26 Януари, 2018 11:16 15 206 77

БГ шофьорите са най-големите убийци на пътя

  • катастрофи-
  • смърт-
  • българия-
  • европа
БГ шофьорите са най-големите убийци на пътя - 1

Интересна, но за жалост тъжна за нас българите статистика, беше публикувана на сайта ЕС. Става дума за това къде е се случват най-много автомобилни катастрофи, завършващи с фатален край.

Данните от проучването показват, че като цяло смъртността вследствие на катастрофи в Европа намалява, при това с доста обнадеждаващи темпови, като най-голям прогрес в това отношение имат Литва, Латвия и Чехия.

Иначе най-малко фатални колизии стават в Швеция, Великобритания и Холандия. Следват страни като Испания, Дания и Германия, а България е на последното място. Страната ни е определена като държавата с най-слаба пътна безопасност, като с по-добри показатели от нас са дори румънците.

Третото място в негативния аспект на класацията се държи от Латвия, но там явно се взимат мерки, защото през миналата година смъртността вследствие от катастрофи е намаляла с 16%. За съжаление у нас този показател не се подобрява, а и не се взимат адекватни мерки.

БГ шофьорите са най-големите убийци на пътя


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    163 32 Отговор
    Не толкова българските шофьори са убийци, колкото голям убиец е пътната инфраструктура на България за която всеки шофьор чинно си плаща скапаната винетка! После идва ред на скраповете, които масово караме по пътищата и нищожния контрол при техническите прегледи и чак тогава може да говорим за шофьори убийци, които пък са стимулирани от това, че контрол по пътищата НЯМА. КАТ стои и люпи семки в храстите докато камерата снима на едно място и това е. Мързи ги да си мръднат пръста.

    Коментиран от #26, #28, #32, #45, #56

  • 2 кирчо

    94 60 Отговор
    Аз лично бих забранил движението по пътищата на коли BMW, с тях стават най-големите сакатлъци!

    Коментиран от #8, #33, #54

  • 3 Арменския поп

    70 16 Отговор
    Това е хубава атестация на управлението на Борисов - кюрфишеци без реална дейност. Миналата година пролетта Бойко събра всички шефове от МВР и разпалено ни казваше как ще се справи с войната по пътищата. Но не би. Това се нарича политическа отговорност: много дрънкане и нищо. Така ще стане и със "социалния пол" - много обещания, че няма страшно, но когато изродите тръгнат да тормозят децата, Борисов ще е при арменския поп.

    Коментиран от #55

  • 4 ббб

    95 8 Отговор
    Липса на качествени пътища и инфраструктура в комбинация с липсата на мозък и безотговорност са пагубни! Не може да се правиш на много велик, като си си купил скъпа кола и да караш, като идиот, не знам какво се доказва така?!!! И не само хората със скъпи джипове и коли карат бясно, но и много други с по-старички коли... Култура и толерантност на пътя в България няма, важното е да минеш пръв! Докато това продължава и докато не започнат да се прилагат написаните само на хартия закони, ама с наистина огромни глоби и отнемане на шофьорската правоспособност - това няма да спре! Никой нищо не си е занесъл на оня свят, а и няма да си занесе... там материалното е без значение, кух народе!

    Коментиран от #66

  • 5 Morgoth

    38 1 Отговор
    При наличието на тази статистика е хубаво да се види какво са направили Литва, Латвия и Чехия за да направим и ние същото. И да се види какво са направили в Малта, в Дания, пък и в България и следващата година да не правим същите глупости.

    Коментиран от #27

  • 6 Красо Зелето

    73 4 Отговор
    Вярно е! Българите сме едни от най-рисковите КАРАЧИ! Казвам КАРАЧИ, защото малко от нас Шофират! Повечето Карат през просото. Не се мисли въобще докато се КАРА! Всеки Шофьор мисли, докато шофира, съобразява се с пътната обстановка, трафика и т.н. Само при нас, всеки 2-ри взел книжка от 'ДАИ' и вече е пилот. Изпреварва, натиска отзад, и бърза! Е как няма да има катастрофи? Колкото и да бързаш, няма да стигнеш кой знае колко по-бързо от този дето спазва ограниченията и има чувство за самосъхранение! Но за жалост го разбираме късно, а други изобщо не го разбират! Жалко!
  • 7 СпасЪ

    26 32 Отговор
    1.Спешна оценка и реконструкция на инфраструктората с приоритет за най-опасните участъци
    2.ГТП на 6 месеца, но не фиктивен, за автомобили над 10 години, както и постоянни проверки от пътна полиция
    3.Камионите нямат място по пътищата през уикенда, както е в половин Европа
    Толкова ли е трудно?

    Коментиран от #10, #25

  • 8 2399

    57 3 Отговор

    До коментар #2 от "кирчо":

    Не BMW-то е виновно а малоумниците които го карат, а според статистиката сме най малоумни идиоти на пътя. Аз лично внимавам много по пътя и никога не превишавам скоростта защото искам да се радвам на близките си и те на мен, но явно други не искат и се мислят за безсмъртни.
  • 9 Ицо

    42 8 Отговор
    Трябва да се конфискуват автомобили на джигитите. Навсякаде камери и на системните нарушители им се конфискува автомобилите и им се отнема книжката ЗАВИНАГИ. Свалянето на номера не е решение.
  • 10 законен

    32 22 Отговор

    До коментар #7 от "СпасЪ":

    Най-много и най-тежки инциденти стават именно на нови или ремонтирани участъци където скоростта скача в пъти !!! И все някой ви е виновен на "джигитите" дето трябва да ви се "осигури" безплатна писта за каране с 200 !!! Отнемане доживот на книжката при три пъти превишаване на скоростта и камери на всеки ъгъл , това трябва и ще стане много по-скоро отколкото си въобразявате !!!

    Коментиран от #20

  • 11 Ицо

    45 8 Отговор
    Също така, трябва да има ограничение за новите шофьори. Кола над 100кс само след 2-3 години опит и то само ако няма груби нарушения. 80% от катастрофите са от нови шофьори.
  • 12 фори

    32 2 Отговор
    Аз искам колата ми да набира бавно (100км/ч за 15-20 секунди), да не вдига повече от 120км/ч но да е сигурна. Живота ми е много по ценен, камо ли ако возя някой, че ще пристигна с 15 минути по късно голям праз.

    Коментиран от #69

  • 13 Лост

    60 5 Отговор
    Стига с тая инфраструктура! Зле е да, ама предната седмица стана катастрофа със смъртен случай на четирилентов нов път в прав участък! Когато инфраструктурата ти е зле ще се кара бавно и пак ще си добре в най-лошия случай ще ти се чупи колата повече ама няма да умират хората.
    Причините са :
    1) Дават се книжки на всички платили си шофьорския курс, това трябва да спре! Има десетки хиляди и дори повече НЕГРАМОТНИ водачи! Шофьорския изпит е меко казано смешен!
    2) Контрола на трафика е изключително неадекватен, масово се пресичат маркировки, не се дават мигачи, спира се където се иска и се кара с превишена скорост! Всичко това ТРЯБВА да се контролира от КАТ и да има глоби на момента иначе ти вдигат колата.
    3) Масово колите са стари без ABS/ESP, без адекватен краш рейтинг, без адекватни въздушни възглавници и с неадекватни гуми.
    Комбинацията от всички тия фактори е потресаваща и води до трагедиите, като първите 2 точки са по-належащи и ключови а третата е препоръчителна, като защитна мярка- да имаш сигурна кола.

    Коментиран от #23

  • 14 КАСАПИНА

    16 19 Отговор
    ДА ТЕКАЕ НО ЗАЖТО СИЧКИ ЗНАЕТЕ НО СИ МЪЛЧИТЕ ШЕВИ СПРЪР ЛАПАЧКАТА МИНАЛАТА ГОДИНА СЕ ПРИБРАХ ОТ ИРЛАНДИА СЪС КОЛА МИНАВАИКИ ЦЯЛА ЕВРОПА НЕВИДИАХ ЛОШИ ПЪТИШТА НО ВАВ БГ КАТО ВЛАЗОХ ТО СЕДНО КАРАШ ПО НЕКОИА НИВА НИКАКВИ МАРКИРОВКИ НИТО ТАБЕЛИ НИТО МАНТИНЕЛИ НЕЗНА НО БОИКО НЕ СПИРА ДА КРАДЕ ДА ЖЕ ВАВ ШВЕИЦАРИА ВИНЕТКИТЕ ЗА ГОДИНА СА 45 ФРАНКА КАДЕТО МЖЕШ СПОКОИНО ДАЖЕ И БОС ДА ХОДИШ НО ВИШ ВАВ БЪЛГАРИЯ НИЯ ПЛАШТАМЕ ДВОИНО И НИКАКВИ ПЪТИЩА НО ВИНСТА Е НАША ЗАЩОТО НЕ ИМ ДАВАМВ БАНИЦАТА А ТЕ Я ЛАПАТ СЪС БОЗАТА ТОВАЕ ИСТИНАТА .

    Коментиран от #48, #70, #73

  • 15 Вуте

    26 5 Отговор
    Язе предлагам на всички коли които развиват повече от 80 километра да им се монтира по едно трупче под педала на газта!Да се монтират надуваеми дюшеци - отпред отзад и по един от всяка страна!Да се минава на технически преглед в тефнотест на всеки 14 дни!Да се кара не на къси а на дълги фарове!При наличие на халогени - да бъдат включени!На извънградско - задължително да се кара с натиснат клаксон а при наличие на аларма и тя да пищи!Всички коли да се боядисат в сигнално жълто с фосфоресциращи розови точки и звездички!!!Мале дано не го прочетет това от герб ше си ..... м..мата!
  • 16 КАСАПИНА

    7 16 Отговор
    ДА ТЕКАЕ НО ЗАЖТО СИЧКИ ЗНАЕТЕ НО СИ МЪЛЧИТЕ ШЕВИ СПРЪР ЛАПАЧКАТА МИНАЛАТА ГОДИНА СЕ ПРИБРАХ ОТ ИРЛАНДИА СЪС КОЛА МИНАВАИКИ ЦЯЛА ЕВРОПА НЕВИДИАХ ЛОШИ ПЪТИШТА НО ВАВ БГ КАТО ВЛАЗОХ ТО СЕДНО КАРАШ ПО НЕКОИА НИВА НИКАКВИ МАРКИРОВКИ НИТО ТАБЕЛИ НИТО МАНТИНЕЛИ НЕЗНА НО БОИКО НЕ СПИРА ДА КРАДЕ ДА ЖЕ ВАВ ШВЕИЦАРИА ВИНЕТКИТЕ ЗА ГОДИНА СА 45 ФРАНКА КАДЕТО МЖЕШ СПОКОИНО ДАЖЕ И БОС ДА ХОДИШ НО ВИНАТА Е НАША ВЪВ БЪЛГАРИЯ НИЯ ПЛАШТАМЕ ДВОИНО И НИКАКВИ ПЪТИЩА НО ВИНОВНИ СМЕ НИЯ ЗАЩОТО НИ ИМ ДАВАМВ БАНИЦАТА А ТЕ Я ЛАПАТ СЪС БОЗАТА ТОВАЕ ИСТИНАТА .
  • 17 Туй онуй

    27 1 Отговор
    Не е само до лошите пътища ,катастрофи на прави участъци и дву и трилентови пътища колкото щеш примери.Проблема е в главите ни , винаги се мислим за нещо повече от другите , за по умни за по способни
    ние сме голяма работа,коментираме чужбина как било
    ,ми какво ни пречи да бъдем малко поспокойни и толерантни на пътя ,само едно МАНТАЛИТЕТА И КОМПЛЕКСАРЩИНАТА!

    Коментиран от #22

  • 18 Учуден

    17 6 Отговор
    Няма закони у нас. Има убити от лоши шофьори.
    Докато правителство нехае--убити по пътищата ще има.
    ЗАКОНИ трябват, ЗАКОНИ.!!!
  • 19 кавказ

    5 25 Отговор
    да се обнови автопарка само ауди никви др трошляци да няма и.. вс ще е ок
  • 20 Гост

    7 9 Отговор

    До коментар #10 от "законен":

    Палячо, най-много ПТП става по проходите а не по новите участаци или ти май дрънкаш наизуст. А за да се намали скоростта до допустимата в новите участъци какво е нужно, а?! Контрол - КАТ. Ама няма!
    То е лесно да седиш и да тракаш по клавиатурата ама трябва и да се мисли!
  • 21 Томов

