6 Април, 2010 10:21 14 396 42

Пазарът в България: BMW 535i

  • bmw 535i-
  • mercedes-benz-
  • audi и lexus

Бизнес класика

Новият баварски седан впечатлява със стил, уникално качество на изработка и иновативен бензинов двигател

Всеки автомобилен сегмент си има по един или два класически автомобила, по които се равняват всички. В т.нар. среден клас, и по-точно в неговия горен сегмент, борбата открай време е между петата серия на BMW и Е-класата на Mercedes-Benz. И докато щутгартци експериментираха с малко по-различна визия на новата си E-klasse, то баварците върнаха част от старите форми, които се оказаха доста по-удачни от спорните творения на Крис Бенгъл.

Новата пета серия беше представена в края на миналата година, а сега вече е и у нас. Екипът ни успя да направи доста обстоен тест-драйв, при това на версията с иновационния трилитров бензинов агрегат, разполагащ с турбокомпресор BMW TwinPower Turbo, новаторска система с технология twin-scroll, в комбинация с Valvetronic и директно впръскване. Както се предполага за подобен автомобил, впечатленията ни са предимно положителни, но все пак, като всяка друга кола и тази си има недостатъци. Ето за какво става дума.

Екстериор
Както вече споменахме, външо новата петица е далеч от разбиранията на бившия дизайнер Бенгъл. Сегашният шеф дизайнер на BMW Ейдриан ван Хойдонк ориентира моделът към стилистика, позната сред специалистите като органична.

С други думи: хармонични пропорции, плавни линии и подчертана обтекаемост. Интерес представляват емблематичните за марката “бъбреци”, които подобно на новата седма серия са почти вертикално разположени. Стоповете пък впечатляват с иновационна LED технология. Динамичните спирачни светлини светят с различна сила според приложеното спирачно усилие.

Онези, които са на “ти” с марката, няма как да пропуснат и знаменитата извивка на страничните задни стъкла, позната като Hofmeister Kink. Този екстериорен елемент присъства неизменно в серийните баварски автомобили още от 1959 година. Още нещо интересно се крие в окраската на автомобила. В зависимост от това, дали автомобилът е тъмен на цвят или светъл, на очи се набиват различни детайли и той изглежда по различен начин. Все пак, според нас, тъмните нюанси му подхождат повече. Като цяло визията напълно отговаря на определението бизнес класика.

Интериор
Предният панел е доста сходен с този на новата седма серия и на луксозния хечбек 5-er GT. По оборудване седана също се доближава до по-високо позиционираните 7-er и 5-er GT. Уредите са силно информативни, основна роля за което играят добре познатите аналогови циферблати, които заедно с централноразположеният електронен екран предават на водача много повече от необходимата му информация, като наред с това вниманието се отвлича минимално. За последното важен фактор е и т.нар. iDrive контролер, снабден с допълнителни бутони за бърз достъп.

По-добрата навигация на уредите се дължи и на завъртяната към водача централна конзола - една от забежките към миналото, но доста удачна за водача. Тя обаче е свързана и с един от малобройните недостатъци на автомобила. Заради нейното разположение мястото за краката на пасажера отпред и по-конкретно за левия, е ограничено. За пълен комфорт е необходимо силно изтегляне на седалката назад, което от своя страна води до притеснение на седящия отзад. Иначе всичко останало е без забележка. Качеството на сглобката, както и на материалите, е на върхово ниво.

Багажникът е функционален и с оптимален за този клас обем. Въпреки концепцията седан, облегалките на задната седалка се сгъват и могат да увеличат товарното пространство. Екстрите, включени в базовото оборудване, са повече от достатъчни, а за по-претенциозните опционното екипиране на новата петица е просто безкрайно.

Двигател и ходови характеристики
Новата пета серия на баварците се предлага в четири бензинови и два дизелови варианта. Както вече стана ясно по-горе, тестът, който направихме, засяга иновационния редови шестак, носещ индекса N55. Този мотор се характеризира с уникален звук на високи обороти и с много ниски децибели на празен ход. Динамиката му е умопомрачаваща, като най-хубавото е, че не е за сметка на висок разход на гориво. Самият турбокомпресор е конструиран по системата twin scroll (двоен охлюв) и обезпечава изключително бързо двигателя с необходимата мощност. Това, комбинирано със системите Valvetronic (електронно контролирани фази на газоразпределението) и HPI (непосредствено впръскване на горивото под високо налягане), превръща този високотехнологичен агрегат в иситнски звяр.

Автомобилът, който изпробвахме, беше оборудван и с ултрамодерната осемстепенна автоматична трансмисия, при която, ако не следите показанията на оборотомера, трудно ще разберете кога се превключват предавките. Последното важи за нормалния режим на работа, но тя притежава и спортен. Освен това ако решите да сменяте скоростите ръчно, е предвиден и дублиращ механизъм, състоящ се от удобно позиционирани зад волана лостчета.

Окачването (опционно) може да бъде регулируемо. То разполага с четири режима, които се сменят само с натискане на един бутон. Комфорт, нормал, спорт и спорт+ осигуряват поведение на автомобила за всякакви ситуации и стилове на шофиране.

В заключение може да се каже, че новата петица разполага с уникално пътно поведение, а в изпълнението 535i - и с умопомрачаваща динамика.

Цена
При този автомобилен клас крайната цена, спрямо тази на преките алтернативи, зависи много от базовото оборудване. Иначе цените при Mercedes-Benz, Audi и Lexus са сходни, като всичко опира до предпочитания и вкус. Ако можете да си го позволите и предпочетете синьо-бялата емблема обаче, едва ли ще сбъркате. Върхови технологии и отлично качество - така най-кратко може да се опише новата баварска бизнес класика.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ      

Двигател

 редови шестцилиндров
        четири клапана на цилиндър
 Работен обем   2 979  куб. см
 Максимална мощност   225 Kw/ 306  к.с. при 5 800 об/мин.
 Максимален въртящ момент   400 Нм от 1 200 до 5 000 об/мин.
 Скоростна кутия   осемстепенна автоматична
 Степен на сгъстяване   10.2:1
 Маса на единица мощност   5.8 кг/к.с. (7.9 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 4 899 мм
  широчина 1 860 мм
   височина 1 464 мм
 Междуосие   2 968 мм
 Маса   1 775 кг.
 Допустимо натоварване   н.д.
 Обем на товарния отсек
  520 л
 Вместимост на резервоара   70 л
 Разход на гориво:    
   градско 11.9 л/100км
   извънградско 6.4 л/100км
   комбинирано 8.4 л/100км
Ускорение:    
от 0 до 100 км/ч, сек   6.1
Максимална скорост  км/ч.   250
Гуми отпред/отзад   225/55 R17 97W
Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани/ дискови вентилирани

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                                      98 900 лв.

Базово оборудване

Динамичен контрол на стабилността (DSC), ABS, Функция Follow-me-home, Регулиране на предните светлини, Фарове за мъгла, Сензор за дъжд и сензор за автоматично управление на светлините, Система за закрепване на детска седалка ISOFIX, Централен подлакътник за задните места с отделение за съхранение, Стандартни предни седалки електрическо регулиране за височина и наклон на облегалката, Кожен волан с три спици, Регулиране на волана по височина и дължина, Мултифункционален волан, Автоматична двузонова климатична инсталация, Тонирани в зелено слънцезащитни стъкла, Алармена система, Асферични отопляеми странични огледала електрически регулируеми, Бутон за централно заключване, iDrive контролер, Електронен имобилайзер, Ел. стъкла, Отопляеми дюзи за чистачките, Стартиране на двигателя без ключ, Скоби за закрепване в багажника, Комплект инструменти, AUX-вход, Бордови компютър, Стерео озвучителна система с 6 високоговорителя, Runflat гуми, Въздушни възглавници, Активни подглавници, Спирачен асистент, Шоков датчик, Лети джанти, Спирачка при паркиране с автоматична функция за задържане, Servotronic сервоусилител на управлението, Регенерация на спирачната енергия, Турбокомпресор BMW TwinPower Turbo с технология twin-scroll Valvetronic и директно впръскване, Автопилот със спирачна функция, Динамични спирачни светлини според приложеното спирачно усилие и др.

Допълнително оборудване

Кожен салон “Dakota”                                                                        3 964 лв.
Dynamic Damper Control, динамичен контрол на амортисьорите    2 564 лв.
Автоматична скоростна кутия Steptronic                                          4 339 лв.
Ксенонови фарове за къси и дълги светлини                                  1 834 лв.

Гаранция
BMW Service Inclusive - 5 години / 100 000 км - включва периодичните обслужвания на автомобила

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Power

    21 37 Отговор
    На мен специално предишния модел ми харесва повече..! Нещо задницата не ми харесва..а и като цяло дизайна е слаб ! Няма го агресивния външен вид, който би трябвало да го има едно БМВ. По отношение на интериора, също има какво да се желае... Ако трябва да избирам..май ще взема конкурента му-новата Е-класа ! Тази е малко безлична..поне с М-пакета малко се замазва положението :) !!
  • 2 Фен

    34 12 Отговор
    Специално тази 5-ца е мноого по красива от Е-класата.
  • 3 Симов

    33 9 Отговор
    Аз карам старата, но тази определено е много по красива
  • 4 ....

    18 9 Отговор
    nadqwam se i nqkoga da doide i moq red............
  • 5 АМГ

    28 30 Отговор
    ЕТО КАКВО ЩЕ КАРАТ СЕЛЯНИТЕ СЛЕД 20г. ХАХА
  • 6 asdf

    31 8 Отговор
    BMW prosto izqdoha Mercedes s tazi 5-ca. E-klasata e adski postna otkum interior, a 5-cata vrushta aristokratichno-jivotinskiq vid na model 96-2001. Mnogo eleganten s prekrasen interior, modela e unikalen
  • 7 Az

    17 45 Отговор
    Какво и харесвате на тази 5-ца?! Пълна скука в дизайна отвън и отвътре. Нищо интересно, нощо впечатляващо за такава кола, оттози клас, още повече предвид претенциите, че е от "премиум" сегмента. Изгониха си стария дизайнер , но и новия като гледам .... си е за гонене. Безличн остои , нама дух, няма излъчване. Просто една голама кошница от скъпи материали, "високи" технологии за глаци с много пари. Новата Е-класа също не блести , но има поне външен дизаин, нещо нова , нещо различно. А това БМВ си екато старото, само са издърпали някои ръб или загладили това онова. Палатковия лагер на рматурното табло са го замазали малко, а копчета са като от старо радио от 60-те години, сигурно за тежест и авторитет. Отвана великата тройка на немското автомобилостроене не диктува мотата. Не могат да избяган от духа на 70 и 80 години, когато бята №1. Сега само се опитват. Не си струват парите.
  • 8 Никола

    14 22 Отговор
    Хаха ето това над мен вече е коментар!!!
  • 9 M3

    19 11 Отговор
    просто невероятно. швабите пак са се постaрали
  • 10 spas

    11 24 Отговор
    porednata nemska bri4ka
  • 11 geca

    16 11 Отговор
    az imam bmw 535i2008 v1rvi kato samolet a taq e neveroqtna ma6ina prosto nqmam dumi

    Коментиран от #41

  • 12 MAN

    8 15 Отговор
    starata si e po gubava tazi e ko6nica
  • 13 kir4o

    8 17 Отговор
    Тази кола е истинско лайно
  • 14 BMW?

    13 15 Отговор
    Същата като старата с козметични промени - никаква концепция при тия баварци за развитие на колите им. Какво ли си викат " Има толкова балъци на тоя свят, защо да измисляме нещо ново, давай същите матрици и да праиме нов модел". А двигателя от 3 000 кубика - 300 коня с турбо.... смешна история сравнено с японските самолети!
  • 15 Петър

    15 10 Отговор
    Карам сравнително нов Мерцедес и съм много доволен. Това БМВ също много ми харесва. И новата Е класа и тази 5ца, ще ги карам с най-голям кеф. На когото не му харесва тази или Е класата го е яд, че не може да я притежава ;) А пък за японските автомобили, мога да кажа,че имат да настигат немските автомобили МНОГО.Пример най-големия Лексус сравнен със S класа в списание Аutobuild, казват който ще се вози на задната седялка да вземе Лексус, а който иска удоволствие от шофирането,голяма маневреност и отлично поведение комбинирано с голям престиж да вземе S класата.След тези думи нямам какво да добавя :) Затова да не ми ги хвалят много. Със здраве !!!
  • 16 Sasho

    10 5 Отговор
    Абе какво да ви кажа, според 100 000 лв. са и адски много, това си е живо обирджийство от страна на марката. Имайки впредвит кризата - това е срамота. И знаете, че новите коли не ги правят като едни време, части калпави, зглобки калпави... не не цената е доста висока за тази класа автомобил.
  • 17 Георгиев

    14 6 Отговор
    Баварското качество може да се сранти единствено с японското, но освен това БМВ притежава комфорт за който японците само могат да мечтаят. А и като прибавим уникалната динамика и икономичните двигетел, какво повече може да се желае. Дизайнът лично мен ме радва максимално, но това вече е въпрос на вкус. Останалото са неоспорими факти.
  • 18 Jony

    10 7 Отговор
    Starata 5-ca mi haresva pove4e, tuk ima leki promeni i dai 100 bona!
  • 19 shaci

    6 10 Отговор
    taq 5 e napravo grozna nqma kakvo da se lajeme.odzad e grozna,a za odpred nqmam dumi da upisha napravo sam otvraten.
  • 20 DIZEL

    6 7 Отговор
    I HAR4I 20/100 ?!?!?!?!
  • 21 dancho

    7 3 Отговор
    AS IMAH E34 AM KT SI Q KYPIH TAQ 5-CHA E MNOGO PO QKO
  • 22 hrsto

    11 3 Отговор
    Защо говорите глупости. Прочетете материала и ще видите, че не харчи 20 на 100, нищо, че е толкова мощна. Иначе дизайна е въпрос на вкус. На мен лично много ми харесва.
  • 23 TROSHACHA

    13 1 Отговор
    ABE CHOVEK KATO SI E V PACHKA KAKUV MU E PROBLEMA ZA KAKVA KOLA SHTE DAVA PARI I KOI KAKVO MISLI!?VAJNO E SAMIA TOI DA SE CHUVSTVA DOBRE OSTANALOTO SA PREDRAZSUDUCI. A INACHE PO TIA NOVI MODELI TOLKOVA ELEKTRONIKA SA NABILI CHE AKO SE BUGNE NESHTO NAPRAVO SI LEKA NOSHT!!!CHAKASH PUTNA POMOSHT I SE KRUSTISH V SERVIZA DANO DA SA RAZBIRACHI INACHE GORISH MNOGO LOSHO!NA EDIN POZNAT MU SE SDUHA NESHTO PO ELEKTRONIKATA NA BAVARECA I KATO NE MOJAHA DA IA OPRAVIAT V DARU KAR SI PLATI PUTNA POMOSHT NAPRAVO ZA GURCIA . SKOCHI V TIGANA S DVATA KRAKA = 14.000LV.REMONTA !??AMI AKO I GURCITE NE IA BIAHA OPRAVILI...KVO PRAIME???
  • 24 TROSHACHA

    5 1 Отговор
    P.S.PUTNA POMOSHT DO GERMANIA!HAAAAHAHAAA
  • 25 SS

    7 1 Отговор
    Naistina novite modeli sa nahakani s izli6no mnogo elektronika vqrno 4e glezqt patnicite i voda4a ama vse pak rano ili kasno vsi4ko se skapva a tova struva qko pari.
  • 26 figo

    10 1 Отговор
    Човек който може да отдели 100 000 лв. му е все едно колко ще му е ремонта. Тези, които не могат да си позволят подобен автомобил мислят за ремонти и резервни части. автомобилът е страхотен, при това е по-евтин от 5GT. Карам предшественика и чаках новата петица, защото GT нещо не ми харесва на дизайн. Този материал просто потвърди мнението ми, че правилно съм се ориентирал към новата петица.
  • 27 mhm

    5 2 Отговор
    споко след 10 години.Ще се пробва :)а може и повече :С
  • 28 sako

    5 3 Отговор
    Момчетата от мобиле и автопазар вече са я пробвали - ето на това му викам аз работа. Карат всички нови коли, а на мен какво ми остава да им чета материалите и да се ограмотявам. Багородно им завиждам.
  • 29 kris

    3 7 Отговор
    Селтачета, когато съберете пари за тоя самолет , тогава ще имате правото да давате негативни коментари ...!
  • 30 TROSHACHA DO FIGO

    5 2 Отговор
    KOLEGA V SLUCHAIA NA PRIATELCHETO MU BESHE PROBLEMA CHE NE MOJAHA DA MU IA OPRAVIAT TUK A NE TOVA CHE BESHE BROIL 108. 000 LV. ZA VTORA RUKA 7MA SERIA I CHE BESHE SKLONEN DA DAVA OSHTE KOLKOTO SE NALOJI!VSE PAK TOVA BESHE PREZ 2004 I SE NALOJI + VSICHKITE NEUDOBSTVA DA SI VADI I VIZA!!!A AKO NE GRESHA KUM DNESHNA DATA BAVARCITE SE OBGRIJVAT OT KAMOR-AUTO I NIAAM INFO KAK SE SPRAVIAT S TAZI SI DEINOST!
  • 31 best power

    2 2 Отговор
    Krischo MUHA TAKAVA ti li si best stoli4anina we kaluf?Ot kade si tolko siguren koi kvi pari ima i koi e ot selo i koi ot grad?Takiva krivaci kato tebe stanaha mnogo za tva hodi se peri nekade i ne umuvai za nesta deto si tolko daleche ot teh.BASTUN
  • 32 Целев

    4 4 Отговор
    Уникален автомобил- най-добрият в своя клас!
  • 33 pak tuk

    4 2 Отговор
    4e ne e ko6nica ne e ,4e ako mine pokrei teb na uliucata 6te se ogleda6 w neq 6te se ogleda6,taka 4e nqma nujda.karame si 10-15 godi6nite koli i se kefim.hubavoto si e hubavo.na men li4no po mi hareswa ot predhodnata 5ca,no dori da ne mi harestva6e nqma6e da izkazvam bezumni komentari ami prosto nqma6e da komentiram
  • 34 figo

    2 1 Отговор
    TROSHACH, прав си не съм прочел правилно коментара ти. Аз обаче съм на мнение, че от както БМВ стъпи на наша земя със свое представителство и направи камор просто един дилър, нещата със сервиза се пооправиха. Иначе наистина преди и камор и дарукар бяха много зле в сервизирането. Казвам това от личен опит. още веднъж Sorry
  • 35 ninja

    1 6 Отговор
    Абсолютна кочина .. нищо ново .. предпочитам лексуса за талкова пари(нищо че съм фен на Мерцедес) но за тези пари можеха малко повече мисъл да вкарат.Скука ..Е класата и тя не блести но,дизайна и външната линия са просто убийствени.Отвътре също е добре пипната.Лексуса е уникална кола ..
  • 36 LuSss

    4 1 Отговор
    Prosto po dobro ot 5-ca nqma nqma i da ima ako 6te ima pak 6te e ne6to ot bmw tova e BMW e nomer 1
  • 37 Viper

    5 0 Отговор
    kolata e unikalna..nema spor v tova..BMW si e BMW.dobre e 4e ima i drugi marki koli za6toto ina4e avtoservizite 6te stoqt bez rabota a putna pomo6t nema6e da sa6testvuva.tva e polojenieto..tova e izkustvo a drug e vaprosa 4e v bg ne go ocenqvat samo pluqt tvoreca..KARAI BUDE6TETO!!!!
  • 38 G-power

    2 1 Отговор
    az pretpo4itam edno e60 za 40 bona a za o6te -20 da go napravq po interesno ot novata petisa
  • 39 krezo

    3 1 Отговор
    като гледам коментариите,повечето са на хора които може би нямат възможност да карат подобен автомобил,ако въобще са управлявали такъв. колкото до колата за мен специално е уникална,и това,че всеки може да си дава мнението,не означава,че хората които не харесват марката,могат да я оплюват.
  • 40 djee

    0 2 Отговор
    malko mi napomnq na lexus
  • 41 Дошо

    0 3 Отговор

    До коментар #11 от "geca":

    Явно не си карал представител на друга марка с такава мощност и затова си мислиш, че върви като самолет.Същност е астматик като почти всички други БМВ-та
  • 42 zigo

    0 0 Отговор
    otnosno vun6niq vid koito ne e vidql kolata na jivo ne moje da govori !