Докато бюрократите в Европа се борят за „Зелена икономика“ и са концентрирали усилията си върху изгорелите газове на автомобилите, у нас нова тенденция набира популярност. Много автомобили пристигат в сервизите, чиито собственици искат доброволно да премахнат катализатора от колата. Няма съмнение, че след такава операция колата ще върви по-бързо и по-лесно и ще живее по-дълго, това не е тайна, но има още един важен момент.
Природата е природа, всеки обича да седи на брега на река или да се разхожда в гората, но на преден план е собственият джоб. И той може да пострада много, много сериозно от действията на катализатора, особено ако колата е снабдена с АГУ. Факт е, че катализаторът и неговият експлоатационен живот са много зависими не само от редовната и правилна поддръжка на автомобила, но и от качеството на горивото. Освен това зависи от вида на горивото. В случая ние разглеждаме последното.
Преобразуването на бензинов автомобил на газово гориво е не само директна икономия на гориво, но често и удължава, понякога няколко пъти, живота на двигателя. Пропан-бутанът е чист, не оставя утайки по вътрешността на двигателя, не запушва каналите с кал и като цяло е по-екологично гориво, с изключение, може би, на няколко "но".
Първо, газът, за разлика от бензина, няма охлаждащи свойства, което засяга клапаните, които не са готови за такова гориво от фабриката, и второ, неправилно монтирана газова инсталация и неправилна настройка бързо води до повреда на катализатора.
Различната горивна смес води до промени в температурата и състава на отработените газове, които разрушават каталитичния конвертор. В тази история има толкова много неизвестни, че е по-лесно веднага да се премахне катализатора и да не мислите за последствията, отколкото да рискувате.
Проблемите на каталитичните преобразуватели обаче не възникват само от газовото оборудване. Използването на нискокачествено гориво, неподходящи консумативи по отношение на параметрите, проблеми със запалването и подаването на гориво и други често срещани грешки унищожават катализатора не по-бавно от "синьото гориво". А разрушаването на каталитичен конвертор може да бъде наистина скъпо.
Най-лошото при разпадането му е образуването на обратна тяга, която изсмуква керамичния прах обратно в мотора. Появата на такъв абразив моментално води до проблеми в мотора, а малко по-късно - до заклинване на клапаните. По-нататък следва пробив на стената на цилиндъра и... основен ремонт.
За да предпазят колата си от подобна комбинация от обстоятелства, която, да си признаем, може да се случи на много от превозните средства средства, собствениците на автомобили се решават на превантивна „операция“ – изрязват проблема и го забравят завинаги.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Чичо Гошо
13:56 10.11.2021
2 Тунберг
Коментиран от #8, #11, #23, #28
13:56 10.11.2021
3 NikNay
Стикер за технически преглед ....
13:57 10.11.2021
4 1234
Коментиран от #20
13:57 10.11.2021
5 Митко
1 Махат ги защото мислят, че колата ще върви повече.
2 Махат ги за да ги продадат.
3 Махат ги защото майстора казал: от тоя катализатор са ти грешките.
4 Махат им ги без да разберат.
13:59 10.11.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Лош материал
До коментар #2 от "Тунберг":
То това народ ли е ?14:00 10.11.2021
9 Gost
14:02 10.11.2021
10 гадно
14:03 10.11.2021
11 Шалом
До коментар #2 от "Тунберг":
Стокхолмския синдром ни е хванал за гушите още през 1944....14:03 10.11.2021
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Добро Волен
14:08 10.11.2021
14 Това колата
Коментиран от #29
14:22 10.11.2021
15 hhh
До коментар #12 от "Този":
Ти чуваш ли се? АГУ имала 0 вредни емисии? Къде го чу това? В Германия се мерят тези показатели и при АГУ намалението е макс 20%... Ти 100 ги направиКоментиран от #18, #21
14:26 10.11.2021
16 Карам кола на метан
15:22 10.11.2021
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Ха ха
До коментар #15 от "hhh":
а тея дет се топлят на газови бутилки, отваряш само защото горенето изчерпва кислорода, що газовите печки не се връзват към комина я кажи, нали има вредни емисии16:03 10.11.2021
19 Георги
16:13 10.11.2021
20 Бай Тошо
До коментар #4 от "1234":
Браво, много точно казано17:45 10.11.2021
21 Около 40% надолу е.