    18 6 Отговор
    Докато има СВИНЕТКИ (като знаете КОЯ),ние чинно ще си плащаме винетки. А парите ще отиват ДА СИ КУПУВАМЕ СУДЖУЦИ(гейт). А СЪЩО ТАКА И ИМЕНИЯ (примерно в Гърция и Испания) !! Останалите "вълци ги яли". И ПЪТИЩАТА ЩЕ НИ СЕ ПРАВЯТ(по няколко пъти на едно място) ОТ ИЗМИСЛЕНИ ПРОФЕСОРИ-ШЕФОВЕ НА КАТЕДРИ И ФИРМИТЕ ИМ !!
  • 22 Учуден

    22 1 Отговор

    До коментар #17 от "Туй онуй":

    АБСОЛЮТНА ИСТИНА.!!!
    НЯМАМЕ НИКАКВА КУЛТУРА НА ПЪТЯ.!!!
    ЗА ТОВА Е НЕОБХОДИМО ДА СЕ ПРИЕМЕ И ДА СЕ ПРИЛАГА ЗАКОН ЗА ДЖИГИТИТЕ ПО ПЪТИЩАТА.!!!
  • 23 Учуден

    17 3 Отговор

    До коментар #13 от "Лост":

    За мен НЕ ГРАМОТЕН е всеки който не спазва правилата за движение по пътищата!!!
    Модела и оборудването на автомобила са без значение!!!
    ВСИЧКО ЗАВИСИ ОТ ВОДАЧА!!!
    ДА СИ СПОМНИМ ЗА ПРЕГАЗЕНОТО ДЕТЕ НА ПЕШЕХОДНА АЛЕЯ ОТ ШОФЬОР С ДЖИП!!!
    МАЙ НЯКАКЪВ КМЕТ БЕШЕ!!!
  • 24 Гост

    15 5 Отговор
    Е как няма да сме на последно място , като сме най бедните в европа и съответно караме най старите коли на по 20 години и на горе. Не са виновни шофьорите а безумните и остарели ограничения от преди 50 години. Само да спомена подбалканския път който беше ремонтиран преди около 5 години , който минават по него ще разберат за какво говоря , точно след отклонението на Богров посока Пирдоп , след първия мост се е получила една голяма вдлъбнатина в асфалта и за да я избегнат шофьорите минават в насрещтното , просто е въпрос на време и там някой да се утрепе , иначе тази вдлъбнатина е поне от година и на никой не му прави впечатление ,че трябва да се ремонтира.
    Те това е действителноста в България окрадоха парите и съсипаха пътищата , преди си бяха 100 пъти по добри от сега.
  • 25 Шопа

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "СпасЪ":

    Втора и трета точка не си ги дообмислил ми се струва.
  • 26 Петър

    16 1 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Абе пичаго, аз, ти, дупките или КАТ засилваме колите на хората със 70-80км/ч по междублокови улички.
    Що за идиоти поддържат скорост 110км/ч извън града на къси при видимост 30-40 метра само?
    За КАТ съм съгласен - камерите трябва да са преди всичко стационарни. Катаджиите в колите сега какво - некви шоферчета ли са само на камерата? Да я разхождат напред - назад?

    Коментиран от #29

  • 27 Петър

    7 0 Отговор

    До коментар #5 от "Morgoth":

    Ма как ше гледаме от другите, бе! Ей сега ще открием топлата вода!
  • 28 шофер

    27 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Прав си, но само донякъде. НАЙ-ГОЛЕМИЯТ фактор при тези произшествия сме ние, водачите на МПС. Мразя понятието "несъобразена скорост", понеже държавата и застрахователите масово го ползват, за да ни накажат и обират, но пък съм бил свидетел на поне 10-15 случая, когато шофьори, повярвали си, че най-малкото на нивото на Шумахер, безразсъдно влизат в ситуации с несъобразена скорост и тогава и малка неравност може да причини големи бели.
    Да, пътищата ни са лошо направени и лошо поддържани, но това не значи, че трябва да сме като на състезание по тях. На мен също ми се случва да превиша ограниченията по магистрала, но на места, където знам, че настилката не предлага изненади, а и няма много други участници в движението, не със 150 км/ч да правя пируети между колите както ми се случи да видя преди два дни между Пловдив и София. Колата беше "премиум" таралясник, с влачещ се почти по настилката ауспух, силно снижена, с нископрофилни гуми и звук като от излитащ самолет. Маркат ще си спестя, предполагам, че всички се досещате, но с тази кола и при тази скорост малко трябва да стане беля. Не ми пука за дребното човече с качулка на главата, което я караше, но вероятността да повлече със себе си и други хора към гробището е огромна.
    Така, че нека караме разумно докато/ако дочакаме/дочакате по-добри пътища и инфраструктура.

