Скоростните кутии с ръчно превключване са проверени във времето. Имат по-просто устройство от автоматиците и като цяло се смятат за изключително надеждни възли. Това обаче не значи, че и сред тях няма проблемни модели, които страдат от конструктивни недостатъци и грешки в изчисленията на инженерите. Руският портал "АвтоВзгляд" разказва за пет ръчни трансмисии, които трябва да се избягват при избор на употребяван автомобил.
Opel F17
Тази петстепенна механична кутия от 90-те рядко създава грижи, когато работи с двигатели до 100 к.с. Немците обче започват да я монтират на по-мощни и тежки модели като Vectra C и Zafira A. С появата на атмосферния мотор със 140 коня в следващото поколение на минивана повредите започват да зачестяват.
Виенето по време на движение говори за разрушени лагери на вторичния вал, което пък води до увреждане на зъбните колела и дори диференциала. В резултат ремонтът излиза по-скъпо, отколкото смяна на цялата трансмисия. F17 страда и от течове на масло.
Opel M32
Освен от Opel тази шестстепенна скоростна кутия се използва също от Fiat и Alfa Romeo. Съчетава се както с бензинови, така и с дизелови двигатели. Монтира се на Astra H и J, Zafira B и C, Corsa D и E, Mokka, Meriva, както и на FIAT Grande Punto и Alfa Romeo MiTo.
M32 е известна с бързото износване на лагерите. В резултат валът се изкривява, а скоростният лост се измества настрани. Трансмисията е пенсионирана през 2017 г.
Hyundai M56CF
Корейците повториха грешката на Opel и започнаха да съчетават тази скоростна кутия с по-мощни агрегати в моделите KIA Ceed (2006-2012), Rio (2005-2011) и Hyundai i20 (2008-2014). Симптомите за проблеми са сходни с тези при немските трансмисии - течове на масло, разрушени лагери, шумове и вибрации.
Volkswagen 02T
Особеност на тази петстепенна скоростна кутия, монтирана на Polo и Skoda Fabia, е ниското тегло. Немците използват магнезий за изработката на корпуса и олекотени валове. Именно те обаче не понасят никак добре резките стартове и понякога проблемите започват след едва 60 000 км. При превключване започва се чува стържещ звук, а предавките влизат със сила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
Коментиран от #4, #6, #13, #14
12:48 12.06.2020
2 Льолю
12:48 12.06.2020
3 Амбриаж
12:50 12.06.2020
4 Лелее
До коментар #1 от "сектант":
Абе на право на летящите чинии ги монтират!Не на десетилетието , на века ...🙈
12:51 12.06.2020
5 МП4
12:55 12.06.2020
6 OPC
До коментар #1 от "сектант":
Тя Неудачиата 75 коня с 3 цилиндър чета от де сила да счупи кутиятаКоментиран от #23
13:12 12.06.2020
7 дърт шофьор
13:19 12.06.2020
8 Киа Сиид 122 кс
Коментиран от #12
13:21 12.06.2020
9 Анонимен
Коментиран от #15, #16, #21
13:32 12.06.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Едмонд Дантес
Коментиран от #24, #26
14:00 12.06.2020
12 Hellish
До коментар #8 от "Киа Сиид 122 кс":
Те не се чупят на 100% човек. Примерно 7-8 % сдават багажа до 150 хиляди километра. И всичко зависи от много фактори. Първо и най-важно стил на каране. Аз съм груб шофьор, сменям предавки бързо и на горе и на долу, тръгвам рязко и ударно. При мен ще се счупи. Но ти примерно може да си спокоен плавен шофьор. Със всичко е така.14:59 12.06.2020
13 прррц
До коментар #1 от "сектант":
на дачия трябва да се сменя на 100 000км. събира 3 литра16:40 12.06.2020
14 К рчо
До коментар #1 от "сектант":
Тя няма сила да се движи а па хамали да счупи трансмисия'16:59 12.06.2020
15 Така е...
До коментар #9 от "Анонимен":
Две кутии смених и пак петата се счупи. Смениха лагера, дихтунга и на пазара. Продадох я с виеща пета. Егаси Гоуфа...17:46 12.06.2020
16 Random
До коментар #9 от "Анонимен":
Мне, Тюран 1.9 105 само ми закача лоста като по-агресивно превключа 2-3. Иначе други ядове няма.20:57 12.06.2020
17 Оня с коня
Коментиран от #19
22:26 12.06.2020
18 Богомил Богоев
Карам Опел вдигнат до 300 кс и е с кутия f17 и няма никакви проблеми вече 90 000 км
Коментиран от #20
00:28 13.06.2020
19 Бай хой
До коментар #17 от "Оня с коня":
Дмпфера смени ли го пак?13:11 13.06.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Тисъна
До коментар #9 от "Анонимен":
Като изключиш ГОЛФ-2, останалите са неудача...18:52 13.06.2020
22 калинка
20:32 13.06.2020
23 глупости
До коментар #6 от "OPC":
дачията особено ако е дизелче ще ти скрие шапката и на старт и магистрала .Едиствената кола която с толкова малко моторче пълни 180 без никакви чуденки. Мотора е невероятно еластичен с турбинката си и с лекото купе ето резултата. Мога да ти покажа клип как на 175 пускам ляв мигач на едно ауди и като ги изпреварих ме гледат с такова недоумение. Клипа трябва да го пратя като рекламен на дачия хахха07:45 14.06.2020
24 Pip
До коментар #11 от "Едмонд Дантес":
Стара албанска поговорка.10:53 14.06.2020
25 Без скорости
03:06 15.06.2020
26 radoslav iskrev
До коментар #11 от "Едмонд Дантес":
Марка и гаранция за сигурност22:01 15.06.2020