Renault отпуска на АвтоВАЗ заем в размер на 20 млрд. рубли (€270.5 млн.) за покриване на текущи задължения към доставчици на части, съобщава "Ведомости", цитирайки материали от годишния отчет на общото събрание на акционерите. Дългът ще трябва да бъда погасен до 29 декември при 11.5% годишна лихва. От френската компания поясняват, че парите са необходими в случай, че "възникнат трудности с привличането на външно финансиране".
Според един от доставчиците на АвтоВАЗ през 2015 и началото на 2016 г. гигантът от Толиати е плащал поръчаните части и компоненти със закъснение от 100-150 дни. От началото на този месец отсрочката е намаляла на 80 дни.
Миналата година чистата загуба на АвтоВАЗ е достигнала 74 млрд. рубли (над €1 млрд.) - три пъти повече в сравнение с 2014 г. Само за първото тримесечие на тази година компанията е излязла на минус 8.6 млрд. рубли (€114 млн.). В края на 2015 г. руският производител е отчел дългове за 88.8 млрд. рубли (€1.2 млрд.).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 удо
14:10 07.06.2016
2 Стоян Стоянов
14:26 07.06.2016
3
17:11 07.06.2016
4 Дженерал Мотърс
Коментиран от #5
20:24 07.06.2016
5 onq s konq
До коментар #4 от "Дженерал Мотърс":
Верно че правителството на САЩ подпомогна автомобилния безнес,но ЗАЩО?Ами ЗАЩОТО ГО МОЖЕ!Къде руската продънена хазна може да си позволи такъв ненавременен масраф?!А колкото до въпросът "Защо се набутват французите с въпросния заем"...Подозирам,че идеята е чрез отпускане на доста внушителния заем от "Рено" в недалечно бъдеще ДА СЕ СЛОЖИ РЪКА ВЪРХУ АКТИВИТЕ НА ЗАВОДА,обявявайки го в неплатежоспособност пред международните банкови и правни институции.Коментиран от #6
21:50 07.06.2016
6 Дженерал Мотърс
До коментар #5 от "onq s konq":
Руската "продънена" хазна и тя помагаше на Лада от време на време,но тъй като си босичък и не четеш ,да те ограмотя малко.От 2012г. 75% от Автоваз са придобити от Рено-Нисан.Рено е задължено по договора да ИНВЕСТИРА 300 000 000 в завода Автоваз ,а Нисан 450 000 000.По този начин Рено-Нисан ,правят и Лади,и получават достъп до големият руски пазар ,защото произвеждат местни автомобили,лишени от мита.Нещо такова като Фолксваген в Испания местно производство Сеат, или Шкода в Чехия. Така ,че да обявят в неплатежоспособност собственият си концерн ,ще е велика глупост. Журналистите също имат вина ,като описват една инвестиция по договор ,като кредит.Като даваш на на твоя кон сено ,на кредит ли му го даваш.22:30 07.06.2016
7 onq s konq
Коментиран от #8
00:51 08.06.2016
8 Спиро
До коментар #7 от "onq s konq":
Колко % са тези акции?Ако са 50+1%, то те държат контролният пакет. Ако Генерала казва 75% и е прав, то реално собствеността е на Рено-Нисан. Те могат да взимат управленските решения и т.н.
Но пък и по-добре те да управляват, че заводите най-вероятно са го закъсали така поради "местен мениджмънт"
19:11 08.06.2016
9 Никола
23:20 08.06.2016
10 Гуцигуципрасипраси
15:44 09.06.2016
11 Киро
23:22 10.06.2016