11 Февруари, 2010 12:21 12 548 0

Ракета "Пършинг"

  • pershing-
  • pershing 115-
  • pershing 115 gas turbine

"Нашата най-голяма яхта е и най-бързата. Тя може да се характеризира с една дума – уникална. Комфортен интериор, огромно пространство, два дизелови двигателя и една газова турбина от авиокосмическата промишленост, обща мощност 13 000 конски сили. Това е скорост 100 км в час за лодка с тегло над 130 тона. С бързата яхта се печели най-ценното - време. Трудно е да се опише чувството, когато пътуваш с Pershing 115, повярвяйте!" - Тили Антонели, Президент на Pershing

Наистина, повярвайте му! Сега ще разберете защо...

Последната произведена яхта Pershing 115 излезе от заводския кей на Marina dei Cesari в италианското пристанище Фано за едноседмични тестове в Средиземно море, след което с транспортен кораб ще прекоси Атлантическия океан и ще бъде доставена на нетърпеливия си собственик в Рио. Блазе му.

35-метровата яхта е флагманът на Pershing. Лодките с тази марка не могат да бъдат сбъркани с други. Винаги ще ги познаете по величествения сребрист цвят, елегантността, комфорта и потресаващите моторни характеристики. Иновациите са двигателят на яхтения бизнес, а в това отношение Pershing е много напред с материала. Всяка пенлива капчица вода, изхвърлена от повърхностните или водометни двигатели, е напоена с енергия. Когато през 80-те години на миналия век Тили Антонели мисли име на новородената компания, се спира на фамилията на американския генерал Джон Джоузеф Пършинг от Първата световна война, единственият военен, удостоен с най-високия щатски чин – генерал на армиите. На него са кръстени въздушни ракети, на него са кръстени и водните “ракети”.

Гледките бързо се сменят когато пътувате с Pershing 115

Скорост и стремителност винаги са били отличителни знаци на яхтите Pershing. 35-метровият флагман на фирмата, част от групата Ferretti, е също агресивен и просторен. Дизайнерските и техническите решения са много радикални, личи маниакално внимание и към най-дребния детайл и това гарантира изключително представяне във водата. В стандартната си версия Pershing 115 се задвижва от два дизелови мотора MTU с обща мощ 7400 к.с., а използването на водомети KaMeWa Rolls-Royce гарантира максимална скорост 40 възела. Последната “ракета” Pershing 115 е оборудвана с революционни нововъведения, правещи я много по-различна от повечето мегаяхти. Нейното задвижване е усилено с ново поколение газова турбина Vericor TF50 с централно разположен водомет, способна да отдаде мощност над 5100 конски сили. Инженерите са свършили страхотна работа, защото общото тегло на лодката остава непроменено. Новата технология, характерна за авиацията, рядко се използва в строежа на яхти заради сложната компановка на елементите, необходимостта на нови (например тръби от титан за отработилите газове) и високите разходи. Но пък предимствата са огромни. Максимална скорост над 52 възела и много по-тиха работа на двигателите без никакви вибрации!

Самият синьор Антонели често сравнява Pershing с Porsche. Също като спортните коли, италианските яхти съчетават нововъведенията с комфорт, дизайн, качество и върхови динамични показатели. Много специален дървен материал е използван в мебелировката на интериора – явор, комбиниран със светодиодно LED-осветление, което създава по-уютна атмосфера от обичайните халогенни лампи.

Следва кратка опознавателна разходка на тази лодка. В носа на главната палуба е инсталиран диван във форма на подкова с маса отпред, която се сваля до нивото на сядане и образува площадка за слънчеви бани. Зоната може да се покрие със сгъваем мек покрив.

Горната палуба е оборудвана с матраци за печене, хладилник и команден пулт за управление. Огромният кокпит се използва като обширна покрита зона за хранене на тикова маса с десет стола, бар и голяма платформа за слънчеви
бани.

Салонът на яхтата с газова турбина е претърпял лек фейслифт в сравнение със стандартната модификация, но запазва основната схема на мебелировка – три големи светли дивана, 52-инчов плазмен телевизор, десетместна маса за хранене и централно разположен капитански мостик с три повдигнати кресла, облечени в контрастна карбоново-черна кожа. Пред тях греят уредите за най-модерна навигация и комуникация от сериите Raymarine G17. Зоната за хранене е покрита с паркет, останалите площи са постлани с мек килим. Архитектурата на надстройката позволява пред салона да бъде обособена игрална зала. На L образен диван в посока на движението гостите могат да се забавляват с ултрамодерна мултимедийна система и 42-инчова плазма.

Долната палуба е за нощувка – четири двойни кабини с бани за пътниците плюс две двойни и една единична за екипажа. Зоните за персонала и гостите са разделени. Кабината на собственика е в центъра на корпуса на пълната му широчина, с дрешник, работен кът и самостоятелен вход. Банята му е разточителна, с тасоски мрамор, две вградени в плот мивки Antonio Lupi с батерии и аксесоари Gessi, душ кабина с пейка, която служи и за парна баня. VIP кабината в предната част е с Pullman спалня, а цялата стена към носа на яхтата е облечена в кожа с цвят на камила с вградени светодиодни светлини. Обзавеждането навсякъде подсказва, че лодката е върхът на сладоледа на италианския лукс. Декорациите са Fendi, диваните са De la Cuona, масите са Naos, настолните лампи – Marioni...

Ракетата Pershing е с красиво сърце, качено на 13 000 “коня”. И когато фирменият бос Тили Антонели казва, че чувството да пътуваш с нея е неописуемо, трябва да му се вярва.

Pershing 115 Gas Turbine

Обща дължина: 116’1’’ / 35,37 м
Дължина на корпуса: 107’2’’ / 32,67 м
Дължина по водолинията: 92’ / 28,04 м
Максимална широчина: 23’7’’ / 7,20 м
Газене (при пълно натоварване): 5’3’’ / 1,6 м
Водоизместване (при пълно натоварване): 148,6 т
Максимален брой хора на борда: 22
Резервоари за гориво: 16 500 л
Резервоари за вода: 3000 л
Двигатели: 2 х 3700 к.с. MTU 16V 4000 M90 с водомети KaMeWa,
1 газова турбина с водометен усилвател KaMeWa

Динамични показатели                   с газова турбина             без газова турбина
Максимална скорост:                            +52 възела                         38 възела
Крейсерска скорост:                             45 възела                            34 възела
Преход с макс. скорост:                    300 морски мили                  430 морски мили
Преход с крейсерска скорост:           270 морски мили                 450 морски мили

Текст: Иван Ангелов
Снимки: Pershing Yachts


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА