Отидете към основна версия

1 587 1

По-мръсен въздух = по-високи пътни такси

  • ес-
  • вредни емисии-
  • пътни такси-
  • автомобили-
  • въглероден диоксид-
  • камиони-
  • европейска комисия

Европейската комисия се опитва да намали вредните емисии

Снимка: Shutterstock

ЕС ще предложи обвързване на размера на пътните такси с емисиите въглероден диоксид при камионите и колите. Европейската комисия е предложила всички превозни средства да плащат по-високи пътни такси при по-голямо количество отделен въглероден диоксид, тъй като комисията се стреми да намали въглеродния отпечатък от автомобилния транспорт, предаде "Ройтерс".

Предложението, което все още не е окончателно оформено, за първи път ще определи общоевропейски принципи за пътните такси за автомобилите, включително таксата, която шофьорите трябва да плаща в зависимост от пропътуваната дистанция. Ппредложението предвижда по-замърсяващите коли да плащат по-висока такса.

Асоциацията на европейските автомобилостроители съобщи, че подкрепя такъв подход. Тежкотоварните автомобили представляват малък дял от колите на пътя, но на тях се пада една трета от въглеродния диоксид, отделян от автомобилния транспорт.

Сега ЕС има законова рамка, определяща пътните такси за камионите, но таксите за частните автомобили се определят от националните правителства. Системите, при които се плаща пътна такса за време - винетките, ще трябва постепенно да бъдат прекратени, посочват източниците.

Това означава, че пътните такси като тези в Германия ще трябва да бъдат променени, ако предложението бъде прието. Превозвачите са против спирането на винетките, тъй като те са по-изгодният за тях вариант, а въвеждането на такси, базирани на изминатото разстояние, ще ги принуди да инвестират в по-скъпи устройства за автомобилите си.

Макар да се въздържа от това да изисква правителствата да инвестират приходите от пътните такси в пътна инфраструктура, комисията планира да въведе изискване за публична финансова отчетност за това къде отиват средствата.

Очаква се предложенията да бъдат публикувани на 31 май, след което ще трябва да бъдат одобрени от Европейския парламент и държавите-членки.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

Новини по държави: