Отидете към основна версия

16 Септември, 2021 17:22, обновена 16 Септември, 2021 17:22 80 840 191

Развенчаваме някои от митовете за автомобилите с АГУ

  • агу-
  • газови уредби-
  • съвети

Някои шофьори обаче все още са предубедени

Основното предимство на колите, задвижвани от пропан-бутан или наричан още LPG е основно икономията на гориво, която парично възлиза на около 40%. Някои шофьори обаче все още са предубедени в инсталирането на газова уредба, като основните им доводи да не харесват автомобили с АГУ са няколко. Те обаче лесно могат да бъдат опровергани.

Риск от експлозия

В мрежата можете да намерите много видеоклипове с експлодиращи автомобили с газови бутилки. Но си струва да си припомним, че автомобилите с бензин също могат да експлодират и на теория това би могло да бъде още по-лесно. Газовата бутилка е по-надеждна от резервоара за гориво поради по-здравото тяло и мултиклапана, който облекчава налягането в случай на повреда на тръби или друго оборудване.

Неприятна миризма

Новите газовите уредби не са характерни с лоша миризма и това е от доста дълго време. Само карбураторни автомобили с нерегламентиран или дефектни АГУ могат да миришат, но в съвременните автомобили миризмата може да се излъчва само ако уредбата е инсталирана неправилно.

Ниска мощност

Втечненият пропан-бутан наистина е по-малко ефективен от бензина. Следователно както мощността, така и въртящият момент на двигателя с вътрешно горене при работа на газ се намаляват средно с 8-15%. Така например двигател с мощност 80 - 100 к.с. при преминаване на газ губи около 5-15 к.с. Но в повечето случаи опитни майстори с препрограмиране на електрониката могат да регулират мощността на двигателя в режим "на газ".

Повреда на двигателя

На повечето масово произвеждани модели газта дори се отразява положително. Пропан-бутанът има октаново число 100-105 единици, което изключва детонацията. Газът не измива маслото от стените на цилиндъра и не го окислява, което увеличава експлоатационния живот на мотора. Също така, когато въздухът влезе в системата, пропан-бутан просто ще се смеси с него.

От отрицателните аспекти могат да се откроят единствено прегряването на клапаните, въглеродните отлагания върху тях и повишените изисквания за контрол на т.нар. топлинни хлабини. Но компетентни специалисти могат да премахнат и тези негативни фактори.

Намален обем на багажника

Газовата бутилка наистина заема част от багажника. За да избегнете това, можете да инсталирате пропан-бутан резервоара на мястото на резервното колела и да смените резервната гума с с т.нар. "патерица".

Поставете оценка:
Оценка 4 от 237 гласа.

Свързани новини