Проектът на Google „Intelligent Taiwan“ бе официално представен тази седмица в столицата на Република Китай, подчетавайки ангажимента на американската интернет компания за култивиране и насърчаване на местни таланти.
В рамките на проекта през следващата година Google ще проведе обучение за 50 000 фирми и студенти в сферата на дигиталния маркетинг, посредством своята онлайн платформа Digital Garage и накоро отворените центрове в Тайчунг и Тайнан.
По време на церемонията по представянето, на която присъстваха висши държавни служители и представители на Google, вицепрезидентът Чен Чиен-джен заяви, че проектът е в съответствие с правителствената политика за превръщането на странта в дигитална нация и „smart” остров.
„Много са факторите, които допринасят за статута на Тайван като международна високотехнологична сила, като сред тях са добре развиващите се индустриални клъстери и инфраструктура и наличието на подготвени кадри“, каза той.
По думите на Чен, правителството е фокусирало своите усилия в развитието на технологичния сектор на страната, за което говори и инициативата „Digi-plus“. Тя има за цел да насърчи изграждането на благоприятна среда за иновации и да спомогне за създаването на нови смарт приложения и за разширяване на дигиталната икономика на Тайван.
Сред бъдещите инициативи на Google Тайван е стартирането на следващ етап в инвестирането в собствен център за данни в окръг Чанхуа, Централен Тайван, както и стартиране на съвместни проекти с местни програмисти за Android и Chrome.