ФАКТИ.БГ

Електричество срещу водород: кое гориво е по-добро?

Публикувана: 6 Април, 2020 16:14 Обновена: 6 Април, 2020 16:22
61 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 10780
Електричество срещу водород: кое гориво е по-добро?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 31 гласа.

Ръководството на компанията Volkswagen изведнъж стана много сигурно, че електричеството е бъдещето за автомобилите и в тази връзка те твърдят, че е много по-добро и от водорода. Нека се опитаме да разберем дали това е вярно или не.

Преди няколко години Volkswagen обсъждаха дълго време на какво да разчитат основно - на водород или електричество. Още тогава изглеждаше, че електромобилите имат твърде много недостатъци, но въпреки това германците решиха да инвестират в тях.

Volkswagen ID.3

Електричество срещу водород: кое гориво е по-добро?

Факт е, че традиционните двигатели с вътрешно горене са в задънена улица в развитието на автомобилната индустрия и много други производители отдавна разбраха това. Разбира се, сега никой няма да спре от раз производството на бензинови двигатели, защото купувачите са свикнали с такива превозни средства.

Ако обаче се опитате да гледате 10-20 години напред, очевидно е, че бъдещето се крие в алтернативни източници на енергия. Но защо изборът падна на тока?

Причина 1

Електроенергията е по-евтина и всички изчисления показват, че дори при масовото производство на водородно гориво, то все пак ще бъде по-скъпо от електричеството. Всъщност чист водород не съществува на нашата планета. Следователно трябва да се добива. И този процес не е евтин. Говорим за целия процес на производство, компресия, съхранение, транспортиране и използване на водород в една схема.

Tesla Model 3 е най-продаваната електрическа кола в света

Електричество срещу водород: кое гориво е по-добро?

Причина 2

Водородните автомобили са по-сложни технически и съответно по-скъпи от електрическите. Последните се нуждаят само от батерии и електрически мотор. А водородът изисква не само мотор, но и сложна инсталация на горивните клетки. Именно в този сложен тракт по време на химическата реакция на взаимодействието на водород и кислород се генерира електричество, което се предава на акумулатор.

А водородните коли трябва да разполагат и със скъпи резервоари, където газът се съхранява под налягане - помислете само за това - 700 атмосфери. Една от трудностите при изграждането на водородни автомобили са "бутилките" за съхранение на газ (в Toyota Mirai те са разположени под седалката на втория ред седалки и непосредствено зад задната ос). Toyota твърди, че са създали "бутилки", които могат да издържат на всякакви аварии. Водородът в компресирано състояние се съхранява там под налягане до 700 атмосфери.

Водородът се съхранява в колата под много високо налягане

Електричество срещу водород: кое гориво е по-добро?

Причина 3

Екология. Не забравяйте за екологията (заради която всъщност е цялата тази промяна). Всъщност, за "зареждане" на електрически превозни средства е необходимо само електричество, което може да се получи, например, благодарение на вятърни генератори. А при водорода процесът е малко по-сложен. Първо трябва да генерирате електричество, след това да го използвате, за да получите водород и след това да получите електричество, но вече в самата кола.

Вторият момент е, че процесът на производство на водород прилично замърсява атмосферата. Въпреки че трябва да отбележим факта, че в бъдеще се планира производството на водород в атомни електроцентрали или използване на слънчеви панели чрез електролиза на вода (и може също да се получи водород от отпадъци, използвайки бактерии).

Причина 4

Големите загуби на водород. Загубите при доставката на електроенергия от мястото на нейното производство директно до "колелата" на автомобила не са толкова големи - общо 20-30%. Но при използване на водород загубите на енергия са много по-големи - според някои оценки, ефективността на водородната машина е само 25-35%. Тоест, автомобил с водород изразходва 2-3 пъти повече енергия на километър от електрическия автомобил.

