Last news in Fakti

8 Април, 2006 13:28 728 0

Летящият саксонец

  • yes-
  • yes roadster 2

Саксонското студио за изработка на расови спортни четириколесни Funke, съвместно с друг германски специалист - Will AG, представи по време на изложението в Лайпциг тази седмица второто поколение на зашеметяващия роудстър Yes. Също както и своя предшественик, младокът впечатли публиката с изключително напредничава конструкция от олекотени материали и общо тегло под 1 000 килограма...

Изцяло нова и твърде приятна изненада обаче се оказа монтираният от конструкторите двигател. Последният представлява истинска шестцилиндрова хала с работен обем 3.2 литра, а създаването му всъщност е поверено на майсторите от Audi в Инголщат. Инженерите са се справили повече от задоволително, като този факт намира потвърждение при стойностите на максималната мощност и въртящия момент. Yes Roadster 2 с готовност предоставя на своя собственик-тузар всичките си 255 к.с. и 330 Нм. Ако пък и това не е в състояние да удовлетвори адреналиновата ви страст на пътя, не съществуват никакви пречки агрегатът да “се снабди” допълнително с турбокомпресор, който значително повишава динамичните качества на атлета. В този случай саксонският спринтьор осигурява 355 к.с., а пиковата стойност на въртящия момент нараства до 485 Нм. В процеса на серийното производство се предвижда и опцията чрез специален чип-тунинг мощността да бъде увеличена с още около 30 к.с. При оборудването на четириколесното място намира и шестстепенна механична трансмисия, която предава въртящия момент на задния мост.По отношение на динамиката дори и най-взискателните клиенти едва ли биха имали повод за недоволство. Максималната скорост, предлагана от двигателя без монтиран турбокомпресор, е 255 км/ч, а баровците, които са избрали по-мощната алтернатива биха могли да се наслаждават на момента, когато стрелката на спидометъра отбелязва 285 км/ч...

Външният и вътрешният дизайн са издържани изцяло според написаните в жанра канони, така че един поглед към Yes Roadster 2 e достатъчен да ви убеди, че се намирате пред добре трениран и подготвен за скоростни изживявания на пътя атлет. Въпреки че доста прилича на своя предшественик, налседникът разполага с някои промени в екстериора, които допълнително подсилват мускулестото му и агресивно излъчване. Още по-издължената и снижена надолу предница, масивните калници, огромната радиаторна решетка, както и футуристичните предни и задни светлини придават на четириколесното неповторим и запомнящ се облик. Късата задница, заоблените форми и седемнадесетцоловите алуминиеви джанти също са част от “атракциите” във външността на “летящия саксонец”.

Габаритите на двуместния спортист са компактни, но това в никакъв случай не се отразява негативно на простора и комфорта в салона. При дължина 3 809 мм, широчина 1 804 и височина 1 236 мм, междуосието на атлета е 2 454 мм. Предвижда се до края на тази или началото на следващата година Yes Roadster да се сдобие и с твърд прибиращ се покрив, а дотогова клиентите, които са заложили на саксонеца, ще трябва да се задоволяват с мекия таван, монтиран при екипирането на автомобила.

При цените няма изненади - версията с по-слабия мотор ще се харчи срещу стартовите 59 873 евро, а по-мощната турбоалтернатива ще ви олекоти с минимум 69 912 евро. Срещу тези суми получавате право да изберете сам цвета на автомобила, като няма никакви ограничения пред избора на клиента. Освен това строго индивидуално за всеки собственик ще се изработват воланът, позицията и типът на седалките, разположението и видът на педалите и скоростният лост. Ако искате обаче въздушни възглавници и ABS ще трябва да се бръкнете допълнително в джоба, тъй като и двете се намират в каталога с допълнителни екстри...


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА