Mercedes представи прототип на Unimog U 430 с водородно задвижване. Той се отличава от типичнияавтомобил с горивна клетка (FCV), тъй като има уникално преработен двигател, работещ с водород. Въпреки че конкретните подробности са ограничени, двигателят разполага с приблизително 290 конски сили и 1000 нютон метра въртящ момент. Прототипът е в процес на по-нататъшно разработване, за да се увеличи капацитетът му за стандартен работен ден, като се захранва от четири резервоара с високо налягане, разположени зад кабината, които съдържат около 14 кг водород.
Daimler Truck подчертава намаления шум на двигателя в сравнение с дизеловия му аналог и екологичния му аспект, тъй като той генерира вода, изхвърляна като пара през изпускателната система. Прототипът, оборудван с две косящи глави, премина през тестове на изведен от експлоатация участък от магистрала между Байройт и Бамберг, като се сблъска с предизвикателства като ниски температури, разнообразен релеф и зареждане с гориво на обществена бензиностанция.
Въпреки, че Daimler Truck остава ангажиран с електрическите и водородните горивни клетки, те признават водородното горене като жизнеспособна възможност за "декарбонизация" въз основа на първоначалните резултати от проекта WaVe. Проектът показва, че "двигателят с водородно горене може да бъде разумно, допълващо решение за специални приложения". Франциска Кусумано, шеф на Mercedes-Benz Special Trucks, изрази задоволство от двугодишния напредък в разработването на тестовия автомобил, като подчерта ценната обратна връзка, събрана от практическите приложения по време на тестовете със служители на Autobahn GmbH в Горна Франкония.