Причина 5

Разходи за инфраструктура. Изграждането на модерна точка за зареждане на електрически превозни средства е много по-евтино от организирането на водородна бензиностанция. Освен това, за да презаредим електрически автомобил, е достатъчно да имаме редовен електрически контакт, който е и в нашите домове, включително.

Грешка ли е водородът?

Все още никой не знае това. Затова много производители все още работят в тази област. Лидерът тук са Toyota и Hyundai. Въпреки че китайските компании скоро могат да се ориентират и в тази насока. В Поднебесната държава решиха да подкрепят автомобилите с водород, като това стана след като през май 2018 г. китайският премиер Ли Кекианг посети Япония и се запозна отблизо с водородната кола Mirai.

Концепцията на новото поколение Mirai

Електричество срещу водород: кое гориво е по-добро?

Този екологично чист автомобил направи голямо впечатление на премиера. Става дума за второто поколение на Mirai - продажбите на който ще започнат тази година. И не само в Япония, но и в САЩ и в Европа. Вторият Mirai е коренно различен от първия. Не - горивото е същото и тук. Но основата вече не е от хибридния Prius, а специална платформа със задвижване на задните колела, модифицирана от големия седан Crown. Благодарение на това вторият Mirai става осезаемо по-голям от предшественика си - междуосието се увеличава със 140 мм, а дължината с 85 мм (плюс факта, че колата е по-широка със 70 мм).

Въпреки това, много експерти са сигурни, че в сегмента на леките автомобили водородът като гориво все пак ще загуби от електроенергията. Но той ще заеме водеща позиция в сектора на камионите, в железопътния, въздушния и морския транспорт. Това обаче няма да се случи скоро, защото т.нар. преобразуване на товарните транспортни средства с ново гориво ще започне едва след 2030 година, защото жизненият цикъл на самолети, кораби и влакове е твърде дълъг.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 31 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Караиванов
1 Отговор
Отличен анализ. Поздравления за автора.

Коментиран от #27


Оценка:
-11 +57

АЕЦ Шкембе чорба
2 Отговор
Щипка Уран 235 в мини рактор в багажника!

Оценка:
-8 +29

no name no face no number
3 Отговор
Ако от двете се избира ..водород, тоците нямат бъдеще освен като градска колица и вътрешнозаводска

Оценка:
-21 +31

bbbbggggg
4 Отговор
Ще си караме дизели и бензинки и това е то ;)

Коментиран от #41


Оценка:
-13 +53

Driving pleasure
5 Отговор
Водород разбира се! Ако целта е някаква екология де!
Ел кошника може да е по-прост технически, но живота на батерията е в пъти по-ограничен от водородната клетка, а рециклирането ще станеш токсичен кошмар!

Коментиран от #15, #20, #34


Оценка:
-23 +41

Илон
6 Отговор
Коли на водород -задънена улица на автомобилостроенето...подобно на Ванкеловия двигател..биодизела и др. подобни джендеризми..

Оценка:
-30 +24

Jack Bauer
7 Отговор
Разбира се че тока. Произвежда се, съхранява се и се пренася много по лесно (евтино) от водорода. За да произведеш водород ти трябва ток, така че няма смисъл да произвеждаш ток от него водород и чак след това да си зареждаш превозното средство. А ако трябва да се избира не само между двете, за личен транспорт най-добре е велосипеда.

Коментиран от #21


Оценка:
-17 +22

предимно прост
8 Отговор
700 хатмосфери бате под седалката??Ама фирмата зе пар!ите и каза,че нема страшно

Оценка:
-4 +23

9
Този коментар е премахнат от модератор
Geo
10 Отговор
Вторият момент е, че процесът на производство на водород прилично замърсява атмосферата.

Така ли и с какво замърсява атмосферата че не ми стана ясно. А за производството и унищожаването на милионите акумулатори какво ще кажеш.

За мен само хибридите (пълните) решават всички проблеми. Токът се произвежда някъде и ако не е от АЕЦ замърсяването е повече и от дизелите (дизелите имат по малко въглероден двуокис от бензинките но тях ги набедиха). Повечето хора ще си зареждат електричките през нощтта така че тока ще идвал от ВЕИ-та е за наивници. Хибридите могат да имат разход от 1.5 до 2.5 литра на сто а от там и ниските емисии. Второ двигателя работи в постоянен режим пак с много ниски емисии.

Електричките са чудни градски коли но за друго не стават - тръгнеш от София за морето и трябва да чакаш на някоя зарядна станция 2-3 часа да ти се зареди колата - ами ако работата ти е да обикаляш страната или ако страната ти е по голяма.

Но целта не е екология а зануляване на преситения автомобилен пазар.

Коментиран от #19, #38


Оценка:
-10 +29

Електрошок
11 Отговор
Автора леекичко дава едно рамо на водорода с цел дискусия,а на практика водорода,като преносител на енергия с големи загуби няма никакъв шанс.Премълчава се също,че сега водорода се добива от въглеводороди,а не чрез електролиза.

Оценка:
-8 +17

Тошо
12 Отговор
Ще ги има и двата варианта.Перките вместо да продават ток за без пари,произвеждат водород,най-екологичното гориво,за сега само за промишлеността.

Оценка:
-3 +9

Geo
13 Отговор
Вече има разни самоделки бензинови генератори които слагат в багажника на Тесла да зареждат акумулатора за да не ги остави някъде на пътя. Но така тя вече става хибрид - защо да не е оригинално изпълнено. Това нито зарежда батерията като хората нито пък емисиите му са наред.

Оценка:
-5 +4

Мислещ
14 Отговор
Какво стана с разработеното синтетично абсолютно екологично чисто дизелово гориво и двигател за него от Ауди (от групировката VW)? Пък и с подобрения дозайн с допълнителни специални канали в главата за предварително завихряне и нагряване на горивото с последващо пълно изгаряне и липса на серни окиси, сажди и микропрахови частици?! Вече има няколко изследвания за неколкократно поскъпване на километър пробег с ЕЛ-автомобил като се вземат предвид цената на акумулаторите, нуждата от допълнително производство на ЕЛ-енергия и последващата обработка (утилизация) на изтощените акумулоатори и спец-части на ЕЛ-автомобилите! Явно производството (сглобяването) на ЕЛ-автомобили е много, много по-евтино и просто, с по-малко сложни части и с изнасяне на замърсяващото производство на батерии и спец-части в Африка и други клозетни държави като България! А печалбите са двойно по-големи и затова ДВГ-технологията се отрича, но не на технико-икономически-екологична основа, а за финансоеа печалба в 2-3 пъти по-голям размер!

Оценка:
-7 +16

Въпрос
15 Отговор

До коментар #5 от "Driving pleasure":


4000 цикъла по 300 км са милион и 200 хил.км. Това ограничено ли е? Колко дизели изкарват един милион км?

Коментиран от #17


Оценка:
-9 +9

ФЕН
16 Отговор
Само дето не се споменава за новите батери 3х по евтини и 2х по леки и 100% РЕЦИКЛИРАНЕ .Трябва ше тази пролет да изтече патетния срок за производство.Но сега ще се отложи поне с 6 мес.На базата на тази батери всички марки полудяха и почнаха масово да прават електрички . Според мен закъсняха и дадоха старт на Тесла неоправдано за мен.Тока е най- търсената енергия следващите 50 г.Затова е и бума на атомни реактори мисля че са 30 реактора последните 5 г.

Оценка:
-6 +8

Driving pleasure
17 Отговор

До коментар #15 от "Въпрос":


Ай чакай да доживеем 4000 цикъла щото още едва издържат по 250 хил км батериите. Не мога да си спомня къде беше и не намирам статията, за водородна клетка работеща още от 70те години насам...

Оценка:
-5 +6

предимно прост
18 Отговор
Разхода на хибридите е като статистиката на коронавируса-пълна измама.

Оценка:
-2 +12

Боби
19 Отговор

До коментар #10 от "Geo":


Статията е много вярна. Вярвам, че доста са я прочели и най-много се надявам за гост със специалното Т. А теб да питам, кои са хибридите които горят 1.5 литра на 100 и какво горят другото време? Какво имаш предвид от пълни хибриди?

Оценка:
-2 +13

20
Този коментар е премахнат от модератор
инж
21 Отговор

До коментар #7 от "Jack Bauer":


Кажи ми един лесен начин за съхраняване на ток?

Коментиран от #26


Оценка:
-3 +6

pbdan
22 Отговор
Водородът на конкурентна цена се произвежда от природен газ(метан) и има въглероден отпечатък (конверсия на метан и водни пари при 1000 градуса). Става и за директно изгаряне в ДВГ при разход 1-1,5 кг на 100км и вода от ауспуха. Големият му проблем е съхранението в колата и зареждането при 700 атмосфери. Има много малко такива зарядни станции.

Оценка:
-0 +9

гост
23 Отговор
Тесла и нищо друго!!!!!!! Хахахаха

Оценка:
-4 +3

Електрошокко
24 Отговор
Енергийна система, в която водородът се използва за получаване на енергия – водородна икономика – е предложена от Джон Бокрис през 1970г.; а през 1977 е подписано международно споразумение за въвеждане на водорода, целящо постигането и.Преди 50години!И почти никакъв напредък!А батериите се усъвършенстват непрестанно.

Оценка:
-3 +6

pbdan
25 Отговор
Относно тока той първо трябва да бъде произведен от топлинна машина (парна турбина) в ТЕЦ или АЕЦ с 30-40% КПД. Вятъра духа когато си иска, Слънцето пече през деня, а ВЕЦ работят когато има вода - не стават за базови мощности. Въглеродният отпечатък на една батерия за автомобил е 17 тона, с който се изминават 150000км. от дизелов автомобил.

Коментиран от #31


Оценка:
-2 +6

Какъв?
26 Отговор

До коментар #21 от "инж":


Ами батерия, ако не си чувал! Това е нещо за съхранение на ел.енергия! И предимството е че вкарваш ел.енергия и изкарваш ел.енергия с минимални загуби. Първия ти урок за батерии.

Оценка:
-8 +6

МалкоОбкетивност
27 Отговор

До коментар #1 от "Караиванов":


Е като говореше за ефективност на суровината и превръщатането и в енергия ... малко все че тока сам се получава със 100 ефективност и посе сравянва всичко с това, което реално е далеч от истината.

И твърдението, че тока може да идва от вятъра ... е може, а може и да не може - факт е че 30-40% в момента в ЕС държави се добави от въглища и това не знам как "зелените" го пропускат защото големия брат държеше тези отрасли.

Така че статия звучи логично за хора, които не са запознати с материята, но им и много пропуски. Но то в днешна време тя цялата журналистика така се създава, така че нищо специално.

Коментиран от #29


Оценка:
-4 +11

предимно прост
28 Отговор
На водородната зарядна станция трябва да работят само сапьори!

Оценка:
-3 +6

Боби
29 Отговор

До коментар #27 от "МалкоОбкетивност":


Качих по-горе статия на Форбс, но изтриха коментара. Та в изследването пише, че електрическите коли от производство до изхвърляне са по-екологични, даже и всичкия ток да е от въглища. Така, че тези митове отпадат, не е вярно че ако тока е от въглища, не са екологични.

Оценка:
-7 +6

м-р Костов
30 Отговор
В тази статия за директно изгаряне на водород ли става въпрос или за горивна клетка?
Защото повечето компании правят експерименти именно с горивни клетки, а те произвеждат ток от химичен процес - окисляване на водород.
Има някаква разлика, но едва ли ще я хванете.

Коментиран от #32, #33


Оценка:
-1 +6

Електрошок
31 Отговор

До коментар #25 от "pbdan":


При ел мрежа,състояща се от фотоволтаици,ветрогенератори, биогенератори и ПАВЕЦ,напрежението в мрежата може да е постоянно през цялото денонощие.Освен това съвременната електроника и елементна база може да осигури работа на какъвто и да е ел.уред с голяма промяна на напрежението,без ползвателят да забележи.Шест тиристори с размери 4х4х7метра всеки по11т.се използваха в бившия СССР за изправяне на тока и регулиране на напрежението на далекопровод!Така че пулсацията на напрежението не е проблем.

Оценка:
-4 +4

Боби
32 Отговор

До коментар #30 от "м-р Костов":


Точно за горивни клетки става въпрос в статията. А ти така ги разбираш, та чак не можеш да хванеш за какви водородни коли става въпрос тук!

Оценка:
-1 +5

Боби
33 Отговор

До коментар #30 от "м-р Костов":


А и вече не се правят само експерименти. Вече се произвеждат такива коли. Тойота Мирай се произвежда вече няколко години и се продава(но не се търси много) вече излиза ново поколение. Хюндай също има с горивна клетка. Така, че не се правят експерименти, а вече се произвеждат.

Оценка:
-2 +4

Borislav Popov
34 Отговор

До коментар #5 от "Driving pleasure":


Когато учените и специалистите говорят, троловете мълчат.

Оценка:
-3 +5

1122
35 Отговор
Аз пък да ви кажа,че с водорода е по добре НО, не с тоя водород дето го пълнят по водородните станции и ти носиш едни дебели бутилки и дето гърмят и т.н....а от водорода дето си го произвеждаш в колата.Става въпрос за БРАУНОВИЯ ГАЗ!. Преди години карах един бус в един склад който бус имаше такава уретба.Тази уретба е нещо съвсем елементарно устройство което се състои от един прозрачен цилиндър от някаква пластмаса и в него ива едни метални ламели като тия на старите селенови зарядки,но бяха от неръждаема ламарина изолирани една от друга и вътре се наливаше калиева основа и дестилирана вода.Като запалиш буса на нафта или бензин,когато динамото започне да произвежда ток в тоя прозрачен цилиндър започва да се отделя водород /започват да се образуват мехурчета като на разклатена кока кола/ и този газ отиваше в маркуча на въздушния филтър и караш.Когато това не беше сложена буса гореше 15/100 нафта,а когато го сложиха започна да гори 7/100.Когато свърши водата буса гори само нафта,но налееш ли вода разхода пада.Еди литър вода ми стигаше за една седмица като минавах на ден по около 130 км на ден 6 дена седмично.Тогава хубавите устройства струваха около 1000лв че и по 2700лв имаше,така и не можах да си купя.Имаше един няма да казвам къде беше той ги правеше тия скъпите но колата му гореше само 2.8 на сто нафта,а беше 1.7 двигател.За мене това е бъдещето,като караш не се усеща че си на друго гориво,има тяга ,върви бързо натоварен до горе и изобщо не запушва дори и

Коментиран от #36


Оценка:
-2 +4

Електрошок
36 Отговор

До коментар #35 от "1122":


Пич,ти изби рибата и унищожи коронавируса!Ти нулира термодинамиката и постави основите на нова наука!

Оценка:
-5 +6

F 150
37 Отговор
Пичове ,Брауновия газ е номер 1.Този газ е измислен от поредния умен БЪГАРИН емигрирал в Америка.Виждал съм още преди 10г монтирани уредби по автомобилите. И аз се питам защо никой не обръща внимание на този евтин газ...🤔

Коментиран от #40


Оценка:
-2 +6

Кой ли е наивникът?
38 Отговор

До коментар #10 от "Geo":


"Повечето хора ще си зареждат електричките през нощтта така че тока ще идвал от ВЕИ-та е за наивници. Хибридите могат да имат разход от 1.5 до 2.5 литра на сто"

