Last news in Fakti

13 Ноември, 2018 10:51 15 388 76

Край на облагите за собственици на електромобили?

Край на облагите за собственици на електромобили? - 1
Снимка: Shutterstock

Този въпрос сериозно интересува онези, които се замислят да си купят електромобил в бъдеще. В Европа предимствата съвсем не са малко, като в много държави тези коли са освободени от данъци, не плащат за паркиране в центъра, а за покупката им се отпуска държавна субсидия.

У нас също собствениците на електромобили имат привилегии, но те не са чак толкова големи. Нашенските собственици на електрически коли "намазват" основно с освобождаването от плащане за синя и зелена зона. От ЕС продължават да натискат страните членки за различни облекчения, свързани с покупката на електромобили, но докога ще продължава това.

Няма ли този балон да се спука при положение, че електромобилите станат масови? В Украйна например, също имаше данъчни облекчения за електромобили. По-конкретно електрическите возила там бяха освободени от всякакви акцизи и данъци. Това обаче свърши.

Депутатите приеха закон, чрез който задължават всички нови собственици на електромобили в Украйна да плащат по 1 евро за всеки киловат електрическа мощност. Предвижданията са, че все повече държави ще започнат да облагат електрическите коли с все по-големи данъци.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДДДДДД

    24 3 Отговор
    Ще минат много години докато това се случи в България. НЕ го мислете от толкова рано. Ако няма такива стимули никой няма да си купи електромобил на този етап
  • 2 Димов

    33 14 Отговор
    Аз казах ли, че ще стане така? Казах! Колко електрофенове ми викаха, че съм си измислял? Е? Измислям ли си? Дано поне ви се отворят очите и спрете да вярвате на пропагандатори и агитатори.

    Коментиран от #13

  • 3 123

    9 8 Отговор
    Е, нещата са ясни. Прочетете за Сингапур. Със субсидии около 3000 автомобила годишно, без субсидии - по-малко от 10.
  • 4 но моля ви

    23 16 Отговор
    В Украйна?????????????Не е сериозно...........А иначе,стига с тези електромобили,стига с тези глупости.Погледнете цените на акумулаторите им и ще прозрете поредната лъжа.

    Коментиран от #8

  • 5 Мислещ

    17 2 Отговор
    Някой сериозно ли се е съмнявал? Всички хубави неща траят много кратко. Хубаво ли е, радвай му се, докато можеш, че скоро ще е или развалено, или премахнато.
  • 6 smeh

    26 6 Отговор
    Естествено, че ще спрат облагите. Няма само "балъците" с ДВГ да им плащат за поддръжката на пътната мрежа. Отделно всички останали им покриват субсидиите, като внасят в общата каса. Изобщо, цялата работа беше лов на шарани в мътна вода. Сега чакам да се появи дежурния, който ще натяква как ще ми спре Евро5-цата, щото не искам да му покривам масрафа по електричките и му цапам въздуха.
  • 7 смешни са

    12 9 Отговор
    Вчера един полудял комплексиран собственик на Нисал Лийф си изпусна нервите на Лидъла в Младост, защото той бил с предимство пред Спарковете... То не бяха заплахи, Иво Прокопиев беше намесен...
  • 8 Погледнахме и прогледнахме

    19 22 Отговор

    До коментар #4 от "но моля ви":

    Погледнахме цените на акумулаторите, преди 12 години бяха около 1000 долара за киловатчас, а сега гонят около 100, като се очаква през 2025 година да са 75 долара за киловатчас. Хайде сега ти си Погледни цените на горивата? Колко бяха преди 12 години, а колко са днес. Ако днес се наложи на собственик на Тесла със 75 киловата часова батерия, да смени батерията си, защото вече е навъртял 800 хиляди км и от 75 квч са останали само 65, може да си купи дори 100 киловатчаса батерия за 10 000 долара, без дори да смятаме колко ще му дадат за да му изкупят старата. Колко километра може да изминеш с тези 10000 долара, ако си купиш 5000 литра гориво с тях? 50 хиляди километра? В най-добрия случай 80 хиляди? А ако си с автомобил с мощността на Тесла, максимум 40 хиляди. Сега прогледна ли, като погледна от тази гледна точка?

    Коментиран от #10, #24, #60

  • 9 Фури

    10 13 Отговор
    Що за глупости пише в тази статия? Украйна ни се дава за пример, а в Украйна има по-малко продадени електро автомобили дори и от нас :) ЕС натиска всички правителства да правят максимално много отстъпки за собствениците на електро автомобили. От всички членки на ЕС само ние не правим никакви отстъпки. Само у нас се скубе колкото може. Но това ще отпадне - дерективите на ЕС са до 2025 всички членки на съюза да направят данъка на електричките да е до 30% от стойността на нормалните коли. Отделно държавите ТРЯБВА да предоставят пакети на собствениците като безплатно паркиране и тн. Журналиста преди да почне да пише глупости под влиянието на някакви арабески, да вземе да прочете на къде Европа.

    Коментиран от #12, #36

  • 10 Горива

    14 4 Отговор

    До коментар #8 от "Погледнахме и прогледнахме":

    Горивата са скъпи заради акциз+данък+ддс това е около половината от цената. Отделно САЩ налагат политика за поскъпване на петрола за да могат да се възползват от шистовата революция.
    Тока от друга страна в България беше евтин заради Козлодуй, но бавно нещата се променят, само яростта на народа го крепи нисък за момента.
    Субсидиите са за богатите държави, както и саниране на панелките, ПР акцията на знаете кого.
  • 11 Julio

    10 7 Отговор
    Ограничение в Украйна е смешка. Виж обаче ако посегнат на пословично стиснатите норвежки еко-джендъри ще стане страшно. Края на ел-революцията ще дойде преди даже да е започнала...
  • 12 Tesla

    5 6 Отговор

    До коментар #9 от "Фури":

    В Украйна има доста повече електромобили отколкото в България Auto enterprise в Украйна един от най-големите търговци и сервизи за електромобили така че първо се Информирай преди да говориш имат също и много зарядни станции
  • 13 гост

    7 8 Отговор

    До коментар #2 от "Димов":

    Аз пък не знам кой е казвал , че тия субсидии ще са вечни ?? Много ясно , че в един момент ще спрат , само че в тоя момент вече цените на петролните и електромобилите ще са изравнени , а за някои електромобили и по-ниски от петролните !! В Китай например това вече се случва и ако си прочел в другата статия електромобилите имат ръст 75-80% при положение , че общите продажби се свиват !!! И там въобще не е заради субсидиите , а защото всички големи градове просто забраниха нови регистрации на петролни автомобили !! Така че и без субсидии им един куп начини да се насърчават електромобилите , а то скоро и няма да има нужда , щото при еднаква начална цена , електромобила печели във всичко друго !! И перките и фотоволтаиците отначало бяха на субсидии , а сега даже атомни централи затварят , защото не издържат на техните ниски цени !! Специално в Европа мисля , че след 2025 едва ли ще има субсидии , обаче няма да има и НУЖДА от тях !!!

    Коментиран от #38

  • 14 незнайко

    5 2 Отговор
    ТОВА ОТДАВНА СЕ ОЧАКВАШЕ. А данъка за киловат мощност ще откаже много хора да си купят ТЕСЛА . За нормално предвижване и 70 kW са достатъчни !!!

    Коментиран от #18, #19

  • 15 гост

    5 14 Отговор
    У нас нова кола се облага с възможно най-голям данък, например кола 150кс. се таксува с 800лв годишен данък към общината макар и да е с най-новите изисквания. И това не би било проблем ако една стара и димяща каруца с еквивалентни показатели се таксуваше с 1200лв, но не, същата тази община взима 20лв данък за мръсното, а за чистото 800лв. Това е простотията, а не дотолкова размера на данъците, липсва всякаква логика и справедливост освен очевадната водеща идея, че който може да си купи нова кола ще може да плати и големи данъци, което е дискриминационна политика спрямо тази група и демотивира преминаване към обновен парк. Предтавете си купуваш си кола за 28х.лв и в следващите 3г. трябва да платиш данък 2х.лв като за сравнение една западна страна освобождава новите коли от данъци точно,защото са чисти и отговарят на нормите.

    Коментиран от #17, #21

  • 16 оги

    8 4 Отговор
    В България първо трябва да започнат да купуват нови обикновени автомобили, чак след това електромобили.
  • 17 Антиелектрика

    23 5 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Много ме забавляваш с детските си разсъждения. Какво общо има данъкът към общината, който е за пътища, с еко нормите? За това си ГТП бе драги. Или викаш за стара къща данък смет да е по-висок от данъка на нова къща? Вие за какво ги носите тези глави, направо не знам.

    Коментиран от #20

  • 18 гост

    3 7 Отговор

    До коментар #14 от "незнайко":

    Хахахахха , верно ли така мислиш ?? Значи данък 300-500 евро ще откаже хора които са готови да дадат 80-90 000 евро за нея , да не говорим , че само от горивото ще спестяват ДЕСЕТ ПЪТИ повече от данъка !!!! И колко е данъка на петролките с тия киловати , я погледни тарифите в България даже , ееех , напразни нздежди , хахахха !!!
  • 19 Данък за киловати на електрички е малоум

    6 9 Отговор

    До коментар #14 от "незнайко":

    Този данък няма как да остане в сегашния си вид. Данъците за ДВГ са свързани с мощността защото колкото по мощен е един автомобил толкова повече гори, и толкова повече вредни емисии отделя, особено в града. При електромобилите мощността на няма значение. Ако си спомняш при добавянето на още един двигател и удвояване на мощността, Тесла модел S стана по-икономичен. За износване на пътната мрежа, си има тол такси, които могат да се обвържат с тежестта на автомобила. Така по абсолютно справедлив начин, който кара повече износва пътя, той ще плаща повече. Ако всичките тези киловати си стоят в гаража една година, няма защо да плащаш пътен данък.
  • 20 smeh

    15 1 Отговор

    До коментар #17 от "Антиелектрика":

    Как за какво ги носят - за равновесие разбира се! :) Иначе и аз съм на мнение, че данъчната ставка трябва да се промени и то най-вече от към мощност. Трилитров дизел с над 200 конски сили вече е стандарт, а двулитровите мотори с по 150 коня се водят икономични. Не знам в кой век живеем, че 100кс ги имат за някакъв фактор у нас, та там са я сложили границата. Ние коли ли ще караме или градински косачки?

    Коментиран от #22

  • 21 Сашо

    13 2 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Моята кола, която е на газ замърсява много по- малко и от най-новата бензинова кола. Защо да плащам голям данък? Е?

    Коментиран от #31

  • 22 Антиелектрика

    10 2 Отговор

    До коментар #20 от "smeh":

    Данъкът трябва да бъде обвързан със стойността на автомобила и теглото на автомобила. В града няма как да се правят ТОЛ такси. А държавата много лесно може да се оправи със замърсяването, но не иска. Много е трудно вместо да се дават субсидии, да се накупят уреди за КАТ и да се промени законовата рамка така, че да се спират от движение барутниците. Ама няма да има лобита и далавера от електричките.

    Коментиран от #25

  • 23 Driving pleasure

    10 9 Отговор
    Ватманите са доказали, че имат сериозни ментални отклонения - просто вземете примерите на Хонгконг и Дания и на двете места имаше бум на продажби на електрички а след като и двете премахнаха субсидиите последва тотален срив и само единици зомбирани ги купуват. Вибраторите са прекалено скъпи и с прекалено много негативи (единствен + ускорение 0-100 егати предимството). В крайна сметка поддръжката на пътищата струва пари - след като карате по тях ще си плащате! Дали с вибратор или с кола задръстването в центъра си е задръстване - и ще си плащате! А течните горива носят огромни приходи от акцизи - е държавата няма да се откаже от тях - ще си плащате!!! Пак казвам само ментално увреден може да си мисли, че ще има кажи речи безплатна мобилност - и той завалията е толкова глупав че в стремежа си за такава троши 2-3 пъти повече пара за вибратор! (а сметките колко по-скъпо е сме ги правили вече хиляди пъти!)
  • 24 Driving pleasure

    9 5 Отговор

    До коментар #8 от "Погледнахме и прогледнахме":

    Цитирам ти абзац от анализ на Голдмън сакс: "производителите на електромобили страдат от хроничен недостиг на суровини и компоненти. Технологичният напредък също върви по-бавно от очакваното: днешните електрически коли са по-добри от онези отпреди 5 години, но не са толкова добри, колкото се предвиждаше, и не са станали забележимо по-евтини. И причината производителите да ги налагат само на избрани пазари е не в съмненията им дали ще се продават другаде, а в простия факт, че не са в състояние да произвеждат повече. "
    Аре да не ми хвалиш колко са поевтинели батериите :)

    Коментиран от #46

  • 25 Тол такси

    3 10 Отговор

    До коментар #22 от "Антиелектрика":

    И защо реши че данъкът трябва да е обвързан със стойността на автомобила? Това е данъчната логика в момента в България и както се вижда всички са недоволни от нея, защото стимулира използването на барутници. Много по-справедливо е който ползва пътищата, той да плаща. Това че не могат да се въведат Тол такси в градовете е плод само на твоето изостанало в технологиите на предишния век въображение. Могат да ти начислят тол-такса още като направиш триста метра за да отидеш до кварталния магазин. Могат да ти начислят данък, защото автомобилът ти е работил на място половин час в задръстването днес, за да не стоиш на студено. Всичко това е технически изпълнимо и е въпрос на време да се случи и за леките автомобили, като засега ще се почне от товарните.

    Коментиран от #27, #28, #37

  • 26 Данъци

    12 3 Отговор
    Незнам колко трябва да си тъп че да мислиш че плащаш данъци щото видиш ли замърсявали нещо си :))). Общината, държавата има нужда от пари и ги събира по някакъв начин като забележи събира ги без да предизвика бунтове!!!!!
    Сега както има много субсидии и привилегии за ел. колите така след като бюджетът отиде на минус и държавата няма от къде да одере още една кожа ще клекне. По логиката по която на 10 000 лева плащаш ДОД 1000 лева а на 1000 100 лева или за кола 100 000 плащаш 20 бона ДДС а за 20000 плащаш 2000 така и за данъка за общината логиката е същата, вземат толкова колкото могат и откъдето могат преди да стане бунт и да ги изринат всичките.
  • 27 Антиелектрика

    12 2 Отговор

    До коментар #25 от "Тол такси":

    Ами аз какво съм виновен, че не може да четеш? Много ясно съм го написал, че данъкът се взема за пътищата, както данък смет се взема за къща. Каква екология в перо данък? Барутниците се карат, защото държавата не си влиза в ролята на регулатор. И моето мислене ако е от миналия век, поне се базира на логика и закони, а не на малоумни лъжи. Като искаш къща от 500 квадрата, ще плащаш голям данък смет, защото данъчната оценка ще ти е висока. Като искаш Тесла за 300 бона, ще си плащаш 3000 лева данък. Аре, че ми писна вече от нагляри като вас.
  • 28 Driving pleasure

    9 1 Отговор

    До коментар #25 от "Тол такси":

    Това може да е технически изпълнимо, но е икономически неизгодно - данъците ще ги харчиш за поддръжка на системата, която става излишно усложнена. Всъщност единствения правилен начин за данъчно облагане на автомобила е чрез начисления в горивото (било то течно или електрическо - тогава обаче трябва да ви забранят за зареждате в къщи или да ви задължат да слагате сложна система за отчитане на зареденото в колата). Само така гарантираш справедливо облагане - караш плащаш

    Коментиран от #30

  • 29 писарушко Радо

    4 8 Отговор
    от 5 години пишеш само срещу електромобилите... И това заглавие с ВЪПРОСИТЕЛНА накрая е такова!
    Ти си подлец!
  • 30 Тол такси

    3 7 Отговор

    До коментар #28 от "Driving pleasure":

    Просто ти така си мислиш. Много повече пари се харчат за отпечатване на винетки и заплати на полицаи, които да те проверяват. Ако в автомобила ти има устройство с вграден gps, То за секунди от него може да бъде прочетено На коя дата колко километра си изминал и къде, за една година назад. После за още толкова да бъде сметнато колко от тези километри са изминати по магистрала, колко по републикански пътища, а колко по общински пътища, като се изчислят изминатите километри за всяка община в която си бил и да платиш конкретно на нея. Даже няма да е необходимо да сваляш устройството. Това може да бъде прочетено през WiFi, който Даже може да бъде вграден във всеки светофар. Ако си направил и десет метра без да имаш гражданска отговорност или не си минал пътен данък, автоматично ти начислява глоби. Ако си превишил скоростта - отново глоба. Неправилно паркиране, глоба. Да видиш тогава как всички ще станем примерни водачи, като в рамките на минути след нарушението, получиш sms със стойността на глобата и начина на плащане.

    Коментиран от #32, #33, #34

  • 31 гост

    3 7 Отговор

    До коментар #21 от "Сашо":

    Еми малко си объркал сметките , щото старата ти бензинка на газ най-вероятно гори между 8-10 на сто газ , ако не я настъпваш много и то при ЕВРО 3 най-много , а новите бензинови малолитражки в такива условия горят 4-5 на сто бензин при ЕВРО 6 , така че не ти излиза сметката с "по-малкото" замърсяване !! По-малко замърсяваш от връсниците на твоята , особено дизеловите , но за новите няма как да стане ! Единствения вариант е нова на газ или метан !
  • 32 Антиелектрика

    8 2 Отговор

    До коментар #30 от "Тол такси":

    Бухахахахаха. Простотия след простотия. И като няма полиция, кой ще спира нарушителите - робокоп ли? Или като ги отсвири някой тарикат и обърше два шамара на призовкаря, кой ще му помогне, ти ли?
    Пък GPS сигнал толкова бързо е хаква, че цялата ти измислица изглежда супер нелепа.
  • 33 Number of the beast

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "Тол такси":

    Ето още един по лесен вариант, чип на всеки гражданин и готово.
  • 34 Зорлем

    7 2 Отговор

    До коментар #30 от "Тол такси":

    Ей, гиди, накарахте ме да звуча като стар СДС-ар, ама това левичарите все на тоталитаризъм и свръх контрол ви избива, бе! Дай ви все да забранявате, да ограничавате (не и миграцията обаче?!), да контролирате, сакън някой, някъде да не пръдне без "голямата клечка" да не разбере. Ей го и оня, "гост"-а. Елекромобилите са много хубави и бележили невероятен ръст в продажбите в Китай. Ама градовете забранявали ДВГ-та, ама електричките получавали субсидии, ама административно налагали производствени обеми. Мани ги тия работи, бе! Това са подпробности. Дай той да си каже колко хубава технология са тия електрички точно с тия батерии. Е, как няма да е хубава като те друга не оставят да вирее. Едните ги пускат с летящ старт, а на другите им чупят краката с бухалки и не ги пускат дори да стигнат до състезанието?! Много ясно, че като няма риба и рака е риба, ама да обяснявате, че ракът всъщност е по-хубавата риба дори не е смешно, а свръх нагло.

    Коментиран от #41

  • 35 Питанка

    7 2 Отговор
    Аз искам да питам съвсем сериозно понеже съм ходил в Южна Корея и Япония и там електричките не са на почит понеже инфраструктурата не е подходяща.
    Та някой знае ли в този Китай как ги карат тези електрички примерно в Шанхай или Пекин???
    Да не е намесен Комунизма в цялата работа защото примерно съм ходил и в Щатите и там по естествен начин си се налагат обаче в Китай, WTF?????

    Коментиран от #64

  • 36 Иван

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "Фури":

    Като не си бил в Киев не се изказвай, че ставаш смешен.....
    Гледате винаги от вашето си забутано на балканите ъгълче и говорите за държави с територии и население 10 пъти по-голямо от нашето.
    Там и нещата и мащабите са други ама пуста българска консервативност.....
  • 37 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #25 от "Тол такси":

    Правиш ли разлика между данък за имущество и пътен данък или такса? Едното не е като другото. Не ги смесвай! Как се определя стойността на имуществен данък?
  • 38 Димов

    5 1 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Не някой! Всички АЕЦове и дори ТЕЦове искам да затворят. Проблемът е, че не виждам с какво ще се заменят.

    Коментиран от #39

  • 39 Зорлем

    7 1 Отговор

    До коментар #38 от "Димов":

    Е, не разбра ли вече? С батерии, "умни мрежи" и децентрализация, управлявана от блокчейн технология (т.е. торенти). С две думи, всичко ще е в ръцете на отделния човек според нуждите и потребностите му. Направо не мога да повярвам колко паралели се появяват с едно друго време, когато ни говореха за "съединение на пролетарии" и "електрификация плюс съветска власт". Уж ми е смешно, но усмивката ми става все по-притеснена...
  • 40 Да.Шивров

    6 0 Отговор
    Да не говорим, че гепят ли ти колата и намерят ли я куките и ако недай си Боже липсват батериите, каското не покрива тяхната липса.
  • 41 Бебо Алексиев

    6 5 Отговор

    До коментар #34 от "Зорлем":

    Електрическият транспорт е всъщност най-демократичния вид транспорт, тъй като всеки може да се произвежда сам електроенергията от вятър, слънце, собствен ВЕЦ, геотермална станция на твоята собственост, генератор на метан от собствените ти свине и т.н. и т.н. Не е задължително електроавтомобилите да имат проследяващи устройства или GPS или връзка с интернет. Просто не е.
    Обратното ДВГ те прави ТОТАЛНО зависим от бензиностанцията.

    Коментиран от #42, #43, #45

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Язе

    4 2 Отговор

    До коментар #41 от "Бебо Алексиев":

    Може но не може.Кой ще си направи ВЕЦ да си зарежда електричката?Най-лесно е с един дизел генератор в багажника.Свършва тока,вадиш,пускаш и зарежда батерията.Това е истината.Хихих.Вече се ползва от собственици на....Тесла.
  • 44 Мечтател безумен образ невъзможен

    2 2 Отговор
    Ние мечтаем когато порастнем да станем като Украйна
  • 45 Антиелектрика

    7 2 Отговор

    До коментар #41 от "Бебо Алексиев":

    Лекичко го удряш на лобизъмче. Значи ставаш независим като си произвеждаш ток от генератор на газ - хахахахахахха А да ти беше минало през ум, че има коли на газ? И едната и другата технология те правят зависим. Като искаш независимост си купи каруца с кон или едно колело.
  • 46 Димов

    5 1 Отговор

    До коментар #24 от "Driving pleasure":

    Я го питай, помни ли преди 12г, през януари 2006, как бензини и дизел удариха рекордни цени, по-високи от сегашните.
  • 47 гост

    2 4 Отговор
    Иcпaния плaниpa дa пpeдлoжи зaбpaнa въpxy пpoдaжбитe нa бeнзинoви, дизeлoви и xибpидни aвтoмoбили oт 2040 г., cъoбщaвaт пpaвитeлcтвeни изтoчници пpeд Rеutеrѕ. Taĸa тя ce пpиcъeдинявa ĸъм peдицa дъpжaви, ĸoитo взeмaт мepĸи зa oгpaничaвaнe нa зaмъpcявaщитe пpeвoзни cpeдcтвa, зa дa нaмaлят eмиcиитe нa пapниĸoви гaзoвe.

    Πлaнът e вĸлючeн в пpoeĸтoзaĸoн зa измeнeниeтo нa ĸлимaтa, ĸoйтo coциaлиcтĸoтo пpaвитeлcтвo нa пpeмиepa Πeдpo Caнчec ce нaдявa дa пpeдcтaви нa пapлaмeнтa дo ĸpaя нa гoдинaтa.

    "Hяĸoи oт нaй-вaжнитe нeoбxoдими пpoмeни зacягaт тpaнcпopтa. Oт 2040 г. peгиcтpaциятa и пpoдaжбaтa в Иcпaния нa лeĸи и лeĸoтoвapни aвтoмoбили, ĸoитo диpeĸтнo изпycĸaт въглepoдeн диoĸcид, нямa дa бъдaт paзpeшeни", пишe в дoĸyмeнтa, цитиpaн oт Rеutеrѕ.

