Този въпрос сериозно интересува онези, които се замислят да си купят електромобил в бъдеще. В Европа предимствата съвсем не са малко, като в много държави тези коли са освободени от данъци, не плащат за паркиране в центъра, а за покупката им се отпуска държавна субсидия.
У нас също собствениците на електромобили имат привилегии, но те не са чак толкова големи. Нашенските собственици на електрически коли "намазват" основно с освобождаването от плащане за синя и зелена зона. От ЕС продължават да натискат страните членки за различни облекчения, свързани с покупката на електромобили, но докога ще продължава това.
Няма ли този балон да се спука при положение, че електромобилите станат масови? В Украйна например, също имаше данъчни облекчения за електромобили. По-конкретно електрическите возила там бяха освободени от всякакви акцизи и данъци. Това обаче свърши.
Депутатите приеха закон, чрез който задължават всички нови собственици на електромобили в Украйна да плащат по 1 евро за всеки киловат електрическа мощност. Предвижданията са, че все повече държави ще започнат да облагат електрическите коли с все по-големи данъци.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДДДДДД
10:56 13.11.2018
2 Димов
Коментиран от #13
10:59 13.11.2018
3 123
11:01 13.11.2018
4 но моля ви
Коментиран от #8
11:06 13.11.2018
5 Мислещ
11:13 13.11.2018
6 smeh
11:14 13.11.2018
7 смешни са
11:16 13.11.2018
8 Погледнахме и прогледнахме
До коментар #4 от "но моля ви":
Погледнахме цените на акумулаторите, преди 12 години бяха около 1000 долара за киловатчас, а сега гонят около 100, като се очаква през 2025 година да са 75 долара за киловатчас. Хайде сега ти си Погледни цените на горивата? Колко бяха преди 12 години, а колко са днес. Ако днес се наложи на собственик на Тесла със 75 киловата часова батерия, да смени батерията си, защото вече е навъртял 800 хиляди км и от 75 квч са останали само 65, може да си купи дори 100 киловатчаса батерия за 10 000 долара, без дори да смятаме колко ще му дадат за да му изкупят старата. Колко километра може да изминеш с тези 10000 долара, ако си купиш 5000 литра гориво с тях? 50 хиляди километра? В най-добрия случай 80 хиляди? А ако си с автомобил с мощността на Тесла, максимум 40 хиляди. Сега прогледна ли, като погледна от тази гледна точка?Коментиран от #10, #24, #60
11:19 13.11.2018
9 Фури
Коментиран от #12, #36
11:29 13.11.2018
10 Горива
До коментар #8 от "Погледнахме и прогледнахме":
Горивата са скъпи заради акциз+данък+ддс това е около половината от цената. Отделно САЩ налагат политика за поскъпване на петрола за да могат да се възползват от шистовата революция.Тока от друга страна в България беше евтин заради Козлодуй, но бавно нещата се променят, само яростта на народа го крепи нисък за момента.
Субсидиите са за богатите държави, както и саниране на панелките, ПР акцията на знаете кого.
11:34 13.11.2018
11 Julio
11:36 13.11.2018
12 Tesla
До коментар #9 от "Фури":
В Украйна има доста повече електромобили отколкото в България Auto enterprise в Украйна един от най-големите търговци и сервизи за електромобили така че първо се Информирай преди да говориш имат също и много зарядни станции11:57 13.11.2018
13 гост
До коментар #2 от "Димов":
Аз пък не знам кой е казвал , че тия субсидии ще са вечни ?? Много ясно , че в един момент ще спрат , само че в тоя момент вече цените на петролните и електромобилите ще са изравнени , а за някои електромобили и по-ниски от петролните !! В Китай например това вече се случва и ако си прочел в другата статия електромобилите имат ръст 75-80% при положение , че общите продажби се свиват !!! И там въобще не е заради субсидиите , а защото всички големи градове просто забраниха нови регистрации на петролни автомобили !! Така че и без субсидии им един куп начини да се насърчават електромобилите , а то скоро и няма да има нужда , щото при еднаква начална цена , електромобила печели във всичко друго !! И перките и фотоволтаиците отначало бяха на субсидии , а сега даже атомни централи затварят , защото не издържат на техните ниски цени !! Специално в Европа мисля , че след 2025 едва ли ще има субсидии , обаче няма да има и НУЖДА от тях !!!Коментиран от #38
12:04 13.11.2018
14 незнайко
Коментиран от #18, #19
12:06 13.11.2018
15 гост
Коментиран от #17, #21
12:08 13.11.2018
16 оги
12:09 13.11.2018
17 Антиелектрика
До коментар #15 от "гост":
