Отидете към основна версия

33 809 26

Най-трошливите ръчни трансмисии

  • скоростна кутия-
  • надеждност-
  • повреда

Скоростните кутии с ръчно превключване са проверени във времето. Имат по-просто устройство от автоматиците и като цяло се смятат за изключително надеждни възли. Това обаче не значи, че и сред тях няма проблемни модели, които страдат от конструктивни недостатъци и грешки в изчисленията на инженерите. Руският портал "АвтоВзгляд" разказва за пет ръчни трансмисии, които трябва да се избягват при избор на употребяван автомобил.

Opel F17
Тази петстепенна механична кутия от 90-те рядко създава грижи, когато работи с двигатели до 100 к.с. Немците обче започват да я монтират на по-мощни и тежки модели като Vectra C и Zafira A. С появата на атмосферния мотор със 140 коня в следващото поколение на минивана повредите започват да зачестяват.
Виенето по време на движение говори за разрушени лагери на вторичния вал, което пък води до увреждане на зъбните колела и дори диференциала. В резултат ремонтът излиза по-скъпо, отколкото смяна на цялата трансмисия. F17 страда и от течове на масло.

Opel M32
Освен от Opel тази шестстепенна скоростна кутия се използва също от Fiat и Alfa Romeo. Съчетава се както с бензинови, така и с дизелови двигатели. Монтира се на Astra H и J, Zafira B и C, Corsa D и E, Mokka, Meriva, както и на FIAT Grande Punto и Alfa Romeo MiTo.
M32 е известна с бързото износване на лагерите. В резултат валът се изкривява, а скоростният лост се измества настрани. Трансмисията е пенсионирана през 2017 г.

Hyundai M56CF
Корейците повториха грешката на Opel и започнаха да съчетават тази скоростна кутия с по-мощни агрегати в моделите KIA Ceed (2006-2012), Rio (2005-2011) и Hyundai i20 (2008-2014). Симптомите за проблеми са сходни с тези при немските трансмисии - течове на масло, разрушени лагери, шумове и вибрации.

Volkswagen 02T
Особеност на тази петстепенна скоростна кутия, монтирана на Polo и Skoda Fabia, е ниското тегло. Немците използват магнезий за изработката на корпуса и олекотени валове. Именно те обаче не понасят никак добре резките стартове и понякога проблемите започват след едва 60 000 км. При превключване започва се чува стържещ звук, а предавките влизат със сила.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 35 гласа.

Свързани новини