Свръхзвуковият автомобил Bloodhound SSC, който трябваше да подобри световния рекорд за скорост, може да бъде купен за £250 000 (€276 400), обяви пилотът Анди Грийн пред BBC. Програмата бе преустановена, след като екипът под ръководството на Ричард Ноубъл не успя да намери £25 млн. (€27.6 млн.) за погасяване на натрупани дългове и завършването на проекта.
На цената на ново Ferrari купувачът ще получи 13.5-метрова наземна ракета с двигател Rolls-Royce EJ200 от изтребител Eurofighter, захранван от 5.0-литров компресорен V8 от Jaguar F-Type R в ролята на горивна помпа. През октомври миналата година Bloodhound SSC ускори до 322 км/ч по време на изпитания в Корнуол, Великобритания.
Следващата серия от тестовете трябваше да се проведе на специално подготвено трасе в пустинята Макгадингади в Ботсвана, където SSC да развие 966 км/ч. Самият опит за подобряване на световния рекорд бе насрочен за 2019 г., като от Bloodhound Programme Ltd. бяха убедени, че автомобилът ще премине звуковата бариера (1 234.8 км/ч).
Недостигът на финансиране, който провали проекта за нов световен рекорд за скорост на суша, бе предизвикан от икономическата ситуация покрай Брекзит и оттеглянето на основни партньори и спонсори. Сред тях бяха Jaguar Land Rover и китайската корпорация Geely.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
10:19 11.12.2018
2 Перър
Коментиран от #23
10:19 11.12.2018
3 Гост
10:21 11.12.2018
4 kjl
Коментиран от #13
10:25 11.12.2018
5 Гост
Коментиран от #24
10:27 11.12.2018
6 Само Дъстър
Коментиран от #17
10:48 11.12.2018
7 Оптимиста
10:57 11.12.2018
8 РПГ
11:10 11.12.2018
9 котио
11:33 11.12.2018
10 123
11:55 11.12.2018
11 Усмивката
12:06 11.12.2018
12 Гост
Коментиран от #19
12:20 11.12.2018
13 Никой
До коментар #4 от "kjl":
Не разбирам какво общо имат тези умни хора опитващи се да стигнат до ръба на физическите възможности с управлението на държавата им. Не мисля че трябва да е повод за радост, че държавата така си пре*ба производителите, включително Ягуар и Ленд Роувър, които се оттеглят като спонсори, заради влошаващата им се финансова ситуация. Всички големи открития и постижения са били постигнати от такива, на първо време безсмислени цели. Като се замислиш ти какво правиш с живота си, и тези хора какво са сглобили, мисля че нямаш право да злобееш.Коментиран от #18
12:58 11.12.2018
14 Иван
13:20 11.12.2018
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Хайде Антиелектрика, вземай я!
Коментиран от #20
13:44 11.12.2018
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 kjl
До коментар #13 от "Никой":
Изобщо не сте разбрали какво съм искал да кажа и то не е против науката или стремежите на хората да откриват нови хоризонти.14:52 11.12.2018
19 Гумичка
До коментар #12 от "Гост":
Каква писта бе брат твоят мозък е изтрит с гумичка!!!15:27 11.12.2018
20 Антиелектрика
До коментар #16 от "Хайде Антиелектрика, вземай я!":
Защо продължаваш да ме занимаваш с жалкотп си съществувание? Целта в живота ми не се свежда да троля като теб по цял ден в нета за смешното НПО БАЕПС, нито да карам реактивна кола с 1600 км/ч. Такива карикатури като теб, знаеш ли колко ме трогват?Коментиран от #21
15:53 11.12.2018
21 Жалък
До коментар #20 от "Антиелектрика":
Ами ще продължавам, докато ти продължаваш да даваш за пример на автомобил с ДВГ точно такива автомобили с реактивни двигатели , които са всичко друго но не и автомобили и да ги обявяваш за преки съперници на електромобилите. Ако можеш да се видиш отстрани ти колко си жалък с тези сравнения и постоянните ти твърдения че реактивните двигатели били ДВГ, когато очевидно говорим за ДВГ. Ако знаеш и колко си жалък, когато се опитваш да изкараш буталният двигател по нова технология от литиево-йонните батерии, за които очевидно говорим когато говорим за електромобили, а не за двигателя. Не знам дали си повече жалък или повече неадекватен с тези примери. Докато продължаваш да ги даваш, не очаквай друго освен подигравки.Коментиран от #22
19:27 11.12.2018
22 Антиелектрика
До коментар #21 от "Жалък":
То е ясно, че не може да измислиш нищо твое и ползваш епитетите, които хората ти лепват на теб. Обаче продължаваш да се унижаваш като мазохист и да лъжеш като дърт циганин. Реактивния двигател си е ДВГ и когато се говори за рекорди и за това дали щял да умре, е най-удачно да се дава за пример. А да сравняваш принципа на агрегат за задвижване на колелата в МПС, като буталния ДВГ, със начина за съхраняване на енергията за задвижване, те вкарва отново на челно място в "Златната книга на глупостта"! Истински мозъчен мазохост си, осмелил се да напише крилата фраза :"Да го духат учените от Единбург". Моля те, дори аз те съжалявам, че толкова ниско може да паднеш!19:42 11.12.2018
23 Хайл
До коментар #2 от "Перър":
Със метанова уредба я дават,по желание са бутилките😉20:52 11.12.2018
24 Хайл
До коментар #5 от "Гост":
Лев на метър😉20:58 11.12.2018
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Дърт циганин
Както виждаш съм бил прав. постоянно набутваш реактивните двигатели при автомобилите, ВЪПРЕКИ ЧЕ НЯМА НИКАКВА ПРАКТИЧЕСКА ПОЛЗА ОТ ТЯХ.
