Mazda обясни защо е премахнала бутоните от новия CX-5

14 Юли, 2025 11:13 4 309 5

  • mazda-
  • физически бутони-
  • сензорен екран-
  • cx-5

Японците залагат на сензорен екран и гласови команди

Mazda обясни защо е премахнала бутоните от новия CX-5 - 1

На 13 юли 2025 година Mazda представи изцяло новото поколение на своя най-успешен модел, кросоувърът CX-5. От дебюта си през 2012 г. досега са продадени над 4,7 милиона броя, което го прави безспорен лидер по популярност в световната гама на марката. Най-значимата промяна в новия модел е радикално обновеният интериор, който вече е съсредоточен около огромен сензорен дисплей, почти напълно изместващ физическите бутони на предния панел.

Защо Mazda премахна физическите бутони?

Според Тамара Млинарчик, мениджър корпоративни комуникации за Mazda North American Operations, решението за намаляване на броя на физическите контроли се основава на вътрешно проучване сред клиенти на компанията. Mazda твърди, че новият интерфейс човек-машина (HMI) е проектиран за лесна употреба, без да се прави компромис с безопасността при шофиране.

Вместо традиционния "командир" – физически блок от бутони за бърз достъп до основни функции като настройки на климата или навигация – сега се използва централен сензорен дисплей. Инженерите на Mazda обясняват, че това минимизира необходимостта от сваляне на ръцете от волана, тъй като повечето функции се управляват с глас или чрез превключватели на волана.

Гласово разпознаване и управление от волана

Тамара Млинарчик подчертава, че новата Mazda CX-5 разполага с усъвършенствано гласово разпознаване, което позволява на водача да контролира системи като климатик, аудио и навигация, без да откъсва поглед от пътя. Освен това, компанията е запазила ориентираните към водача превключватели на волана, за да осигури лесен и бърз достъп до често използвани функции.

Смел ход на фона на общите тенденции

Mazda признава, че това е смел ход, тъй като много други автомобилни производители напоследък се връщат към традиционните бутони и физически контроли след вълната от сензорни панели. Глобалните тенденции показват, че някои производители започват да преинсталират класически бутони, за да улеснят достъпа до основни функции, особено за климатичен контрол или контрол на силата на звука, тъй като това позволява на водача да държи очите си на пътя.

Въпреки това, Mazda е уверена в подхода си. Компанията твърди, че новият интерфейс отчита точно онези аспекти, които са най-удобни за клиентите, и е фокусиран върху интуитивното използване на автомобила. Собствениците на новата Mazda CX-5 ще могат да контролират повечето функции с помощта на глас, жестове или удобни бутони на волана, докато сензорният екран ще служи като център на инфоразвлекателната система.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Георги Г.

    1 0 Отговор
    Само дето бутоните вече няма да са по желание на производителя .... поне не в ЕС (с Регламент 2026 г.)...
    ЕС мисли за нас ;)
  • 2 Тая мазда ще я пропусна.

    19 2 Отговор
    Тъч скрийна в колата не само че ме изнервя, но и ме разсейва.
    Чак и от копчетата взеха да пестят, егати.
  • 3 Хм...

    12 0 Отговор
    А давах Мазда за пример, като се появи СХ-60, физическите бутони бяха там, напук на всички останали производители. И изведнъж, те тръгват в посока, от коят всички останали вече се връщат. Не го разбирам.
  • 4 Шаран БГ

    5 0 Отговор
    За мен "сензорния дисплей" е неудобство !! Карах МПС с такова "чудесно нововъведение" преди години в Германия !? Е-е-е-е , неудобно е , че и опасно !! Аз дисплея ли ще гледам или интензивното движение и пътната ситуация , която се променя за части от секундата !? Колкото по-вече ЕКСТРИ около шофьора, толкова по-опасно за движението !!
    Във всяка машина има функции, които могат да се включат за командване дигитално. Те задължително трябва да са второстепенни , а някои трябва да се включват само при спрял автомобил извън трафика !!
  • 5 гост

    4 0 Отговор
    Мазда не ги е премахнала бутоните - това е модел на Чанган и той никога не е имал бутони, Просто опаковката е "Мазда" и трябва да се оправдят защо няма бутони