    Коментиран от #54

  • 48 гост

    3 3 Отговор
    Beлиĸoбpитaния и Фpaнция вeчe oбeщaxa дa зaбpaнят бeнзинoвитe и дизeлoвитe aвтoмoбили oт 2040 г., ĸoeтo щe oзнaчaвa гoлeми пpoмeни зa cвeтoвнaтa aвтoмoбилнa индycтpия и щe дoвeдe дo нaтиcĸ въpxy пeчaлбитe нa пeтpoлнитe пpoизвoдитeли. Hяĸoи бpитaнcĸи пoлитици зaявиxa, чe Лoндoн тpябвa дa въвeдe зaбpaнaтa дo 2032 г., пo-aмбициoзeн ĸpaeн cpoĸ, ĸoйтo вeчe e пpиeт oт Шoтлaндия, a Дaния иcĸa дa нaпpaви тoвa дo 2030 г. Честито на форумните философи , хахах !!!
  • 49 гост

    3 3 Отговор
    Нали не сте забравили , че Норвегия , Белгия и Холандия също спират от 2030 , а в Германия и Австрия това е въпрос да се гласува най-много до година ! И остана една Италия която ще не ще просто няма да има друг избор !! Що така тия неграмотни хора бе , хахахах !!!

    Коментиран от #57

  • 50 гост

    4 3 Отговор
    Също така нали никой не си въобразява , че в Европа живеят луди които след 2032-33 ще си купят автомобил с ДВГ за който вече знаят , че след 6 години ще трябва да изхвърлят и да си платят за това даже , хахаха !!!

    Коментиран от #52

  • 51 двг мъка

    5 2 Отговор
    "поздрави" на редактора. Поредната жалка пропаганда срещу елколите в която е специализиран тоя сайт. Под формата на предположения, смесица от безсмислени аргументи се опитват да насаждат неприязъм срещу елколите, а дежурните фенове на мъзгата веднага запяха в тон. Какво ми даваш за пример Украйна бе редакторе, какъв субект е тя в автоиндустрията и въобще в света? Досега няма и една статия за мащабите на електрификация в Китай и щатите и за бъдещите им планове, а тоя взел да ми дава за пример потъналата в мизерия Украйна (нищо против държавата). И без тая пропаганда двг-то ще се кара малко повече у нас спрямо развитите държави, заради бедността. Нито от европейските утрепки зависи нещо, още по-малко пък който и да е субект у нас има влияние върху световните тенденции в бранша. Защо не си развиеш комичното мислене върху настоящата и бъдеща електрическа мобилност в Китай и щатите да видим дали ще ти се получи...

    Коментиран от #53, #56

  • 52 Язе

    3 3 Отговор

    До коментар #50 от "гост":

    Точно тогава си взимам кола с ДВГ и ще си я карам колкото си искам пък ти ще си купуваш дизел генератор да си зареждаш тостера на пътя.Ако Гурото ти е казал нещо което другите не знаем,ще се радвам да споделиш.Хихих
  • 53 Язе

    3 2 Отговор

    До коментар #51 от "двг мъка":

    "Нито от европейските утрепки зависи нещо, още по-малко пък който и да е субект у нас има влияние върху световните тенденции в бранша".....Тенденции казваш.Това е чисто извиване на ръце на населението.Тендеция за развитие имаше между бензин и дизел.Която технология е по-добра според хората,това купуваха.Сега какъв избор ти предлагат?Само не ми излизай с това,че някой,някъде мисли за хората.Всичко е за пари,много пари.
  • 54 Антиелектрика

    5 0 Отговор

    До коментар #47 от "гост":

    Типично в твой стил като няма какво да кажеш и започваш да изхождаш цитати от политически диктаторски решения на слабоумни еврогейци, които не могат да се оправят с емигрантите дори. Дай за пример и комунистически Китай. Бленуваната ти диктатура така може да се обърне, че да те обявят за враг на народа с миксера ти. Не знаеш какво си пожелава. Ама ти не правиш разлика между водородна бомба и запалването на водорода, та с толкова багаж че, такива разсъждения ще вадиш.

    Коментиран от #55

  • 55 Язе

    3 0 Отговор

    До коментар #54 от "Антиелектрика":

    Това го е копирал от money.bg.Не го мисли за толкова умен.От край време като цъкна на гугъл и ми излизат няколко сайта за новини и госта редовно копира яко и се кефи.Разкрил съм го но му гледам(чета)сеира.Хихих.Дори преди време беше копирал статия,че на електричките зимата им се вдигал пробега.Как да го разбере,че даже и защитаваше тази доказана лъжа.
  • 56 Зорлем

    3 0 Отговор

    До коментар #51 от "двг мъка":

    Преди да храниш редактора или някой друг, да беше прочел съседната статия за автомобилния пазар в Китай ли? Ако го беше направил щеше да видиш с какъв възторг същия този сайт споменава феноменалните 76% нарастване на продажбите на ел. автомобили в Китай.
  • 57 Зорлем

    3 0 Отговор

    До коментар #49 от "гост":

    Всичките тези забрани показват, че чисто технологично и икономически ел. автомобилите с литиевите си батерии явно не могат да се преборят с античния ДВГ и поради това остава варианта само административно да бъдат наложени. Нямам обяснение защо това те изпълва с радост и някакво чувство на превъзходство след като това си е форма на тоталитаризъм независимо в какви думи го обличат.

