Отидете към основна версия

5 017 17

Eлектрификацията на автомобилите май се отлага

  • volkswagen-
  • електромобили-
  • двг-
  • бъдеще-
  • vw

VW сериозно преразглежда плановете си

Неведнъж вече сме говорили по темата, че преходът към електрически автомобили не се случва по начина, по който повечето европейски автомобилни производители прогнозираха. Сега няколко автомобилни производители от Стария континент вече преразглеждат плановете си, като в това число са и Volkswagen.

Миналата година Volkswagen прогнозира, че електрическите превозни средства ще представляват 80% от годишните им продажби в Европа, като това ще се случи до края на десетилетието. Въпреки това статистиката с продажбите на моделите от семейството ID принуди Volkswagen да преразгледа стратегията си.

От 180 милиарда евро, предвидени за следващо поколение електрически превозни средства, германската марка сега e решила да използва голяма част от тях за да продължи развитието на двигателите с вътрешно горене. Това съобщи Арно Антлиц, главен финансов директор и главен оперативен директор на Volkswagen Group.

Според новото решение компанията възнамерява да похарчи приблизително 60 милиарда евро, за да "осигури конкурентоспособността на нашите превозни средства с двигатели с вътрешно горене". Говорейки на събитие, организирано от Ройтерс в Мюнхен, финансовият директор добави, че „бъдещето е електрическо, но миналото не е свършило".

Това е значителна промяна в плановете на Volkswagen, обявени в края на 2022 година, за производство и продажба само на електрически автомобили в Европа от 2033-а. Миналата година шефът на марката VW Томас Шефер нарече ДВГ „остаряла технология“ в контекста на електронните горива.

Той определи дискусиите около синтетичното гориво като "ненужен шум", въпреки факта, че една от марките на VW Group (Porsche) участва активно в производството на синтетично гориво със свой завод в Чили. Други марки от премиум класа и също от империята VW следят отблизо развитието на устойчивите горива.

Bugatti, например, обмисля проектирането на домашни бензиностанции със синтетично гориво, така че собствениците да могат да зареждат колите си у дома. Lamborghini вярва, че двигателят с вътрешно горене може да бъде запазен, като се използва с различен вид гориво, докато Bentley проучва възможностите за почти въглеродно неутрално гориво.

Bentley отложи целта си да премине изцяло на електричество до 2030 година. По същия начин Ford вече не планира да преминава изцяло на електричество до 2030-а. в Европа. Наскоро Aston Martin също промени плановете си и ще продължи да произвежда автомобили с двигатели с вътрешно горене през следващото десетилетие.

Ясно е, че все повече и повече автомобилни компании преосмислят своите EV стратегии, тъй като стана ясно, че потребителите въобще не са готови да се откажат от колите с двигатели с вътрешно горене. Но от друга страна производителите на автомобили са в много трудна ситуация.

Това е така, защото разпоредбите за емисиите стават все по-строги, изискващи значителни инвестиции, за да направят традиционните двигатели по-чисти. В същото време електрификацията, която активно се развива в Китай, предизвиква безпокойство сред много играчи на пазара.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 21 гласа.

Свързани новини