Много ме забавляваш с детските си разсъждения. Какво общо има данъкът към общината, който е за пътища, с еко нормите? За това си ГТП бе драги. Или викаш за стара къща данък смет да е по-висок от данъка на нова къща? Вие за какво ги носите тези глави, направо не знам.Коментиран от #20
12:14 13.11.2018
18 гост
До коментар #14 от "незнайко":
Хахахахха , верно ли така мислиш ?? Значи данък 300-500 евро ще откаже хора които са готови да дадат 80-90 000 евро за нея , да не говорим , че само от горивото ще спестяват ДЕСЕТ ПЪТИ повече от данъка !!!! И колко е данъка на петролките с тия киловати , я погледни тарифите в България даже , ееех , напразни нздежди , хахахха !!!12:32 13.11.2018
19 Данък за киловати на електрички е малоум
До коментар #14 от "незнайко":
Този данък няма как да остане в сегашния си вид. Данъците за ДВГ са свързани с мощността защото колкото по мощен е един автомобил толкова повече гори, и толкова повече вредни емисии отделя, особено в града. При електромобилите мощността на няма значение. Ако си спомняш при добавянето на още един двигател и удвояване на мощността, Тесла модел S стана по-икономичен. За износване на пътната мрежа, си има тол такси, които могат да се обвържат с тежестта на автомобила. Така по абсолютно справедлив начин, който кара повече износва пътя, той ще плаща повече. Ако всичките тези киловати си стоят в гаража една година, няма защо да плащаш пътен данък.12:34 13.11.2018
20 smeh
До коментар #17 от "Антиелектрика":
Как за какво ги носят - за равновесие разбира се! :) Иначе и аз съм на мнение, че данъчната ставка трябва да се промени и то най-вече от към мощност. Трилитров дизел с над 200 конски сили вече е стандарт, а двулитровите мотори с по 150 коня се водят икономични. Не знам в кой век живеем, че 100кс ги имат за някакъв фактор у нас, та там са я сложили границата. Ние коли ли ще караме или градински косачки?Коментиран от #22
12:34 13.11.2018
21 Сашо
До коментар #15 от "гост":
Моята кола, която е на газ замърсява много по- малко и от най-новата бензинова кола. Защо да плащам голям данък? Е?Коментиран от #31
12:45 13.11.2018
22 Антиелектрика
До коментар #20 от "smeh":
Данъкът трябва да бъде обвързан със стойността на автомобила и теглото на автомобила. В града няма как да се правят ТОЛ такси. А държавата много лесно може да се оправи със замърсяването, но не иска. Много е трудно вместо да се дават субсидии, да се накупят уреди за КАТ и да се промени законовата рамка така, че да се спират от движение барутниците. Ама няма да има лобита и далавера от електричките.Коментиран от #25
12:46 13.11.2018
23 Driving pleasure
12:47 13.11.2018
24 Driving pleasure
До коментар #8 от "Погледнахме и прогледнахме":
Цитирам ти абзац от анализ на Голдмън сакс: "производителите на електромобили страдат от хроничен недостиг на суровини и компоненти. Технологичният напредък също върви по-бавно от очакваното: днешните електрически коли са по-добри от онези отпреди 5 години, но не са толкова добри, колкото се предвиждаше, и не са станали забележимо по-евтини. И причината производителите да ги налагат само на избрани пазари е не в съмненията им дали ще се продават другаде, а в простия факт, че не са в състояние да произвеждат повече. "Аре да не ми хвалиш колко са поевтинели батериите :)
Коментиран от #46
12:59 13.11.2018
25 Тол такси
До коментар #22 от "Антиелектрика":
И защо реши че данъкът трябва да е обвързан със стойността на автомобила? Това е данъчната логика в момента в България и както се вижда всички са недоволни от нея, защото стимулира използването на барутници. Много по-справедливо е който ползва пътищата, той да плаща. Това че не могат да се въведат Тол такси в градовете е плод само на твоето изостанало в технологиите на предишния век въображение. Могат да ти начислят тол-такса още като направиш триста метра за да отидеш до кварталния магазин. Могат да ти начислят данък, защото автомобилът ти е работил на място половин час в задръстването днес, за да не стоиш на студено. Всичко това е технически изпълнимо и е въпрос на време да се случи и за леките автомобили, като засега ще се почне от товарните.Коментиран от #27, #28, #37
13:04 13.11.2018
26 Данъци
Сега както има много субсидии и привилегии за ел. колите така след като бюджетът отиде на минус и държавата няма от къде да одере още една кожа ще клекне. По логиката по която на 10 000 лева плащаш ДОД 1000 лева а на 1000 100 лева или за кола 100 000 плащаш 20 бона ДДС а за 20000 плащаш 2000 така и за данъка за общината логиката е същата, вземат толкова колкото могат и откъдето могат преди да стане бунт и да ги изринат всичките.