Защо не си купиш този автомобил да ходиш на работа или на море със семейството, като го поставяш в пряко сравнение с Тесла модел S? Не се ли усещаш колко неадекватно е сравнението?
Коментиран от #27
08:05 12.12.2018
27 Антиелектрика
До коментар #26 от "Дърт циганин":
Какви рекорди за скорост има Тесла? Този прототип е построен за 1600 км/ч скорост, а смешните ти електрички не могат и 400 км/ч да вдигнат. След сравнението между буталото и батерията, това се нарежда на второ място по тъпотия. Жалък си, много жалък!Коментиран от #29
08:24 12.12.2018
28 АLFA Q 4
МНОГО Е ЗЛЕ ИНТЕЛЕКТА НА БЪЛГАРЧЕТАТА. ПРИМИТИВНА РАБОТА
09:47 12.12.2018
29 Практическа стойност
До коментар #27 от "Антиелектрика":
Пак да те питам това според тебе автомобил ли е въобще? Понеже си прекалено нагъл ще кажеш, че това е автомобил, да те питам има ли някакво практическо приложение, за да обясняваш че това е бъдещето? просто нямаш никаква връзка с реалността а се захващаш за определени думички и фрази. Когато говорим за бъдещето на автомобилната промишленост, никой ама никой освен тебе не си и помисля за реактивни ДВГ. Скорости над 400 км в час може да постигне всяка технология, но просто няма гуми за такива скорости. Гумите са проблемът, а не технологията на задвижване. .Коментиран от #31
09:09 13.12.2018
30 Заменям
09:38 13.12.2018
31 Антиелектрика
До коментар #29 от "Практическа стойност":
Сега смени веднага плочата. Ами то и от рекорди няма практически смисъл, но ги правят, нали? И тази кола е с гуми, но развива 1600 км/ч, а само може да сънуваш електрическа технология да достигне такива скорости. Но те нали нямат практическо приложение и това ти дава право да тролиш?! То ти отричаше и самолетите, защото толкова ти е акъла де.Коментиран от #32
09:45 13.12.2018
32 Пълни измислици
До коментар #31 от "Антиелектрика":
Никога не съм отричал самолетите. Просто ти казах, че грешиш когато казваш, че нямат алтернатива. Имат такава, която за разлика от твоите фантазии, има напълно практическо приложение. Електрическият наземен транспорт може да бъде много по-бърз и по-евтин, но за сметка на това и по-чист от авиацията. Транспортът за който ти говоря е електрически, има бъдеще и може да бъде по-бърз дори от този прототип с реактивен двигател. Аз ти говоря за неща с практическо приложение а ти ми говориш за фантасмагории, които щели да поставят рекорд.Коментиран от #33
16:36 13.12.2018
33 Антиелектрика
До коментар #32 от "Пълни измислици":
Аууу, извинявай бате, но точно ти пишеш измислици. Я дай РЕАЛНИ данни за скоростта на този вид наземен транспорт и как се движи по-бързо, като той съществува само в главата ти и тази на мъскопоклонниците! Защото ако ще си говорим за проекти, които са само на хартия, аз ще ти дам десетки разработки и прототипи на хиперзвукови самолети със скорости до 8-10 мах, ако изобщо знаеш какво е това. Ще копаш тунел до Австралия бе смехоранчо? Влакът ще се движи с 10 000 км/ч ли? Я по-добре си ремонтирай педалите на електрическите колела и не се излагай повече!Коментиран от #34
18:35 13.12.2018
34 Практическа стойност
До коментар #33 от "Антиелектрика":
Нали щяхме да си говорим за практически неща? Ще обясниш ли защо фалира Конкорд? Той се движеше много по-бързо отколкото ще се движи хиперлуп. Само където не е икономически ефективен, дори когато не говорим за замърсяване от повишения разход на гориво. Хиперлуп освен, че се движи по-бързо от пътнически самолет, почти няма разход на енергия при движението си след като веднъж бъде ускорен. ЕЛЕКТРИЧЕСКА енергия. Самолетите дори на теория нямат шансове за толкова икономично и незамърсяващо пътуване.Коментиран от #35
22:40 13.12.2018
35 Антиелектрика
До коментар #34 от "Практическа стойност":
Ти смяташ, че е реално да прокопаеш тунел до Австралия? Това ли е икономически изгодното и безопасно?08:29 14.12.2018
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.