Първата в света изцяло алуминиева автомобилна рама

7 Декември, 2025 11:30 1 400 10

  • автомобилна рама-
  • hantek-
  • технология

Фундаментален технологичен скок, който има потенциала да пренапише правилата за конструиране на големи превозни средства

Първата в света изцяло алуминиева автомобилна рама - 1

Китайската компания Hantek постигна истински пробив, представяйки първата в света изцяло алуминиева автомобилна рама, излята под ниско налягане, която е предназначена за мащабен SUV. Този инженерен шедьовър е заложен в сърцето на флагманския електрически звяр – BYD Yangwang U8L, чийто официален дебют се очаква през есента на 2025 година. Иновацията беше презентирана с фанфари на 2 декември по време на Конференцията за индустриални и технологични иновации в провинция Хубей, подчертавайки стратегическото ѝ значение за индустриалния сектор на Китай.

Инженерите на Hantek не просто разшириха, а буквално разрушиха границите на традиционните производствени методи за мащабни тънкостенни конструкции. Рамата, предназначена за Yangwang U8L, може да се похвали с колосална проекционна площ от 4,2 квадратни метра и впечатляващ диапазон на дебелина на стените – от едва 4 мм до внушителните 50 мм. Това съотношение от над 12:1 преди се считаше за непостижима мисия в индустриалното леене. Причината? Изключително трудното контролиране на различното темпо на кристализация на метала в части с толкова драстично варираща дебелина. Според Hantek, никой друг производител в света досега не е демонстрирал успешното леене на толкова сложна, масивна и с екстремни параметри рама.

Първата в света изцяло алуминиева автомобилна рама

Традиционните алуминиеви шасита, които познаваме от SUV-овете и пикапите, представляват конгломерат от десетки компоненти, които се съединяват чрез заваряване, нитоване или пресоване. Всяка една от тези връзки е потенциална ахилесова пета в конструкцията, усложнява производството и, което е още по-важно, намалява общата твърдост. Решението на Hantek, изковано в едно цяло, елегантно елиминира всички тези проблеми. Интегрираната, безфугова структура осигурява драматично увеличение на торсионната твърдост, равномерното разпределение на ударните натоварвания и общата структурна цялост. Компанията акцентира, че специално разработената алуминиева сплав и усъвършенстваната термична обработка гарантират оптимален баланс между висока здравина, еластичност при удар и дългосрочна издръжливост.

Първата в света изцяло алуминиева автомобилна рама

Тази новаторска рама намира своето достойно място в BYD Yangwang U8L – ултралуксозен електрически SUV в пълен размер, чиято цена започва от 1,28 милиона юана. Това е автомобил, който буквално взривява представите за мощност и лукс. Базиран на иновативната платформа e4 (Yisifang), U8L комбинира 2,0-литров турбодвигател с четири независими електромотора и батерия Blade с капацитет 55,53 kWh. Общата мощност на тази силова симфония достига 880 kW (1180 к.с.), а максималният въртящ момент удря респектиращите 1520 Nm. С електрически пробег от 200 км и общ пробег до 1160 км, и с поддръжка на 13 различни режима на шофиране, това е тежка артилерия. Автомобилът е оборудван и с ултрамодерната система за подпомагане на водача „God's Eye“, която разчита на лидар, радар и инфрачервени сензори.

Интериорът на Yangwang U8L е пътуване в света на висшия лукс. Предлага шест отделни седалки, втори ред в бизнес класа, множество хай-тек екрани, панорамен покрив, вграден хладилник, аудио система Naim с 32 високоговорителя и 14 въздушни възглавници. Нивото на шум в купето е невероятно ниско – едва 64,6 dB при скорост от 120 км/ч.

По време на конференцията, представителите на Yangtze River Industry Group изрично подчертаха, че технологията за леене под ниско налягане на Hantek не е просто постижение на една компания, а критична стъпка напред за цялата китайска машиностроителна индустрия. Тя може да промени парадигмата при създаването на рамки за големи превозни средства в бъдеще, позволявайки на производителите да се откажат от тромавите многокомпонентни конструкции. С вече сключени партньорства с ключови китайски гиганти като BYD, Nio, FAW Hongqi и Dongfeng Lantu, можем основателно да очакваме, че тази футуристична технология скоро ще навлезе и в други модели, поставяйки нов златен стандарт в автомобилното инженерство.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ивка Бейбе

    0 1 Отговор
    Дубре, Ради!😍😍😍
  • 2 Анубис

    11 1 Отговор
    Ама Европа измисли капачките..... 😂
  • 3 така

    3 9 Отговор
    Много се впечатлява младежът автор на китайските уж иновации. Само не може да се снима до автобуса. Да не се окаже, че след 1-2 години ще се счупи на две. Скоро имаше такова китайско автопостижение.
  • 4 Китай ако произвеждаше велосипеди

    1 0 Отговор
    Щеше целия свят да кара велосипеди
    Сега ще настъпи глад за минерални ресурси за производство на печки с четири колела и батерии
  • 5 Браво

    2 0 Отговор
    Айде хаирлия да е?
  • 6 ЕКС

    6 1 Отговор
    Сменете първата снимка, там рамата е сглобена и заварена
  • 7 🇧🇬БАЙ Х@Й❗❗

    3 1 Отговор
    🚗Питайте карАчи дето са имали Ауди с алуминиеви носачи 🚗
  • 8 Гигапрес

    1 0 Отговор
    Тесларите ковът целия автомобил от едно парче алуминий. Целия, а не само рамата.
  • 9 Механик

    2 0 Отговор
    Китайците и срещу тях да бяга въшливия ЕС не може да ги стигне. Това е ясно.
    Но на автора-преписвач, превеждал с гугъл понеже нито знае английски, нито е запознат с технологиите искам да кажа, че метода на леене не е "под ниско налягане" а е "С противоналягане". Тоест, това е леене с обратно налягане.
    Методът е измислен в България и се води на проф. Балевски. Но истината е че двигател на целия проект е бил проф. Димов. Балевски си бе партиен функционер и служеше за параван на проекта.
    Помня като дете на едни избори бяхме с баба и дядо. И тоя, Балевски беше някакъв кандидат за някаква изборна длъжност. Та, той говореше с някакви хора и аз (много малък бях) отивам и го пипам по ръката (той си бе сложил ръцете зад гърба). Обръща с е той а аз му викам "Аз гласувах за теб". Направо се поп.икаха от смях околните, вкл. и въпросния.
    От къде ми е дошло на ум това д а му река, не знам.
    А за самия метод има доста пополярно инфо в нета. Който иска, да чете и да се ограмотява.

    Коментиран от #10

  • 10 Кольо

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Механик":

    Значи си по-малък от мене и искаш да гласуваш за комунисти! Само в България се твърди, че методът е измислен от Балевски, по същество съществува още преди войната.