Германският автомобилен концерн Volkswagen съобщи за увеличаване на чистата си печалба през изминалата 2018 година. Немците казаха, че тя е нараснала с 6.1% спрямо предходната година и е достигнала до 12.15 млрд. евро.
Става дума за всички 12 марки, влизащи в групата - VW Passenger Cars, Audi, Skoda, Seat, Porsche, VW Commercial Vehicles, MAN, Scania, Ducati, Lamborghini, Bugatti и Bentley.
През изминалата година групата VW е продала 10.9 млн. автомобила (+1,1%), като само в Северна Америка продажбите бележат спад с 2%. На останалите пазари продажбите на нараснали. В Южна Америка с 13.1%, в Азиатско-Тихоокеанския регион - с 0.9%, а в Европа - с 0.1%.
Продадените леки коли Volkswagen през 2018-а са 3.715 млн (+6.8%). Спад в продажбите бележи Audi (-4.1%), а Bugatti отчита ръст със 7 % (76 продадени автомобила). Porsche също отчита ръст в продажбите от 4%.
Останалите марки също са с положителни продажби - Skoda +4.4%, Scania +4.5%, MAN + 9.2%. Най-голям спад в продажбите бележи марката Bentley -16%. От компанията предвиждат увеличение на приходите за 2019, което ще е в диапазона от 6.5% до 7.5%.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Driving pleasure
Коментиран от #4, #14
11:39 19.03.2019
2 Алфа Вълкът
11:43 19.03.2019
3 селянин 1
11:45 19.03.2019
4 123
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Хайде моля, моля. За тесла или добро или нищо..11:45 19.03.2019
5 Японеца
11:47 19.03.2019
6 Реалист
Коментиран от #34
11:49 19.03.2019
7 anti vag
Коментиран от #9
11:50 19.03.2019
8 1234
Коментиран от #11
11:51 19.03.2019
9 Кирчо
До коментар #7 от "anti vag":
А ти Балъков за какво си даваш парите да се посмеем малко??Цигарки, евтина ракия и чорапи, а?
Коментиран от #13
12:04 19.03.2019
10 Язе
12:15 19.03.2019
11 стоян георгиев
До коментар #8 от "1234":
хахахааха.ако печалбата беше на лада щеше да е друго ама щом е във фолксваген се оказа глобализъм ,а?12:16 19.03.2019
12 Julio
12:33 19.03.2019
13 anti vag
До коментар #9 от "Кирчо":
Повечето ги събирам.Когато имах Ауди А6 3.0TDI отиваха и по сервизи.А сега потъвай господин бачкатор.12:50 19.03.2019
14 Печалбите на Илон
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Tesla има много по голям марж на печалбата на произведен автомобил, отколкото Volkswagen. Само че тази печалба се реинвестира веднага в производството на нови модели, разширяване на зарядната инфраструктура и увеличаване на скоростта на зареждане на вече съществуващата. Volkswagen от друга страна инвестира в обещания за светлото бъдеще и произвежда картинки. Tesla удвоява продажбите си всяка година и смята да прави това следващите няколко години. Може ли Volkswagen да се похвали с такова нещо? Нормално е след като си стигнал лимита си на продажби и производство, да имаш по 1000 долара печалба от автомобил, като така или иначе не инвестираш в бъдещо производство, за да си вземеш комисионната от печалбата тази година, а следващите да се оправят след години. От Volkswagen обещават как след години ще инвестират не знам си колко милиарда, които Тесла вече ги е инвестирала и жъне резултати.Коментиран от #16, #17, #20
12:54 19.03.2019
15 Borislav Popov
13:03 19.03.2019
16 Borislav Popov
До коментар #14 от "Печалбите на Илон":
Колко нови модела има Тесла ? И колко общо са моделите ???13:04 19.03.2019
17 Borislav Popov
До коментар #14 от "Печалбите на Илон":
Между другото си направо смешен ! Фоксваген и фамилия - по колко нови модела вадят на година ? Май 10:1 срещу Тесла ????Коментиран от #18, #21
13:06 19.03.2019
18 Печалбите на Илон
До коментар #17 от "Borislav Popov":
Въпросът не е по колко нови модела правят на година, а как тези нови модели увеличават продажбите. И на другия полюс е колко са инвестициите в нови производствени мощности? Volkswagen правят новите си модели в предприятията където правят и старите. Електрическият golf се прави на абсолютно същата производствена линия където се правят и останалите. Просто вместо бензинов двигател слагат електрически. Тесла направи специален НОВ завод за модел 3, А СЕГА ПРАВИ И ВТОРИ В КИТАЙ, който трябва да удвои производствения капацитет още веднъж. Я да покажеш колко фабрики са построили последните години Volkswagen и преди колко години са произвеждали два пъти по-малко автомобили отколкото днес?Коментиран от #19
13:20 19.03.2019
19 Borislav Popov
До коментар #18 от "Печалбите на Илон":
И какво значение има организацията на производство ? Искаш за всеки модел - отделен завод ??!!! Че то по цял свят е така . И при японците , и при французите , и при американците. Как мислиш стои положението при Форд например ? А Фолксваген не влагат ли пари за развитието на нови модели ?Коментиран от #22
