Тризначки

Публикувана: 11 Февруари, 2010 15:23
0 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1436
ШРИФТ ПЕЧАТ

70-метровата Martha Ann e най-малката по възраст сестра близначка на други две идентични мегаяхти на Luerssen. Собственикът я финансира за себе си с продажбата на останалите.

Не само заради размерите си (70 м дълга и 13 м широка) това е една необикновена яхта. С шестте си палуби Martha Ann и без това си е внушителен кораб, но светлите и просторни помещения създават впечатлението за още по-голям съд. Не стига че голямото си е голямо, а ти се струва още по-голямо...

Историята на Martha Ann започна в миналия ни брой, когато ви представихме нейната сестра близначка, кръстена на Дядо Коледа - Saint Nicolas. Ще повторим събитията накратко. През 2003 г. американски собственик на 50-метрова моторна яхта решава да мине в по-горна категория и година по-късно вече е сключил договор с германския производител Luerssen (по неговите думи “ролсройсът на яхтеното производство”) за строителство не на една, не на две, а на три 70-метрови суперлодки. Като умен наблюдател на морската индустрия, той забелязал, че може да направи това, което други правят с по-малки проекти. Да продаде изгодно яхтите, когато строителството им е в напреднала фаза. Нетърпеливи купувачи, които не желаят да чакат целия производствен срок – от чертежа на белия лист до чупенето на шампанското в корпуса, има колкото искаш.

Щракал му е мозъкът на човека и това си е. По това време материалите били по-евтини, производителите – задръстени с поръчки от бума на мегаяхти. А и когато купуваш повече, плащаш по-малко, защото получаваш за всичко отстъпка. Собственикът изчислил, че сметката му се връзва най-добре, като поръча три лодки с един и същ корпус. Продал първите две – Apoise и Saint Nicolas, преди завършването им и така финансирал третата, която оставил за себе си – Martha Ann. Ето това се казва сделка.

“Тризначките” са със сходна морска архитектура, но вътрешното им обзавеждане няма нищо общо, въпреки че е до последната вазичка от дубайската фирма Greenline. За нея е добре да се знае, че е обзавела 200 апартамента в 7-звездния хотел Burj al Arab, бизнес класата на самолетите на Emirates и личната библиотека на Джордж Буш...

За разлика от другите две яхти, Martha Ann е с тъмносин корпус, който контрастира с бялата алуминиева надстройка и дава още по-елегантна и издължена форма на съда. На външен вид 70-метровата яхта си е класически кораб с хармонични пропорции, т.е. – няма нещо изключително. Такова е било желанието на собственика – познати линии и форми, но с много вътрешен обем за него и гостите му по време на дълги пътувания. Получил го е в изобилие – повече от 1200 кв. м климатизирани закрити площи.

20-членен екипаж обслужва яхтата по време на пътуване и я поддържа в перфектен вид

Всичко е very high level и усещането за него тръгва още от качването на борда. Гостите се взимат от брега с една от помощните лодки в гаража на мегаяхтата. Това е закрита 12-местна моторна лимузина Royal Denship с подвижен стъклен покрив и климатик. Първите си стъпки на борда пътниците правят по застланото с мрамор в “сахарско злато” формално лоби, където спира стъкленият асансьор, обслужващ шестте палуби. Най-долният етаж е за 20-членния екипаж, сервизните помещения, кухнята, пералнята и т.н. Моряците изобщо не са за съжаление, защото живеят в хотелски лукс, имат зала за развлечения с 50-сантиметрова плазма, постоянен интернет и други екстри.

Колкото по-нагоре се качваш, толкова по-луксозна и сериозна става работата. Над екипажа е палубата с четирите апартамента на гостите (всеки с различен дизайн). Над тях, на главната палуба, се шири собственикът. Неговите покои започват от централно разположения стъклен асансьор и стигат до предния край на надстройката. Гостите нямат достъп до този апартамент, който включва спалня на пълната (почти 13 м) широчина на корпуса, голям кабинет с библиотека, две бани, две зони за релакс и две гардеробни (за него и за нея) и плюшен салон в носовата част с панорамни прозорци за любуване на хубавите гледки. Върху този салон на горната палуба има друг, съвсем идентичен, който е за гостите и служи и като кино. Това е палубата с кабината и мостика на капитана и специалният VIP апартамент. Още един етаж по-горе е инсталиран голям фитнес, граничещ с откритата палуба с басейн, воден бар, барбекю. Плазмен екран прави възможна глезотията пътниците да киснат в басейна и да зяпат кино, докато отпиват чаша мохито, а на скарата цвърчат омари. Вместо да се опъва тента за сянка, покривът над басейна е част от надстройката с умно измислени жалузи с избирателна пропускливост за слънчевата светлина. Върхът на яхтата е най-съкровеното местенце с най-хубавата гледка и перфектна защита от чужди погледи дори в пристанище. Тук може да бъде преброен седмият бар на лодката, а се знае, че собственикът не близва алкохол. Той обаче е помислил за гостите си и за пътниците, които ще наемат яхтата за чартъри. Друго, което се знае за него, е, че той е страстен риболовец и затова в гаража стои бърза лодка с надуваеми бордове и твърдо дъно със стойки за въдици и всички приспособления за лов на риба тон.

Тежък бароков интериор – кристални полилеи в трапезарията, пищни орнаменти в салона, викторианска библиотека в покоите на собственика, панорамен стъклен асансьор и класически колони.

Пищната мебилировка на интериора в стил “тежък барок” ще ви извади очите от снимките. Обзавеждането наистина е с качеството на 7-звезден хотел – редки материали, мрамор, орехово дърво, коприна, слонова кост, нефрит, позлатени орнаменти. Два внушителни кристални полилея осветяват масата за хранене за 14 души в салона зад лобито, комбиниран с бар в стил “алфреско” и бейби Grand Piano.

Дългите пътувания са приоритет на Martha Ann, затова в стоманения корпус са легнали два двигателя Caterpillar с мощност по 2000 к. с. всеки. Те осигуряват 15,5 възела максимална скорост и 12 възела крейсерска, с която автономният преход стига 6000 морски мили. С други думи - яхтата без проблем и без спиране за зареждане отива от Гибралтар до Кейптаун. С 12 възела (при 1250 оборота) консумацията на гориво е 300 л на час, а с 13,5 възела (при 1350 оборота) стига 340 л на час. При такива показатели за 70-метров кораб капитанът спокойно може да даде команда “Пълен напред” и да не я отменя в следващите две-три седмици.

Martha Ann
Производител: Luerssen (април 2008)
Дизайн на интериора: Франсоа Зурети
Морска архитектура: Espen Oeino International
Дължина: 230’3’’ / 70,20 м
Дължина по водолинията: 208’2’’ / 63,46 м
Широчина: 41’10’’ / 12,80 м
Газене: 12’1’’ / 3,68 м
Корпус: стомана
Надстройка: алуминий
Водоизместване: 1630 т
Максимална скорост: 15,5 възела
Крейсерска скорост: 12 възела
Преход: 6000 морски мили
Двигатели: 2 х 2040 к.с. при 1600 оборота
Caterpillar 3512B DITA
Генератори: 3 х 301 kW, 1 х 152 kW (авариен)
Резервоари за гориво: 138 т
Резервоари за вода: 28 т
Преобразуватели на сладка вода: 2 х 18 т на ден
Hydro Electric Marine
Стабилизатори: Quantum zero speed QC 1800
(нос) и QC 1500 (кърма)
Климатици: Heinen & Hopmann
Комуникация, електронна навигация: Raytheon AVB
Помощни съдове: 1 х Royal Denship Limo (7,30 м), 1 х Nautica 24” RIB, 2 джета
Yamaha FX PWC
Настаняване: 2 души в апартамент на собственика, 10 души в 6 апартамента за гости
20 (+3) екипаж в 10 кабини

Текст: Петър Виденов
Снимки: Klaus Jordan

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Стоянка Мутафова
Голямата наша актриса Стоянка Мутафова при получаването на наградата си „Златен век” от министъра на култура.
Човек получава толкова много цветя два пъти в живота - когато идва и когато си отива. Аз идвам!"

Още бисери