13:09 13.11.2018
27 Антиелектрика
До коментар #25 от "Тол такси":
Ами аз какво съм виновен, че не може да четеш? Много ясно съм го написал, че данъкът се взема за пътищата, както данък смет се взема за къща. Каква екология в перо данък? Барутниците се карат, защото държавата не си влиза в ролята на регулатор. И моето мислене ако е от миналия век, поне се базира на логика и закони, а не на малоумни лъжи. Като искаш къща от 500 квадрата, ще плащаш голям данък смет, защото данъчната оценка ще ти е висока. Като искаш Тесла за 300 бона, ще си плащаш 3000 лева данък. Аре, че ми писна вече от нагляри като вас.13:23 13.11.2018
28 Driving pleasure
До коментар #25 от "Тол такси":
Това може да е технически изпълнимо, но е икономически неизгодно - данъците ще ги харчиш за поддръжка на системата, която става излишно усложнена. Всъщност единствения правилен начин за данъчно облагане на автомобила е чрез начисления в горивото (било то течно или електрическо - тогава обаче трябва да ви забранят за зареждате в къщи или да ви задължат да слагате сложна система за отчитане на зареденото в колата). Само така гарантираш справедливо облагане - караш плащашКоментиран от #30
13:24 13.11.2018
29 писарушко Радо
Ти си подлец!
13:59 13.11.2018
30 Тол такси
До коментар #28 от "Driving pleasure":
Просто ти така си мислиш. Много повече пари се харчат за отпечатване на винетки и заплати на полицаи, които да те проверяват. Ако в автомобила ти има устройство с вграден gps, То за секунди от него може да бъде прочетено На коя дата колко километра си изминал и къде, за една година назад. После за още толкова да бъде сметнато колко от тези километри са изминати по магистрала, колко по републикански пътища, а колко по общински пътища, като се изчислят изминатите километри за всяка община в която си бил и да платиш конкретно на нея. Даже няма да е необходимо да сваляш устройството. Това може да бъде прочетено през WiFi, който Даже може да бъде вграден във всеки светофар. Ако си направил и десет метра без да имаш гражданска отговорност или не си минал пътен данък, автоматично ти начислява глоби. Ако си превишил скоростта - отново глоба. Неправилно паркиране, глоба. Да видиш тогава как всички ще станем примерни водачи, като в рамките на минути след нарушението, получиш sms със стойността на глобата и начина на плащане.Коментиран от #32, #33, #34
14:03 13.11.2018
31 гост
До коментар #21 от "Сашо":
Еми малко си объркал сметките , щото старата ти бензинка на газ най-вероятно гори между 8-10 на сто газ , ако не я настъпваш много и то при ЕВРО 3 най-много , а новите бензинови малолитражки в такива условия горят 4-5 на сто бензин при ЕВРО 6 , така че не ти излиза сметката с "по-малкото" замърсяване !! По-малко замърсяваш от връсниците на твоята , особено дизеловите , но за новите няма как да стане ! Единствения вариант е нова на газ или метан !14:33 13.11.2018
32 Антиелектрика
До коментар #30 от "Тол такси":
Бухахахахаха. Простотия след простотия. И като няма полиция, кой ще спира нарушителите - робокоп ли? Или като ги отсвири някой тарикат и обърше два шамара на призовкаря, кой ще му помогне, ти ли?Пък GPS сигнал толкова бързо е хаква, че цялата ти измислица изглежда супер нелепа.