13:41 19.03.2019
20 Driving pleasure
До коментар #14 от "Печалбите на Илон":
Мдам... ама не :) Първо ако ще говорим за картинки празните обещания на Илон са значително по-голям въздух от картинките на ФауВе, тяхната пазарна стратегия винаги е била предпазлива - излизат на пазара последни и го смачкват. Илончо в момента увеличава производството просто заради липса на конкуренция, но тя идва и все още най-продаваната електричка е Нисан Лийф а не някоя Т'сла. Нормата на печалба на Тесла падна - наложи му се да намали цените заради отпадналите субсидии, а с нарастване на конкуренцията хората ще откажат да плащат високата надценка - перспективите пред Тесла са за намаляне на печалбите, а не за увеличение. Да не говорим че 50% от печалбата му последното тримесечие всъщност беше от коли, а от зарядните...Коментиран от #23
13:47 19.03.2019
21 Великите Форд и Фолксваген
До коментар #17 от "Borislav Popov":
Ще ми припомниш ли защо като Volkswagen и Ford са толкова Велики и печеливши, не могат самостоятелно да отделят средства за разработка на електромобили, за да НАСТИГНАТ Тесла? Как така НАСТИГАШ някой, който е зад тебе, както твърдите антиелектриците?Коментиран от #24, #28
13:52 19.03.2019
22 Печалбите на Илон
До коментар #19 от "Borislav Popov":
Просто казвам, че производствените мощности на Volkswagen не се увеличават следователно няма инвестиции за тази цел. Илон Мъск от друга страна няма производствени мощности и освен инвестиции за разработки на нов модел трябва да инвестира и за завод за производството му. Не си ли съгласен с това?14:03 19.03.2019
23 Най-продаваната електричка
До коментар #20 от "Driving pleasure":
И къде точно е най-продаваният електромобил Nissan leaf? Чул недочул, вярващ на заглавие без да чете съдържанието идваш тука и говориш глупости. Дори в Германия, Тесла модел 3 е най-продавания електромобил за февруари месец. Влезе в топ 5 на продажбите на автомобили автомобили въобще, а не само на електромобили. Ти пак разправяй, че никой не иска да купува Тесла.14:12 19.03.2019
24 123
До коментар #21 от "Великите Форд и Фолксваген":
Не ти е много свързана мисълта. ФВ имат 12 млрд. печалба - могат да съвсем самостоятелно да инвестират 10-20 % от нея, но просто изчакват малко, защото няма за къде да бързат. Това, че не отделят средства е другата ти глупост вече имат няколко модела - от 2020 цялата група ще пусне около 20 модела на ток и още толкова хибриди. Те нямат и нужда от много инвестиции като тесла, защото не разработват нов автомобил, за който са нужни милиарди, а само един агрегат + батерия. Освен това батериите ще ги купят от някой, който има опит в това, като Самсунг или някоя китайска компания. Така или иначе, докато не се реши основния проблем на тролеите - автономността бум при тях няма да има. Борбата в сегметна на електрическите коли е по-скоро имиджова, като при хиперкарите. За пазар от 1-2 мил. автомобила за следващите поне 5-6 години, няма кой да се напъва, освен някой малък производител като тесла или нашия Sin.Коментиран от #26
14:15 19.03.2019
25 123
Коментиран от #27
14:29 19.03.2019
26 321
До коментар #24 от "123":
Ко речи? Никой не се напъва за пазар с над 50% годишен ръст? 1-2 милиона за 5 години напред? Абе ти къде живееш? Само за януари са продадени над 153 000 електрически превозни средства. Това прави 2 милиарда само тази година при положение, че се запазят сегашните производствени мощности, а те няма да се запазят аз ще пораснат с поне 50% до края на годината. Казваш че никой не го интересува пазар, който догодина ще е повече от всичките продажби на Volkswagen, който продава най-много от всички в групата? Ти ли си глупакът или смяташ нас за такива? На Фолксваген много им се ще да продават електрички, но не могат.Коментиран от #29, #38
14:37 19.03.2019
27 321
До коментар #25 от "123":
2019 година сме. Има и по-стари статии, когато дори не се произвеждаха Tesla. Защо не даде тях за да може Nissan Leaf да изпъкне още повече. Я дай някоя статия за годишните продажби за 2018 година?14:46 19.03.2019
28 Borislav Popov
До коментар #21 от "Великите Форд и Фолксваген":
Кой е казал че не могат ? Просто такава им е политиката. Печелят предостатъчно от това си производство ! Когато му дойде времето - всички ще изкарат по няколко електромобила - повярвай ми !!!14:51 19.03.2019
29 Borislav Popov
До коментар #26 от "321":
