Японският концерн разсекрети автомобила, който трябва да играе в един много прегрят сегмент. Името на новия компактен кросоувър все още не е официално обявено (ако вярваме на снимките, той ще се казва Yaris Cross), но компанията вече сподели някои технически подробности. Стана известно например, че повдигнатия Yaris ще се сдобие с хибриден силов тракт. Той е изграден по модела на тези, които Toyota вече използва на C-HR и RAV4, но за задвижването ще отговаря по-компактен бензинов двигател.
1.5-литровият трицилиндров двигател, работещ по цикъла на Atkinson е оптимизиран за повишаване на топлинната ефективност: според разработчиците КПД-то му е по-добро с 40%, което се счита за отличен резултат. Обявената обща мощност на тракта е 116 к.с. Иновацията ще разполага и със система за задвижване на четирите колела, което донякъде е необичайно решение за подобен клас автомобили. Като част от системата AWD, този SUV е с задвижване на предните колела , а задните се включват само ако е необходимо - за допълнително ускорение или при движение по нестабилни повърхности.
Твърди се още, че електрическият компонент на системата тежи по-малко от механичните аналози и така спестява още повече гориво. Кросоувърът е изграден на същата платформа TNGA-B, както и Yaris с пет врати, но се оказва малко по-голям. Той не достига дължината на по-високо позиционирания модел C-HR с около 20 см, но надхвърля дължината на Yaris с 240 мм, от които 60 са от предния надвес, а 180 - отзад.
Иначе междуосието на иновацията е идентично с показателите на Yaris и възлиза на 2 560 мм, но към просветът до земята са добавени още 30 мм. Toyota твърди, че е успяла да построи почти оптимален малък кросоувър за града - компактен отвън, просторен отвътре и пъргав. За функционалността на новия Yaris Cross ще отговарят например добре развит органайзер в багажника и възможност за сгъване на гърба на задния диван в пропорции 40:20:40, което Toyota счита за почти революция в сегмента.
Дизайнът на Yaris Cross е проектиран от стилистите на японските и европейските студия на Toyota, но е фокусиран главно върху европейския купувач. Ръководителят на центъра за френски стил на концерна Ланс Скот отбеляза, че в този сегмент автомобил за покупка се избира предимно чрез очите и затова е необходим основно ярък външен вид. Въпреки това купувачите оценяват високото нивото на практичност. И тези два принципно несъвместими според него фактора, са се опитали да съчетаят дизайнерите на Toyota.
В процеса на работа дизайнери и конструктори са провели доста консултации с потенциални клиенти, опитвайки се да определят техните реални нужди и предпочитания. Toyota планира да прави Yaris Cross във фабриката си във френския град Валенсиен, а плановете на компанията са много амбициозни - до 150 хиляди автомобила годишно само за европейския пазар. Вярно е обаче, че не само приблизителните цени все още не са посочени, но дори и приблизителната дата на появата на кросоувъра в продажба не е известна.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ПреводЛиБе
Коментиран от #2
12:24 23.04.2020
2 куку руку ку
До коментар #1 от "ПреводЛиБе":
Неточност при превода. Не вдигат "с", а вдигат КПД "на" 40%, което е много за бензинов двигател.12:41 23.04.2020
3 сектант
Коментиран от #4
12:47 23.04.2020
4 HitDobavki Net
До коментар #3 от "сектант":
А какво стана с Дъстъра?!? Проглуши ни ушите една година и сега се прехвърли на хранилка при компанията - майка!?! Или си имитатор на сектанта?!?13:01 23.04.2020
5 Ввв
13:39 23.04.2020
6 873
13:43 23.04.2020
7 лупи
Коментиран от #9
14:53 23.04.2020
8 боко
15:12 23.04.2020
9 Госта
До коментар #7 от "лупи":
Ако някой Зил те думне с Фолксвагенчето,АлУди-то де,ще станеш на пастет15:29 23.04.2020
10 Лудогорец8
17:24 23.04.2020
11 Пич
15:31 24.04.2020
12 Пич
15:33 24.04.2020