ФАКТИ.БГ

Toyota Yaris най-накрая се превърна в кросоувър

Публикувана: 23 Април, 2020 12:16
12 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3815
Toyota Yaris най-накрая се превърна в кросоувър
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.3 от 15 гласа.

Японският концерн разсекрети автомобила, който трябва да играе в един много прегрят сегмент. Името на новия компактен кросоувър все още не е официално обявено (ако вярваме на снимките, той ще се казва Yaris Cross), но компанията вече сподели някои технически подробности. Стана известно например, че повдигнатия Yaris ще се сдобие с хибриден силов тракт. Той е изграден по модела на тези, които Toyota вече използва на C-HR и RAV4, но за задвижването ще отговаря по-компактен бензинов двигател.

1.5-литровият трицилиндров двигател, работещ по цикъла на Atkinson е оптимизиран за повишаване на топлинната ефективност: според разработчиците КПД-то му е по-добро с 40%, което се счита за отличен резултат. Обявената обща мощност на тракта е 116 к.с. Иновацията ще разполага и със система за задвижване на четирите колела, което донякъде е необичайно решение за подобен клас автомобили. Като част от системата AWD, този SUV е с задвижване на предните колела , а задните се включват само ако е необходимо - за допълнително ускорение или при движение по нестабилни повърхности.

Toyota Yaris най-накрая се превърна в кросоувър

Твърди се още, че електрическият компонент на системата тежи по-малко от механичните аналози и така спестява още повече гориво. Кросоувърът е изграден на същата платформа TNGA-B, както и Yaris с пет врати, но се оказва малко по-голям. Той не достига дължината на по-високо позиционирания модел C-HR с около 20 см, но надхвърля дължината на Yaris с 240 мм, от които 60 са от предния надвес, а 180 - отзад.

Иначе междуосието на иновацията е идентично с показателите на Yaris и възлиза на 2 560 мм, но към просветът до земята са добавени още 30 мм. Toyota твърди, че е успяла да построи почти оптимален малък кросоувър за града - компактен отвън, просторен отвътре и пъргав. За функционалността на новия Yaris Cross ще отговарят например добре развит органайзер в багажника и възможност за сгъване на гърба на задния диван в пропорции 40:20:40, което Toyota счита за почти революция в сегмента.

Toyota Yaris най-накрая се превърна в кросоувър

Дизайнът на Yaris Cross е проектиран от стилистите на японските и европейските студия на Toyota, но е фокусиран главно върху европейския купувач. Ръководителят на центъра за френски стил на концерна Ланс Скот отбеляза, че в този сегмент автомобил за покупка се избира предимно чрез очите и затова е необходим основно ярък външен вид. Въпреки това купувачите оценяват високото нивото на практичност. И тези два принципно несъвместими според него фактора, са се опитали да съчетаят дизайнерите на Toyota.

В процеса на работа дизайнери и конструктори са провели доста консултации с потенциални клиенти, опитвайки се да определят техните реални нужди и предпочитания. Toyota планира да прави Yaris Cross във фабриката си във френския град Валенсиен, а плановете на компанията са много амбициозни - до 150 хиляди автомобила годишно само за европейския пазар. Вярно е обаче, че не само приблизителните цени все още не са посочени, но дори и приблизителната дата на появата на кросоувъра в продажба не е известна.


Поставете оценка на статията:
Оценка 4.3 от 15 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ПреводЛиБе
1 Отговор
Тези ако вдигат КПД-то на ДВГ-тата с 40% при всеки нов модел ... ще задминат и VW по абсурди и прекрачване на всякакви закони на физиката и химията :)

Коментиран от #2


Оценка:
-6 +18

куку руку ку
2 Отговор

До коментар #1 от "ПреводЛиБе":


Неточност при превода. Не вдигат "с", а вдигат КПД "на" 40%, което е много за бензинов двигател.

Оценка:
-0 +16

сектант
3 Отговор
няма ярис няма марис - има само един кросоувър на улицата и името му е Каптур

Коментиран от #4


Оценка:
-38 +6

HitDobavki Net
4 Отговор

До коментар #3 от "сектант":


А какво стана с Дъстъра?!? Проглуши ни ушите една година и сега се прехвърли на хранилка при компанията - майка!?! Или си имитатор на сектанта?!?

Оценка:
-1 +15

Ввв
5 Отговор
Най-накрая?!?Смешни истории

Оценка:
-5 +2

873
6 Отговор
Хубава машина се е получила

Оценка:
-7 +10

лупи
7 Отговор
Ако някое Ауди се натряска в тази Тойотка,радиатора и ще залепне на задния капак

Коментиран от #9


Оценка:
-17 +6

боко
8 Отговор
Колко ли трябва да се мразиш,че да си купиш тойота?

Оценка:
-27 +7

Госта
9 Отговор

До коментар #7 от "лупи":


Ако някой Зил те думне с Фолксвагенчето,АлУди-то де,ще станеш на пастет

Оценка:
-1 +15

Лудогорец8
10 Отговор
Клиентите са откачени ей купуват една кола от мини клас повдигната с 1.5 три цилиндара двигател и само прдно и си мислят, че карат джип...

Оценка:
-10 +6

Пич
11 Отговор
Много пошла предница.Все едно я е правил германец- висока линия, недодялана и груба. Много грозно. Въпреки че харесвам Тойота, Фолксваген T Cross е по-балансиран и с по-хармонична предница. Иначе отстрани и отзад е сравнително хубава, но таблото куца,много ретро.

Оценка:
-3 +0

Пич
12 Отговор
Отзад и отстрани се е получила много сполучлива смесица от Лексус и Рав 4. Това придава хем спортен вид, хем престиж.

Оценка:
-0 +3

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Радан Кънев
Лидерът на ДСБ с решение за политическата криза
Редно е, на който най-много му се управлява, да получи мандата. Ние няма да пречим"

Още бисери
ТОП 5