Във Франция успешно използват безжично зареждане на автомобили, докато са в движение

1 Ноември, 2025 12:00 2 155 18

  • магистрала-
  • зареждане-
  • електромобили

От компанията заявяват, че средната мощност е над 200 kW

Във Франция успешно използват безжично зареждане на автомобили, докато са в движение - 1

В ход, който драстично променя екосистемата на електрическите превозни средства, консорциум, воден от VINCI Autoroutes, успешно завърши първото в света публично изпитване на динамично безжично зареждане по магистрала, което сигнализира за решителна промяна в зависимостта от стационарното зареждане. 1,5-километровият участък „Зареждай, докато караш“ на магистрала А10 близо до Париж доказа, че Electric Road Systems (ERS) не само е осъществима, но и е мощно, високоскоростно решение за бъдещето на електрическата мобилност.

Използвайки технологията на израелската фирма Electreon, тестовата лента демонстрира безпрецедентен трансфер на енергия към движещи се превозни средства – включително тежкотоварни камиони, автобуси и леки автомобили – с пикова мощност над 300 kW и средна мощност над 200 kW. За водача това означава непрекъснато, автоматизирано зареждане на батерията, което е по-бързо от повечето съществуващи обществени мрежи за зареждане, без да се налага спиране или включване в контакта. Тази система ефективно превръща самата пътна настилка в невидимо зарядно устройство с висока мощност.

Във Франция успешно използват безжично зареждане на автомобили, докато са в движение

Чрез осигуряването на непрекъснато зареждане технологията премахва страха от изчерпване на пробега и, което е по-важно, позволява на производителите да намалят драстично размера, теглото и цената на високоволтовите батерии, които в момента доминират в списъка с материали за електромобилите. Прецедентът, създаден от работата на Electreon с обществения транспорт, показва, че за превозни средства с фиксирани маршрути е възможно да се постигне намаление на капацитета на батериите с до 90%. За търговските автопаркове това веднага се превръща в намалени оперативни разходи, по-голям товарен капацитет и почти нулево време на престой.

Това е критична стъпка в по-голямата стратегия на Франция за разгръщане на 9000 километра ERS до 2035 година, като технологията се интегрира директно в магистралната мрежа. Макар че първоначалните разходи за инсталиране на динамични безжични системи са значителни – според оценки изграждането струва няколко милиона евро на километър – дългосрочната финансова възвръщаемост идва от каскадните икономии в производството на батерии, ефективността на превозните средства и поддръжката.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Наблюдател

    19 2 Отговор
    През времето когато превозното средство се зарежда, топките на шофьора светят с неонов оттенък, за радост на комшията му.

    Коментиран от #4, #18

  • 2 УдоМача

    19 3 Отговор
    Що за безумие? Имате ли си на идея за какви магнитни полета става дума? Ако това наистина се разпространи широко, чакайте бум на ракови, сърдечни и неврологични заболявания!!!

    Коментиран от #5, #9

  • 3 Цвете

    1 10 Отговор
    В МНОГО ОТНОШЕНИЯ ТЕ СА ПЪРВИ. МОЖЕ САМО ДА СЕ ЗАВИДИ НА ТОВА, ЧЕ ВСИЧКО ПРАВЯТ В ПОЛЗА НА ЧОВЕКА. ДОРИ НОВИТЕ ИМ ВЛАКОВЕ СА СУПЕР. КРАСИВО, УДОБНО, БЪРЗО. 💯💯💯
  • 4 Хихи

    11 1 Отговор

    До коментар #1 от "Наблюдател":

    Може в края на пътуването да троши с оная си работа орехи, за радост на комшийката.
  • 5 Хм...

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "УдоМача":

    Така си е, за масовите пътища едва ли е много разумна тая работа. Да се екранира подобен електромагнетизъм ще е по трудно отколкото да се ползва директно батерия.
    Но за складове, производства, вътрешнозаводски транспорт и други подобни що пък не?

    Коментиран от #7

  • 6 Много хубаво

    13 2 Отговор
    Но на шофьора ще му се изпържи мозъкът доколкото го има.
  • 7 Купето на автомобилите

    3 9 Отговор

    До коментар #5 от "Хм...":

    Ако е метално е клетка на фарадей, така, че няма опасност

    Коментиран от #8

  • 8 УдоМача

    11 2 Отговор

    До коментар #7 от "Купето на автомобилите":

    А пешеходците? А всички останали хора наоколо? А ако си мислиш, че автомобилът е истински фрадеев кафез... Ак обеше нямаше да можеш да ползваш телефон вътре, тъй че сериозно грешиш..

    Коментиран от #14

  • 9 демократ

    5 13 Отговор

    До коментар #2 от "УдоМача":

    Единственото което ще стане е край на дизела.
    Магнитно поле рак не прави научи какво е ЯМР и както е компютърна томография и тогава говори.

    Коментиран от #12

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Я ОТ ДОЛУ, А ОТ ГОРЕ.

    3 7 Отговор
    ВСЕ НЕЩО ЩЕ ИЗМИСЛЯТ ЗА БЪДЕЩЕ. ПУСКАШ ДВА ЖАРТИЕРА КАТО ТРОЛЕЙ И КАРАШ 5 КМ. С 60 КМ/Ч НАПРИМЕР. ЗАРЕЖДАШ И ПРОДЪЛЖАВАШ СЪС 140 КМ/Ч! БАТЕРИЙКАТА МАЛКА, КОЛАТА С 500 КИЛА ПО-ЛЕКА.
  • 12 Баце,

    8 2 Отговор

    До коментар #9 от "демократ":

    Според теб защо като ти правят ямр оператора е зад защитен екран?
    Айде пък да почнем и да мислим малко.

    Коментиран от #16

  • 13 Мемфис

    7 1 Отговор
    То хубаво, но ако на пътя е само този камион! Ако има още 50 или 100, то каква мощност трябва да поддържа тази система за да ги зареди? За 100 тира…2000MW Два реактора на АЕЦ трябва да зареждат системата,

    Коментиран от #17

  • 14 Сериозно грешиш ти

    2 8 Отговор

    До коментар #8 от "УдоМача":

    На телефона сигналът не идва от под пътната настилка. А пешеходци по магистрала аз не съм виждал, за теб не знам

    Коментиран от #15

  • 15 УдоМача

    6 1 Отговор

    До коментар #14 от "Сериозно грешиш ти":

    Мобилният сигнал минава през фарадеевия ти кафез, следователно той е сериозно компрометиран и добре, и да няма хора около магистралата, стига това, че ще получаваш солидна доза електромагнитно поле, возейки се по нея. Каквото имах да казвам го казах. Хубава вечер.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Объркал си нулите

    2 2 Отговор

    До коментар #13 от "Мемфис":

    Само три но не си добавил повече. 0 + 0 + 0 е равно на 0, но не и в този случай.

    Не са 2000 мегавата, а 2000 киловата.

    Следователно един АЕЦ не произвежда мощност за едновременно зареждане на 100 тира, а за 100 000 тира. Толкова няма в цяла България, а ти ги нареди всичките на този километър и половина.
  • 18 Не бе

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Наблюдател":

    Системата за зареждане е друга. Сложили са жици над магистралата, като на тролеите. А на електричките са присадили по два колеца за зареждане :D :D :D a за шофьора няма проблеми :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D