Отидете към основна версия

6 011 12

В близко бъдеще: Самолети, работещи на водород

  • airbus-
  • водород-
  • зелен водород

Airbus залага на т.нар. "зелен" водород

Може да отнеме повече от десетилетие, за да стигнем до там, но някои от най-големите имена в аерокосмическата индустрия са решени да построят и пуснат самолети с водородно гориво. И не просто водород, а "зелената" му версия, която се получава от вода, използвайки само възобновяема енергия.

Засега различни играчи в индустрията разработват подобни схеми, което може да изглежда като малки стъпки в тази посока, но когато става дума за авиация, която е известна с бавното си преминаване към устойчиви алтернативи, всяка стъпка носи значителна промяна.

Изглежда, че Airbus води тези усилия в Европа, като вече е инициирала проекти, свързани с водорода. Всъщност компанията направи смело твърдение, заявявайки, че „Airbus смята "зеления" водород като най-обещаващия вариант за декарбонизация, за да отговори на екологичните предизвикателства “.

Въз основа на това компанията се надява, че ще има зелен самолет с водородно гориво, който ще започне работа през 2035 г. Базирана в Австралия глобална компания за "зелен" водород се присъединява към Airbus за този проект.

Fortescue Future Industries (FFI) ще се съсредоточи върху предизвикателството, свързано с доставката на "зелен" водород до летищата. От друга страна, Airbus ще проучва аспекти като регулаторната рамка и спецификациите за зареждане с гориво.

Двете компании подписаха Меморандум за разбирателство (MoR) за създаване на работен съюз с една-единствена цел – прилагане на използването на "зелен" водород в авиацията.

„ Проблемът не е в пътуването, проблемът е как да зареждаме нашите самолети и кораби“, каза основателят и председател на FFI, д-р Андрю Форест, който също посочи, че Австралия продължава да бъде сериозно засегната от изменението на климата, което прави приемането на устойчиви алтернативи за зареждане с гориво спешно.

Airbus представи три концепции за базирани на водород самолети, наречени ZEROe, през 2020 г. По-рано тази година обяви , че A380, най-големият пътнически самолет на компанията, ще служи като тестово муле за новата технология. Това ново сътрудничество с FFI ще се съсредоточи и върху другите съществени аспекти за бъдещите "зелени" самолети, главно инфраструктура, веригата за доставки и правната рамка.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 12 гласа.

Свързани новини