Last news in Fakti

23 Април, 2020 12:16 9 737 12

Toyota Yaris най-накрая се превърна в кросоувър

  • toyota-
  • yaris-
  • cross
Toyota Yaris най-накрая се превърна в кросоувър - 1

Японският концерн разсекрети автомобила, който трябва да играе в един много прегрят сегмент. Името на новия компактен кросоувър все още не е официално обявено (ако вярваме на снимките, той ще се казва Yaris Cross), но компанията вече сподели някои технически подробности. Стана известно например, че повдигнатия Yaris ще се сдобие с хибриден силов тракт. Той е изграден по модела на тези, които Toyota вече използва на C-HR и RAV4, но за задвижването ще отговаря по-компактен бензинов двигател.

1.5-литровият трицилиндров двигател, работещ по цикъла на Atkinson е оптимизиран за повишаване на топлинната ефективност: според разработчиците КПД-то му е по-добро с 40%, което се счита за отличен резултат. Обявената обща мощност на тракта е 116 к.с. Иновацията ще разполага и със система за задвижване на четирите колела, което донякъде е необичайно решение за подобен клас автомобили. Като част от системата AWD, този SUV е с задвижване на предните колела , а задните се включват само ако е необходимо - за допълнително ускорение или при движение по нестабилни повърхности.

Toyota Yaris най-накрая се превърна в кросоувър

Твърди се още, че електрическият компонент на системата тежи по-малко от механичните аналози и така спестява още повече гориво. Кросоувърът е изграден на същата платформа TNGA-B, както и Yaris с пет врати, но се оказва малко по-голям. Той не достига дължината на по-високо позиционирания модел C-HR с около 20 см, но надхвърля дължината на Yaris с 240 мм, от които 60 са от предния надвес, а 180 - отзад.

Иначе междуосието на иновацията е идентично с показателите на Yaris и възлиза на 2 560 мм, но към просветът до земята са добавени още 30 мм. Toyota твърди, че е успяла да построи почти оптимален малък кросоувър за града - компактен отвън, просторен отвътре и пъргав. За функционалността на новия Yaris Cross ще отговарят например добре развит органайзер в багажника и възможност за сгъване на гърба на задния диван в пропорции 40:20:40, което Toyota счита за почти революция в сегмента.

Toyota Yaris най-накрая се превърна в кросоувър

Дизайнът на Yaris Cross е проектиран от стилистите на японските и европейските студия на Toyota, но е фокусиран главно върху европейския купувач. Ръководителят на центъра за френски стил на концерна Ланс Скот отбеляза, че в този сегмент автомобил за покупка се избира предимно чрез очите и затова е необходим основно ярък външен вид. Въпреки това купувачите оценяват високото нивото на практичност. И тези два принципно несъвместими според него фактора, са се опитали да съчетаят дизайнерите на Toyota.

В процеса на работа дизайнери и конструктори са провели доста консултации с потенциални клиенти, опитвайки се да определят техните реални нужди и предпочитания. Toyota планира да прави Yaris Cross във фабриката си във френския град Валенсиен, а плановете на компанията са много амбициозни - до 150 хиляди автомобила годишно само за европейския пазар. Вярно е обаче, че не само приблизителните цени все още не са посочени, но дори и приблизителната дата на появата на кросоувъра в продажба не е известна.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 16 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ПреводЛиБе

    19 6 Отговор
    Тези ако вдигат КПД-то на ДВГ-тата с 40% при всеки нов модел ... ще задминат и VW по абсурди и прекрачване на всякакви закони на физиката и химията :)

    Коментиран от #2

  • 2 куку руку ку

    17 0 Отговор

    До коментар #1 от "ПреводЛиБе":

    Неточност при превода. Не вдигат "с", а вдигат КПД "на" 40%, което е много за бензинов двигател.
  • 3 сектант

    6 39 Отговор
    няма ярис няма марис - има само един кросоувър на улицата и името му е Каптур

    Коментиран от #4

  • 4 HitDobavki Net

    16 1 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    А какво стана с Дъстъра?!? Проглуши ни ушите една година и сега се прехвърли на хранилка при компанията - майка!?! Или си имитатор на сектанта?!?
  • 5 Ввв

    2 6 Отговор
    Най-накрая?!?Смешни истории
  • 6 873

    11 7 Отговор
    Хубава машина се е получила
  • 7 лупи

    6 18 Отговор
    Ако някое Ауди се натряска в тази Тойотка,радиатора и ще залепне на задния капак

    Коментиран от #9

  • 8 боко

    8 27 Отговор
    Колко ли трябва да се мразиш,че да си купиш тойота?
  • 9 Госта

    16 1 Отговор

    До коментар #7 от "лупи":

    Ако някой Зил те думне с Фолксвагенчето,АлУди-то де,ще станеш на пастет
  • 10 Лудогорец8

    6 11 Отговор
    Клиентите са откачени ей купуват една кола от мини клас повдигната с 1.5 три цилиндара двигател и само прдно и си мислят, че карат джип...
  • 11 Пич

    0 4 Отговор
    Много пошла предница.Все едно я е правил германец- висока линия, недодялана и груба. Много грозно. Въпреки че харесвам Тойота, Фолксваген T Cross е по-балансиран и с по-хармонична предница. Иначе отстрани и отзад е сравнително хубава, но таблото куца,много ретро.
  • 12 Пич

    4 0 Отговор
    Отзад и отстрани се е получила много сполучлива смесица от Лексус и Рав 4. Това придава хем спортен вид, хем престиж.