Тръжните условия за кандидатите да строят третия участък от магистрала „Тракия“– Нова Загора-Ямбол, ще бъдат облекчени. Държавата ще поеме част от рисковете, които сега са прехвърлени към изпълнителя, съобщи заместник- министърът на регионалното развитие Георги Прегьов. В случай че геоложките проучвания се различават от реалните, а на изпълнителя се наложи да променя трасето, оскъпяването ще се поеме от Агенция „Пътна инфраструктура“. По същия начин ще се решава проблемът, ако изпълнителят се натъкне на необозначена в предоставените му планове инфраструктура.
Това стана при обявяването на обединението „Магистрала Трейс“ за победител за изграждането на лот 2 от „Тракия“. В петък бе открита и тръжната процедура за избор на строител за Нова Загора-Ямбол.
Без промяна остава изискването за фиксирани цена и срок за изпълнение на обекта. Решението държавата да поеме част от рисковете при втория търг е продиктувано от големите разлики в цените на кандидатите, които са оценили риска различно. Спечелилият лот 2 предложи оферта от 137,8 млн. лв., която беше почти 3 пъти по-ниска от най-високата, дадена от консорциума “Алпине-Холдинг Пътища” - 373,6 млн. лв.
До 10 дни ще бъде подписан договорът с победителя, ако останалите участници не обжалват процедурата, обясни Божидар Йотов, председател на УС на пътната агенция. Предвидено е изграждането да започне на 3 май 2010 г.
Строители на сгради имат 10,8 млрд. лв. приходи от продажби за 2008 г.
10,8 млрд. лв. са реализираните приходи от продажби на българските компании от подсектор „Строителство на сгради и строителни съоръжения“ през 2008 г., показва изследване на „БИК Капиталов пазар“ ЕООД, публикувано вчера. На първо място по приходи от продажби отново е „Геотехмин" с 406,5 млн. лв, което е прираст от 179,7% спрямо 2007 г. На втора и трета позиция се нареждат „Главболгарстрой“ АД и разложката „Балканстрой“ АД. Сред най-големите строителни компании у нас през 2008 г. са още „Планекс“ ООД, „Енемона" АД, „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД, „Холдинг Пътища“ АД и др.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА