Обрат: Audi анонсира нов V6 дизелов двигател

30 Ноември, 2025 13:20 6 733 20

  • audi-
  • v6-
  • дизелов двигател

Агрегатът е част от фамилията EA897evo4

Обрат: Audi анонсира нов V6 дизелов двигател - 1

В епоха, когато електрификацията доминира новинарските заглавия, Audi прави впечатляващ контрапункт, доказвайки, че дизеловият двигател е не само жив, но и способен на изключителна технологична еволюция. Баварският гигант официално анонсира дълбоко модернизиран трилитров V6 TDI агрегат, който не просто актуализира, а напълно трансформира динамиката и ефективността на модели като Audi Q5 и Audi A6.

Този двигател, част от фамилията EA897evo4, представлява истински технологичен скок, инкорпорирайки електрически компресор (EPC) и интегрирайки се в революционната система за частична електрификация MHEV plus. С тези инженерни иновации, мощността е 299 конски сили, а максималният въртящ момент достига 580 Нм. На практика, това позиционира новия TDI като един от най-рафинираните и високотехнологични дизелови агрегати, предлагани днес в премиум сегмента.

MHEV plus: Не просто „мек“, а мощен хибрид

Това, което прави този V6 TDI уникален, е внедряването на MHEV plus – технология, която надхвърля традиционните „меки“ хибриди. За първи път тя работи едновременно с три електрифицирани компонента: стартер-генератор с ремъчно задвижване (BSG), генератор на силовото предаване (PSG) и нова литиево-железно-фосфатна (LFP) батерия. Този интелигентен комплекс може да осигури до 18 kW допълнителна мощност и внушителните 230 Nm допълнителна тяга при потегляне и ускорение. Резултатът? Реакциите на двигателя са изключително линейни и предвидими, а усещането зад волана е напълно преобразено.

Обрат: Audi анонсира нов V6 дизелов двигател

Благодарение на PSG, автомобилът може да се движи изцяло на ток при ниски скорости – идеално за маневриране или придвижване в натоварено градско движение. Системата за рекуперация е също впечатляваща, възстановявайки до 25 kW енергия при спиране. MHEV plus се намесва значително по-осезаемо при ускорение в сравнение със стандартните системи, подкрепяйки дизела без досадни забавяния.

Електрическият компресор елиминира „турбо дупката“

Сърцето на бързата реакция е електрическият компресор (EPC), интегриран във всмукателния тракт. Той работи в тандем с конвенционалния турбокомпресор в система с двустепенно пълнене. EPC е способен да развърти турбинното колело до 90 000 оборота в минута за едва 250 милисекунди! Сякаш с магия, това почти напълно елиминира неприятното турбо забавяне, осигурявайки подаване на тяга, което по усещане е много близко до това на електрически автомобил. Максималното налягане от 3.6 бара се достига с цяла секунда по-бързо от предишното поколение V6 TDI, което е огромна разлика в реални условия.

Обрат: Audi анонсира нов V6 дизелов двигател

За разлика от по-ранни версии на EPC (използвани в Audi S4, S6 и SQ5), настоящата система работи в много по-широк оборотен диапазон. Това осигурява стабилен и линеен отговор на педала на газта. Инженерите на Audi са оптимизирали въздушния път и са внедрили по-ефективен синхронен електродвигател, което позволява на компресора да е активен в почти целия диапазон на натоварване, а не само при потегляне. Това драматично намалява разхода на гориво и повишава увереността на двигателя при ускорение в средния диапазон, където дизеловите агрегати традиционно блестят.

Бъдещето е (почти) въглеродно неутрално с HVO 100

Audi демонстрира ангажимент към устойчивостта, като прави новия V6 TDI напълно съвместим с екологично чистото гориво HVO 100, сертифицирано по стандарт EN 15940. HVO (хидротретирано растително масло) се добива от отпадъци от хранително-вкусовата индустрия и други биологични остатъци. Неговото използване може да намали емисиите на CO2 със 70 до 95 процента в сравнение с конвенционалното дизелово гориво. Този ход не е само PR; Audi вече зарежда с HVO автомобилите, излизащи от заводите в Ingolstadt и Neckarsulm, давайки ясен знак за посоката на марката към технологии с минимален въглероден отпечатък.

Обрат: Audi анонсира нов V6 дизелов двигател

Новият V6 TDI с електрически компресор и система MHEV plus е нещо повече от двигател; той е доказателство, че дизелът може да бъде динамичен, икономичен и екологично отговорен. Агрегатът вече е достъпен за поръчка в Audi Q5 и Audi A6, като без съмнение поставя нов, изключително висок стандарт в класа на луксозните дизелови задвижвания.

Обрат: Audi анонсира нов V6 дизелов двигател


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 13 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 яко сте се сдухали

    6 7 Отговор
    Това е схема на дизелов влак
  • 2 Чукча писател

    29 3 Отговор
    Сигурно ще е евтин и достъпен, за народонаселението. Напичкан с технологии и евтин за поддръжка и обслужване.
  • 3 СЗО

    26 0 Отговор
    Това чудо ремонта му ще струва.....

    Коментиран от #10, #12

  • 4 Край

    24 3 Отговор
    Германците още малко ако се напънат и могат да измислят парната машина.
  • 5 автомонтьор

    24 0 Отговор
    значи глад няма да има....
  • 6 алди

    24 1 Отговор
    е добра компания - мисли и за сервизите си все пак, похвално, така трябва
  • 7 Факт

    9 1 Отговор
    Обичам Мутра да ме подслушва, понеже друго не може!
  • 8 Страхил

    19 0 Отговор
    Така като чета и го гледам,ако случайно нещо му се счупи на 30000км то и инжинерите от НАСА няма да могат да го поправят
  • 9 Ерудиран автор

    2 1 Отговор
    Веднъж пишете едно, след това друго. Човек не знае на какво да вярва
  • 10 Светът е голям

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "СЗО":

    Има хора които това не ги интересува

    Коментиран от #13

  • 11 Хеми значи бензин

    5 13 Отговор
    Никой не купува дизел тия вадят нов дизел.
    Ако не са субсидиите на немската държава която да пази ряборни меата отдавна полу-държавната перачница фау ве да е фалирала.

    Коментиран от #15

  • 12 Българин

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "СЗО":

    Еми на 3ка дизел от 2020 до сега и 100к км с редовна смяна на масло не на 25 30к, а на 10-15к няма проблеми.
    Само тази батерия бърка работите.

    Коментиран от #14

  • 13 СЗО

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "Светът е голям":

    И това е вярно. Кефа цена няма.
  • 14 играх го с хюндай тройка дизел

    4 4 Отговор

    До коментар #12 от "Българин":

    започна да самоугасва точно през 350 км при извънградско каране. повече дизел само когато се возя

    Коментиран от #19

  • 15 Баща ти

    3 1 Отговор

    До коментар #11 от "Хеми значи бензин":

    Ти не купуваш хаповете от аптеката и ей го резултата,IQ-то колкото стайна температура!!!

    Коментиран от #17

  • 16 Японеца

    5 1 Отговор
    Ще се разваля още повече
  • 17 Хеми значи бензин

    1 6 Отговор

    До коментар #15 от "Баща ти":

    Тихо се льо не си компетентен.

    Коментиран от #18

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Коментиращ

    3 2 Отговор

    До коментар #14 от "играх го с хюндай тройка дизел":

    Като те прекара корем от развалени пържоли, ще се откажеш ли да ги консумираш у вас, а само по ресторанти?!

    Дизеловият ДВГ е най-ефективният от широко разпространените двигатели - необходими са му само добра компресия и гориво! Друг е въпросът, че го направиха умишлено чуплив, щото хората (особено в БГ) ги търкаляме над 400-500 хил км, което е противопоказно за капитализма (необходима е константа печалба инак имаме фалит)!

    На съвременните бензини с променливо газоразпределение и турбо, им трябват искра, добра горивовъздушна смес и правилната компресия към съответния момент от затоплянето на двигателя, освен това са толкова трошливи и скъпи за подръжка, че се губи целият смисъл от тях!

    Уверявам ви, че т.нар. "дизелгейт" е нищо повече от политическа стъпка имаща конкретна цел (вероятно да се увеличи консумацията на бензина, както поради масовата дизелизация към онзи момент, така и щото бензиновата фракция е много повече от дизеловата при рафинирането на петрола, което налага застой по складовете)!

    Крайно време е автомобилите отново да бъдат проектирани и произвеждани от инженери и механици, а не от маркетолози, икономисти, "зелени" терористи и разни други "експерти" по философия, ексел и пауърпойнт!

    Старите автомобили (някои от които са на над половин милион км) все още вървят с минимална поддръжка! Ето такова е било качеството преди едно две десетилетия!

    Ако системата не може без константна печалба, тогава да се въведе такса качество и да

    Коментиран от #20

  • 20 Коментиращ

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Коментиращ":

    ...
    Ако системата не може без константна печалба, тогава да се въведе такса качество и да се забранят печалбите над определена сума за акционерите, щото последните вече имат трилиони по сметките и изглежда все още не им е достатъчно!

    Светът е за всички хора, а не само за корпоративните кукловоди, заробващи човечеството!