Ти колко електромобила срещаш реално всеки ден на улицата ? А наясно ли си че живота на тоя електромобил е равен на живото на батерията ? Което ще рече - първата година 100% , втората 90% ,третата 70% , четвъртата 50-% . Тоест пробегът ще намалява всяка една година !!... Другото е че тия автомобили няма да вървят на вторичния пазар ! .. Или реално животът на един такъв автомобил ще е средно 5 години ! На всеки 5 години автопарка на електричките трябва да се подменя !!! Това може да се окаже крайно нерентабилно . Същата беше еуфорията и с хибридите - но не се получиха нещата !Коментиран от #30
14:58 19.03.2019
30 Пак ни смяташ за балъци
До коментар #29 от "Borislav Popov":
Животът на батерията е над 2000 цикъла. 1000 цикъла са 400 хиляди километра. Ти за пет години изминаваш ли ги? Има Tesla които са изминали по 300 хиляди километра и батерията им държи капацитет над 90% от първоначалния. Може да разправяш горните смешки за процентите на някоя пенсионерска сбирка, където дядовците и бабите да направят аналогия с телефоните си, на които 1000 зареждания се случват на третата година. Те може и да ти повярват, но ние тук не!Коментиран от #31
15:06 19.03.2019
31 Borislav Popov
До коментар #30 от "Пак ни смяташ за балъци":
От къде я черпиш тая информация ??? Резултати при експлоатация на батериите на Tesla : Според проучването на 350 собственика, капацитетът им спада с 5% през първите 80 000 км. ..............Tesla не предлага гаранция за остатъчна мощност на батериите на Model S и X, но гарантира, че Model 3 ще запази 70% от капацитета на батериите на Model 3 след 120 000 мили (193 000 км) и 100 000 мили (160 000 км) на по-мощните и съответно по-маломощните батерии на модела......................................От споделената информация става ясно, че само един собственик е сменил батерията си след 77 000 км пробег.15:20 19.03.2019
32 Продължаваш да ни мислиш за балъци
Коментиран от #33
15:34 19.03.2019
33 яаожфэ
До коментар #32 от "Продължаваш да ни мислиш за балъци":
И затова на сайта на Тесла пише, че гаранцията за батериите на Модел 3 е 160 of 200 хил. км. и то за запазване на 70% от капацитета ѝ. И тъй като Тесла са много много хубави и качествени автомобила, та затова и гаранцията на цялата кола е 80 хил. км. (или 4 години).17:04 19.03.2019
34 до Реалист
До коментар #6 от "Реалист":
Шкода не е изяла нищо на Ауди - не бъркай кокошките с конете .И двете марки се развиват повече от успешно . Таргет групата на клиентите на двете марки е коренно различна - едните търсят просто най-добро съотношение цена-качество докато другите са много по платежоспособни и просто търсят най-доброто в премиум сегмента. Както винаги - за всеки влак си има пътници ;)
Коментиран от #35
17:36 19.03.2019
35 Ввв
До коментар #34 от "до Реалист":
Те търсят премиум,ама получават замаскирана вагонетка,смех17:59 19.03.2019
36 ВАГ
19:59 19.03.2019
37 Ботев
07:47 20.03.2019
38 123
До коментар #26 от "321":
Алоо, какви 2 милиарда - 2 милиона общо за целия свят се продават. ФВ имат 12 милиона продадени коли миналата година. И то два милиона всякакви електрички. От тези 2 милиона 60 % са в Китай. От тези в Китай повече от половината са малките ел. колички. И какво като сме 2019. Класациите винаги са за предходна година. Пазара на ел. колите се вдига с 10 % на година вече, а тази година може да има спад, защото в щатите и Европа махнаха повечето преференции. И няма значение каква е класацията. Най-продаваните коли по принцип са с цени между 20 и 40 хил. евро. теслите не влизат там. За Европа най-скапания модел 3 без екстри е 56 хил. евро.Коментиран от #39
13:04 20.03.2019
39 321
До коментар #38 от "123":
Разбира се, че са два милиона, а не милиарда. Техническа грешка. Увеличението от няколко поредни години винаги е над 50% в сравнение с предишната година. Тази година надали ще е изключение, при положение че излезнаха толкова много нови модели. Само в Китай в момента се изграждат толкова много фабрики за батерии и електромобили, че се очаква през 2020 година капацитетът им да е 20 милиона годишно. Сещаш ли се какво ще се случи с цените, при това свръхпредлагане? За справка, виж какво се случи с цените на фотоволтаиците само за година-две свръхпроизводство. С падането на цените, търсенето ще се повиши лавинообразно. Тежко им и горко на Volkswagen и останалите.Относно продажбите на марката Volkswagen, много ясно е написано в статията :Продадените леки коли Volkswagen през 2018-а са 3.715 млн (+6.8%). Все още ли смяташ че не ги интересува над 4 милиона пазар през следващата година ? Не ставай смешен!
14:50 20.03.2019
40 гощо
06:42 21.03.2019