14:49 13.11.2018
33 Number of the beast
До коментар #30 от "Тол такси":
Ето още един по лесен вариант, чип на всеки гражданин и готово.14:55 13.11.2018
34 Зорлем
До коментар #30 от "Тол такси":
Ей, гиди, накарахте ме да звуча като стар СДС-ар, ама това левичарите все на тоталитаризъм и свръх контрол ви избива, бе! Дай ви все да забранявате, да ограничавате (не и миграцията обаче?!), да контролирате, сакън някой, някъде да не пръдне без "голямата клечка" да не разбере. Ей го и оня, "гост"-а. Елекромобилите са много хубави и бележили невероятен ръст в продажбите в Китай. Ама градовете забранявали ДВГ-та, ама електричките получавали субсидии, ама административно налагали производствени обеми. Мани ги тия работи, бе! Това са подпробности. Дай той да си каже колко хубава технология са тия електрички точно с тия батерии. Е, как няма да е хубава като те друга не оставят да вирее. Едните ги пускат с летящ старт, а на другите им чупят краката с бухалки и не ги пускат дори да стигнат до състезанието?! Много ясно, че като няма риба и рака е риба, ама да обяснявате, че ракът всъщност е по-хубавата риба дори не е смешно, а свръх нагло.Коментиран от #41
14:58 13.11.2018
35 Питанка
Та някой знае ли в този Китай как ги карат тези електрички примерно в Шанхай или Пекин???
Да не е намесен Комунизма в цялата работа защото примерно съм ходил и в Щатите и там по естествен начин си се налагат обаче в Китай, WTF?????
Коментиран от #64
15:27 13.11.2018
36 Иван
До коментар #9 от "Фури":
Като не си бил в Киев не се изказвай, че ставаш смешен.....Гледате винаги от вашето си забутано на балканите ъгълче и говорите за държави с територии и население 10 пъти по-голямо от нашето.
Там и нещата и мащабите са други ама пуста българска консервативност.....
15:39 13.11.2018
37 Димов
До коментар #25 от "Тол такси":
Правиш ли разлика между данък за имущество и пътен данък или такса? Едното не е като другото. Не ги смесвай! Как се определя стойността на имуществен данък?15:51 13.11.2018
38 Димов
До коментар #13 от "гост":
Не някой! Всички АЕЦове и дори ТЕЦове искам да затворят. Проблемът е, че не виждам с какво ще се заменят.Коментиран от #39
15:54 13.11.2018
39 Зорлем
До коментар #38 от "Димов":
Е, не разбра ли вече? С батерии, "умни мрежи" и децентрализация, управлявана от блокчейн технология (т.е. торенти). С две думи, всичко ще е в ръцете на отделния човек според нуждите и потребностите му. Направо не мога да повярвам колко паралели се появяват с едно друго време, когато ни говореха за "съединение на пролетарии" и "електрификация плюс съветска власт". Уж ми е смешно, но усмивката ми става все по-притеснена...16:18 13.11.2018
40 Да.Шивров
16:21 13.11.2018
41 Бебо Алексиев
До коментар #34 от "Зорлем":
Електрическият транспорт е всъщност най-демократичния вид транспорт, тъй като всеки може да се произвежда сам електроенергията от вятър, слънце, собствен ВЕЦ, геотермална станция на твоята собственост, генератор на метан от собствените ти свине и т.н. и т.н. Не е задължително електроавтомобилите да имат проследяващи устройства или GPS или връзка с интернет. Просто не е.Обратното ДВГ те прави ТОТАЛНО зависим от бензиностанцията.
Коментиран от #42, #43, #45
16:51 13.11.2018
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Язе
До коментар #41 от "Бебо Алексиев":
Може но не може.Кой ще си направи ВЕЦ да си зарежда електричката?Най-лесно е с един дизел генератор в багажника.Свършва тока,вадиш,пускаш и зарежда батерията.Това е истината.Хихих.Вече се ползва от собственици на....Тесла.17:29 13.11.2018
44 Мечтател безумен образ невъзможен
17:59 13.11.2018
45 Антиелектрика
До коментар #41 от "Бебо Алексиев":
Лекичко го удряш на лобизъмче. Значи ставаш независим като си произвеждаш ток от генератор на газ - хахахахахахха А да ти беше минало през ум, че има коли на газ? И едната и другата технология те правят зависим. Като искаш независимост си купи каруца с кон или едно колело.18:12 13.11.2018
46 Димов
До коментар #24 от "Driving pleasure":
Я го питай, помни ли преди 12г, през януари 2006, как бензини и дизел удариха рекордни цени, по-високи от сегашните.18:44 13.11.2018
47 гост
Πлaнът e вĸлючeн в пpoeĸтoзaĸoн зa измeнeниeтo нa ĸлимaтa, ĸoйтo coциaлиcтĸoтo пpaвитeлcтвo нa пpeмиepa Πeдpo Caнчec ce нaдявa дa пpeдcтaви нa пapлaмeнтa дo ĸpaя нa гoдинaтa.
"Hяĸoи oт нaй-вaжнитe нeoбxoдими пpoмeни зacягaт тpaнcпopтa. Oт 2040 г. peгиcтpaциятa и пpoдaжбaтa в Иcпaния нa лeĸи и лeĸoтoвapни aвтoмoбили, ĸoитo диpeĸтнo изпycĸaт въглepoдeн диoĸcид, нямa дa бъдaт paзpeшeни", пишe в дoĸyмeнтa, цитиpaн oт Rеutеrѕ.
Коментиран от #54
20:11 13.11.2018
48 гост
20:12 13.11.2018
49 гост
Коментиран от #57
20:22 13.11.2018
50 гост
Коментиран от #52
20:25 13.11.2018
51 двг мъка
Коментиран от #53, #56
21:28 13.11.2018
52 Язе
До коментар #50 от "гост":
Точно тогава си взимам кола с ДВГ и ще си я карам колкото си искам пък ти ще си купуваш дизел генератор да си зареждаш тостера на пътя.Ако Гурото ти е казал нещо което другите не знаем,ще се радвам да споделиш.Хихих21:47 13.11.2018
53 Язе
До коментар #51 от "двг мъка":
"Нито от европейските утрепки зависи нещо, още по-малко пък който и да е субект у нас има влияние върху световните тенденции в бранша".....Тенденции казваш.Това е чисто извиване на ръце на населението.Тендеция за развитие имаше между бензин и дизел.Която технология е по-добра според хората,това купуваха.Сега какъв избор ти предлагат?Само не ми излизай с това,че някой,някъде мисли за хората.Всичко е за пари,много пари.22:13 13.11.2018
54 Антиелектрика
До коментар #47 от "гост":
Типично в твой стил като няма какво да кажеш и започваш да изхождаш цитати от политически диктаторски решения на слабоумни еврогейци, които не могат да се оправят с емигрантите дори. Дай за пример и комунистически Китай. Бленуваната ти диктатура така може да се обърне, че да те обявят за враг на народа с миксера ти. Не знаеш какво си пожелава. Ама ти не правиш разлика между водородна бомба и запалването на водорода, та с толкова багаж че, такива разсъждения ще вадиш.Коментиран от #55
22:24 13.11.2018
55 Язе
До коментар #54 от "Антиелектрика":
Това го е копирал от money.bg.Не го мисли за толкова умен.От край време като цъкна на гугъл и ми излизат няколко сайта за новини и госта редовно копира яко и се кефи.Разкрил съм го но му гледам(чета)сеира.Хихих.Дори преди време беше копирал статия,че на електричките зимата им се вдигал пробега.Как да го разбере,че даже и защитаваше тази доказана лъжа.22:49 13.11.2018
56 Зорлем
До коментар #51 от "двг мъка":
Преди да храниш редактора или някой друг, да беше прочел съседната статия за автомобилния пазар в Китай ли? Ако го беше направил щеше да видиш с какъв възторг същия този сайт споменава феноменалните 76% нарастване на продажбите на ел. автомобили в Китай.23:37 13.11.2018
57 Зорлем
До коментар #49 от "гост":
Всичките тези забрани показват, че чисто технологично и икономически ел. автомобилите с литиевите си батерии явно не могат да се преборят с античния ДВГ и поради това остава варианта само административно да бъдат наложени. Нямам обяснение защо това те изпълва с радост и някакво чувство на превъзходство след като това си е форма на тоталитаризъм независимо в какви думи го обличат.Коментиран от #58
23:47 13.11.2018
58 Засега само икономически
До коментар #57 от "Зорлем":
Засега превъзходството е само икономическо, но скоро и това предимство ще се изпари и ще стане недостатък. Както ви дал интерес не липсва и не пазара, а производствените възможности определят бързото навлизане на електричките. Търсенето е повече отколкото могат да се произведат, затова тезата ти издиша. Със субсидиите просто се ускорява процеса на изграждане на фабрики за батерии и находищата за необходимите материали. Този бизнес е на една петилетка, за разлика от ДВГ, чиито бизнес се развива повече от век! Просто технически сега му дойде времето.Коментиран от #59, #61
07:47 14.11.2018
59 Антиелектрика
До коментар #58 от "Засега само икономически":
Да бе, само икономическо било. А това, че миксерите отделят 5% повече ФПЧ и че батериите им не могат да се рециклират, а при ПТП се самозапалват, е голямо еко предимство, няма що. Ама карай да върви, то троленето ти е основно занимание.08:34 14.11.2018
60 123
До коментар #8 от "Погледнахме и прогледнахме":
Да не ти попарвам розовите сънища, ама примера ти е неадекватен. Все едно да сравняваш цените на резервоара на ДВГ автомобил. Какво значение има, че батериите поевтиняват. Горивото поскъпва. Я виж колко беше киловат преди 30 години или преди 20 и колко е сега. Освен това, като почне масово да се ползва за гориво веднага ще му сложат акциз. Сигурно не си чувал, но природния газ за бита има много по малък акциз и е по евтин от този за автомобилите, респективно цената е доста по-висока.Коментиран от #62
08:52 14.11.2018
61 Зорлем
До коментар #58 от "Засега само икономически":
Чакай да повторим да видим дали съм те разбрал правилно: търсенето на ел. автомобили е толкова голямо, че надвишава предлагането, а субсидиите се дават, за да се подпомогне производството им. Обаче тези субсидии се дават не на производителите, а на потребителите, за да се повишава и без това високото търсене? Хм, добре, моята теза издишала казваш...Коментиран от #63
09:13 14.11.2018
62 Акциз
До коментар #60 от "123":
Сигурно ще сложат акциз на зарядните колонки. Обществените зарядни колонки. Ще го сложат за да стимулират собствено производство и потребление за да се намали използването на тец-овете. Никой не може да ти сложи акциз на тока който се произвежда СЛЕД електромера. Също както не могат да сложат акциз на контакта от който си зареждаш електромобила вкъщи.09:18 14.11.2018
63 Засега само икономически
До коментар #61 от "Зорлем":
Много добре си ме разбрал! Браво! Тези стимули се дават от 20 години, както за водородни така и за електрически автомобили. Само че никой не искаше да купува нито, нито едните нито другите, заради техническите им недостатъци. След като техническите недостатъци бяха преодолени при едната технология, тя започна да се търси и да се произвежда все по-масово, докато цената и падна толкова, че с помощта на субсидиите да се изравни с дизеловите автомобили, но технически да ги произхожда. Това повиши още повече търсенето на този конкретен модел и бяха направени половин милион заявки само за седмица. тези половин милион заявки все още не са изпълнени и търсенето е повече отколкото предлагането. Заради високото търсене е възможно и масовото производство в големи серии на един и същ модел, което сваля производствената цена и прави електромобилите конкурентноспособни на пазара. Нещо което би било невъзможно, ако се произвеждаха в по-малки серии. За справки - Fiat, които въпреки субсидиите губеха по 20 000 евро от произведен електромобил, а Тесла вече излезе на печалба, заради големият обем произведени електромобили. Кое точно ми се губи в логиката? Субсидиите са абсолютно еднакви и за Тесла и за Фиат.Коментиран от #66
09:30 14.11.2018
64 Инфраструктура
До коментар #35 от "Питанка":
Ами точно инфраструктурата е ключовата дума. Какво значи неподходяща инфраструктура? Инфраструктурата или я има или я няма? Ако някой реши да я изгради ще я има, в противен случай няма да се изгради от само себе си. от Тесла разбраха че няма как да продават електромобили ако няма инфраструктура и си я изградиха сами. Китайците също го прозряха и изградиха И продължават да изграждат милиони зарядни станции. На практика в момента в Китай има повече зарядни станции отколкото произведени електромобили. На практика има излишък на ВЕИ енергия която не може да бъде оползотворена в пълния си капацитет, затова Китай спря субсидиите за фотоволтаици от тази година. Решение за този проблем са именно електромобилите.Коментиран от #68
10:18 14.11.2018
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Зорлем
До коментар #63 от "Засега само икономически":
Човек, като развален грамофон си и повтаряш едно и също, но това не прави тезата ти вярна. Ще опитам да обясня максимално просто: няма как хем да има свръх търсене на ел. автомобили, хем да има нужда субсидии, които да подпомагат същото това търсене, хем същевременно да са икономически по-изгодни сами по себе си, хем да не се налага забраняване на ДВГ-тата. Просто това са взаимоиключващи се твърдения!Коментиран от #67, #71
11:30 14.11.2018
67 Антиелектрика
До коментар #66 от "Зорлем":
Ами какво да измисли завалията, всичко се оказа измама и лъжа. Нали трябва да си изкарва и той парите? То не бяха ускорения, то не бяха екологичност, то не бяха ФПЧ, то не беше Глобално затопляне, то не бяха гадателства, то не бяха субсидии, то не бяха забрани. Всичко се пропука и лъсва, остана само пазарната капитализация на Тесла, защото всички други марки започват да изпитват затруднения с батериите.12:02 14.11.2018
68 Питанка
До коментар #64 от "Инфраструктура":
Инфраструктура не означава само зарядни. Едно е да живееш в 30 етажна панелка в Сеул друго е в голяма къща в калифорния. Затова питам хора които реално са биле в Пекин примерно как я виждат тази работа???Коментиран от #72
13:44 14.11.2018
69 Димов
14:57 14.11.2018
70 Ти сериозен ли си?
