От Токио до Сан Франциско, студиата за мобилни игри са спорили години наред, за да завладеят непостоянната аудитория, засягайки един пренебрегван проблем – нужната памет за съхранение и това, че играчите вече не могат да поберат повече от няколко игри на телефоните си.
Японският издател на игри Gree Inc. с вицепрезидент Юта Маеда, очаква предстоящо разплащане за ескалиращите разходи и увеличаващите се размери на файловете, тъй като разработчиците опаковат своите игри с все по-сложни графики и по-големи сюжетни линии, всичко това, за да накарат играчите да пазаруват. Ситуацията само ще се влоши, тъй като ветеранът в конзолите Sony – който не е непознат за завладяващите космоса хитове – се готви да нахлуе в мобилната арена.
„Производството на мобилни игри не може да избегне да стане по-сложно, времеемко и по-мащабно, което неизбежно ще доведе до по-големи размери на приложенията“, каза Маеда. „ Компаниите , които оцеляват на пазара, ще бъдат само тези, които могат да се справят с тази тенденция.“
Разходите, изсипани в съвременните мобилни заглавия от A-списъка – Genshin Impact на MiHoYo Co., например, започна с бюджет от 100 милиона долара – съперничи на холивудските блокбастъри и дава по-добри производствени стойности от всякога, но също и извънредно голям отпечатък. Тази игра може да заема повече от 20 гигабайта място за съхранение, което е огромна част от това, което повечето хора имат на разположение на телефоните си. Тъй като подобренията на паметта не поддържат темпото, резултатът е, че по-малко игри могат да се борят за внимание.
Sony, един от гигантите на конзолните игри, изложи планове да пренесе своите високопоставени PlayStation франчайзи на мобилни платформи. Съперникът Microsoft Corp. също изгражда магазин за мобилни игри Xbox. Всичко това натрупва натиск върху утвърдения безплатен бизнес модел, следван от Gree и други. Тези издатели разчитат на осигуряване на приходи от артикули и надстройки в играта, като редовно добавят повече съдържание, което играчите могат да купуват и да играят.
Най-често срещаното решение от студията за игри е да се постави само основен инсталатор в магазините за приложения, който след това изтегля допълнителни активи на играта, след като играчът стартира. Gree го използва с Heaven Burns Red, което е първоначално 1 GB и надхвърля 10 GB за играчи, които искат пълното изживяване.
Типичният водещ смартфон днес започва със 128 GB памет, но много устройства, които вече са в ръцете на хората, имат много по-малко. Необходимите файлове на операционната система също заемат значителна част от основното количество, оставяйки още по-малко място за големи игри. Но надграждането на паметта е скъпо.
За да привлече вниманието, компанията нае известен писател да напише сценария за Heaven Burns Red. Колеги издатели на мобилни устройства разширяват границите с графики с по-висока прецизност, видео и гласови актьори в заглавията си – и масивната 10GB игра на Gree няма да бъде изключение, а правило занапред, каза Маеда. Той очаква мобилните игри да продължат да растат, тъй като очакванията се увеличават с повече високобюджетни конзолни и компютърни игри за мобилни устройства.
Прехвърлянето на друго съдържание от телефона, като снимки и видеоклипове – които също стават все по-големи с по-модерните камери – в облака се превръща в скъпа работа. Безплатното онлайн хранилище от Google, Apple Inc. и Microsoft Corp. е недостатъчно за работата, отчасти защото тези компании искат да накарат потребителите да се абонират за платено хранилище.