Времето застудя и на много от нас ще се наложи да търсят помощ от приятел или да оказват такава, когато батерията на колата е изтощена от студа. Сега ви напомняме няколко неща, които не трябва да правите при подаване на ток с кабели от един автомобил на друг. Ето и шестте най-основни.
Не „запалвайте“ автомобил, чиято батерия е разредена от неуспешни опити за стартиране на двигателя. Проблемът е неизправност в колата, а не изтощен акумулатор.
Не свързвайте първо отрицателните проводници. Ако случайно докоснете положителния проводник на каросерията на автомобила, докато минусът е свързан, в най-добрия случай ще получите много искри. В най-лошия случай може да стане пожар.
Не използвайте тънки проводници за осветление. Те могат да се стопят и да изгорят ръцете ви. Ако нямате други проводници, тогава е по-добре да свържете двата акумулатора с тънките кабели и да ги оставите за известно време. В този случай двигателят на колата - донор трябва да бъде изключен. Част от енергията ще се прехвърли от заредена батерия към разредената. След това, като изключите проводниците, можете да направите опит да "запалите".
Не свързвайте отрицателните клеми директно. Използвайте елементите от металната каросерия - по този начин създавате баластно съпротивление и предпазвате акумулаторите и проводниците от повреда.
Проверявайте свързването на кабелите два пъти преди да закачите клемата. Уверете се, че кабелите не преминават през някоя въртяща се част от двигателя и помощните възли и агрегати в моторния отсек. Уверете се, че не е обърната полярността на връзката.
По време на процеса на подаване на ток, не стартирайте двигателя на колата - донор. Това няма да даде доста по-добър резултат. По-голямата част от натоварването все още пада върху батерията. Освен това в електрическата верига могат да възникнат спадове на напрежението, което няма да се хареса на електрониката.