Запознаваме ви първи с най-новата автомобилна марка в България

20 Октомври, 2025 13:00 28 395 28

  • ebro-
  • испания-
  • нова марка-
  • mobile.bg

EBRO стъпва у нас с три модела

Запознаваме ви първи с най-новата автомобилна марка в България - 1
EBRO S700

Уху, Китай. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Българският пазар стана все по-привлекателен за различни нови автомобилни компании и след като през последните няколко месеца китайската инвазия не пропусна страната ни, сега е време да видим още една нова марка на пазара, която този път идва от Испания.

Става въпрос за бранда EBRO, който официално потвърди пред наш екип, че от 2026-та година влиза на пазара в България, като по този начин страната ни се превръща в първата европейска държава извън Испания на която марката ще се продава. Изпълнителният директор на компанията, Джонсън Ксу заяви, че към момента се водят преговори с потенциални вносители у нас, но за момента не се разкрива кои са те.

Група опитни испански бизнесмени създават компанията през 1954 година, чрез предприятието Motor Ibérica S.A., пускайки на пазара камиони и лектороварни модели под марката EBRO. Самото име EBRO е лек намек за произхода му. Марката, която черпи вдъхновение от река Ебро, е избрана специално заради тематичното си сходство с река Темза в Англия. Тази връзка не е случайна – първите продукти на компанията, като камионa Ebro B-35, са директни копия, произведени по лиценз, на британския Ford Thames Trader ET6.

В края на 60-те и началото на 70-те години компанията систематично поглъща четирима големи испански производители на лекотвоарни превозни средства – Fadisa, Aisa, Siata и Viasa, заедно с местния клон на Perkins engines. Тази агресивна експанзия превръща Motor Ibérica в производствен гигант с разрастващо се, макар и понякога объркващо, портфолио, обхващащо модели на Alfa Romeo с емблемата на Ebro до камиони Avia и лицензирани модели на Jeep.

Финансовата криза в края на 70-те години обаче налага промяна в собствеността. Massey-Ferguson, които, която е станала основен акционер чрез лицензионно споразумение за трактори Ebro, продавадела си на Nissan Motors през 1979 година. Това бележи началото на бавен преход, който достига своята кулминация, когато Nissan поема пълния контрол и преименува компанията на Nissan Motor Ibérica през 1987 година. След поглъщането се появяват няколко модели, като например Nissan Patrol с емблемата на Ebro, които се продават в някои европейски страни.

Запознаваме ви първи с най-новата автомобилна марка в България

EBRO S800

Днес Ebro преживява драматично възраждане, подкрепена от новия испански собственик EV Motors и в съвместно предприятие с китайската компания Chery. Марката се завръща на пазара с четири модела - EBRO S700, EBRO S800 и EBRO S400, които се предлагат се с двигатели с вътрешно горене, хибридни и плъг-ин хибридни опции. Тези модели включват технология на Chery, адаптирана за европейския пазар и сглобена в завода на марката в Барселона, Испания. EBRO има за цел да достигне производствен капацитет от 100 000 автомобила в средносрочен план. След като първият автомобил слиза от поточната линия в Барселона в края на 2024-та, марката вече може да се похвали с дистрибуторска мрежа от около 70 дилъра на местно ниво. Очаквайте съвсем скоро и още подробности за най-новия модел на компанията, който също ще се продава у нас.

EBRO S400


Поставете оценка:
Оценка 4 от 35 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ми те

    35 6 Отговор
    Симпатични. Ако са и на нормални цени ще е супер.

    Коментиран от #4, #16

  • 2 стоян

    54 2 Отговор
    Разбрах накрая - китайска кола сглобена в Испания

    Коментиран от #7, #10

  • 3 да питам

    44 10 Отговор
    Ще ви задам един въпрос, който все повече европейци си задават - колко от китайските компании ще ги има и утре? Ако ги няма, части откъде? В Китай всеки месец фалират над 30 хиляди шоурума, поради свиването на разходите на автомобилните пройзводители. Колко от тях ще устискат на конкуренцията и няма да затворят завинаги?

    Коментиран от #6, #19

  • 4 симпатични са

    13 13 Отговор

    До коментар #1 от "Ми те":

    защото са от пластмаса.
  • 5 Мдаа

    21 7 Отговор
    Плюсът на китайските коли, освен вече доброто качество, е по ниската дъмпигова цена. С тази испанска сглобка това предимство ще изчезне.

    Коментиран от #11

  • 6 Факт

    30 2 Отговор

    До коментар #3 от "да питам":

    Има няколко авто гиганта, които няма да изчезнат, Dongfeng, Geely, Chery, Great wall, така че към тях трябва да се ориентират любителите на китайските коли.
  • 7 Мустафа

    14 3 Отговор

    До коментар #2 от "стоян":

    Няма лошо да е съвместно производство..За цената няма да правим проблеми.Важното е да е хубава и евтина.
  • 8 Българин

    25 26 Отговор
    Китайско и хубаво са взаимоизключващи се понятия. Качеството на евтините китайски стоки всички го знаем. Всичко по-качествено, което е произведено в Китай идва на цена, за която може да се вземе доказан европейски, японски или американски бранд. Много хора хвалят китайските автомобили, но по пътищата се срещат само единици такива. Да не говорим, че втора употреба никой не си купува. А уж били много хубави и много качествени!

    Коментиран от #12

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 2554

    15 3 Отговор

    До коментар #2 от "стоян":

    След като дълги години сглобяваха японски автомобили, защо да не сглобяват и китайски? Нисан Патрул, Терано, Сузуки Витара... че и Ленд Роувър Дифендър сглобяваха.