    Коментиран от #30, #39

  • 29 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #26 от "Петър":

    Не, не засилваме ние колите но това е резултат от безхаберието на отговорните власти и безконтролността. Поврявай ми, в която и да е държава (почти) достигнели се до такова неглежиране от отговорния за спазване на правилата орган, положението ще е идентично. Само че там хората ги глобяват дори, когато са спряли в насрещното, да не говорим за градинки, тротоари и по-големи нарушения.
    Та с две думи виновен е не този дето яде баницата а този, който му я дава. Има много интелигентни хора, които спазват правилата но и много глупави хора зад волана и ако няма контрол на пътя за тях... няма оправия.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 НЕЕКЪТДАНЯМА

    3 0 Отговор
    ХМ ГЛЕДАМ СИ АЗ И ТЪРСЯ ГЪРЦИЯ АМА Я НЯМА НЕЩО...
  • 32 Axel

    17 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Вярно е, карама по най-скапаната инфраструктура и карама най-големите скрапове, но защо тогава караме по този начин. Все едно карама по-най-модерните пътища и все едно караме най-технологичните автомобили !!!???
    Ето в това е проблема, че сме неосъзнати примати хопосапиенси по отношение на манталитете ни на шофиране и затова сме номер 1 в негативната статистика.
  • 33 Анонимен

    19 0 Отговор

    До коментар #2 от "кирчо":

    Не са виновни колите от определена марка, а олигофрените, които ги управляват. Оръжието не убива, човекът убива. Това, че повечето водачи на BMW са малоумни идиоти и кретени, нямат вина от BMW.

    Коментиран от #36

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Туристът

    6 4 Отговор
    И любимата на всички хемус боико направи това направи онова голем правач
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Жалдирал

    11 2 Отговор
    Истината е че ни тиквата ви е крива ни мъглата ни снега ни колите ни асфалта а това че просто вие не можете да карате кола и туй то....това не е за всеки и секи ден да хотиш на преглед нищо не помага след като не можеш да караш...както всеки не може да бъде хирург така и не всеки може да шофира години безпробелмно...не зная защо всеки си внушава че може и трябва да шофира?

    Коментиран от #38

  • 38 наблюдатял

    4 6 Отговор

    До коментар #37 от "Жалдирал":

    ти што на обишдаш нас ромити сига штот нямами апуртменти
  • 39 Гост

    9 1 Отговор

    До коментар #28 от "шофер":

    Ама аз не казвам, че шофьорите не са виновни. И аз всеки ден се наглеждам на селски изпълнения. Но ако има кой да ги контролира нещата няма да са така. Например ако на тунелите на магистрала Люлин работеха радарите на влизане и излизане мислиш ли, че щяха да минават с по 150 в тях. Примери много. Малоумния манталитет на пътя е породен от това, че тези хора знаят, че последици няма да има за тях. Глобите в момента са повече от солени и само по един път да се наложат на нарушителите и да си ги платят, нещата ще се променят. Представи си до къде сме я докарали, че всеки почти всеки ден виждам автобуси от градския транспорт да минават на чисто червено (като единият път щеше да ме отнесе) и тем подобни груби нарупения съвсем съзнателно...
  • 40 Илия

    15 0 Отговор
    От година и два месеца съм във Великобритания, изпълнения като в България до сега не съм виждал. Тук патрулка да те спре сигурно трябва да си някакъв престъпник. Такива патрули за проверки не съм виждал, пътищата не са въобще цветущи, да подържат ги, но пак казвам не са идеални. Голямата разлика идва в културата на шофиране и глобите. Един от работниците в сегашната ми работа му отнеха книжката за шест месеца- висока скорост. Сега му върнаха книжката но последствията от глобата са големи, застраховката му стана £3000.
    Сами преценете дали би си правил сметката за в бъдеще.

    Коментиран от #41

  • 41 Гост

    5 6 Отговор

    До коментар #40 от "Илия":

    Това със застраховките е такъв легализиран рекет, че просто няма накъде и тези които го удобряват, сами са виновни за съдбата си.
    Да се санкционира за превишена скорост, да се отнеме книжката, евентуално да се свалят номерата е предостатъчно. То по логиката на санкцийте, дай да му хвърлят един бой, да го вкарат в затвора за 2 години и тн и тн. Все пак всеки греши. Има си санкций, които могат да рефлектират предостатъчно за всяко едно нарушение. Това със застраховките е рекет от джоба на всеки и е пълна малоумщина.

    Коментиран от #58

  • 42 smeh

    16 1 Отговор
    Много си ни е добре всичко. Вижте колко струва 1 обиколка на Ринга или trackday. А тука за нема и 100лв получаваш винетка, годишен абонамент за сек'ви терени...офроуд...allroad...allseason(магистрала Хемус), тест за спирачки - разбирай камера 50км/ч с табела 10м. преди нея на извънградско. Изобщо, не мога да ви разбера зак'во се оплаквате. Кога се залетим с 160-80км/ч по Тракия да продухаме за малко двигателя, почва да се появява колона зад нас от ентусиасти, които искат да демонстрират, че могат и по-бързо.
    Та пак не ви разбирам, к'во не ви харесва - на пътя са джигити, пенсионери и такива дето карат се едно са тръгнали на пикник, отделно некой препил Камионджия или претоварен строител...направо статистиката е китка на тоя фон.
  • 43 гост

    12 1 Отговор
    Съжалявам много ама нито инфраструктората ни е виновна нито колите каквато и марка да е, голяма част шошьорите са безсмъртни дебили,които грам не мислят.

    Коментиран от #52

  • 44 Алфа Ромео

    8 2 Отговор
    Скапана инфраструкура, скапана маркировка, неосветени магистрали и не на последно място стари коли с ниско ниво на безопастност, освен манталитета на БГ шофера.
  • 45 Гост

    10 1 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Според мен виновни са ДАЙ, МАЙ КАТ, МАТ и всякакви такива с подобни съкращения няма как да изкарваш на всеки 28 дни шофьори бълна глупост даже някъде прочетах че имало и ускорен курс хаха трябва да се върне както беше преди 3м. любител и 6м професионален водач
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 123457

    2 0 Отговор
    Не виждам къде е Гърция в тази класация.
  • 48 Антон 1

    8 0 Отговор

    До коментар #14 от "КАСАПИНА":

    Човече ти утрепа и коня !!!:):):)::)
    Няма такава граматика ;)
  • 49 Ivo

    2 1 Отговор
    Високите глоби водят до корупция, а оттам и неспазване на каквито и да е правила

    Коментиран от #50

  • 50 Илия

    3 0 Отговор

    До коментар #49 от "Ivo":

    Не бих се съгласил. Например глоба за неправилно паркиране £50 ако е платиш в рамките на седмица £25. Честитката идва по електронен път или залепена на стъклото. Добре има вероятност да опиташ да се пазариш със служителя, който наблюдава и залепя глобите- вероятност за успех минимална или нулева, а може и по-лоши последствия да има защото в повечето случаи се движат двама. Как да стане с корупция?
    Сега пишейки мисля, че си прав, защото всъщност нещата с корупцията се свеждат до съвестност на служителите.
    За мен темата има едно единствено решение и то е съобразителност от страна на участниците за движение. Не че във Великобритания няма джигити. Но наблюденията са ми, че тук наистина се внимава от страна на шофьори, колоездачи и пешеходци.
  • 51 Никоай

    0 0 Отговор
    и Голф колега
  • 52 брей,брей

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "гост":

    Е това е най - краткия и най-точен коментар.Абсолютно съм съгласен.
    И калашника е безполезна сопа докато не го гепи някой дето не знае да го използва...
  • 53 Бокомраз

    7 4 Отговор
    Причините със сигурност са няколко.
    1.Купени свидетелства за управление
    2.Лошо обучение(нама полигон,няма нощно кормуване,няма кормуване по магистрала).
    3.Лоши пътища,и супер тъпа организация на движение.
    4.Липсващ реален контрол
    5.КАТ трябва да помага на движението,а не да пречи и санкционира
    6.Ремонти в...не знам как да го опиша.На "оня'в гаража.Не става.
    7.Части и гуми ,втора употреба.Не става.
    8.Строг и реален технически контрол
    Според мен,ако горното се спазва,може и бързо да се кара.Лично аз,с 80км/ч...заспивам.