    Коментиран от #58

  • 58 Засега само икономически

    1 3 Отговор

    До коментар #57 от "Зорлем":

    Засега превъзходството е само икономическо, но скоро и това предимство ще се изпари и ще стане недостатък. Както ви дал интерес не липсва и не пазара, а производствените възможности определят бързото навлизане на електричките. Търсенето е повече отколкото могат да се произведат, затова тезата ти издиша. Със субсидиите просто се ускорява процеса на изграждане на фабрики за батерии и находищата за необходимите материали. Този бизнес е на една петилетка, за разлика от ДВГ, чиито бизнес се развива повече от век! Просто технически сега му дойде времето.

    Коментиран от #59, #61

  • 59 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "Засега само икономически":

    Да бе, само икономическо било. А това, че миксерите отделят 5% повече ФПЧ и че батериите им не могат да се рециклират, а при ПТП се самозапалват, е голямо еко предимство, няма що. Ама карай да върви, то троленето ти е основно занимание.
  • 60 123

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "Погледнахме и прогледнахме":

    Да не ти попарвам розовите сънища, ама примера ти е неадекватен. Все едно да сравняваш цените на резервоара на ДВГ автомобил. Какво значение има, че батериите поевтиняват. Горивото поскъпва. Я виж колко беше киловат преди 30 години или преди 20 и колко е сега. Освен това, като почне масово да се ползва за гориво веднага ще му сложат акциз. Сигурно не си чувал, но природния газ за бита има много по малък акциз и е по евтин от този за автомобилите, респективно цената е доста по-висока.

    Коментиран от #62

  • 61 Зорлем

    1 2 Отговор

    До коментар #58 от "Засега само икономически":

    Чакай да повторим да видим дали съм те разбрал правилно: търсенето на ел. автомобили е толкова голямо, че надвишава предлагането, а субсидиите се дават, за да се подпомогне производството им. Обаче тези субсидии се дават не на производителите, а на потребителите, за да се повишава и без това високото търсене? Хм, добре, моята теза издишала казваш...

    Коментиран от #63

  • 62 Акциз

    2 0 Отговор

    До коментар #60 от "123":

    Сигурно ще сложат акциз на зарядните колонки. Обществените зарядни колонки. Ще го сложат за да стимулират собствено производство и потребление за да се намали използването на тец-овете. Никой не може да ти сложи акциз на тока който се произвежда СЛЕД електромера. Също както не могат да сложат акциз на контакта от който си зареждаш електромобила вкъщи.
  • 63 Засега само икономически

    2 2 Отговор

    До коментар #61 от "Зорлем":

    Много добре си ме разбрал! Браво! Тези стимули се дават от 20 години, както за водородни така и за електрически автомобили. Само че никой не искаше да купува нито, нито едните нито другите, заради техническите им недостатъци. След като техническите недостатъци бяха преодолени при едната технология, тя започна да се търси и да се произвежда все по-масово, докато цената и падна толкова, че с помощта на субсидиите да се изравни с дизеловите автомобили, но технически да ги произхожда. Това повиши още повече търсенето на този конкретен модел и бяха направени половин милион заявки само за седмица. тези половин милион заявки все още не са изпълнени и търсенето е повече отколкото предлагането. Заради високото търсене е възможно и масовото производство в големи серии на един и същ модел, което сваля производствената цена и прави електромобилите конкурентноспособни на пазара. Нещо което би било невъзможно, ако се произвеждаха в по-малки серии. За справки - Fiat, които въпреки субсидиите губеха по 20 000 евро от произведен електромобил, а Тесла вече излезе на печалба, заради големият обем произведени електромобили. Кое точно ми се губи в логиката? Субсидиите са абсолютно еднакви и за Тесла и за Фиат.

    Коментиран от #66

  • 64 Инфраструктура

    0 2 Отговор

    До коментар #35 от "Питанка":

    Ами точно инфраструктурата е ключовата дума. Какво значи неподходяща инфраструктура? Инфраструктурата или я има или я няма? Ако някой реши да я изгради ще я има, в противен случай няма да се изгради от само себе си. от Тесла разбраха че няма как да продават електромобили ако няма инфраструктура и си я изградиха сами. Китайците също го прозряха и изградиха И продължават да изграждат милиони зарядни станции. На практика в момента в Китай има повече зарядни станции отколкото произведени електромобили. На практика има излишък на ВЕИ енергия която не може да бъде оползотворена в пълния си капацитет, затова Китай спря субсидиите за фотоволтаици от тази година. Решение за този проблем са именно електромобилите.

