Отидете към основна версия

6 414 22

„Осмият“ Golf вече и на газ

  • volkswagen-
  • golf-
  • tgi-
  • метан

Семейството на Volkswagen Golf от осмо поколение вече има дузина версии с бензинови и дизелови двигатели, както и такива с хибридни силови трактове. А от октомври германските официални дилъри имат още една модификация - Golf 8 на метан.

Volkswagen Golf TGI получи точно същия "пълнеж", както при Skoda Octavia G-Tec, SEAT Leon TGI и Audi A3 g-tron. Golf разполага и със същия 1.5-литров четирицилиндров двигател, работещ по цикъла на Милър и използващ турбокомпресор с променлива геометрия.

Агрегатът произвежда същите 130 к.с. и 200 Нм въртящ момент, а тягата към предния мост преминава през седемстепенна DSG трансмисия. На германска земя метановият Volkswagen Golf TGI се продава в едно-единствено оборудване Life и е на цена 30 935 евро.

За сравнение ще кажем, че Audi A3 g-tron струва 30 706 евро, а Skoda Octavia G-Tec лифтбек - 30 276 евро. Golf TGI тежи 1 399 кг, ускорява до сто за 9.5 секунди, а максималната му скорост достига 211 км/ч. Потреблението на метан в комбинирания цикъл съгласно протокола WLTP е 4.1 кг на 100 км, а в сравнение с бензиновия аналог емисиите на въглероден диоксид са с 25% по-ниски.

Метанът се съхранява в три цилиндъра. Както при аналозите под марките Skoda и SEAT, единият резервоар е изработен от стомана и е разположен пред задния мост, а другите два са композитни и са монтирани под пода на багажника. Общият им обем е 115 литра, в които могат да се съберат до 17.3 кг сгъстен газ.

С едно зареждане могат да се изминат 400 км според цикъла WLTP, което е със 100 км по-малко от автономния пробег на Octavia. Метановият Golf има и отделен деветлитров резервоар за бензин, който ще е необходим при търсене на метанстанция.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 14 гласа.

Свързани новини