    Коментиран от #57

  • 54 БМВ Балкански Мутро Вагон

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "кирчо":

    Ти искаш всички ЧАЛГАРИ да си сменят колите ли????
  • 55 На попа брадата

    10 3 Отговор

    До коментар #3 от "Арменския поп":

    Ти кво искаш, Курнелия и Делян Пеевски, и цялата комунистическа паплач подпирана от Доган, която строи НЕУСПЕШНО магистрала Люлин 10г. Да, да ама НЕ. Анатема!Анатема!! на долните комунистически твари.
    В Гърция преди 20г е било мого по-зле.Катастрофи, лудо каране. Я вижте сега.
    Решението е много просто. Хванат с подкуп полицай - 5г ефективна присъда в затвора. На всеки 2км има камера , може да не работи, но плаши. Камерите на местата с повишен риск са още по на гъсто и снимат всички нарушения , а не само скорост. Полицаите в Гърция са два пъти по-малко (на глава от населението), но по-добре платени (имат какво да губят). И те така. Който и да е на власт само не БСП и ДПС.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 КУЧЕ

    3 3 Отговор

    До коментар #53 от "Бокомраз":

    ДА ПОМАГА КАТ ЛИ ДА ВИ ВЗЕМА КНИЖКИТЕ НА ВСИЧКИ КОИТО ЗАСЛУЖАВАТ И В ЗАТВОРА САМО ТОГАВА ШЕ СЕ НАУЧИТЕ

    Коментиран от #68

  • 58 hienata

    3 0 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    Съгласен съм на 100%. Платил съм си глобата за нарушението. Защо ще ме глобяват още веднъж с по-висока ГО.
    И аз съм на мнение, че са необходими много повече камери, които да снимат (не необходимо да са от 55 000 лв с триножник), а най-добре е да има дежурни полицаи които да наблюдават в реално време тези камери и да оценяват ситуацията. Да се свързват с мобилния екип и да няма "Сега какво правим"
  • 59 тралала

    9 3 Отговор
    булгаристан станата с най-тъпия и простия народ на континента + скапните пътища.Държава ,която няма нормални пътища няма право да съществува.
  • 60 народ

    5 0 Отговор
    Повечето произшествия с автомобили стават заради това,че няма никакъв контрол при издаването на шофьорси книжи.Раздадоха ги на когото трябва и не трябва.Повечето от циганите нямат никакво образование,а им дават книжки.Нали за да изкараш книжка се иска като минимум основно образование.Пък и българите не сме стока.Оправдаваме се с пътищата,но не е това причината.Причината е в собствените ни глави.Не трябва да се разрешава карането по магистрали на хора с по-малко от 5 години шофиране.Трябва КАТ да си застанат на мястото и да работят,а не само да събират пари.
  • 61 факт

    3 3 Отговор
    С ТЕЗИ ПЪТИЩА
  • 62 Вуте

    6 2 Отговор
    Пичове,шофьор съм от 24г.и засега нямам ПТП по моя вина.Всеки ден имам "удоволствие "да шофирам в София, от време навреме и из китната ни Родина.Проблема е основно един-болшинството от "водачите" изобщо нямат идея закъде пътуват и как да стигнат там,накъдето са тръгнали. Понятия като задължителна минимална или максимална скорост за тях са просто думи...Не е нормално в извън-градски условия да се движиш с 60км-ч.,на магистралата 90-95...По-добре такива водачи да ползват автобуса. ..Техническата изправност е също болна тема,но най-важни са опита и съзнанието, жалко е да мислите, че глобите ще оправят нещата.Шофьорските курсове трябва да станат като преди-полигон,градско, колонно кормуване, пък тогава нека да ни глобяват...
  • 63 Todik

    1 1 Отговор
    Много се пише по темата но за казуса има много теории знае ли някой що е търговска скорост жокер това е средната скорост в град село и държава знае се за какво време се стига от А до Б и сега важното прекъсне ли се тази нишка става непоправимото не може да се пълзи в днешно време когато другите летят а що се отнася до хулиганите на пътя глоби не помагат но стопяване на автомобила голям ефект би сторил сиреч блокиране на директните предавки от 3-та нагоре нека да карат после пари за глоби нямат хората но това би ги отрезвило
  • 64 Todik

    1 0 Отговор
    Скопяване
  • 65 Гого

    4 0 Отговор
    АМиииииииии аз пък си мислех като палнем фаровете през деня ще станем безсмъртни.
  • 66 Гост2

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "ббб":

    Точно така. А лошата инфрасруктура е резултат на липсата на мозък като си написал, така, че омагьосан кръг!
  • 67 моро

    4 0 Отговор
    Виновни сме си само и единствено ние шофьорите,но не си го признаваме.Винаги друг ни е виновен!Друг ни натиска газта,друг ни кара да изпреварваме рисково и т.н
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 qwerty

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "фори":

    Купи си мицубиши паджеро 3, то напълно отговаря на изискванията, които си посочил. Пиша от личен опит...
    По темата - камери през 1 км. максимум и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО камери за преминаване на червен светофар в градовете. През прозореца ми се вижда едно от натоварените кръстовища в София и мога да заявя, че стойността на такива камери ще се избие за около 5 работни дни.
    Както е писано по-горе в коментарите незабавно трябва да се свържат камерите на АПИ със системата на КАТ и се заложат параметрите за средна скорост по пътищата. Който наруши забраната и не плати 2-3 акта служебна дерегистрация на автомобила и районни инспектор по адреса на самото МПС с отверката да сваля табелите. Друго решение няма.
  • 70 Анонимен

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "КАСАПИНА":

    Долу-горе схванах какво искаш да кажеш.
  • 71 Голям прос

    0 0 Отговор
    Камикадзета с купени книжки, какво искате от тях, освен катастрофи. Това могат.
  • 72 Коззззар

    2 0 Отговор
    Не винаги скоростта трябва да е виновна, за вашия страх и некадърно управление на МПС. Има сладурани и сладури (да не обидим някой) , при разрешена скорост 90 шарят из платното с 50. Тварят движението, тварят нервите на шофьорите, дори тези с камиони ги изпреварват. Относно старите коли, нашата лада от 30 години се кара само на газ, поддържа се редовно, като се спазва дистанция си спира добре. И съм убеден ,че ще мине ГНТ, по-лесно от вашите нафтови печки, с надупчени катализатори да са бегачки.
  • 73 Грамотен

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "КАСАПИНА":

    Ти като си БЕЗГРОМОТЕН как имаш книжка
  • 74 321

    1 0 Отговор
    Първо в БГ е зле със знаците и маркировката. Наскоро шофирах от Полша до България, основно по магистрали. В Чехия е като по филмите...: мигащи предупредителни знаци, извън габаритни товари се превозват само със съпровождение от 4-5 коли и САМО през ноща, тежкотоварните имат по едно малко бурканче отляво на задната броня с предупреждаваща жълта светлина и маркировката е ясна а знаците логични и чисти. Освен това всички през цялото денонощие карат с включени светлини, при нас всеки 8-10 се прави на тарикат или е зле с паметта. Карачите, които са голям процент, не са чували за мигачи и аварийни светлини. Където им е кеф спират и си захвърлят колите, като че ли е колело... Даже възраста не е фактор, даже шофьорите на средна възраст май са най рисковани, защото вече не им се мисли и работи с мигачите като правят маневри. Бях свидетел как един дядка искаше да мине през кръгово без да го заобикаля... напряко... Познавам и хора които имат над 10 год. шофьорски стаж и пак не могат да шофират, просто не им се отдава. Всичките имат по няколко катастрофи. А депутатите само мислят как да източат пари от народа в тази ситуация, нищо ново.
    Но някой ден ще изгрее слънце и на нашата улица! Дръжте се колеги, лека и безаварийна!
  • 75 Sliven

    2 0 Отговор
    Не е вярно,румънците (мамалигарите) са по зле от нас!! Карат като бесни особенно в България!!
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.