31 Януари, 2012 12:28 19 692 30

След месец Lada става френска

  • lada-
  • renault-
  • nissan-
  • автоваз-
  • тройка диалог

 

Руският гигант АвтоВАЗ, който е най-големия автомобилен производител в страната, най-вероятно ще премине в ръцете на французи. Инвестиционната компания "Тройка Диалог" има намерение да продаде своя дал на алианса Renault-Nissan, като по този начин французите ще станат притежатели на контролния пакет от акции.
 
Часът Х е насрочен за следващия месец, но според специалистите сделката може да се осъществи и по-рано - още през февруари. "Принципните въпроси между акционерите са решени и договорът вече може да бъде подписан". С тези думи генералният директор на АвтоВАЗ Игор Комаров сложи край на всички спекулации по темата.
 
В това, че събитията около марката Lada ще се развият по този сценарий, отдавна нямаше никакви съмнения. Още през миналия месец, по време на автосалона в Детройт, шефът на Renault-Nissan Карлос Гон заяви, че най-голямата сделка за руския автомобилен пазар ще бъде приключена още през първата четвърт на 2012 година.
 
За каква сума иде реч обаче, на този момент не е ясно дори приблизително. Нито една от страните не желае да разкрива детайли около предстоящата сделка. По непотвърдена информация Renault-Nissan ще платят на "Тройка Диалог" сума, близка до един милиард щатски долара.
 
Анализаторите се спират на тази цифра, защото френско-японският алианс придоби предишните 25% от АвтоВАЗ за подобна сума. Още нещо в подкрепа на подобна сума е становището, че за по-малко пари сделката би била нелогична, защото в последно време финансовото състояние на руския производител все повече се подобрява.
 
Властимащите от Толиати уверяват, че след приключване на сделката заводът няма да промени "лицето си". "След вливането на АвтоВАЗ в концерна Renault-Nissan заводът ни няма да се превърне в работилница за сглобяване на чужди резервни части, а ще продължи да развива отечествения автопром" - заяви генералният директор Игор Комаров.
 
Предполага се, че след сделката Renault-Nissan ще стане притежател на 50% от акциите, като към тях ще бъде прибавена още една. Така на практика след месец Lada ще стане френска, но как това ще се отрази на качеството на автомобилите засега е все още въпрос без отговор.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Anonymous

    7 1 Отговор
    Те и сега са с двигатели на Рено тези лади, а французите като вземат контролния пакет акции най-вероятно ще оправят и нескопосания външен вид на колата.
  • 2 Кофти

    4 4 Отговор
    Не знам какво ще оправят, но със сигурност ще развалят качеството! Поне с Нисан така стана (личен опит)
  • 3 Жълтото паве

    5 0 Отговор
    Мда - Лада Логан в Русия, Нисан Логан в Бразилия, Дачия Логан в Румъния...
  • 4 Лада

    4 3 Отговор
    До 1: В ладите все още не се влагат двигатели на Рено, и по добре, щото в Дачия се влагат пълните им примитивни дървета... без дизела де... Пък ако започнат, по добре да не са тия бензиновите недомислици в дачия сега...
  • 5 Дошо

    6 4 Отговор
    Скоро значи да очакваме Лада да прави по-качествени автомобили от кенефите на ВАГ

    Коментиран от #6

  • 6 Евгени Батев

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Дошо":

    @5 :D
  • 7 иванчо

    4 0 Отговор
    Значи вече нямя да ръждясва!!!
  • 8 митко1

    0 5 Отговор
    Нестига че от рено нищо не става а тръгнали и да погребват ладичките...
  • 9 печи

    0 3 Отговор
    по-добре Лада, отколкото Рено-Лада! Франсетата ще развалят и ладата.
  • 10 лада гецово

    1 1 Отговор
    Старите лади - 1200,1300,1500,1600,2101,2102,2103,2104,2105,2107,бяха много здрави тез ся кат им закачиш ремарке немогат да тругнат
  • 11 Иван

    1 0 Отговор
    Рено спечелиха още един голям пазар погледнато реално дачиите са по добре ладите(според мен) точно това им трябва що-годе красива и здрава кола с по добра антикорозионна защита и на ниска цена мисля че ще се търси много
  • 12 аз

    2 0 Отговор
    За Рено няма криза,пък другите философии не ги разбирам!
  • 13 Пламен Базиргянов

    2 0 Отговор
    какво им е на рената,имах 19-ка и бях много доволен от нея,неразбирам какво само ги плюят.Колко язовири е обиколила само тя си знае и зимата не съм закъсвал .
  • 14 бати батев

    2 0 Отговор
    Ренденцата наистина са уникално издръжливи добичета,просто двигателите им нямат умора а пък и возят несравнимо добре.
  • 15 Коко Мартинов

    2 0 Отговор
    Какво плюете Френските автомобили бе разбирачи,карали ли сте,видяли ли сте Френски автомобил счупен на пътя ? 2 години карам 406 2.2 hdi 16v и си го карам с усмивка на уста винаги.Кой толкова удобен автомобил за всичко ще ви дава 6.2 градско и 4.5 извънградско бе? 5 тата серия на БМВ или "Цетката" на Мерцедес?
  • 16 абв

    0 1 Отговор
    Наконец пришьол конец.
  • 17 МУАХАХАА

    1 0 Отговор
    Добре, че не ги взеха от VAG!
  • 18 Ладко

    0 3 Отговор
    Ама аз не виждам какво си и е и на Ладата,особено Самарата,или Спутник!Моята я купих на 98000км преди 3 години,сега е на 154000,и съм дал до сега само 300лв поддръжка,нещо да кажете?Вчера и днес при -21 С само като видя ключа и запали!Отиваш в Лада БГ и пално с всякакави нови части за едноцифрени числа!Моята е с 5 скорости,1.3,и на дълъг път при 100-110 разход 5/100!
    Лошото е че са на изчезване,и моята поизгни,все пак е 1987г,ама колко западни са в движение и неизгнили на тия години?Имах едновременно Пежо 405 1.9 Автоматик,за същите 3 мгодини от 2800лв колкото го купих вече ми струваше 7500лв!Преди това Хонда Прелюд ,страхотна кола,но за 2 години от 8000 ми струваше 17000!За съжаление скоро ще трябва пак да купувам нещо "по-читаво",може би Опел Вектра Караван или ОМега,или Зафира,хвалят ги,но кой-знае какво ме чака,добре че Ладата си стои пред блока за всеки случай:-)))!

    Коментиран от #28

  • 19 Сергей

    1 1 Отговор
    Ама колега,ти сякаш откриваш топлата вода,ами че Лада Самара е всъщност Голф 2,само че с три пъти по-евтини части,даже в началото двигателите се доставят от Германия,и е най-успешният автомобил правен някога може би,с огромен износ в Канада,Скандинавиите,Африка,Южна Америка,Германия и цяла Европа въобще,а в бившите членки на СССР и самата Русия има поне 10 милиона още в движение!Продажната цена на 25% пакет акции само за 1 милиард просто ме смайва и е абсурдна,защото само от резервните части Лада печели поне 3-4 пъти повече,явно е поредната мафиотска машинация нещо да се изкупи на безценица!Българите може само да съжаляваме че от простотия и корупция на всякакви нива тази кола не се внесе на времето нова да си я позволи всеки,а се напълнихме с боклуците и гнилочите на цяла Европа за да могат шепа корумпирани чиновници и автоджамбазите да богатеят!
  • 20 Владимир

    0 0 Отговор
    Поредната спекулация. Няма да стане това, преди две седмици питаха в живо интервю Путин дали ще се случи ВАЗ да станат 50+1 френски. Отговора беше НЕ това няма да се случи. Мерака да стане френса е едно, реалноста е друга. В Русия не действат като в България - правете разлика.
  • 21 руснака

    3 0 Отговор
    до @19 откъде пък си решил, че Лада Самара е Голф 2?!? кои и кога са доставили двигатели от Германия?!? оффффффф аман от "разбирачи"!
  • 22 Перо

    2 0 Отговор
    Ако за вас въпросът за качеството е без отговор, за цялото останало човечество отговорът е без въпрос. Толиати са част от световен автогигант и доброто им бъдеще е гарантирано. Толкова гарантирано, колкото неизкоренима е простотията у нас.
  • 23 До 20 - Владимир

    2 2 Отговор
    Мно-о-о-го си в грешка, колега! Самият Путин отиде на крака при саркози и Госн и поиска ултимативно "Рено" да поеме по-голям дял в АвтоВАЗ и да се ангажира сериозно с развитието й. И руснаците само ще спечелят от това. Те са мераклии по колите, но им трябваше мениджмънт и технологии на някой от големите. Кой е по-подходящ от "Рено". Те просто могат всичко и винаги са с едни гърди напред пред конкуренцията. "Рено-Нисан-АвтоВАЗ" са вече почти в тройката на най-големите производители, анастъпят ли здраво в руския пазар познай какво става. И който не е карал "Рено" да не се обажда!

    Коментиран от #29

  • 24 До 19 - Сергей

    1 0 Отговор
    Не говори глупости, двигатели от Германия... И кое е еднаквото между Голф 2 и Лада Самара ?? Може би само, че и двете са с предно.
  • 25 Станимир Драгов

    0 0 Отговор
    Ладко авер тука не става въпрос коя кола е с най-евтина подръжка.Пък и не е това целта.Що не вземеш да караш каруца нейната подръжка е съвсем без пари.Едноцифрени били частите на ладата и какво от това.На мен главата ми пуши от коли с евтина подръжка.Сега стоя далеч от такива,по-добре скъпа подръжка ама рядко да се случва.А относно опелите към които си се насочил скъпо ще ти излязат.Карах Зафира 2.2 дизел 2 години.Купих я за 9 000лв ,хвърлих 4 000 за ремонт (хидравлика,скоростна кутия,дискове,амортисьори,гарнитура на глава плюс всичко окло нея и накрая ГНП за десерт) и я продадох за 4 700 лв с голям зор.Личи си че си сиромах,все по евтиното гледаш.
  • 26 Лада

    0 0 Отговор
    Аз пък я карам от чито нова и повече километри от ладко и почти нищо не съм сменял, а това дето съм сменил е било евтино сравнено с останалите. Вярно евтина си е колата, има си недостатъци, като за толко пари толко,но е по здрава от някои доста по скъпи и прехвалени.
    Ладко: точно пък в лада.бг части... от там не, дори кола не си купувам от тая фирма. Че после все дефектни излизат, нали е лада... ха-ха-ха...
  • 27 оги

    0 0 Отговор
    Тоя Сергей Всякаде си изказва мнение без да мисли пише какво искаше да кажеш като сравняваше лада и голф 2 че е издражлива ли ? Аз до сега даже не съм видял Lada Granta на живо и не знам какво му е издражливоста но така като ги гледам бих ги сравнявал със тези таксиджиски коли Chevrolet даже бих заложил на таксиджиските коли ;)
  • 28 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Ладко":

    @18 mi kolega problema na LADA e che sa moralno ostariali vozila s niska nadejdnost i sa potencialno opasni.
  • 29 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "До 20 - Владимир":

    @23 kolega markata renault e nai ne nadejdnata frenska chamuga.darjavna firma koiato proizvejda kenefi.citroen i peugeot sa klasi nad darjavniat koncern.zapomni go.
  • 30 До 29

    0 0 Отговор
    Пак си в грешка, бе човек. държавата държи едва 15% от капитала в "Рено", всичко друго е в ръцете на частни инвеститори. "Рено"е желязна марка, просто никога не си го карал. Ако пък си карал, то е нещо смляно от Италия.