През 2016 г. Министерството на енергетиката на САЩ отправи предизвикателство към Volvo Trucks да разработи влекач с ремарке, който да е със 100% по-ефективен от базовия, еквивалентен модел. Днес шведският производител обяви, че не само е постигнал тази цел, но дори и я е надминал.
Автомобилният производител твърди, че благодарение на аеродинамичните и материалните подобрения неговият SuperTruck 2 е със 134% по-ефективен от еквивалентна композиция от 2009 г., която е избрана за сверка.
"Партньорството с Министерството на енергетиката по програмата SuperTruck предоставя вълнуваща възможност да разширим технологичната рамка, за да видим какво е технически възможно за тежкотоварния транспорт", заяви Петер Воорхоеве, президент на Volvo Trucks Северна Америка. "Изключително сме горди с постиженията на нашия екип от напреднали инженери, които работиха по SuperTruck 2."
Volvo твърди, че голяма част от повишената ефективност на SuperTruck 2 се дължи на подобрената му аеродинамика. Той описва кабината като идеално клиновидна, с обгръщащо предно стъкло. Освен това аеродинамиката на ремаркето му помагат да създаде 50% по-малко съпротивление в сравнение с базовия камион на автомобилния производител от 2009 г.
Volvo също така са олекотили камиона, като използва неща като композитен задвижващ вал и намалява броя на осите в сравнение с други американски камиони. Кабината също така е по-къса от другите, което означава, че в конструкцията ѝ трябва да се използват по-малко материали.