Last news in Fakti

29 Декември, 2022 04:16 4 142 7

29 декември 1929 г. Умира Вилхем Майбах

  • вилхем майбах-
  • автомобили

Като самостоятелна марка Maybach престава да съществува през 1961 г.

29 декември 1929 г. Умира Вилхем Майбах - 1
Снимка: Shutterstock

На 29 декември 1929 г. в Щутгарт умира Вилхем Майбах.

Той е роден на 9 февруари 1846 г. в Хайлборн. Израства в семейство с шест деца.

Когато Вилхелм е на 8 години, семейството му се мести от Льовенщайн (Вюртемберг). Там го сполетява трагедия и той остава сирак. През 1856 г. умира майка му, а две години по-късно и баща му. По тази причина той е настанен в приют за сираци в Ройтлинген. Там изучава професията на чертожник и конструктор. Основателят и директор на училището Густав Вернер забелязал и развил техническия талант на момчето.

Там за първи път Вилхем Майбах среща Готлиб Даймлер, в чиито задължения като ръководител на машиностроителен завод влизало и шефство над приюта. Вилхелм Майбах е разпределен като помощник на Даймлер.

Майбах останал верен приятел на Даймлер до смъртта му през 1900 г. През септември 1869 г. Майбах работил в Карлсруе заедно с Даймлер, а по-късно се преместил в завода на двигатели Deutz. Този период го вдъхновил да започне работа по създаването на лек високооборотен двигател с вътрешно горене, подходящ за използване във водни, сухопътни и въздушни превозни средства.

Даймлер напуснал Deutz Gasmotorenfabrik в средата на 1882 г. след възникването на противоречия с управителния съвет на компанията. През октомври 1882 г. Вилхелм Майбах го последвал в Канщат, за да довърши работата си по изработването на лек високооборотен двигател. През 1883 г. той създал първия си хоризонтален двигател, след която се появил „големият стенен часовник” – двигател с вертикално разположен цилиндър. През 1885 г. новият двигател за пръв път бил монтиран на дървена „кола за пътуване”, а след това, година по-късно, и на карета. Но Майбах не бил доволен от идеята да произвежда двигатели за карети.

Затова Майбах разработил автомобил от стомана. С този автомобил в автомобилостроенето била въведена скоростната кутия. Автомобилът на Майбах със стоманени колела бил представен на Парижкото световно изложение през 1889 г. и ускорил развитието на френската автомобилостроителна промишленост.

Когато Готлиб Даймлер основал Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) заедно с Макс Дутенхофер и Вилхелм Лоренц през ноември 1890 г., Майбах бил назначен за главен конструктор. Той обаче напуснал компанията през февруари 1891 г., като се позовал на неприемливи за него условия в договора му.

През следващите 18 месеца Майбах продължил конструкторската си работа у дома. През пролетта на 1892 г., с финансовата подкрепа на Даймлер, той започнал развойната си дейност в хотел „Херман” в Канщат. Тази промяна довела до такива важни изобретения като карбуратора с дюза, двигателя „Феникс” и подобрения на системата за ремъчно задвижване. По молба на английския индустриалец Фредрик Симс, Майбах бил върнат като технически директор на DMG през ноември 1895 г. Там той създал тръбния радиатор с вентилатор, а след това радиатори тип „восъчна пита”.

"Roi des Constructeurs" (Кралят на конструкторите), както го наричали французите, преминавал от едно техническо постижение към друго, създавайки първия автомобил с 4-цилиндров двигател, а през 1898/99 г. – и на цяло поколение двигатели, включващо пет модела с мощност от 6 к.с. (4 kW) до 23 к.с. (17 kW).

През 1909 г. заедно със своя син Карл Майбах създава собствена фирма за производство на авиационни двигатели. С негови мотори се окомплектоват въздушните съдове на знаменития Фердинанд Цепелин.

През 1921 г. Карл Майбах предлага да правят автомобили и в периода 1922 г. – 1939 г. се пускат разкошни коли под автомобилната марка Maybach. Най-известен е Maybach Zeppelin 12, пускан през 30-40-е години в няколко модификации.

Като самостоятелна марка Maybach престава да съществува през 1961 г., влизайки в състава на Mercedes-Benz. В края на 2013 г. от Щутгарт обявиха прекратяване на марката.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 антикомунист

    8 1 Отговор
    на вниманието на автора града е Хайлброн а не Хайлборн
  • 3 Механик

    14 0 Отговор
    И аз имам една забележка. "Карбърато с ДЮЗА" е неправилно преведено с гугъл. Правилното е "жигльор". Да на любимият ви английски думате е JET, но в България, а и не само, думите "дюза" и "жигльор" имате съвсем различни значения и отъждествявайки ги, се променя смисъла на изречението.
    Инак, статията е една от малкото полезни такива на техническа тема, за което моите адмирации.
    Майбах е бил велик изобретател и конструктор. Много неща свързани с ДВГ са негово изобретение.
    Изобщо, по това време са живели невероятни изобретатели. Ото, Даймлер, Майбах, Дизел, Бенц са част от имената на тия хора, които по необясним за мен начин са се оказали германци и са живели почти по едно и също време, и са работили по едни и същи теми.

    Коментиран от #4, #6

  • 4 Механик

    6 0 Отговор

    До коментар #3 от "Механик":

    "Карбърато с ДЮЗА", да се чете "карбуратор с дюза".
    Извинете ме за машинописната грешка!
  • 5 Смех 😆🤡🤣

    1 10 Отговор
    Колко да е високооборотно недоразумението наречено двг

    Коментиран от #7

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Достатъчно

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Смех 😆🤡🤣":

    за да господства над примитивната подигравка ел.двигател!!!