Британският комик и страстен колекционер на автомобили Роуан Аткинсън е решил да се раздели с многострадалния си McLaren F1, съобщава Western Daily Press. Мистър Бийн купува тъмночервената суперкола през 1997 г., след което катастрофира поне два пъти с нея.
При втория инцидент бе изплатена рекордно за Обединеното кралство застрахователно обезщетение от почти $1.5 млн., а ремонтът в централата на производителя в Уокинг продължи повече от година.
Може би най-известният McLaren във Великобритания е един от общо 63-те произведени в стандартна комплектация. Допълнителна ценност добавя обстоятелството, че е имал само един собственик, при това толкова прочута личност.
На сайта брокера Taylor and Crawley, натоварен с продажбата, липсва информация за колата. Собственикът на елитната автокъща Дейвид Кларк обаче е потвърдил пред Western Daily Press, че търси купувач на звездния F1 с пробег 66 000 км.
Мистър Бийн няма никакво намерение да подарява скъпоценния си McLaren. Според слуховете обявената цена е 8 млн. паунда ($12 000 000). През 2012 г. подобен автомобил бе продаден за $5.6 млн, а миналата година екземпляр от версията GTR смени собственика си срещу $5.28 млн.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Златко Кабагьотлийски
11:18 26.01.2015
2 ВИП-2
Коментиран от #8
11:20 26.01.2015
3 Спасские ворота
11:26 26.01.2015
4 триста итридесети
Коментиран от #11, #12, #17
11:39 26.01.2015
5 триста итридесети
11:39 26.01.2015
6 триста итридесети
Коментиран от #18
11:40 26.01.2015
7 Fill Hristovski
11:42 26.01.2015
8 Димитър Стоянов
До коментар #2 от "ВИП-2":
Толкова си зле, че сам не знаеш колко сте изложи с коментара си ХАХАХАХАХАХАХХАХА...Коментиран от #9
12:02 26.01.2015
9 ВИП-2
До коментар #8 от "Димитър Стоянов":
mai zabraviash che mercedes ima 4 matic.a dori i s zadno ako sa s skapi zimni gumi i shofiorat znae kakvo pravi niama iadove.kolkoto do Maklarana shte kaja na komentirashtite che ne e za magistrala.izlagate se .tia si e za kafeto{ za malko pari perfekten za drift.12:08 26.01.2015
10 Бате Цецо
13:22 26.01.2015
11 Гост
До коментар #4 от "триста итридесети":
С този си пост показваш изключително невежество, незнание и неразбиране на автомобилната история!!! Прочети за един автомобил наречен Mercedes-Benz W125 Rekordwagen, да видиш през 1938 година, че има двигател 738 к.с. и тогава пиши колко са велики БМВ с техния смешен двигател от 1992 година с 627 к.с.Коментиран от #14, #15
13:37 26.01.2015
12 мерцедес
До коментар #4 от "триста итридесети":
хаахха, скоростната кутия е от БМВ, не двигателя, бастунчоКоментиран от #13
13:43 26.01.2015
13 Toko
До коментар #12 от "мерцедес":
Точно двигателя е на БМВ- не мога да разбера,като не разбираш що пишеш??!!!13:58 26.01.2015
14 Бмв
До коментар #11 от "Гост":
Пич, това не е сериен автомобил с "двигател 738 к.с." Все едно по него време Бмв да сложи самолетен двигател на шаси и да каже, че е кола.14:10 26.01.2015
15 Гост на госта
До коментар #11 от "Гост":
Какъв автомобил е тоя мерцедес бе, пумпал. Невежа си ти. Макларъна е с три места, климатик, ел. стъкла и подгряване на предно стъкло. Я ми покажи къде са ел. стъклата на твоя мерцедес!Коментиран от #16, #19
14:24 26.01.2015
16 Гост
До коментар #15 от "Гост на госта":
какъв автомобил е Макларъна - няма въздушно окачване и нощно виждане! Я ми покажи къде му е ксенона?Ти си пълен БМВ лумпен!!!
Пък оня по-долу да вземе и да прочете как са го класифицирали Мерцедеса с 738 к.с. от 1938 година - автомобил или не!
Почитайте всички марки дали принос за автомобилостроенето, защото не е само БМВ!!!
19:38 26.01.2015
17 Easy ryder
До коментар #4 от "триста итридесети":
Последното заради което държи цена е двигателя.Гордън Мъри от няма и къде е взел този тежък огромен туч и едвам го е наврял в колата.
Идеята му е била да ползва двигател Хонда.Много по надежден лек и мощен от единица обем.
След като са му отказали се е принудил да вземе двигател от БМВ.
Иначе мощност 100 коня от литър са постигани в много серийни атмосферни коли така че не знам за какво недостижимо нещо говориш.БМВ никога ама никога не са правили най добрите двигатели това трябва да го знаеш.
Коментиран от #27
20:42 26.01.2015
18 Easy ryder
До коментар #6 от "триста итридесети":
Murray’s Plan A was for the F1 to have a Honda engine. It was entirely logical: McLaren F1 cars raced with Honda engines, and discussions got quite advanced, with Murray travelling twice to Japan. The plans were for either a 4.5-litre V10 or V12, but then all that changed.....Това е за да видиш кой от кого се учи.
21:04 26.01.2015
19 Гост2
До коментар #15 от "Гост на госта":
"експериментален, високоскоростен автомобил". Прав си, автомобил е. Обаче сравняваш Формула 1 с автомобил. Ама нали си разбирач.. класифицирали го.... човека си кара Макларъна. А на твоя Мерцедес дали се е качил някой лумпен като теб. Велик тоя Мерцедес бе. Я кажи самолетите им през 1938, по-добри ли са от на Бмв.Коментиран от #20, #21, #22
21:27 26.01.2015
20 Easy ryder
До коментар #19 от "Гост2":
The Daimler-Benz DB 605 is a German aircraft engine, built during World War II. Developed from the DB 601, the DB 605 was used from 1942 to 1945 in the Messerschmitt Bf 109 fighter, and the Bf 110 and Me 210C heavy fighters. The DB 610, a coupled "power system" powerplant comprising a pair of side-by-side configured examples of the DB 605, geared together in the front to turn a single output shaft, was used in Germany's only operational heavy bomber, the Heinkel He 177.License-built versions of the DB 605 were used in the Macchi C.205, Fiat G.55, Reggiane 2005 and some other Italian aircraft. It was also initially used in the pusher-design Swedish Saab J21. Approximately 42,400 DB 605s of all kinds were built.[1]
21:58 26.01.2015
21 Easy ryder
До коментар #19 от "Гост2":
22:01 26.01.2015
22 Easy ryder
До коментар #19 от "Гост2":
Ей това е основния немски изтребител през втората световна.Задвижван е от двигатели на Мерцедес механично впръскване на бензин.Мощност около 1500 коня.Конкуренти са двигателите на Ролс Ройс.Монтират се на английските и американски изтребители.
БМВ в този клас не се показва в добра светлина.
Коментиран от #23
22:05 26.01.2015
23 Maurice
До коментар #22 от "Easy ryder":
Райдъре, личи си, че стъпваш на твърда почва, но да отречеш двигателите на БМВ си е престъпление. Има си ежегодна класация за двигатели в категория по обем и вид гориво. Всяка година БМВ имат награда. Дизелът им е сред най-добрите в момента. За справка Рали Дакар от последните няколко години. Бензиновите им М-ки почти винаги печелят първите места. Освен това, преди 10-на години в Ф1 имаха най-мощният и добър двигател, като само шашмите на ФИА да толерират черните катърчета им коства титлата през 2003-та с "нередовните" гуми на Мишелин. Нали точно различните състезателни формати са за да могат производителите да си ги мерят..... двигателните способности. И не ме разбирай погрешно, не казвам, БМВ е марката, но ако ще се плюе рационално, да се прави срещу цялата паплач ВАЗ,МАЗ,ГАЗ,КАМАЗ........Коментиран от #25
22:36 26.01.2015
24 Гост
Иначе новите БМВ-та са страхотни автомобили, спор няма!!!
22:41 26.01.2015
25 Easy ryder
До коментар #23 от "Maurice":
Морисе аз пиша по конкретни въпроси и отговарям на конкретни хора.Ако някой беше писал че ВАЗ Маз ГАЗ са най великите и всички се учели от тях и на него щях да му напиша нещичко.За Формула1 не сме говорили още ,но щом казваш че има заговор срещу БМВ за да не може никога да спечели титла е хубаво да имаш реални факти защото БМВ не участва с двигател само през 2003 та.Що се отнася до това кой е с най добрия дизел може много да говорим.Но все пак темата не е точно дизел.
Просто темата БМВ малко ми е омръзнала и вече става дразнещо под статии за какви ли не автомобили някой да се изцепи колко било по по и най баварското производство и как всичко друго било боклук и всички трябвало да се учат от БМВ.Преди време един човек в коментара си беше сравнил БМВ с I phone.Голямо име голяма реклама но има други фирми които на по добра цена ти дават по добър продукт.
Надявам се че обясних ясно позицията си.
Коментиран от #26, #28
00:57 27.01.2015
26 Име:
До коментар #25 от "Easy ryder":
Предлагам на ФАКТИ.бг да направят 1 раздел, който да се казва БМВ и вътре само за БМВ да си говорим. Да има много снимки на е36-ци, подраздел, който да се казва "дизел", където ще се обсъждат невероятни вървежи комбинирани с нечувано ниски разходи на гориво. Може също така да има малко поле с обяви за големи и малки прасета втора ръка. Дори може, раздела да е озвучен с онлайн чалга радио. Може да се направи и таблица с всички други марки, където да се редим да им слагаме минуси и по този начин да определяме най-омразната на беемвистите друга марка автомобили всеки месец. През зимния период пък, времето в което БГ беемвистите са най-свободни, може в раздела да има онлайн флаш игри с БМВ-та където да мерят сили най-бързите шофьори.Да отбележа: С коментара си не искам да обидя по никакъв начин продукцията на БМВ, а само целя да се шегувам с псевдо феновете на марката (те си знаят кои са).
01:33 27.01.2015
27 триста итридесети
До коментар #17 от "Easy ryder":
Пак го навря тоя неизмислен двг от хонда ей, не виждаш ли че тука става въпрос за 627 коня и 651 нм ускорение 3.2 сек., при среден разход на гориво от 16 литра бе, максимална 386 км/ч и всичкото това през 1992, от хонда не, ами и извънземните още цъкат с език. Като развалена плоча си ей, не се спря с тоя недоизмислен двг от хонда, ама видиш ли той отишъл при хонда първо, ап те като видяли за кво иде реч и се насрали, та оня въртял сукал и пак при баварците отишъл, ами той да не е фанат от гората, знае човека кой може да му свърши работата.01:44 27.01.2015
28 Maurice
До коментар #25 от "Easy ryder":
И сам виждам, че отговаряш на конкретни хора. Но уж ти е писнало, а се опитваш да им обясняваш нещо, което те са достатъчно ограничени за да не разберат. Има си няколко момчета, които си знаят БМВ и това не можеш да го промениш. Но пък в целта си да спориш със стената, се получава обратния ефект. Това, че БМВ не са “най“ е ясно. Иначе нямаше да има други освен тях. Аз като автомобилен фен се радвам на всичко добро и ненавиждам всичко руско! А колкото до 330-ти, той си е просто едно от тези .......09:03 27.01.2015
29 триста итридесети
Коментиран от #31, #42
11:29 27.01.2015
30 триста итридесети
НЯМАААА
13:27 27.01.2015
31 Име:
До коментар #29 от "триста итридесети":
Хубаво де. БМВ им доставило двигатели, браво добри двигатели. А това че Хонда доставяше двигатели на МакЛарън не за шосейна кола, а състезателни за формула 1, двигатели с които доминират при турбо моторите, след това при 12 цилиндровите, а след като ФИА сменят регламента от 12 на 10 цилиндрови, отново Хонда е с най-добрите двигатели. И това е проверено в пряка конкуренция срещу имена във Формула 1 като Ферари, Форд, Рено, Judd даже и Ламборгини участват тогава. Не отричам че двигателят на МакЛарън Ф1 е добър, добър е, спор няма. Но не може да си доставчика на най-добрите мотори във Ф1 5-6 години поред, а ти да говориш глупости че не могат да направят мощен мотор, просто е абсурдно смешно.Друг е въпросът че повечето фирми могат да направят мощни мотори, но малко могат да направят добри шасита. А МакЛарън Ф1 е много по-впечатляващ като шаси, отколкото като мотор! Дано успееш да разбереш че Мъри е проектирал перфектното шаси за времето си.
И още нещо ще те питам: Как пък БМВ не монтираха тоя мотор и на 1 тяхно си шаси, защо не си направиха суперкар, ами създадоха онова нещо 850??? Нали и то е 12 цилиндъра нали са супер?
14:00 27.01.2015
32 триста итридесети
Спор няма за хонда, но факта че се отказват от проекта, трябва да ти говори много, по него време са били на върха, имали са и парите и възможностите, но не са имали куража, понеже тоя ги е отрязъл с турбото, а тогава ще трябват мноого кубик и мноого цилиндри за тая мощност, а те са нямали никъкъв опит в това отношение и са предпочели да не рискуват, за да не се изложат, щото едно е да извадиш 160 коня от 1.6 мотор, съвсеееем друго е от 600 коня от 6.0 мотор. да не говорим за съединители, за охлаждане, за нагряване и т.н.
Коментиран от #33, #34
14:52 27.01.2015
33 триста итридесети
До коментар #32 от "триста итридесети":
Двигателите във формулата са не еднодневки, а половиндневки, как може да ти дойде тая мисъл, че щом правят двг за формулата, значи могат и за сериен автомобил.Коментиран от #35
14:58 27.01.2015
34 Име:
До коментар #32 от "триста итридесети":
Искаш ли да ти разкажа за БМВ приказка? Защото навремето и аз като теб ги харесвах. С времето обаче все по-малко им обръшам внимание... както и да е.Та началото на 90те години БМВ хвърлят над половин милярд за разработката на 8ма серия! Дори подготвят Моторспорт версия М8, която да бъде 500кс. Обаче проекта се оказва неуспешен, и въпреки това МакЛарън взимат двигателят който БМВ готви за М8, доработват го и го слагат в Ф1. БМВ остава да прави само 830/840/850. Разликата е че Хонда NSX има 3.0 мотор с 286к.с (ограничени), а БМВ има 3литров v8 със 210к.с. който така и не го пуснаха масово в 830i. На БМВ им трябва 1литър обем и 2 цилиндъра повече в 840 за да искарат 280к.с, Разликата идва обаче не от двигателите, а отново от шаситата, Докато NSX тежи 1300кг, то 8 серия тежи над 1800...
За справка Макларън Ф1 тежи 1150кг. (Това е силата на Мъри), приеми го.
А това дали съм се съгласил. Защо да не се съгласявам, никога не съм казвал че БМВ прави лоши автомобили, просто казвам че има и по-добри!
Коментиран от #61
15:03 27.01.2015
35 Име:
До коментар #33 от "триста итридесети":
Детенце да кажеш че хонда не може да прави двигатели е като да кажеш че няма червени Ферарита...Коментиран от #36
15:05 27.01.2015
36 триста итридесети
До коментар #35 от "Име:":
Щом нямат 6.0 литров двигател значи че или не могат или не искат, и двата случая става въпрос за неможене, ето за Ф1 им се предоставила прекрасна възможност да се докажат, ... и те се доказват бягайки от големите неща.Коментиран от #37
15:33 27.01.2015
37 hfij
До коментар #36 от "триста итридесети":
"тристаитридесети" глупости в действие . давай бро сега си набрал инерция , използвай я пълноценно . със " шмеки " ще ви уредя собствено шоу по някоя национална телевизия , ще направите пачки :DDDDDDDDDDDDDDКоментиран от #38
16:36 27.01.2015
38 триста итридесети
До коментар #37 от "hfij":
Бараш маслото якооо!Коментиран от #40, #41
17:57 27.01.2015
39 Анонимния ВЕ
18:17 27.01.2015
40 hfij
До коментар #38 от "триста итридесети":
не само го мешам като BMW :DDDDDDDDDD20:25 27.01.2015
41 Митко
До коментар #38 от "триста итридесети":
Колега отговори защо наистина БМВ не ползват този двигател другаде?Аз също съм чел някъде че Гордън Мъри е доразвил колата на Хонда NSX която според него е била едно от най добрите неща за времето си.
А Мъри наистина си разбира от работата все пак е направил доста шампионски коли.
Не знам защо Хонда са му отказали да правят 12 цилиндъра след като са имали такъв състезателен двигател тогава.Щеше да се получи уникална кола.Някъде към 800 коня предполагам защото Хонда вадят винаги повече коне от БМВ не знам как го правят но е факт.
Например 1,6 Хонда е над 160 коня докато такова БМВ е около 100.
20:49 27.01.2015
42 Easy ryder
До коментар #29 от "триста итридесети":
Аз си представям физиономията му когато вместо 4 литров двигателк 550 коня .БМВ му пробутват 6,1 литров само с 50 коня горница.Мъри си е направил добре сметката Хонда е имала 3,5 литров двигател 710 коня на 13000 оборота. Увеличават малко обема свалят оборотите и имаш чудесен лек мощен двигател.
Човека два пъти е летял до Япония да ги убеждава но какво да се прави нямало го вече Сойчиро Хонда и на власт дошли еколозите и казали че за цивилни коли до 6 цилиндъра.
БМВ нямало какво да си правят боклука правен за М8 и го предложили на Мъри.Човека нямало какво друго да направи и го взел.Постарал се с шасито и се получила добра кола.
Смятай ако беше убедил Хонда да му направят двигател каква кола щеше да се получи.
21:18 27.01.2015
43 Maurice
А това кой колко мощен двигател може да направи се вижда реално само в пистовите шампионати, където има определени правила и се гони някаква цел. В момента Мерцедес показаха, че имат най-добрият двигател в света, създаден издържа по 2500-3000 състезателни километра. Ако догодина Хонда извадят по-мощен, по-надежден и по-икономичен двигател от МБ, тогава ще кажем, че те са най-добрите. Не винаги обаче двигателите от състезанията се пренасят успешно в серийните автомобили (технологиите), което е най-важно за нас потребителите. Въпроса не е КОЙ МОЖЕ, а КОЙ ГО ПРАВИ!
Коментиран от #44
21:46 27.01.2015
44 триста итридесети
До коментар #43 от "Maurice":
Няма нищо общо м/у двигател за формулата и двигател за сериен а-л, при серииния се търси дълговечност, а при задно и по-тежка кола (БМВ и хонда) той (двигателя) е мноооого по-натоварен, БМВ ти правят кола която да има РЕСУРС за да я имаш безпроблемно по-дълго време, не може да сравняваш 2.0 6-к 150 коня с 2.0 4 цилиндъра 240 коня примерно по дълговечност, няма как, колкото до това защо не го ползват другаде ... аз си мисля че това е специално за макларъна и може по договор да нямат право??? просто хипотеза, РЕСУРСА е важен, не конете. единствено мерцедеса правят двг с подобен ресурс, всичко друго е боза. Иначе хонда са приятни колички, леки, много добри двигателчета, и хората си щъкат с тях и им харесват, но луксозната кола, тежката, задното, удобството, салона, таблото, фацата, мъжката кола това е БМВ или Мерцедес, това е за мен. Хонда бих си взел винаги .... ама за жената :)Коментиран от #45
23:46 27.01.2015
45 Име:
До коментар #44 от "триста итридесети":
Ах колко си в грешка пак. Имаш ли представа колко много опрасени 2.0 6 цилиндрови мотори съм виждал? Да точно от тия "дълговечните" по 150к.с дето харчат като лами и не вървят. Пак ти казвам F20C e не само изключителен като мощност/разход, ами и е много по-здрав от M50B20.Сега ще те цитирам:
"щото едно е да извадиш 160 коня от 1.6 мотор, съвсеееем друго е от 600 коня от 6.0 мотор."
Тук си в още по-голяма грешка, ЗАЩОТО е много по-трудно да вкараш високи технологий в евтин масов автомобил! Много по-лесно е да хвърлиш пари и високи технологий в суперспортен автомобил, който да продаваш скъпо. А да изкараш над 100к.с. литър в масов автомобил е постижение! Сега ще ти дам пример! Ами представи си БМВ 320i навремето вместо 150к.с да беше 220к.с и да беше на същата си цена. Питам те сега щеше ли да се кефиш а? Щеше ли да ти харесва вместо 150 да има 220 и то надеждни а??? Все едно голф vr6 да беше вместо 173к.с - 280кс. Как ти се струва а?
(освен това японската версия е 1.6 - 185к.с)
Коментиран от #47
14:51 28.01.2015
46 bdf
При нас можем да му дадем най-много 400 лв.
за тая баракуда.
16:35 28.01.2015
47 330i
До коментар #45 от "Име:":
Виждал си таралянциОсвен това им скъсват задниците от каране и пак държат, наполовината км, няма да мине 1.6 4 цилиндровия ако ще и 3400 коня да е, при едно натоварване естествено.
Коментиран от #48, #49, #51
19:10 28.01.2015
48 Име:
До коментар #47 от "330i":
ХАХАХАХХАХАХАХАХАХАХХАХАХАХАХАХХАХХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХ20:38 28.01.2015
49 Бивш БМВ фен
До коментар #47 от "330i":
Тоя шестак е пълно дърво.Гори много и не върви.Имал съм 520i трудно слизаше под 10 извън града и никога не съм го свалял под 9 каквото и да правех.В града беше страшно въртеше се около20.главата има слабости сложили са шпилките през големи ртазстояния веднъж прегрее ли което не е рядкост със скапаните им водни помпи
и няма оправия.Имаше и други проблеми но не ми се изброяват сега.
Мисля че е голяма глупост да правиш 6 цилиндъра с 2000 кубика след като дори 8000 оборота не стигаш.
Коментиран от #50
21:22 28.01.2015
50 триста итридесети
До коментар #49 от "Бивш БМВ фен":
Аве братле, знаеш ли колко тежи хонда 1.6 и колко 520i?При едно и също натоварване казах, четете внимателно.
02:11 29.01.2015
51 Japoneze
До коментар #47 от "330i":
Заблуден си много брато!Идвай да го видя тоя БМВ двигател на продължително натоварване как ще вземе да грее и после да Бърка Масло и Вода(БМВ).Ще ти излезе солено-срещу една Мазда например-само с 4ри цилиндъра горката!Коментиран от #56
03:16 29.01.2015
52 някой
Колко беемвета от 1988 година виждате по улиците и колко хонди?
нека ви кажа - 3 беемвета, рециклирани 15 пъти и почти всички останали хонди, които още бръмчат. Негледани, забравени, побългарявани, ръждясали, но бръмчат и се движат пълен сток.
А кАете ми са, ама като на прост човек: тъп и вярващ на митове ли е бугарския народ, или не?
Коментиран от #55
03:18 29.01.2015
53 някой
Коментиран от #54, #59
03:20 29.01.2015
54 hfij
До коментар #53 от "някой":
хранят го в други теми :DDD11:14 29.01.2015
55 триста итридесети
До коментар #52 от "някой":
Абе ти кьорав ли си, давай да ги броим колко хонди и колко БМВ има още от 1970 ако искаш.11:56 29.01.2015
56 триста итридесети
До коментар #51 от "Japoneze":
Идвам брато, товари маздата да стане 1600 кг, и аз правя моята 1600 кг и тръгваме братле по магистралата, или накъдето поискаш.11:59 29.01.2015
57 Име:
13:24 29.01.2015
58 мнение
Тук гледам същите простотии щял да олекотява БМВ та а случайно ще добавиш ли на оня боклучав двигател още шпилки за да не криви главата.
Виж ако ми кажеш че RB 26 е добър двигател шестак ще се съглася.Но боклуците на БМВ да ми ги хвалите е смешно.Има едно правило.При двигател до 7000 оборота 450 500 кубика на цилиндър.тоест 4 цилиндъра 1800 2000 кубика е добре. 6 цилиндра 2,7 3 литра е добре.
тая глупост 2 литра 6 цилиндъра само ти вдига разхода.за това БМВ е ламя.Тоя двигател има големи загуби.
Ако искаш 10 000 оборота добре можеш да слезеш с обема за да олекотиш буталата.Но БМВ ще се строши ако сигне в тази зона.
21:18 29.01.2015
59 Easy ryder
До коментар #53 от "някой":
Повелителя не иска да смени "миксер" NSX срещу върха на техногията според него БМВ 850. Сега почна да иска М12 за NSX.Скоро очаквам да поиска и някой болид от Формула1 за да направи замяната.Въобще почна да изтрещява яко.
Чуди се сега как така някой му казал че Хонда не ставала пък най якото уж БМВ 850 не може да се смени за този скромен автомобил струвал едва половината от цената му.
Да си фен на БМВ е тежка диганоза от мен да го знаете.
21:40 29.01.2015
60 Въхххх
23:03 29.01.2015
61 М52B20
До коментар #34 от "Име:":
Извинявай, но когато е излязъл NSX пред деведесет и някоя си година с прославения от теб 3.0 V6 с 286к.с. по същото време от БМВ вадят М3 E36 с 3.0 286 коня, но редови. Това че са направили 4.0 V8 с 280 коня, не означава, че не могат да правят двигатели. Ако не си забелязал го слагат само в големите си коли 5, 7, 8-ма серия, които тежат и за които ти е нужен ДВГ с голям въртящ момент и голям ресурс за дълголетие.Относно плюенето на М50/М52Б20 ще ви дам един пример по който да си помислите: Хванете една хонда с прословутия си 1.6 160 коня и я нацепете на максимална скорост на Тракия и вижте колко време ще може да я поддържа. После направете същото с 320и/520и. Преди време гледах клип в ютюб, в който един шваба цепеше 7 минути е36 м3 с 280-290 без да си мръдне крака от газта. По незнайни за мен причини никъде не съм виждал подобен клип с Хонда. За другия спор с 1.6 на бмв 100 коня и 1.6 на хонда 160 коня. Отговора е прост: високооборотния двигател няма тяга в ниските обороти, а за градска кола каквито са сивик и 316и това е приоритет. Освен това направата на високооборотен двигател изисква по-голям финансов ресурс, за по-здрави бутала, биели, валове и т.н.
Коментиран от #62
15:50 30.01.2015
62 Име:
До коментар #61 от "М52B20":
За москвич дефорсак ще ни разкажеш ли?А то горкия сивик не може да се движи градско ли :D :D :D. Ами разбира се че изисква по-голям финансов ресурс и по-добри материали и изработка, именно това е ценното! Кфо ти пука че е цепел с 280-290? Нищо че кара на високи обороти. Я помисли дали пък не е по-голямо натоварването при обиколки на писта където си пак постоянно във високи обороти, но за сметка на това се движиш с доста по-ниска скорост (охлаждане сеш се). И в тоя ред на мисли погледай как 1.6-чката си върти по 30минутни сесии. Ускоряване-спиране-ускоряване-спиране и оборотите са все високи... Нещо не съм виждал такива клипове с 320ка...https://www.youtube.com/watch?v=AOuSUeDkpEI
Коментиран от #63, #77
16:55 30.01.2015
63 триста итридесети
До коментар #62 от "Име:":
На магистралата на макс е най-голямото натоварване за двигателя, няма писти няма баири, ма то трябва да си имал, да си карал за да го знаеш. Хонда и БМВ с еднакъв кубик и с еднаква маса на колите? Наполовината км не мое мина хондата, еле пък оня пословично издръжливия 4 цилиндъра 1.6 срещу 2.0 6-к на БМВКоментиран от #64
18:05 30.01.2015
64 Име:
До коментар #63 от "триста итридесети":
Аре да не си говориме глупости!Коментиран от #65
18:20 30.01.2015
65 триста итридесети
До коментар #64 от "Име:":
Глупости викаш, 6 бутала срещу 4? глупости!, ресурс ? глупости!, въртящ момент? глупости! оборот ? глупости! натоварване? глупости! изобщо 6 срещу 4? 4 е повече? ГЛУПОСТИ! Пословично издръжлив щото купето му е с 300-400 кг по-леко и на предно с малки гуми и т.н.Коментиран от #66
01:01 31.01.2015
66 Име:
До коментар #65 от "триста итридесети":
Жестоко се излагаш. Едното е проектирано за спортен двигател с много по-качествени материали, а другото е дефорсак с евтини материали и скапана сглобка.... Разликата е от земята до небето между поведението на двата двигателя, ама ти толкова разбираш.(Не съм виновен че БМВ-тата са тежки!)
Коментиран от #67, #68
12:21 31.01.2015
67 триста итридесети
До коментар #66 от "Име:":
З макса на магистрала се иска двигател, още повече говорим за издръжливост, ресурс, при еднакво натоварване, щото говорим за двигатели, БМВ-то може да стане леко колкото хондата и готово, или пък най-добре двата двигателя ги натоварваме на стенд докато единия спре. Сещаш се кой ще е! 6>4, 2.0>1.6, БМВ>ХондаКоментиран от #69
13:08 31.01.2015
68 триста итридесети
До коментар #66 от "Име:":
За*13:08 31.01.2015
69 Име:
До коментар #67 от "триста итридесети":
Добре явно е, че нищо не разбираш, затова ще те питам по-простичко отново.Щеше ли да се кефиш, ако 320и беше 230к.с при 8-9 хиляди оборота (заводско, атмосферна)?
Коментиран от #70, #71
13:58 31.01.2015
70 триста итридесети
До коментар #69 от "Име:":
Ще почна по-отдалеч: когато хода на буталото е по-голям от друг, това дава предимство на получената енергия от "избухналите" газове в камерата да им е "по-лесно" да натиснат коляновия вал, което ако търсиш дълговечност е по-добрия избор от това хода на буталото да е по-къс и да е по-трудно на получената енергия да превърти кол. вал, което обаче поради по-късия ход позволява повече работни тактове (повече оборот) и от там чрез по-ниска предавка се получава повече мощност, обаче тоя повече оборот означава повече "изминати" километри на буталото в цилиндъра и повече износване, ако всичко останало е еднакво (поне приблизително) по-високия оборот ще има повече мощност, но ще харчи още повече, демек ще губи по коефициент разход/мощност, но ще ИМА ПОВЕЧЕ МОЩНОСТ, от друга страна ЩЕ ИМА ПО-КЪС ЖИВОТ, това е набързо нахвърляно, прочети го два три пъти, запиши си, повтаряй го, това ти е урока за тази вечер, и после в леглото, че е късно вече.Коментиран от #72
22:28 31.01.2015
71 триста итридесети
До коментар #69 от "Име:":
Даже така наречения въртящ момент, навремето му викахме "сила по рамо", означава че по-дългия ход има по-голям лост, а се сещаш за Оня корифей, не му помня името, дето казал "Дайте ми достъчно голям лост и ще преместя земята"22:32 31.01.2015
72 Име:
До коментар #70 от "триста итридесети":
Слушай сега, приятел, качеството на материалите и сглобката са много по-голям фактор за дългия живот на мотора!Няма да навлизам в подробности, F20C е нещо с което не си запознат.
Не ми отговори на въпроса от 69ти коментар!
Коментиран от #73
22:35 31.01.2015
73 триста итридесети
До коментар #72 от "Име:":
Отговорих ти, ама не можа да вденеш, ти ще се кефиш ли на 230 коня при 8-9 хил.об. и по-къс живот? Аз не.Сега не ми излизай с номера за качеството на материала, щото има и 50-60 годишни БМВ-та без ремонт в движение.
22:53 31.01.2015
74 Име:
Без "ремонт" казваш на 50-60г. И понеже си фен на БМВ, ще уточня за останалите:
Без ремонт има предвид че не и сменян мотора, понеже БМВ-истите за ремонт считат само когато са опрасили шестака, а другите честички посещения в сервизите ги считат за консумативи... :D :D :D
Коментиран от #75
23:03 31.01.2015
75 триста итридесети
До коментар #74 от "Име:":
Знаеш какво имам предвид: износени сегменти от там горене на масло, при по-високообортния мотор това е по-вероятно, еле при такъв с 8-9 000 об. иначе пък ще има мощност но след 5 000, преди това и с ръка ще го угасиш! Айде лека!Коментиран от #76
23:15 31.01.2015
76 Име:
До коментар #75 от "триста итридесети":
ХАХАХАХАхАХА11:21 01.02.2015
77 М52B20
До коментар #62 от "Име:":
Това, че не си потърсил, не означава че няма... https://www.youtube.com/watch?v=F15uW812ro8 - това е на Хокенхайм. Ще ти дам един пример: Преди време работих на автомивка и дойде един роднина на колегата ми (мисля че му беше чичо). Че въпросния чичо беше с един червен CRX с доста зобнато 1.6 и по думи на чичото беше около 220 коня. Питах го как върви колата, а той ми отговори, че върви добре на къси разстояния и при скорости до към 180. Човека сам ми каза, че колата няма кубатура, за да поддържа тия 220 коня и че ако беше 2.6 вместо 1.6 щеше да върви много по-добре и по-спокойно. Другото което каза е че му харчи от 10 до 12 литра в града според начина на шофиране. Аз карам така "спънатия и оплюван" м52б20 и ми дава същия разход на бензин, а колата ми е поне 250 - 300 кг по-тежка от црх. Относно F20C на С2000 в директно сравнение с е46 330и хонда издиша. Има по-висок разход на гориво, по-бавна е, има по-малко въртящ момент и е по-нееластична. Единственият плюс е че е малко по-лека и с 9 коня по-мощна. Това че са изкарали 120 коня от литър си е за овации, но това не прави колата по-добра от другите.Коментиран от #78, #79
14:07 01.02.2015
78 Име:
До коментар #77 от "М52B20":
Първо сравняваш 2литров мотор с 3литров. Второ S2000 не е правена за максимална скорост, а да взима добре завои. Трето сравнявайки 2те шасита, Хондата е много по-лека, че бих казал и по-стегната, въпреки че е роудстър, а не купе! 330и може да е по-добра и практична за всекидневна употреба, но това не я прави по-добрата спортна кола.Както и да е не стига че сме тръгнали отново да сравняваме БМВ с Хонда в статия за МакЛарън Ф1 е смешно, ами ще обсъждаме и m52b20...
На някои на село с москвича може да му е по-проходимо и по-евтино, отколкото с 330ката да си върши селската работа, ама това прави ли москвето по-добрата кола. Прави я ( в дадената ситуация ). Както 330ката е по-голяма, по-комфортна, с кожен салон и екстри, и е добра за всекидневно каране.
Така и S2000 е по-лека, с по-агресивно окачване и мотор подходящ за спортно каране (бързооборотен с добър throttle response) e много по-добрата спортна кола.
Сравнявайте коли с еднаква идея и приложение на създаване. Все едно да сравняваме баничарка и кабриолет.
15:34 01.02.2015
79 Име:
До коментар #77 от "М52B20":
Това че са изкарали 220к.с от 1.6 са си цифри за състезателен мотор. Тоя мотор не би бил удобен за каране всеки ден до работа, но би бил много по-добър на пистата примерно. Ябълки и круши.А като гледам никой не се оплаква от това дали s2000 му или сивик type R, не върви добре градско, защото въртящия му момент бил във високите.....
15:40 01.02.2015
80 М52B20
Коментиран от #81
10:52 02.02.2015
81 Име:
До коментар #80 от "М52B20":
Виж коментар 45 и виж кой първи е вкарал 1.6 в статията, същия тоя дето вкара и БМВ в статията за МакЛарън...21:48 02.02.2015