И точно ти си позволяваш да наричаш хората наивници? Ти, който вярваш, че с от 6 до 10литра ще изминеш с хибрид 400км до морето? Искам да ми го покажеш кой е този хибрид.
А относно зареждането на електромобилите, забравяш за либерализацията на пазара на ток. Тези дни, заради ниската консумация, цената на токът падна почти до нула, а дори и на отрицателни цени на моменти. Именно тогава ще зареждат електромобилитете, независимо по кое време на денонощието. Забравяш, че дори когато си на работа, автомобила ти стои паркиран и може да бъде включен в зарядно, а да зарежда САМО АКО ИМА ИЗЛИШЪК НА ТОК И ЦЕНАТА Е НИСКА.

Оценка:
-1 +4

баи хуй
39 Отговор
Само да светна авторчето че лидерите в тази област не са Toyota и Hyundai а Honda.
Honda имат такъв автомобил първият им прототип е от 1999година а в масово пройзводство от далечната 2006 година до днес.А Toyota и Hyundai още не бяха и чували за такова гориво.

Оценка:
-0 +1

Още един наивник
40 Отговор

До коментар #37 от "F 150":


И ти ли вярваш в перпетуум мобиле? Как си представяш, че един двигател ще произвежда повече енергия от вложената? За електролиза на водата отива повече енергия, отколкото после ще получиш от брауновия газ при изгарянето му.

Оценка:
-1 +3

Гражданинът X
41 Отговор

До коментар #4 от "bbbbggggg":


А ти като си блееш в тел. виждаш ли коя дата сме? Че те изкопаемите брички спряха да ги произвеждат още миналия век. Сега само чистят складовете и продават на хора, които не знаят кой век сме.

Оценка:
-1 +1

гощо
42 Отговор
Без да четЕм статията заявявам,че токУ нЕма бъдеще!

Коментиран от #43


Оценка:
-0 +1

Не си сам
43 Отговор

До коментар #42 от "гощо":


Всички антиелектрици сте така. Не четете, не се образовате, но пък сте категорични въпреки фактите.

А фактите доказват, че ВЕЧЕ батериите са по-доброто решение за леките автомобили, включително и в екологичен аспект. Нещо, което беше спорно само преди 2 години. Проблем за масовото навлизане засега са само цената и зарядната инфраструктура, но времето ще реши и тези проблеми скоро по белите страни, а след 10-20 години и тук.

Оценка:
-1 +1

БПФ
44 Отговор
Разбира се, никой не обяснява откъде ще се вземе толкова голямо количество електроенергия, че да захранва И транспорта, та даже водород да произвежда? Защото изкопаемите горива ни дават 85% от енергията - и то без да броим ядрената.

Коментиран от #45


Оценка:
-1 +1

Само така си мислиш
45 Отговор

До коментар #44 от "БПФ":


В Германия, която е доста голям потребител на ток, производството на ВЕИ осигурява над 50% от тока. За осигуряване на нуждите на транспорта, се нуждаят от само 10% увеличаване на производството на ток.

Оценка:
-1 +1

ПЕРНИК
46 Отговор
Само COVID 1,9 T D I е надежното гориво !!!

Оценка:
-0 +1

Токо
47 Отговор
Истината е елементарна Автомобилостроенето поскъпна със напредването на технологиите, ДВГ станаха сложни и производството стана трудоемко . Вече не е както преди всеки си произвежда двигатели и си ги монтира ! Сега няколко производителя произвеждат двигатели и останалите ''автомобилостроители'' си ги купуват! Това не се харесва защото голяма част от печалбата потъва на друго място! А един електрически автомобил е в пъти по лесен и евтин за сглобяване и издаване . Само екологичните елементи на един дизелов автомобил в изпускателната система са по скъпи от електромоторите на една електричка. При това всеки може да си произведе безчетков електродвигател на смешна цена . Сега политиката е забалбукване на населението и наивните неграмотни хора , че видите ли електромобилите са бъдещето . Но зад зелената енергия се крият мощни корпоративни интереси за които дори не се замислят глупавите селски ергени мечтаещи за утопията електрически автомобил . А целта е една ! И тя е извличането на максимална печалба със минимални средства и труд ! И ако някой си мисли , че на ток ще се вози по-евтино от колкото със петролни продукти се е заблудил . После да не говорим за финансовата мощ на нефтодобива ... Тя е могъща и може би вечна. А борците за зелена енергия си търсят своето място на пазара но , на гърба на другите наивни лапни шаранковци !

Коментиран от #60


Оценка:
-0 +3

48
Този коментар е премахнат от модератор
Димов
49 Отговор
Етанол. Питай бразилците. Те знаят.

Оценка:
-0 +1

Само 1 9тди
50 Отговор
Нищо не казахте за производството на батери и рециклирането им..Защото когато станат масови ще са милярди, а и кой ще купува втора ръка ел. кола като батерията има живот

Оценка:
-1 +1

666
51 Отговор
добре,а кво правим старите акумулатори? И какво- цялата планета с вятърни генератори , а за тяхното производство - няма замърсяване,така ли? Хайде малко по - добри анализи!!

Коментиран от #52, #58


Оценка:
-2 +1

52
Този коментар е премахнат от модератор
53
Този коментар е премахнат от модератор
pbdan
54 Отговор
Надявам се, че ми триете коментарите заради линковете?
Литиево-йонната батерия се рециклира много трудно и е икономически неефективно. Не е като да извадиш оловото от стар акумулатор. Вятърните централи са скъпи съоръжения и имат 10-20г. живот на перките. Тези перки после просто трябва да се заровят някъде - не се рециклират.

Оценка:
-0 +2

незнайко
55 Отговор
При самолетите реактивна тяга няма как да се получи от батерии или горивни клетки ! Ще се ползва изпитания стар ВИТЛОВ метод за създаване на тяга, тоест самолети с ПЕРКИ !

Оценка:
-0 +1

Пежо
56 Отговор
Само като се сетя,че когато Тойотката на водород направи 10 години ще ме карат да сменям бутилката с нова,и ми минава мерака...ха-ха-ха.Електромобилите ще се наложат,когато измислят два пъти по-добри и леки акумулатори,и най-добре да се сменяват бързо с други-като на Нокия с фенерче

Оценка:
-0 +1

Какъв им е проблема на витлата
57 Отговор
Нещо против перките ли имаш? Не забравяй, че позволяват вертикално излитане, по-безшумни са и не отделят нищо в атмосферата. "Само" остава да им измислят батерии които да захранват перките. Поне за самолетите, водородната клетка е добро решение за разлика от леките автомобили.

Оценка:
-0 +0

Гост
58 Отговор

До коментар #51 от "666":


Стар акумулатор тежи 10кг и е педя на педя и половина. Стара батерия за електромобил е 1 тон и е голяма колкото 50 акумулатора.

Коментиран от #59


Оценка:
-0 +0

Посмали малко
59 Отговор

До коментар #58 от "Гост":


Я пак, колко тежи и колко е голяма? Скоро и оловните акумулатори ще бъдат заменени с литиево-йонни, защото нямат нужда от смяна на всеки 3 години и са по-малки леки и евтини от оловните. Виждал ли си големината на бустер за палене на камиони? Побира се в джоб на яке.

Оценка:
-0 +0

TSLA
60 Отговор

До коментар #47 от "Токо":


Не знам, аз имам едни скромни 250-ватови панелчета и управление от една нашенска фирма за умни захранващи системи в Дружба и заблудено давам по-малко пари на км. Ти обаче си вещ, плащаш за гориво-смазочни материали, консумативи и поддръжка и съвсем незаблудено говориш дрън-дрън-ярини.

Оценка:
-0 +0

умен
61 Отговор
А електричеството за еко колите от какво ще го произвеждаме.От еко тецове може би...а акумолаторите,от еко продукти ли.Мого еко станахме,но май забравихме да мислим.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка