Големите екрани в автомобила доведеха до намаляване на традиционните бутони и контролни уреди, което макар и да се харесва на някои, не е любимата новост на повечето шофьори. За радост има вероятност за възраждане на физическото управление, тъй като автомобилните производители се стремят да постигнат най-високите оценки за безопасност на своите автомобили от Euro NCAP. Новите правила, които ще влязат в сила през януари 2026 г., ще санкционират автомобилите, в които липсват определени традиционни органи за управление.
Европейската програма за оценяване на нови автомобили планира да понижи оценките за безопасност на новотестваните автомобили, които нямат бутони или други физически контроли за основни функции като мигачи, аварийни светлини, клаксон, чистачки и функция за спешно повикване (eCall).
Докато някои производители на автомобили използват големи сензорни дисплеи, други избират по-традиционен подход. Hyundai например включва повече физически контролни уреди в автомобилите си, докато марки като Toyota поддържат ясна подредба на бързите клавиши на арматурното табло. Skoda въведе потенциален компромис с три физически бутона с вградени адаптивни екрани, позволяващи настройки с помощта на познати контроли.
Матю Ейвъри, директор по стратегическото развитие на Euro NCAP, подчертава рисковете, свързани с прекомерното използване на сензорни екрани, като набляга на необходимостта да се сведе до минимум разсейването и да се насърчи по-безопасното шофиране чрез използване на отделни физически контроли за основните функции.
Въпреки че Euro NCAP не може да задължи производителите на автомобили да се върнат към традиционните контролни уреди, нейното влияние при определянето на стандартите за безопасност насърчава производителите да спазват новите разпоредби. Постигането на максимални оценки за безопасност остава приоритет за всички производители на автомобили, което потенциално може да доведе до широко разпространение на физическите органи за управление.