Едно от основните опасения на потребителите по отношение на електрическите превозни средства е дълготрайността на батериите, които ги захранват. Германската автомобилна асоциация ADAC се опита да провери доколко това е вярно, като използва за тест Volkswagen ID.3.
След 100 000 км тестове, ID.3 може да се похвали с 93% от капацитета на батерията си. Организацията заяви, че това е в рамките на очакваните загуби след това разстояние, въпреки факта, че не са спазени всички препоръки на VW за зареждане.
Колата многократно е била зареждана на бързи зарядни устройства - нещо, което повечето потребители, които могат да зареждат у дома, вероятно няма да правят толкова често. При тестовете на ADAC също така батерията често е зареждана до 100 % и след това е оставяна включена в зарядното в продължение на дни за следващия водач, което автомобилният производител също не препоръчва.
Батерията на ID.3 е с пълен размер от 82 kWh, но използването на цялата му мощност се отразява значително на дълготрайността на пакета. Производителите на автомобили се борят с това, като вграждат буфер в батериите си, който не позволява на водачите да използват определена част от капацитета им. Не всички марки обаче рекламират тази разлика, което може да доведе до известно разочарование от страна на клиентите. Volkswagen обаче е категоричен, че ID.3 има нетен капацитет от 77 kWh.
Въпреки че отзивите за ID.3 са положителни, ADAC има някои предложения към купувачите. Главно, от там препоръчват те да останат в крак с актуализациите, които компанията разпространява . Организацията заяви, че подобренията на VW са увеличили мощността на зареждане, направили са задвижващия агрегат по-ефективен и са удължили пробега на ID.3 през по-студените сезони, докато автомобилът е бил в нейно притежание. ADAC не е приключила с ID.3. Организацията планира да продължи тестовете на автомобила, докато той достигне 160 000 км, когато гаранцията изтича.