До коментар #15 от "hhh":
Навремето сложиха на ролсройс-а на английската кралица газ,не за икономия,а за да покажат че не е вредно,go green ,и т.н.Най ми е смешно като някой ми обяснява за 15 годишно ауди: " на тая кола не и отива газ"
19:34 10.11.2021
22 ЛЕКАР БГ
20:22 10.11.2021
23 TSI TDI
До коментар #2 от "Тунберг":
Те тези който слагат газ тровят народа , но и вие сте прав, газаджиите са нещо сгрешени хора нещо им трака.Странни хораКоментиран от #31, #42
23:51 10.11.2021
24 Питам
06:53 11.11.2021
25 Пишман
08:42 11.11.2021
26 Случаен
ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ! Няма вселена в която това да е истина!
Коментиран от #27
11:19 11.11.2021
27 МАК
До коментар #26 от "Случаен":
пални глупусти пишат в тоа саит!!! двигатела са скапва от газта много по барзо отколкото ако караш на бензин!!!ако на бензин може да кара 400-500 000 км. един двигател то на газ тоа двигател ще мине наи-много 80-85000 км и трябва после основен ремонт!!!Коментиран от #30, #34, #41
13:40 11.11.2021
28 Съдията Дред
До коментар #2 от "Тунберг":
Гретхен, ти как си с газовото устройство, проверяват ли ти го редовно ? Щото нали направи 18 .....13:41 11.11.2021
29 фффф
До коментар #14 от "Това колата":
Да - и бедните холандци и те с твоя глупав начин на мислене са!14:06 11.11.2021
30 фффф
До коментар #27 от "МАК":
Toва го кажи на такситата на по 500-600-700 хиляди км навъртяни в София а не по магистралите. Жалък си...14:08 11.11.2021
31 Гост
До коментар #23 от "TSI TDI":
Ти си дизаджия - дизела е само за трактори !17:07 11.11.2021
32 CC086
Коментиран от #33
17:42 11.11.2021
33 Случаен
До коментар #32 от "CC086":
Катализатор се скапва като започне да му се руши питата. Например от кофти гориво или горене на масло. Може да се скапе и за 20 хил, може и за 400 хил. ДПФ се затлачва, но се чисти.18:32 11.11.2021
34 дa да да
До коментар #27 от "МАК":
И на какъв опит или знания се основава мнението ти? Или някой ти е казал, че някой му е казал, че е чул някой да казва...21:05 11.11.2021
35 незнайко
08:18 12.11.2021
36 ДИВАКА
10:24 12.11.2021
37 ДИВАКА
Коментиран от #40, #44
10:26 12.11.2021
38 плни глупости
Коментиран от #43
10:31 12.11.2021
39 поредния
12:41 12.11.2021
40 Читател
До коментар #37 от "ДИВАКА":
A бензина е "пълен" със смазочни примеси :)))) Ама си гений :)13:09 12.11.2021
41 ИНЖЕНЕР
До коментар #27 от "МАК":
Дрънкаш глупости. Това е било валидно за двигатели произведени още през 70-те години. Сегашните двигатели наистина е по-добре да работят на газ. Изследвания от преди много години показват, че паленето на студен двигател го изхабява колкото пробег от около 100 км. Това е така поради частичното кондензиране на бензина по студените стени на цилиндрите и влошаване на смазването. Ако двигателя се пали директно на газ този проблем не същаствува. При газта е имало проблем с по-старите мотори защото развива по-висока температура и това водело до износване на лигенчетата/леглата/ на клапаните. Те са били произвеждани от чугун. По-късно тези детайли се правят от стомана и проблема вече не съществува. Газта е много подходящо гориво за дизелните мотори защото хем е по-евтина, хем се възползвате от високата ефективност на дизелния мотор. Дизелния мотор е по-ефективен поради високата си степен на сгъстяване - това е включено още в теорията на тези мотори. Бензиновите мотори са "ограничени" от към степен на сгъстяване поради ограничение идващо от самия вид гориво13:16 12.11.2021
42 TDI
До коментар #23 от "TSI TDI":
От TDI по изтракали няма,кагато карам зад някой дизелак и откачам,не може да се диша.19:18 14.02.2022
43 Гъдю
До коментар #38 от "плни глупости":
""""" освен че е незаконно. такива коли трябва да се спират от движение.""""Да та спрът мана..те зад неко кьоше .
11:46 05.05.2022
44 Некой
До коментар #37 от "ДИВАКА":
То щото бензина има нали..21:30 16.03.2023
45 Експерт
17:10 24.09.2024