    Коментиран от #68

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Зорлем

    4 1 Отговор

    До коментар #63 от "Засега само икономически":

    Човек, като развален грамофон си и повтаряш едно и също, но това не прави тезата ти вярна. Ще опитам да обясня максимално просто: няма как хем да има свръх търсене на ел. автомобили, хем да има нужда субсидии, които да подпомагат същото това търсене, хем същевременно да са икономически по-изгодни сами по себе си, хем да не се налага забраняване на ДВГ-тата. Просто това са взаимоиключващи се твърдения!

    Коментиран от #67, #71

  • 67 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #66 от "Зорлем":

    Ами какво да измисли завалията, всичко се оказа измама и лъжа. Нали трябва да си изкарва и той парите? То не бяха ускорения, то не бяха екологичност, то не бяха ФПЧ, то не беше Глобално затопляне, то не бяха гадателства, то не бяха субсидии, то не бяха забрани. Всичко се пропука и лъсва, остана само пазарната капитализация на Тесла, защото всички други марки започват да изпитват затруднения с батериите.
  • 68 Питанка

    1 0 Отговор

    До коментар #64 от "Инфраструктура":

    Инфраструктура не означава само зарядни. Едно е да живееш в 30 етажна панелка в Сеул друго е в голяма къща в калифорния. Затова питам хора които реално са биле в Пекин примерно как я виждат тази работа???

    Коментиран от #72

  • 69 Димов

    0 0 Отговор
    Това тук по има шанс да превърне нашенските шофьори в електродрайвъри, отколкото да чакаме на нов електромобил: http://www.emic-bg.org/content/item/29
  • 70 Ти сериозен ли си?

    0 0 Отговор
    . Задвижване 50/100 КВТ/ном/макс./, 300В –контролер плюс електромотор

    - 15 550 лв. / СЕВКОН 300В/300А и EVM 255-50/с програмно осигуряване за контролера и гаранционно обслужване.


    15000 лв за 50 kW двигател и контролер? А колко ще ти струват батериите? Май ще е по-добре да чакаш нов електромобил за по-малко пари, с включено и купе и всичко останало.

    Коментиран от #73

  • 71 Засега само икономически

    1 1 Отговор

    До коментар #66 от "Зорлем":

    "няма как хем да има свръх търсене на ел. автомобили, хем да има нужда субсидии, които да подпомагат същото това търсене, хем същевременно да са икономически по-изгодни сами по себе си, хем да не се налага забраняване на ДВГ-тата. "

    Единствено ти повтаряш като грамофон без да се замисляш какво ти казвам. Погледни дори заглавието на мнението ми. 1.Няколко пъти признавам, че ЗАСЕГА автомобилите с ДВГ имат икономически предимства, които се налага да бъдат компенсирани със субсидии. Има ли нещо с което да не си съгласен до тук?

    2. Ако нямаше тези субсидии, вероятно нямаше да има чак такова търсене и Тесла със сигурност щеше да фалира, ако бяха решили да правят такъв обем на производство. Дори ако не бяха фалирали, щеше да е необходимо да работят поне още две-три години на загуба, а сега благодарение на субсидиите вече работят на печалба, което сваля цените на следващите произведени бройки.
    3. От догодина прекратяват субсидиите за Тесла и тя ще трябва да се бори с по-ниските цени на останалите производители, които тарикатски изчакаха падането на цените на батериите, за които Тесла пое негативите, комбинирано със субсидии които ще получават поне две-три години след Тесла. 4. Въпреки това, останалите ще работят на загуба за всеки произведен автомобил, а Тесла на печалба поне следващите пет години, при все че Тесла ще продава на по-високи цени, но ще има технологично предимство. Единствено се съмнявам че ще си съгласен с четвърта точка, но времето ще покаж
  • 72 Инфраструктура

    0 1 Отговор

    До коментар #68 от "Питанка":

    Ами след като имаш разрешение да притежаваш автомобил в Пекин, Със сигурност има къде да го паркираш, следователно има къде да ти се изгради зарядна станция. Не знам дали си наясно че самото разрешително струва повече от автомобила и бройките са им ограничени. Вече се издават само за електромобили.
  • 73 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #70 от "Ти сериозен ли си?":

    Май си прав. Ей туй, Румънското, май ще е по-изгодно.... ако въобще го реализират: https://money.bg/auto/parviyat-rumanski-elektromobil-e-evtin-i-vdahnoven-ot-tesla-i-ilan-mask.html Че и няква електро Дачиа за 12500лв бяха замислили, преди две години. Индия искаше да пуска няква пуканка за $2500. Ще ги видим.

    Коментиран от #74

  • 74 Тези по стават

    1 0 Отговор

    До коментар #73 от "Димов":

    Така вече и аз съм съгласен.
  • 75 ghost

    2 0 Отговор
    Не може да ни давате Украйна като пример за нормална държава.
  • 76 гощо

    1 0 Отговор
    Рано е да се каже в БГ да подкараме масово електрокари.На времето бяхме първа сила на мотокари и електрокари. Това ако беше развито днес можехме да имаме собствена марка коли или да правим за големите някой детайли. Та сега палете Рената,Пежата премиум кокалите на по милион километра и газзззз......