате или просто маневрирате с ниска скорост често ентусиазирано въртите кормилото и всеки шофьор поне веднъж е "удрял" волана в ...
    30.07.2019
    33 440
    28
  • Ако заредите бензин в дизелов автомобил

    При някои автомобили тази операция не е възможна заради различията в диаметъра на "гърлото" на резервоара, но не при всички е така. Зареждан ...
    23.07.2019
    122 218
    82
  • Колко мм трябва да е грайферът на гумите?

    Отговор на този въпрос ни дават експертите от ADAC, които са крайно несъгласни с общоприетата европейска норма, че грайферът трябва да не е по-малък о ...
    14.05.2019
    161 354
    49
  • Какво ни казват маркировките на гумите?

    Гумата може например да има маркировка 205/55 R16 94V XL. Ето как да разчетете маркировките: 205: Широчината на гумата в милиметри при нормално нал ...
    04.05.2019
    24 118
    14
  • Широки или тесни гуми?

    Много шофьори искат летните им гуми да изглеждат по-атрактивно отколкото зимните им еквиваленти. Поради това за лятото обикновено се избират широки и ...
    03.05.2019
    42 898
    52