Когато миналата седмица започнаха предварителните поръчки на Apple Vision Pro, първите доклади на анализатора Минг-Чи Куо сочеха, че Apple е продала успешно между 160 000 и 180 000 бройки от своя пространствен компютър. Въпреки ентусиазма около най-новото начинание на Apple в областта на разширената реалност (AR) обаче изглежда, че голямата стрийминг услуга Netflix е предпочела да не разработва приложение, специално пригодено за Apple Vision Pro.
В интервю за Stratechery съизпълнителният директор на Netflix Грег Питърс разкри, че към момента няма налично приложение на Netflix за Vision Pro. Питърс обясни, че решението е взето въз основа на анализ на разходите и ползите, според който усилията, необходими за пренасяне на приложението за стрийминг към платформата AR, биха надхвърлили потенциалния брой абонати, които понастоящем притежават очилата.
Струва си да се отбележи, че Netflix не е единственият голям доставчик на съдържание, който се въздържа от разработване на собствено приложение за Apple Vision Pro. YouTube и Spotify също избраха да не създават специални приложения, въпреки че потребителите все още имат достъп до тези платформи чрез уеб браузъра на устройството.
Макар че понастоящем Netflix се въздържа от разработване на приложение за Apple Vision Pro, Питърс изрази готовност за тази идея в бъдеще. Изглежда, че компанията възприема предпазлив подход, изчаквайки да види как ще се развие ситуацията, преди да ангажира ресурси за разработването на специално приложение за пространствения компютър на Apple.
За разлика от Netflix, Apple TV+, собствената стрийминг услуга на Apple, е достъпна на Vision Pro. Apple въведе нов формат, наречен "Apple Immersive Video", който предоставя на потребителите 180° 3D изживяване при гледане с 8K резолюция и Spatial Audio. Този ход на Apple демонстрира ангажимента ѝ да предоставя поглъщащо и висококачествено съдържание, пригодено за нейните AR очила.