Volkswagen взе решение да не произвежда електрическия си хечбек ID.3 в основния си завод във Волфсбург, Германия. Вместо това производството на ID.3 ще остане в завода на VW, който е само за електромобили и се намира в Цвикау, в Източна Германия.
Това решение беше потвърдено от Volkswagen пред информационната агенция DPA. Кристиан Фолмер, ръководител на производството на VW, обясни, че ефективността на разходите е била важен фактор в процеса на вземане на решение. Той заяви: "Всяко евро, което не трябва да похарчим, е от значение", като подчерта важността на максималното използване на напълно оборудваната площадка в Цвикау.
Марката VW има за цел да постигне икономии в размер на 10 млрд. евро до 2026 г., за да изпълни целта за марж на печалбата от 6,5%, което е увеличение спрямо 3,6% през 2022 г.
По-рано VW планираше да въведе преливно производство на ID.3 във Волфсбург заедно с Цвикау, за да подобри използването на капацитета във Волфсбург, като началото на маломащабното производство е планирано за края на 2023 г. Този план обаче беше изоставен.
Решението няма да повлияе на производството на ID.3 в завода на VW в Дрезден, където моделът също се произвежда в ограничени количества.
Поради забавянето на продажбите на електрически превозни средства VW наскоро намали броя на смените в завода си в Цвикау. През 2021 г. компанията е доставила 140 800 броя ID.3.
В обозримо бъдеще производственият фокус във Волфсбург ще остане върху автомобили с двигател с вътрешно горене и plug-in хибридни автомобили като Golf и Tiguan. Фолмер изрази увереност в силните модели, произвеждани в завода, като очаква за първи път от известно време насам тази година да бъдат надхвърлени 500 000 автомобила, произведени в основния завод.
Усилията за преустройство на някои производствени линии във Волфсбург, за да бъдат пригодени за производство на електрически превозни средства, ще продължат. VW планира да започне производството на изцяло електрически SUV, потенциално Tiguan EV, в завода през 2026 г., последван от нов електрически Golf на по-късен етап.
През септември VW обяви, че флагманският електромобил Trinity, базиран на новата софтуерно управлявана платформа SSP, ще се произвежда в Цвикау вместо в планирания нов завод за 2 млрд. евро във Волфсбург. Планира се автомобилите SSP да бъдат пуснати на пазара до края на десетилетието.