    Китайците ще намерят начин за ни продават стоката си.
  • 11 Васил

    3 3 Отговор

    До коментар #5 от "Мдаа":

    Няма да поскъпнат съществено. Та нали митата ще паднат.
  • 12 Край

    12 4 Отговор

    До коментар #8 от "Българин":

    Леко си поизостанал. Някакви 20-30 години. Не е фатално но те прави смешен.

    Коментиран от #15

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Мммммм, дааааа

    18 10 Отговор

    До коментар #12 от "Край":

    Всъщност е доста тъжно да четеш бълвочите на някого, който си е заврял главата в едно тъмно и миризливо място под гръбнака му и затова не вижда накъде се е запътил светът около него. А китайски автомобили се срещат все по-често у нас, защото хората осъзнават, че на цена два - три пъти по-ниска от тази на "доказан" европейски производител ще вземат дори по-качествен продукт. Китайците освен евтини боклуци правят и качествени изделия на конкуретна цена. Поради тази причина преди няколко години "доказаните" европейски производители бяха оревали света, че китайските марки им подбивали цените, защото получавали субсидии от правителството. Ми и европейските правителства да субсидират нефелните доказани боклуци и да ги продават по-евтино. Ама на европейските правителства не им се дават пари да субсидират частния бизнес в автомобилостроенето, защото знаят, че не могат да се мерят с китайците и вместо да наливат пари в европейските марки, удвоиха митата за китайските коли. Е, китайците са измислили много неща, та не беше трудно да си напазаруват европейски марки и да пускат от тяхно име своите изделия. Затова "българино", не гледай тъпо, ами се поинтересувай какво могат и правят китайците. Ще се учудиш, предполагам.

    Коментиран от #17, #18, #24

  • 16 пенсионерски клуб "Ин мeмoриъл“

    13 0 Отговор

    До коментар #1 от "Ми те":

    В Испания струват между 20 990 € и 32 090 €. Ама ние сме богатиииииии и....
  • 17 Хнзздпдз

    9 4 Отговор

    До коментар #15 от "Мммммм, дааааа":

    Какво, какво, "цена два-три пъти по-ниска от доказан производител"? О, иронията за коментара със завирането на главата под кръста. В Тему ли ги гледате китайските цени? Защото по шоурумите други числа цитират.

    И не на последно място, ти и другият "прогресивен" в час със съвремието какви точно китайски джипки карате ДНЕС?
  • 18 тъй шъй

    6 5 Отговор

    До коментар #15 от "Мммммм, дааааа":

    Качествени бълвочи сте натворили. И да какъв китайски автомобил карате или още нямате книжка.
  • 19 ои8уйхътгрф

    9 6 Отговор

    До коментар #3 от "да питам":

    Докато ти ръсиш глупавата пропаганда на урсълътъ, аз спокойно си карам китайската джипка за €60 000 и не ми пука за мнението на продажници като теб...
    И все по-често виждам китайски коли на пътя- значи хората ги купуват... Интересното е, че виждам повече китайски коли струващи около 60 000лв. на пътя отколкото последния вариант на Дачия Дъстър който дори е по-евтин... А Бигстер съм виждал точно 2 броя, и то дилърски за тест драйв...

    Вкратце- хората гласуват доверие на китайците и им дават парите си... А ти... Ти се надяваш и днес да ти платят по 20 стинки на пост за да имаш какво да ядеш...

    Коментиран от #20

  • 20 Порно

    4 3 Отговор

    До коментар #19 от "ои8уйхътгрф":

    Като имаш китайска джипка за 60 000 евро, що щеш тука? Или дършиш да си заработиш дзяо, което е една сета от юана?

    Коментиран от #21, #22, #23

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Българин

    3 4 Отговор

    До коментар #15 от "Мммммм, дааааа":

    Нека да видим линкове към официални ценови листи на китайски автомобили, които са 2-3 пъти по-евтини от еквивалентен европейски, японски или корейски аналог.
    Всъщност, може, ако сравняваме например Audi SQ7 с Haval 6!!! Нищо, че общото помежду им е само това, че и двете са МПС!
    Може и да видим в автокъщите колко обява за китайски "висококачествени" автомобили има. Сигурно няма, защото от интерес към китайското качество, автомобилите се купуват още преди да е качена обявата!!!

    Коментиран от #25

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Таралеж

    3 6 Отговор
    Китайски боклуци, само в пРосия минават....
  • 27 Българин

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "ои8уйхътгрф":

    Подобни плямпаници си ги запази за пред блока! Мен няма какво да ме убеждаваш! Просто пусни линкове с цената и екстрите на "личната си китайска джипка" и други подобни, за да може всеки да се убеди сам за себе си.
    Китайският таралясник каквито и екстри да има на хартия, половината не работят, другата половина и да работят, не вършат желаната работа. За комфорт, изработка и усещане пък съвсем да не говорим. Все едно да сравниш Дъстър с Q5!
    Таке и не се научихте дилърите на китайски еднодневки, че за да привлечете клиенти, трябва да говорите неща поне малко близки до реалността! Вземете пример от Дачия. Винаги са си го казвали - евтини сме, за тази цена предлагаме това. Който иска повече, има и други производители.
  • 28 Калбо

    0 0 Отговор
    Няма да кажа нещо ново но всички знаете че всеки българин има нещо в къщата си което е произведено в Китай телевизор телефон пералня печка климатик само че под марките на други държави
    Голяма част от електрониката в целия свят се произвежда в Китай
    А специално за колите има едно видео в YouTube за китайските автомобили YouTube канала се казва бричката
    Водещият е много добър специалист по автомобилите гледайте го и сами ще разберете колко са добри китайски автомобили или не