Last news in Fakti

12 Юни, 2020 12:41 32 941 26

Най-трошливите ръчни трансмисии

  • скоростна кутия-
  • надеждност-
  • повреда

Скоростните кутии с ръчно превключване са проверени във времето. Имат по-просто устройство от автоматиците и като цяло се смятат за изключително надеждни възли. Това обаче не значи, че и сред тях няма проблемни модели, които страдат от конструктивни недостатъци и грешки в изчисленията на инженерите. Руският портал "АвтоВзгляд" разказва за пет ръчни трансмисии, които трябва да се избягват при избор на употребяван автомобил.

Най-трошливите ръчни трансмисии

Opel F17
Тази петстепенна механична кутия от 90-те рядко създава грижи, когато работи с двигатели до 100 к.с. Немците обче започват да я монтират на по-мощни и тежки модели като Vectra C и Zafira A. С появата на атмосферния мотор със 140 коня в следващото поколение на минивана повредите започват да зачестяват.
Виенето по време на движение говори за разрушени лагери на вторичния вал, което пък води до увреждане на зъбните колела и дори диференциала. В резултат ремонтът излиза по-скъпо, отколкото смяна на цялата трансмисия. F17 страда и от течове на масло.

Opel M32
Освен от Opel тази шестстепенна скоростна кутия се използва също от Fiat и Alfa Romeo. Съчетава се както с бензинови, така и с дизелови двигатели. Монтира се на Astra H и J, Zafira B и C, Corsa D и E, Mokka, Meriva, както и на FIAT Grande Punto и Alfa Romeo MiTo.
M32 е известна с бързото износване на лагерите. В резултат валът се изкривява, а скоростният лост се измества настрани. Трансмисията е пенсионирана през 2017 г.

Hyundai M56CF
Корейците повториха грешката на Opel и започнаха да съчетават тази скоростна кутия с по-мощни агрегати в моделите KIA Ceed (2006-2012), Rio (2005-2011) и Hyundai i20 (2008-2014). Симптомите за проблеми са сходни с тези при немските трансмисии - течове на масло, разрушени лагери, шумове и вибрации.

Volkswagen 02T
Особеност на тази петстепенна скоростна кутия, монтирана на Polo и Skoda Fabia, е ниското тегло. Немците използват магнезий за изработката на корпуса и олекотени валове. Именно те обаче не понасят никак добре резките стартове и понякога проблемите започват след едва 60 000 км. При превключване започва се чува стържещ звук, а предавките влизат със сила.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    31 76 Отговор
    на ДАЧИЯ няма поради простият и неоспорим факт, че са най-здравите трансмисии за 2020та година и последното десетилетие като цяло.

    Коментиран от #4, #6, #13, #14

  • 2 Льолю

    30 197 Отговор
    Ръчка ли е, само за каруца става. Автомата е за ценители!
  • 3 Амбриаж

    33 7 Отговор
    Ако схемата на скоростния лост прилича на нещо средно между лабиринт съедини точките и Судоку за напреднали, не е наред работата.
  • 4 Лелее

    30 4 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Абе на право на летящите чинии ги монтират!
    Не на десетилетието , на века ...🙈
  • 5 МП4

    68 11 Отговор
    Няма трошливи ръчки. Има необслужваеми с времето кутии , скапани масла и идиотско шофиране...Чупят се автоматите, защото маслата им на кутиите струват 500лв, а някои заклеймено "знаят" че са необслужваеми кутии 😂🤣😭
  • 6 OPC

    78 8 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Тя Неудачиата 75 коня с 3 цилиндър чета от де сила да счупи кутията

    Коментиран от #23

  • 7 дърт шофьор

    55 4 Отговор
    Не мога да схвана защо при всяка автомобилна тема започва едно голямо препоръчване на Дачия. Ами, щом си ги харесвате, карайте си ги! Няма нужда да ми ги навирате в очите. Или самите вие имате нужда да се убеждавате.
  • 8 Киа Сиид 122 кс

    29 2 Отговор
    Моята Кия се води от "мощните", и е със същата хюндайска чуплива скоростна кутия. Само не разбрах кога се е счупила, защото си работи перфектно, а е на 260 хил км.

    Коментиран от #12

  • 9 Анонимен

    40 2 Отговор
    Истината е че ръчните скорости на голф са много зле. Вият, хрущят при превключване и се чупят. Всеки карал голф 4 1.6 101 коня ще потвърди

    Коментиран от #15, #16, #21

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Едмонд Дантес

    22 41 Отговор
    Мерцедес и нищо друго. Може и на 30 години , но да е Мерцедес .

    Коментиран от #24, #26

  • 12 Hellish

    30 2 Отговор

    До коментар #8 от "Киа Сиид 122 кс":

    Те не се чупят на 100% човек. Примерно 7-8 % сдават багажа до 150 хиляди километра. И всичко зависи от много фактори. Първо и най-важно стил на каране. Аз съм груб шофьор, сменям предавки бързо и на горе и на долу, тръгвам рязко и ударно. При мен ще се счупи. Но ти примерно може да си спокоен плавен шофьор. Със всичко е така.
  • 13 прррц

    13 0 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    на дачия трябва да се сменя на 100 000км. събира 3 литра
  • 14 К рчо

    15 2 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Тя няма сила да се движи а па хамали да счупи трансмисия'
  • 15 Така е...

    15 2 Отговор

    До коментар #9 от "Анонимен":

    Две кутии смених и пак петата се счупи. Смениха лагера, дихтунга и на пазара. Продадох я с виеща пета. Егаси Гоуфа...
  • 16 Random

    7 1 Отговор

    До коментар #9 от "Анонимен":

    Мне, Тюран 1.9 105 само ми закача лоста като по-агресивно превключа 2-3. Иначе други ядове няма.
  • 17 Оня с коня

    8 13 Отговор
    И на.последно место да отбележат най-здравата ръчка е на BMW е и амтоматиците им са издръжливи също но ръчката си е ръчка бацета като я цъкнем на 6та мотора не се чува.

    Коментиран от #19

  • 18 Богомил Богоев

    6 6 Отговор
    Това с кутията на Опел не е верно
    Карам Опел вдигнат до 300 кс и е с кутия f17 и няма никакви проблеми вече 90 000 км

    Коментиран от #20

  • 19 Бай хой

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Оня с коня":

    Дмпфера смени ли го пак?
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Тисъна

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Анонимен":

    Като изключиш ГОЛФ-2, останалите са неудача...
  • 22 калинка

    3 3 Отговор
    "АвтоВзгляд" ако беше включил руските Волга, Москвич и Лада класацията щеше да е друга
  • 23 глупости

    4 11 Отговор

    До коментар #6 от "OPC":

    дачията особено ако е дизелче ще ти скрие шапката и на старт и магистрала .Едиствената кола която с толкова малко моторче пълни 180 без никакви чуденки. Мотора е невероятно еластичен с турбинката си и с лекото купе ето резултата. Мога да ти покажа клип как на 175 пускам ляв мигач на едно ауди и като ги изпреварих ме гледат с такова недоумение. Клипа трябва да го пратя като рекламен на дачия хахха
  • 24 Pip

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Едмонд Дантес":

    Стара албанска поговорка.
  • 25 Без скорости

    4 1 Отговор
    Затова пък електрическите нямат трансмисия или ръчни да се трошат. Само цената да падне отще 30% и цяло поколение трошащи се автомитици и ръчни трансмисии отива в историята както каруците навремето.
  • 26 radoslav iskrev

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Едмонд Дантес":

    Марка и гаранция за сигурност