През 2016 г. Министерството на енергетиката на САЩ отправи предизвикателство към Volvo Trucks да разработи влекач с ремарке, който да е със 100% по-ефективен от базовия, еквивалентен модел. Днес шведският производител обяви, че не само е постигнал тази цел, но дори и я е надминал.
Автомобилният производител твърди, че благодарение на аеродинамичните и материалните подобрения неговият SuperTruck 2 е със 134% по-ефективен от еквивалентна композиция от 2009 г., която е избрана за сверка.
"Партньорството с Министерството на енергетиката по програмата SuperTruck предоставя вълнуваща възможност да разширим технологичната рамка, за да видим какво е технически възможно за тежкотоварния транспорт", заяви Петер Воорхоеве, президент на Volvo Trucks Северна Америка. "Изключително сме горди с постиженията на нашия екип от напреднали инженери, които работиха по SuperTruck 2."
Volvo твърди, че голяма част от повишената ефективност на SuperTruck 2 се дължи на подобрената му аеродинамика. Той описва кабината като идеално клиновидна, с обгръщащо предно стъкло. Освен това аеродинамиката на ремаркето му помагат да създаде 50% по-малко съпротивление в сравнение с базовия камион на автомобилния производител от 2009 г.
Volvo също така са олекотили камиона, като използва неща като композитен задвижващ вал и намалява броя на осите в сравнение с други американски камиони. Кабината също така е по-къса от другите, което означава, че в конструкцията ѝ трябва да се използват по-малко материали.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Риба
Коментиран от #2
12:32 13.10.2023
2 Ммм..да
До коментар #1 от "Риба":
Това са камиони за магистрали за логистични бази и складове,не за града.Коментиран от #5
12:45 13.10.2023
3 Зърнарите
12:53 13.10.2023
4 Кажи честно ...
12:55 13.10.2023
5 ертфгъхуй
До коментар #2 от "Ммм..да":
Разбирачев, я да ни открехнеш сега как променя нещата оная дреболийка с "намалява броя на осите"?Не е ясно къде- на влекача или на ремаркето, но доколкото помня навсякъде по света има ограничения за "натоварване на ос" и номерът с -1 ос автоматично означава минимум 10 тона по-малко допустим товар...
Бонус- сравняват с камион от 2009г. и от опит мога да кажа, че от 2009г. до 2021г. разходът на съпоставими модели е поне с 30% надолу...
13:49 13.10.2023
6 Шофьор
16:03 13.10.2023
7 Скания са направили
Коментиран от #9
20:49 13.10.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 един от стадото
До коментар #7 от "Скания са направили":
ми ако трябва да кара соло, ако закачи фриго, дърпа цистерна или платформа. Аа ще чака конвенционален от другия край на Америка05:50 14.10.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 новия
Коментиран от #12
17:14 15.10.2023
12 Порно
До коментар #11 от "новия":
Посмали малко, това е постижимо с нов влекач, без товар, и ако всяка секунда внимаваш за разхода. Само това, че ще го напълниш догоре, ще ти вдигне разподаКоментиран от #13
22:15 15.10.2023
13 прав си
До коментар #12 от "Порно":
За 30,000км среден р-д 18,6л/100. И не съвсем празен, смесени товари.02:31 16.10.2023