Това е понятие, често използвано от автомобилните спецове в разговорния език и което до голяма степен може да ни подскаже, дали една кола е пребоядисвана. Принципно, роботите във фабриките нанасят слоевете боя прецизно и това се вижда в крайния резултат – еднакво гладка и равна повърхност.
Тази механизирана работа не може да бъде повторена при боядисване на ръка, колкото и изпечен и опитен да е бояджията. В резултат на това новата боя понякога може да изглежда неравна. Погледнато под ъгъл, покритието на детайла наподобява портокаловата кора.
За да проверите дали боята на страничните детайли на бъдещото ви возило е грапава, приклекнете в предния ъгъл и бавно започнете да се придвижвате, наблюдавайки отразяващите се предмети. Естествено, виждали сме и заводски боядисани елементи, които са "на портокал", но това не е често срещано явление.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Нямам гуми но имам една резерв
Коментиран от #2
11:40 20.04.2019
2 Пичка ти е изпила акъла на теб...
До коментар #1 от "Нямам гуми но имам една резерв":
По темата: на портокал кашоните им приляга и портокалова боя...😁11:49 20.04.2019
3 Boxer
Коментиран от #4, #11
13:33 20.04.2019
4 Бахти хитрия тип
До коментар #3 от "Boxer":
Започни направо със 1500 или 2000. с 800 може да се наложи пак да боядисваш, лака не е много дебелКоментиран от #5
15:36 20.04.2019
5 Boxer
До коментар #4 от "Бахти хитрия тип":
Дебел е. Нали аз съм го боядисвал. Няма нищо общо с фабричното покритие. Много работа си отворих, ама вече като съм започнал...16:13 20.04.2019
6 Гост
16:15 20.04.2019
7 Марони
18:56 20.04.2019
8 пишман бояджията
вземам 8 спрея черен металик по 10лв единия и си пръскам цялата колица :) портокал-мортокал хич не ми пука :) става си супер ... 700-800лв за боядисване няма да дам! тя колата ми струва толкоз :) да ми ги дават бояджиите и да я взимат :)
19:53 20.04.2019
9 Некой си
20:59 20.04.2019
10 Николай
00:28 21.04.2019
11 100 те механика
До коментар #3 от "Boxer":
Карай си колата и не се занимавай с глупости, ако искаш да работиш вземи си друга за проект - нещо за възстановяването по механиката или др. но бояджийството не носи такова удоволетворение и ще се скапеш психически05:33 21.04.2019
12 гощо
09:11 21.04.2019
13 Голям разбирач
Няма да чакам отговор-защото с цел икономия се боядисва на "ръка и половина",казано на бояджийски език.първата ръка е рехава-50-60 процента и след това плътна ръка с лак.Това пречи на втората ръка лак да се разпъне.Всичко е спазване на технология.Дори като се пишат такива статии,трябва да се спазва етиката,технологията,значи
09:37 21.04.2019
14 Клоши
Коментиран от #16
13:20 21.04.2019
15 Марони
13:50 21.04.2019
16 Марони
До коментар #14 от "Клоши":
Модерните заводски лакове се наасят прахово.При изпичането на купето те се втечняват и стават прозрачни.13:54 21.04.2019
17 Аууу
14:01 21.04.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Шопа
22:14 21.04.2019
20 Жечо
В този случай печен и опитен носят едно исъщо значение!! Просто претрупвате езика и става смешно!
10:44 22.04.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Много разбирачи
14:05 30.04.2019
23 Киро факиро
16:22 13.05.2019
24 T90
13:04 14.05.2019
25 RT6
12:05 22.04.2020
26 Ивелин
19:26 18.10.2020