Mercedes-Benz Vision EQXX, който обикаля света, за да проправи пътя на бъдещите електрически автомобили на Mercedes, които да бъдат възможно най-ефективни, отново постигна впечатляващ резултат, като измина 1009 километра с едно зареждане при включен климатик.
Инженерите на Mercedes преминаха с Vision EQXX арабската пустиня, пътувайки от Рияд, Саудитска Арабия, до Дубай, ОАЕ. Електрическият автомобил постигна ефективност от 13,5 км на киловатчас благодарение на аеродинамичния си дизайн.
Mercedes-Benz временно измести фокуса си от електрическите превозни средства, но изследователската и развойната дейност все още продължава. Преди това компанията се бе ангажирала с изцяло електрическа гама до 2030 г. Въпреки това, с оглед на неотдавнашното забавяне на продажбите на електрически превозни средства в световен мащаб и предстоящите президентски избори в САЩ, които могат да повлияят на бъдещето на индустрията за електрически превозни средства, Mercedes-Benz временно намали плановете си. Въпреки това по-късно тази година ще дебютира нов електромобил, базиран на универсалната платформа MMA, като в момента продължава разработването на бъдещи EV модели.
Mercedes EQXX може да се похвали с изключителна аеродинамика, като коефициентът на челно съпротивление е 0,17, надминавайки този на всеки сериен седан. Обтекаемата му задна част включва допълнителна аеродинамична ламел под задната броня, която се отдалечава от каросерията, за да улесни плавното излизане на въздушния поток от ходовата част. Освен това в него са използвани модерни материали като лека пластмаса, подсилена с въглеродни влакна.
Все още не е сигурно доколко тази ефективност ще се прояви в реални условия на шофиране. По време на цялото пътуване колата е била с включен климатик, подпомогнат от термопомпа, за да се сведат до минимум загубите на енергия. EQXX разполага с батерия с капацитет 100 kWh в рамките на 900-волтова архитектура.
Маркус Шефер, главен технологичен директор в Mercedes-Benz AG, потвърди ролята на EQXX за развитието на технологиите за електрическа ефективност. Той заяви: "EQXX продължава да предоставя ценни данни за разработването на модерни технологии за електрическа ефективност. Всички системи работиха перфектно в пустинята, справяйки се с лекота с предизвикателства като покритие на пътната настилка, температури и прах. Това е доказателство, че електрическото задвижване е готово за световните пазари."
Mercedes-Benz също така посочи, че EQXX служи като концепция, близка до серийното производство, предлагайки поглед към бъдещата моделна гама, базирана на следващото поколение платформа MMA. Част от нейната термопомпена технология вече е интегрирана в концептуалния CLA, показан през 2023 г. Платформата MMA ще даде началото на следващото поколение CLA, както и на два кросоувъра и комби.