ФАКТИ.БГ

„Осмият“ Golf вече и на газ

Публикувана: 22 Октомври, 2020 14:04
22 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4785
„Осмият“ Golf вече и на газ
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.4 от 14 гласа.

Семейството на Volkswagen Golf от осмо поколение вече има дузина версии с бензинови и дизелови двигатели, както и такива с хибридни силови трактове. А от октомври германските официални дилъри имат още една модификация - Golf 8 на метан.

Volkswagen Golf TGI получи точно същия "пълнеж", както при Skoda Octavia G-Tec, SEAT Leon TGI и Audi A3 g-tron. Golf разполага и със същия 1.5-литров четирицилиндров двигател, работещ по цикъла на Милър и използващ турбокомпресор с променлива геометрия.

Агрегатът произвежда същите 130 к.с. и 200 Нм въртящ момент, а тягата към предния мост преминава през седемстепенна DSG трансмисия. На германска земя метановият Volkswagen Golf TGI се продава в едно-единствено оборудване Life и е на цена 30 935 евро.

„Осмият“ Golf вече и на газ

За сравнение ще кажем, че Audi A3 g-tron струва 30 706 евро, а Skoda Octavia G-Tec лифтбек - 30 276 евро. Golf TGI тежи 1 399 кг, ускорява до сто за 9.5 секунди, а максималната му скорост достига 211 км/ч. Потреблението на метан в комбинирания цикъл съгласно протокола WLTP е 4.1 кг на 100 км, а в сравнение с бензиновия аналог емисиите на въглероден диоксид са с 25% по-ниски.

Метанът се съхранява в три цилиндъра. Както при аналозите под марките Skoda и SEAT, единият резервоар е изработен от стомана и е разположен пред задния мост, а другите два са композитни и са монтирани под пода на багажника. Общият им обем е 115 литра, в които могат да се съберат до 17.3 кг сгъстен газ.

С едно зареждане могат да се изминат 400 км според цикъла WLTP, което е със 100 км по-малко от автономния пробег на Octavia. Метановият Golf има и отделен деветлитров резервоар за бензин, който ще е необходим при търсене на метанстанция.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.4 от 14 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
DrivingPleasure
1 Отговор
...и в пъти по-екологичен и по-евтин от коя да е електричка!

Коментиран от #3


Оценка:
-14 +49

Българин
2 Отговор
Не е лошо като показатели,ама цената нещо? Или аз съм беден или тези не познават парите...

Оценка:
-4 +36

Точно
3 Отговор

До коментар #1 от "DrivingPleasure":


И с два пъти по - нисък пробег!

Коментиран от #4


Оценка:
-19 +11

Случаен
4 Отговор

До коментар #3 от "Точно":


Съмнява ме това, ама пък и да е вярно, зареждаш за 2 мин. Не са 4-5 часа

Коментиран от #5, #6


Оценка:
-6 +20

Точно
5 Отговор

До коментар #4 от "Случаен":


И бързите зарядни са повече от газстанциите в Европа! А и повече ще стават!

Коментиран от #9, #10


Оценка:
-22 +7

Точно
6 Отговор

До коментар #4 от "Случаен":


Ти на бърза зарядна, зареждал ли си? Ако стоиш повече от час, сигурно си вдигнат!

Оценка:
-5 +11

Точно
7 Отговор
И с цена на електричка, без да ползваш предимствата на електрическа кола, като безплатна синя зона, евтини данъци и т. н.

Коментиран от #22


Оценка:
-10 +14

Точно
8 Отговор
Метанстанциите у нас са по-малко от зарядните на ток! Гледам, че на много места докато отидеш до метастанцията и се върнеш и бутилката е празна! Нищо, важно е че ще я заредиш за 2 минути, няма значение че ще караш 2 часа до там! 😂😂

Оценка:
-14 +12

9
Този коментар е премахнат от модератор.
10
Този коментар е премахнат от модератор.
Японеца
11 Отговор
В метана и пропан-бутана е бъдещето! Реактивна турбина произвежда ток! Ел. двигатели 2х 250к.с. са предостатъчни!

Оценка:
-1 +0

Емил
12 Отговор
Глупости!!! В България всички голфове (без тези с тракторните двигатели) отдавна са на газ! ;)

Коментиран от #14


Оценка:
-0 +7

Красимиров
13 Отговор
Далеч съм от тези глупости и ми е споко.

Оценка:
-0 +0

Точно
14 Отговор

До коментар #12 от "Емил":


А на метан, колко са? Тази тук е на метан!

Оценка:
-0 +0

Васил
15 Отговор
Абе тея Немците за електрически автомобили не са ли чували докога ще ни пробутват тези таралясници

Оценка:
-0 +4

Кой
16 Отговор
Тази статия е копи пейст. Цените в Бг не са такива

Оценка:
-0 +0

goodnight
17 Отговор
Карам такъв: От София до Синеморец и обратно, поддържана скорост по магистралата около 120 км/ч, разход 4.00 лв./на 100 км.( 4.00 Лева на 100 км - подчертавам ЛЕВА). Цена на метана 1,17 за кг.
Впрочем, от София до Бургас ми даде 2,84 лв/100км. или 383 км за 10,90 лв.
Друг курс: от София до Варна - 3,70 ЛЕВА на 100 км - все пак слизаме до морското равнище, обратния разход е по-висок, но не съм го мерил. До метан станцията във Варна изминах 436 км с 1 зареждане в София, разходомера показваше, че мога да измина още 50 км.
Това е реално - КОЛА МЕЧТА!

Коментиран от #19


Оценка:
-0 +3

Деветия ще
18 Отговор
бъде на дърва и кюмюр. Браво немчуги тъпи.

Оценка:
-0 +1

И колко
19 Отговор

До коментар #17 от "goodnight":


резервоара за метан,т.е. колко кг. събираш и с каква скорост до Варна,че и да остава за още 50 км. Малко ме съмнява,при положени,че имам приятели с метанови уредби вярно на по-стари коли,но на 200 км. приблизително търсят метан станция да зареждат. Тук гледам 4,1 кг./100км.по цикъла т.е . лабораторен,но при нормални условия се очаква да е поне към 5 кг. та ти с едно пълнене на всичките балони там изкарваш 436 км и ти остава за още 50 км.та не знам къде е истината или 50 км са от резервоара за бензин. А и карането на магистрала с 120,а не с позволените 140 или поне 130 си е явно за да покажеш колко е икономичен. Това не е реално,реално е да се кара нормално,а не изключително песетливо за да покажеш колко нищо не гори,всеки го може,и аз на моята ей тъй за експеримента съм пробвал икономичното каране и резултатите ме учудиха,при 65 л резервуар с такова каране ще стигна над 1500 км с едно зареждане,но не благодаря това не е за мен и си карам нормално и без проблеми 1100 км. с един резелвуар.

Коментиран от #20, #21


Оценка:
-0 +0

Onzi
20 Отговор

До коментар #19 от "И колко":


"Резелвуар" е доста добре..

Оценка:
-0 +2

goodnight
21 Отговор

До коментар #19 от "И колко":


Какво да ви кажа, това е МОЕТО реалното положение. Резервоара събира толкова, колкото е описано в статията, това е фабрично нищо не можеш да пипаш. Както написах, когато ходих до Синеморец, по магистралата се стремях да карам със около 120, аз съм на 57 години и смятам, че това е добра скорост и сравнително безопасна. Имаше моменти когато засилвах и до над 140, както и намалявах до 100, което зависи от пътната обстановка, трафик. В никакъв случай не съм се стремял да карам икономично. Просто такива са ми разбиранията за сравнително безопасна скорост - около 120 км/ч. Това е моята скорост, друг да кара с колкото си иска и естествено и разхода ще е друг. По нашите скапани магистрали не е безопасно да караш със 140, макар, че има всякакви - пак казвам, това са моите разбирания и не ангажирам никого.
До Варна, през В.Търново е др. бира. Където има магистрала карам както съм описал. Извън магистралата както дойде. На участък без трафик карам с 100 - 110, където застигах камиони/автобуси, при удобен случай, включвах на S и ги изпреварвах с мръсна газ. Т.е. не съм пестил.
До Варна, разхода който съм описал и остатъка от гориво е само на метан. Изобщо не става дума за бензина. Ако включим и бензина показваше освен тези 50 км на метан, но и още 135 км на бензин. Модела няма темпомат и за това пиша "около"
В София, с едно зареждане изминавам между 250 и 300 км.
Пише се "резервОар", понеже си го сбъркал няколко пъти, ако е един път- както ида е, случва се.

Оценка:
-0 +2

Голям Слон
22 Отговор

До коментар #7 от "Точно":


Тия "бонси" скоро може и да ги няма. И "предимствата" на батерийните колички много бързо ще секнат. А според мен, бъдещето е в газовете.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.