- 15 550 лв. / СЕВКОН 300В/300А и EVM 255-50/с програмно осигуряване за контролера и гаранционно обслужване.
15000 лв за 50 kW двигател и контролер? А колко ще ти струват батериите? Май ще е по-добре да чакаш нов електромобил за по-малко пари, с включено и купе и всичко останало.
Коментиран от #73
17:55 14.11.2018
71 Засега само икономически
До коментар #66 от "Зорлем":
"няма как хем да има свръх търсене на ел. автомобили, хем да има нужда субсидии, които да подпомагат същото това търсене, хем същевременно да са икономически по-изгодни сами по себе си, хем да не се налага забраняване на ДВГ-тата. "Единствено ти повтаряш като грамофон без да се замисляш какво ти казвам. Погледни дори заглавието на мнението ми. 1.Няколко пъти признавам, че ЗАСЕГА автомобилите с ДВГ имат икономически предимства, които се налага да бъдат компенсирани със субсидии. Има ли нещо с което да не си съгласен до тук?
2. Ако нямаше тези субсидии, вероятно нямаше да има чак такова търсене и Тесла със сигурност щеше да фалира, ако бяха решили да правят такъв обем на производство. Дори ако не бяха фалирали, щеше да е необходимо да работят поне още две-три години на загуба, а сега благодарение на субсидиите вече работят на печалба, което сваля цените на следващите произведени бройки.
3. От догодина прекратяват субсидиите за Тесла и тя ще трябва да се бори с по-ниските цени на останалите производители, които тарикатски изчакаха падането на цените на батериите, за които Тесла пое негативите, комбинирано със субсидии които ще получават поне две-три години след Тесла. 4. Въпреки това, останалите ще работят на загуба за всеки произведен автомобил, а Тесла на печалба поне следващите пет години, при все че Тесла ще продава на по-високи цени, но ще има технологично предимство. Единствено се съмнявам че ще си съгласен с четвърта точка, но времето ще покаж
18:13 14.11.2018
72 Инфраструктура
До коментар #68 от "Питанка":
Ами след като имаш разрешение да притежаваш автомобил в Пекин, Със сигурност има къде да го паркираш, следователно има къде да ти се изгради зарядна станция. Не знам дали си наясно че самото разрешително струва повече от автомобила и бройките са им ограничени. Вече се издават само за електромобили.18:41 14.11.2018
73 Димов
До коментар #70 от "Ти сериозен ли си?":
Май си прав. Ей туй, Румънското, май ще е по-изгодно.... ако въобще го реализират: https://money.bg/auto/parviyat-rumanski-elektromobil-e-evtin-i-vdahnoven-ot-tesla-i-ilan-mask.html Че и няква електро Дачиа за 12500лв бяха замислили, преди две години. Индия искаше да пуска няква пуканка за $2500. Ще ги видим.Коментиран от #74
19:47 14.11.2018
74 Тези по стават
До коментар #73 от "Димов":
Така вече и аз съм съгласен.20:49 14.11.2018
75 ghost
22:03 14.11.2018
76 гощо
07:48 15.11.2018