19 Януари, 2010 09:03 463 0

Малките фирми не могат да се откажат от 10% по договорите си

Малките строителни фирми, на които държавата дължи пари за възложени и извършени дейности за последната година, не са склонни на отстъпки. Те искат да получат парите си, както са по договори, и нямат възможност да се откажат от 10%. „Фирмата ми е работила при такива цени и проценти, че не мога да направя отстъпка и да се откажа от тези пари. Не съм съгласен с такова предложение и ако се наложи, ще търся парите си по съдебен път“, коментира Георги Григоров от „Пътища“ АД - Шумен. Той обясни, че към момента по сметката на неговата фирма в края на годината са постъпили малка част от средствата, които държавата му дължи.

В петък 12 строителни компании, на които държавата дължи пари, подписаха двустранни споразумения с Министерството на финансите. В тях компаниите доброволно се съгласиха да се откажат от 10% от сумите, които имат да получават по сключени договори за капиталови разходи и за поддръжка на публична транспортна инфраструктура. Така вместо близо 66 млн. лв. те ще получат около 59 млн. лв. Фирмите се задължават да предоговорят отношенията си с подизпълнителите, участващи в реализацията на договорите, така че да намалят възнаграждението им с 10 на сто.

„Не е задължително фирмите да се съгласяват на тази отстъпка. Затова финансовото министерство води преговори с всяка една компании поотделно“, коментира изпълнителният директор на Камарата на строителите в България Иван Бойков. Той уточни, че организацията, която представлява, по никакъв начин не е участвала и не е страна по тези споразумения. Камарата подписа в края на миналата година споразумение с министерствата на финансите и на регионалното развитие за отпускането на до 200 млн. лв. Окончателният им размер обаче още не е уточнен, каза за „Класа“ председателят на строителната камара Иван Бойков.

„Мапа Дженгиз“ иска 44 млн. евро повече за „Люлин“ Турският консорциум „Мапа Дженгиз“ е поискала още 44 млн. евро допълнително за строителството на автомагистрала „Люлин“, казаха за „Класа“ от Браншова камара „Пътища“. Причината за исканото увеличение е извършена промяна в проекта. Според тях обаче исканията са напълно неоснователни и турският консорциум няма право да иска повече пари, защото е спечелил конкурса за строителство при фиксирана цена от 148 млн. евро. „Мапа Дженгиз“ е поискала и удължаване срока за завършване на аутобана до Перник. С колко точно ще стане ясно, ако компанията представи утре график за действие с фиксиран пусков срок, който беше поискан от министър-председателя Бойко Борисов.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА